• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port zainwestuje w magazyn paszowy

Wioletta Kakowska-Mehring
11 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Dzisiaj terminal dysponuje możliwością  składowania 25 tys. ton śruty sojowej. Po oddaniu nowego magazynu zdolności wzrosną do 55 tys. Dzisiaj terminal dysponuje możliwością  składowania 25 tys. ton śruty sojowej. Po oddaniu nowego magazynu zdolności wzrosną do 55 tys.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA wybuduje magazyn paszowy i ma już klienta na jego wynajęcie. Wydzierżawi go Bałtycki Terminal Zbożowy. W piątek obie strony podpisały porozumienie w tej sprawie.



- Budujemy to czego potrzebuje rynek, czego potrzebuje klient - tłumaczy Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA. - Wielkim osiągnięciem portu jest to, że budowaliśmy tylko to, co było potrzebne, że nie mieliśmy żadnych inwestycji nietrafionych. Jestem przekonany, że tak będzie i tym razem. Rynek pasz, śruty sojowej jest bardzo stabilny, z tendencją wzrostową. W tej sytuacji w taki obiekt warto zainwestować.

W ramach podpisanego  porozumienia ZMPG SA  zobowiązał  się do wybudowania nowego magazynu w miejsce dotychczasowego magazynu "P" przy ulicy Indyjskiej. Udział  BTZ (należącego do konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM Szamotuły i holenderskiej firmy Cefetra BV) w planowanej inwestycji polegać będzie na zleceniu opracowania dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji tej inwestycji oraz wyposażeniu nowego magazynu. Koszt inwestycji to 16 mln zł. Kolejne 9 mln będzie kosztowała technologia, ale to już będzie leżało w gestii BTZ.

To ma być bardzo nowoczesny obiekt, który ciągami technologicznymi będzie połączony z terminalem. Dzięki  połączeniu systemem przenośników magazynu z elewatorem możliwe będzie napełnianie magazynu śrutą sojową bezpośrednio ze statków obsługiwanych przy Nabrzeżu Indyjskim. Dostosowanie kształtu zadaszenia magazynu do kąta naturalnego usypu śruty pozwoli na maksymalne wykorzystanie jego objętości. W magazynie będzie można składować 30 tys. ton.

- Jeżeli dzisiaj terminal dysponuje możliwością składowania 25 tys. ton śruty sojowej, to po oddaniu tego magazynu zdolności wzrosną do 55 tys., czyli zostaną podwojone - mówi Janusz Jarosiński. - Jestem absolutnie przekonany, że to się przyczyni do wzrostu obrotów przeładunkowych w terminalu.

Miejsca

Opinie (34) 6 zablokowanych

  • Musimy dbać o środowisko !

    Bardzo często przebywam na terminalach które przeładowują śrutę sojową.
    Technologia przeładunkowa śruty która jest stosowana na Terminalu Masowym i na Terminalu Speed powoduje nadmierne zapylenie środowiska przy przeładunkach metodą chwytakową. Następnie odbywa się przewóz samochodami towaru do magazynów z tym całym brudem z ulic, z placów ( podobno mają Hacap)
    Co na to Weterynaria, Władze Portu, Władze Miasta - to jest pył organiczny
    który gnije, wydziela fetor i jest pożywka dla bakterii.
    Po opadach musimy używać butów gumowych chodząc po terenach w/w
    terminali.

    • 4 2

  • śruta na Polskim

    ciekawe co będzie jak wejdzie tam pierwszy w sezonie pasażer,...często tam stawały gdy zajęte było Francuskie.Tony śmierdzącego błota... przeniesienie przeładunku śruty na Polskie i Fińskie to jakaś paranoja,...ale widać wystarczająco daleko od budynku dyrekcji,a kasa leci.. a co do trafionych inwestycji,...hmmm,... zasobnie i urządzenia do bezpyłowego przeładunku tlenku Glinu na Holenderskim... zasobnie stoją a tlenek przeładowuje się czerpakami pyląc na cały port,.. ale tego widocznie też z Dyrekcji nie widać...w ostatnim czasie port bardzo mocno"zsyfiał".. o złomowisku przy Dworcu Morskim i niedokończonej ul.Polskiej nie ma co już wspominać... wizytówka Gdyni.. żenada

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane