• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port zainwestuje w magazyn paszowy

Wioletta Kakowska-Mehring
11 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Dzisiaj terminal dysponuje możliwością  składowania 25 tys. ton śruty sojowej. Po oddaniu nowego magazynu zdolności wzrosną do 55 tys. Dzisiaj terminal dysponuje możliwością  składowania 25 tys. ton śruty sojowej. Po oddaniu nowego magazynu zdolności wzrosną do 55 tys.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA wybuduje magazyn paszowy i ma już klienta na jego wynajęcie. Wydzierżawi go Bałtycki Terminal Zbożowy. W piątek obie strony podpisały porozumienie w tej sprawie.



- Budujemy to czego potrzebuje rynek, czego potrzebuje klient - tłumaczy Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA. - Wielkim osiągnięciem portu jest to, że budowaliśmy tylko to, co było potrzebne, że nie mieliśmy żadnych inwestycji nietrafionych. Jestem przekonany, że tak będzie i tym razem. Rynek pasz, śruty sojowej jest bardzo stabilny, z tendencją wzrostową. W tej sytuacji w taki obiekt warto zainwestować.

W ramach podpisanego  porozumienia ZMPG SA  zobowiązał  się do wybudowania nowego magazynu w miejsce dotychczasowego magazynu "P" przy ulicy Indyjskiej. Udział  BTZ (należącego do konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM Szamotuły i holenderskiej firmy Cefetra BV) w planowanej inwestycji polegać będzie na zleceniu opracowania dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji tej inwestycji oraz wyposażeniu nowego magazynu. Koszt inwestycji to 16 mln zł. Kolejne 9 mln będzie kosztowała technologia, ale to już będzie leżało w gestii BTZ.

To ma być bardzo nowoczesny obiekt, który ciągami technologicznymi będzie połączony z terminalem. Dzięki  połączeniu systemem przenośników magazynu z elewatorem możliwe będzie napełnianie magazynu śrutą sojową bezpośrednio ze statków obsługiwanych przy Nabrzeżu Indyjskim. Dostosowanie kształtu zadaszenia magazynu do kąta naturalnego usypu śruty pozwoli na maksymalne wykorzystanie jego objętości. W magazynie będzie można składować 30 tys. ton.

- Jeżeli dzisiaj terminal dysponuje możliwością składowania 25 tys. ton śruty sojowej, to po oddaniu tego magazynu zdolności wzrosną do 55 tys., czyli zostaną podwojone - mówi Janusz Jarosiński. - Jestem absolutnie przekonany, że to się przyczyni do wzrostu obrotów przeładunkowych w terminalu.

Miejsca

Opinie (34) 6 zablokowanych

  • No i proszę, znowu GDYNIA! (13)

    Miasto z morza i marzeń kwitnie :) Nie to, co za miedzą :) Mamy w Gdyni piękny, nowoczesny i funkcjonalny port. Port, który ciągle się rozwija, zwiększa przeładunki i bije konkurencję. Do naszego portu zgłasza się coraz więcej ważnych światowych graczy na rynku przewozów morskich, a wokół niego działa wiele firm spedycyjnych. Warto dodać, że działania portu wspaniale wpisują się w politykę władz miasta. Sąsiedzi z Gdańska są zachwyceni, że wylano na ich plaży ileś ton betonu i że raz na tydzień zawita tam jakiś statek i wyładuje parę kontenerów. Ale generalnie w naszym regionie tylko gdyński port prze "całą naprzód". Dodam jeszcze, że szkoda, że zabetonowano tą gdańską plażę, ale z drugiej strony i tak najpiękniejsza, najczystsza i najlepsza jest plaża w mieście z morza i marzeń :)

    Pozdrawiam myślących

    • 45 43

    • bombardier -buahaha

      jak tam Kinga? czy pani Rączkowska może???

      Znowu odstawiłeś leki?

      • 9 3

    • (4)

      coś masz kiepskie informacje...

      http://biznes.trojmiasto.pl/Gdanski-terminal-DCT-wyprzedzil-Gdynie-n42362.html

      polecam ;-)

      • 8 6

      • (2)

        bo przez przekrety Budynia i spolki zabraliscie nam Maerska ;*

        • 4 8

        • ale kto -"iście"? Ja tylko stwierdzam fakty :-)

          • 4 2

        • Cieniasy

          nikt wam nic nie zabral tylko jestescie na tyle kiepscy ze maersk sam odszedl. Wiedzial gdzie bedzie lepiej

          • 1 0

      • Pamietaj ze port to nie tylko kontenery ;)

        • 7 2

    • Obiektywny, co za grafoman !

