- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (41 opinii)
- 2 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (184 opinie)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (39 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (238 opinii)
Gdyński port zainwestuje w magazyn paszowy
Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA wybuduje magazyn paszowy i ma już klienta na jego wynajęcie. Wydzierżawi go Bałtycki Terminal Zbożowy. W piątek obie strony podpisały porozumienie w tej sprawie.
- Budujemy to czego potrzebuje rynek, czego potrzebuje klient - tłumaczy Janusz Jarosiński, prezes zarządu ZMPG SA. - Wielkim osiągnięciem portu jest to, że budowaliśmy tylko to, co było potrzebne, że nie mieliśmy żadnych inwestycji nietrafionych. Jestem przekonany, że tak będzie i tym razem. Rynek pasz, śruty sojowej jest bardzo stabilny, z tendencją wzrostową. W tej sytuacji w taki obiekt warto zainwestować.
W ramach podpisanego porozumienia ZMPG SA zobowiązał się do wybudowania nowego magazynu w miejsce dotychczasowego magazynu "P" przy ulicy Indyjskiej. Udział BTZ (należącego do konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM Szamotuły i holenderskiej firmy Cefetra BV) w planowanej inwestycji polegać będzie na zleceniu opracowania dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji tej inwestycji oraz wyposażeniu nowego magazynu. Koszt inwestycji to 16 mln zł. Kolejne 9 mln będzie kosztowała technologia, ale to już będzie leżało w gestii BTZ.
To ma być bardzo nowoczesny obiekt, który ciągami technologicznymi będzie połączony z terminalem. Dzięki połączeniu systemem przenośników magazynu z elewatorem możliwe będzie napełnianie magazynu śrutą sojową bezpośrednio ze statków obsługiwanych przy Nabrzeżu Indyjskim. Dostosowanie kształtu zadaszenia magazynu do kąta naturalnego usypu śruty pozwoli na maksymalne wykorzystanie jego objętości. W magazynie będzie można składować 30 tys. ton.
- Jeżeli dzisiaj terminal dysponuje możliwością składowania 25 tys. ton śruty sojowej, to po oddaniu tego magazynu zdolności wzrosną do 55 tys., czyli zostaną podwojone - mówi Janusz Jarosiński. - Jestem absolutnie przekonany, że to się przyczyni do wzrostu obrotów przeładunkowych w terminalu.
Miejsca
Opinie (34) 6 zablokowanych
-
2011-03-15 10:46
Musimy dbać o środowisko !
Bardzo często przebywam na terminalach które przeładowują śrutę sojową.
Technologia przeładunkowa śruty która jest stosowana na Terminalu Masowym i na Terminalu Speed powoduje nadmierne zapylenie środowiska przy przeładunkach metodą chwytakową. Następnie odbywa się przewóz samochodami towaru do magazynów z tym całym brudem z ulic, z placów ( podobno mają Hacap)
Co na to Weterynaria, Władze Portu, Władze Miasta - to jest pył organiczny
który gnije, wydziela fetor i jest pożywka dla bakterii.
Po opadach musimy używać butów gumowych chodząc po terenach w/w
terminali.- 4 2
-
2011-03-22 09:37
śruta na Polskim
ciekawe co będzie jak wejdzie tam pierwszy w sezonie pasażer,...często tam stawały gdy zajęte było Francuskie.Tony śmierdzącego błota... przeniesienie przeładunku śruty na Polskie i Fińskie to jakaś paranoja,...ale widać wystarczająco daleko od budynku dyrekcji,a kasa leci.. a co do trafionych inwestycji,...hmmm,... zasobnie i urządzenia do bezpyłowego przeładunku tlenku Glinu na Holenderskim... zasobnie stoją a tlenek przeładowuje się czerpakami pyląc na cały port,.. ale tego widocznie też z Dyrekcji nie widać...w ostatnim czasie port bardzo mocno"zsyfiał".. o złomowisku przy Dworcu Morskim i niedokończonej ul.Polskiej nie ma co już wspominać... wizytówka Gdyni.. żenada
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.