      • 7 1

    • ale Stoczni nie uratowali i następnej Stoczni też nie ratują (1)

      ale Stoczni nie uratowali i następnej Stoczni też nie ratują

      • 0 5

      • To niestety już nie zalezy od Gdyni ani od Portu Gdynia...

        za to możemy podziękować pierdzistołkom zasiadającym na wiejskiej w Warszawie :)

        • 0 2

    • Obudź się człowieku (1)

      Piękna plaża w Gdyni??? masz na myśli ten kawałeczek na przeciwko mariny? Śmiech na sali, ile kilometrów plaży (a raczej metrów) ma Gdynia a ile Gdańsk? I Ty piszesz o "betonowaniu" Gdańska. Zastanów się człowieku. A co do ruchu w porcie warto porównać sobie dwie strony pilotów Gdyńskich i Gdańskich czyli planowany ruch w obu portach, poniżej dwa linki, popatrz sobie na długości statków oraz porównaj ilość zawijanych jednostek (strony często aktualizowane) GDAŃSK http://www.gdanskpilot.pl/ruch.php GDYNIA http://www.unipil.pl/ruch.html P.S. Warto znać nazwy nabrzeży w obu portach bo daje to dodatkową wiedzę jaki typ statku tam cumuje (co przewozi)

      • 7 2

      • Widocznie nie znasz Gdyni, jezeli chcesz poznac prawdziwą plaze, morze i poczuc ten niesamowity klimat morze, to musisz na pewno wiesz o istnieniu Babich Dołów !!
        Pzdr

        • 1 3

    • K... wasza bliac

      K... wasza bliac. Jakby wybudowali hustawke w Gdyni to tez by sie wszyscy spuszczali nad tym jak to Gdynia sie rozwija a Gdansk nie. I na odwrót. Zazdroszcze wam problemow i wolnego czasu skoro jakis magazyn w porcie ( w którym jak zakładam nie pracujecie) stanowi główny problem. Osobiscie do mojego zycia to czy Gdansk ma wiekszy port niz Gdynia G... wnosi. Jak dla mnie móglby byc i na Helu byle tylko mi sie zylo dobrze. dziekuje dobranoc

      • 8 0

    • Wez sie nie podniecaj

      kolego do dct przyplywa statek ktory ma wiecej do przeladowania niz ten wasz najwiekszy msc by zabral na poklad wiec wez sie chlopie tak nie podniecaj tylko spojrz obiektywnie a nie pieprzysz takie glupoty.

      • 0 0

  • Ciekawe jest to, ze wspólwłasciciel BTZ - Cefetra poszła ze swoim towarem na nab Polskie (1)

    teraz BTZ cienko przedzie. Pytanko do dyrekcji BTZ kiedy wasi pracownicy wykaża sie kulturą w kontakcie z kierowcami i firmami zewnętrznymi? Takiego chamstwa nie ma na żadnym innym terminalu i w Gdyni i w Gdańsku.

    • 11 6

    • A moze kierowcy pierwsi wykaża się kulturą i zaczną zakladać kaski tak jak się ich o to prosi

      • 5 2

  • (3)

    terminal DCT juz dawno przegonił przeładunkami oba terminale w gdyni, w swoich wypowiedziach widac jak bardzo pałasz nienawiscią do Gdańska wiec daruj sobie takie głupawe wypowiedzi.
    O tematach portowych tez nie masz żadnego pojecia, wiec nie kompromituj sie

    • 20 12

    • tak to jest jak się podkrada sąsiadom kilentów (1)

      ale na nieuczciwej konkurencji nikt daleko nie zajechał.

      • 0 3

      • Dziecko dorwie się do internetu...

        zdefiniuj, proszę pojęcie nieuczciwej konkurencji

        • 3 1

    • TO ty siejesz nienawiść chłopie z Gdańska ,skoro nazwy miast piszesz z małej litery.Ale co wymagać po zawodówce.

      • 4 2

  • No cóż... (3)

    Ja po prostu cieszę się, że gdyński port i cała Gdynia pięknie się rozwijają. Są nowe inwestycje, nowe miejsca pracy, poprawa konkurencyjności, rośnie prestiż miasta itd. A wy jesteście zazdrośni i wylewacie swoje żale w obraźliwy sposób. Proszę bardzo, wymieńcie, jakie nowe inwestycje są w porcie gdańskim? Czy w Gdańsku powstają lub do Gdańska przenoszą się jakieś ważne firmy lub przewoźnicy? A mówią wam coś nazwy Crist, Gafako, OOCL? Te firmy uciekły od was do Gdyni, bo tylko tu jest wizja i rozwój! A swoim pluciem na forum nie zmienicie faktu, że wasz port może sobie co najwyżej konkurować z Ustką czy Darłowem, a nie Gdynią!

    Pozdrawiam myślących

    • 17 19

    • 5 lat

      pozdro

      • 1 1

    • "Nowe miejsca pracy"

      w Gdyni rzeczywiście przydalyby się i to bardzo. Przestalibyście wtedy codziennie rano robić kilkudziesięciotysięczne najazdy na Gdańsk. Wystarczy rano popatrzeć na kolejki SKM :DDD. Dotyczy to nawet tak odległych od Was zakładów jak Rafineria.

      • 4 3

    • Coś Ci ten Gdańsk kijem w tyłku siedzi... Spróbuj go dogonić w obsłudze tankowców (zbiornikowców- jak wolisz).. Gdańsk w przeładunku paliw jest liderem i nie ma co ukrywać. Gdynia zajmowała się dotąd głównie drobnicą, ale zaraz za plecami ma Świnoujście no i znów Gdańsk. W 2009r. Gdańsk wyprzedził także Gdynię w przeładunku węgla. Naprawdę nie ma sensu psioczyć na sąsiada, zajmij się lepiej czymś innym :-)

      • 4 0

  • znowu piszesz bzdury (2)

    dzieki CRIST i innym prężnym gdańskim stoczniom, bezdomne koty nie bedą jedynymi użytkownikami upadłej gdyńskiej stoczni, gdzie straciło prace 5 tys ludzi.
    Teraz w uzytkują tereny stoczni gdyż w Gdańsku nie ma wolnych nabrzeży stoczniowych, jak sobie rano staniesz przy pomniku zobacz jakie "rejestracje" skręcają do stoczni. Po prostu gdańskie stocznie uzyskały tanim kosztem dostęp do nabrzezy stoczniowych po nieudolnej gdyńskiej stoczni.
    Co do inwestycji w porcie to zobacz sobie dalszy etap rozbudowy DCT oraz wielkiego centrum dystrybucyjnego w jego okolicy.
    Przyznać jednak trzeba ze port w Gdyni mądrze inwestucje choć potencjał do rozbudowy portu ma nie porównywalnie mniejszy od portu w Gdańsku.
    Mysle ze port w Gdyni to jedyny obszar w miescie gdzie faktycznie cos sie robi.

    I to jest "bezstronna" opinia.
    I nie pozdrawiaj myślących , bo do nich nigdy nie bedziesz należał.

    Twój kompleks Gdańska jest wybitny!

    I jeszcze raz prosze nie wypowiadaj sie na temat portów bo nie masz o tym ZIELONEGO pojęcia!

    • 20 9

    • jakie?! GWE, GKA, GKS, GLE, GDA.. i nieliczne GA i GD (1)

      jakie?! GWE, GKA, GKS, GLE, GDA.. i nieliczne GA i GD
      na tych pięć pierwszych radę wybitnie uważać! jak się nie rozsypią i nie zasmrodzą... to zajadą Ci drogę. pozdrawiam normalnych kierowców, nie idiotów i zawalidrogów.

      • 6 1

      • widac dawno nie byłes wokół stoczni

        tak było przed upadkiem gdynskiej stoczni

        • 0 1

  • Do obiektywnego...

    Drogi gdynianinie,Twoja obiektywnosc mnie zatrwaza...

    • 6 2

  • Polcam poczytać

    znalazłem ostatnio na DCT Gdańsk.pl bardzo dobry artukuł o wykorzystaniu obu portów w Gdynii i Gdańsku w rozwoju kraju. Polecam poczytać, Artykuł jest dość obiektywny.

    • 3 0

  • Polecam poczytać

    zapomniałem wrzucić linka z tym artykułem do poprzedniego postu :P

    • 0 1

  • oj nie moge wrzucic widze linka wiec tak to zrobię http://www,dctgdansk,pl/pl/rzucic-wyzwanie-hamburgowi
    są przecinki zamiast kropek

    • 2 2

  • Ten magazyn ZMPG 'buduje' od 5 lat.Podejrzewam,ze w momencie jak Cefetra poszla ze sruta sojowa na Speed ( nab.polskie), jest juz za pozno.I nie prawda jest ,ze pracownicy BTZ chamsko sie odnosza do kierowcow.Wolalbym aby szanowny pan kierowca , ktory wypisuje o tym chamstwie , zakladal kamizelke i kask, tak jak nakazuja przepisy BHP w BTZ.

    • 8 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane