- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (137 opinii)
- 2 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (45 opinii)
- 3 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (77 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (131 opinii)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (60 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (51 opinii)
Gdyńskie nabrzeże uratowane przed katastrofą
Decyzja o rozpoczęciu modernizacji Nabrzeża Pomorskiego w Gdyni zapadła w ostatniej chwili, bo najbardziej reprezentacyjnemu fragmentowi portu groziła katastrofa budowlana.
Liczące 625 m Nabrzeże Pomorskie jest jednym z atrakcyjniejszych punktów Gdyni. To właśnie tutaj cumują m.in. Błyskawica i Dar Pomorza. Nic dziwnego, że to miejsce bardzo chętnie odwiedzane nie tylko przez mieszkańców Trójmiasta, ale i turystów. Jednak remontu nie można było uniknąć.
- Fragment nabrzeża do Róży Wiatrów oparty jest na ściance drewnianej, z początku lat 30. ubiegłego wieku - tłumaczy Walery Tankiewicz, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Byliśmy zmuszeni zaprojektować nową konstrukcję. Drugi odcinek, od Róży Wiatrów do końca, ma konstrukcję betonową. To będzie kolejny etap modernizacji, realizowany w znacznie skromniejszym zakresie.
Betonowa konstrukcja pierwszego fragmentu nabrzeża została już częściowo skuta. Zostanie wzmocniona, a następnie wykonawcy położą nową kanalizację deszczową, instalacją elektryczną i teletechniczną. Położona zostanie także nowa nawierzchnia.
- To są skomplikowane roboty, m.in. hydrotechniczne i instalacyjne. Można powiedzieć, że zbudowane zostanie praktycznie nowe nabrzeże - mówi Walery Tankiewicz.
Ten etap prac zostanie zakończony do 30 maja przyszłego roku, czyli jeszcze przed sezonem turystycznym.
Co by było, gdyby prace nie zostały przeprowadzone?
- Konstrukcja nabrzeża, ze względu na stan techniczny, powoli się zapada. Za kilka lat trzeba byłoby je zamknąć, bo zagrażałoby katastrofą budowlaną - wyjaśnia wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Koszt całej inwestycji wyniesie ok. 20 mln zł. Całość kwoty wyłoży Zarząd Morskiego Portu w Gdyni.
Opinie (56) ponad 10 zablokowanych
-
2008-10-11 08:59
W Gdańsku wszystkie dawno rozwaliy się, i teraz jest tak ładnie, dziko
, Motławą szambo płynie wszystko zgodnie z naturą, jak w średniowieczu
- 0 0
-
2008-10-10 12:10
nie widze tych UROKLIWYCH szczęk z GUSTOWNYMI świecidełkami !!! (1)
to była najwieksza atrakcja tego miejsca nie licząc Róży Wiatrów
- 0 0
-
2008-10-10 22:25
zlikwidować róże wiatrów ! i postawić coś nowoczesnego, ładnego
- 0 0
-
2008-10-10 22:01
To skandal, dlaczego ten....
...artykuł nie zaczyna się od słów "Prezydent Wojciech Szczurek zaprasza...."
Wszystko co jest o Gdyni powinno tak się zaczynac. Ech, skromni ludzie.- 0 0
-
2008-10-10 21:24
i bardzo dobrze
a od strony portu jachtowego już kończą roboty przy falochronie.
Jeden tylko szkopół widzę poważny, mianowicie ciąg bud i budeczek wzdłuż skweru Kościuszki. Czy nie moża by tego jakoś estetycznie opanować. Miasto funduje projekt, a może nawet częściowo wykonanie, zgrabnego ciągu zabudowy, niechby nawet zdrewnianego, z przeznaczeniem na te wszystkie, lody kręcone, kluby, puby, bary, smażalnie i napoje chłodzące. Czy to doprawdy jest tak trudne i kosztowne, że aż niemożliwe?- 0 0
-
2008-10-10 20:22
odp
Ambreliser: akurat to nabrzeże jest na starych palach drewnianych ale wiekszość falochronów i cześć nabrzeży w gdyni rzeczywiście jest na skrzyniach
wa202: wykonawcą jest bodajże Hydrobudowa, a projektował Projmors, sam nabroiłem pare rys. wykonawczych od Rózy Wiatrów do końca ;)- 0 0
-
2008-10-10 12:41
odpwiedi na pytania (2)
- nadzorują inspektorzy zatrudnieni przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia, bo to on jest inwestorem, osoby znające się na rzeczy.
- to nie jest botox i puder tylko nowa ścianka szczelna, pale "cfa", mikropale, nowa płyta nabrzeża i całe wyposażenie. głębokości też będą większe
- dla kupców powstaną estetyczne pawilony- 1 0
-
2008-10-10 20:18
:-)
dziekuje, szczególnie cieszy pogłębienie
- 0 0
-
2008-10-10 13:00
pytałem się dlatego , gdyż administracyjnie za bezpieczeństwo na morzu i w portach odp. Urząd Morski, np. bulwar nadmorski, mimo iż właścicielem bulwaru jest Urząd Miasta i to on jest inwestorem, to wszystkie projekty i zakres prac muszą uzgadniać z Urzędem Morskim. Tak tez było w porcie Gdańskim przy remoncie nabrzeża. miasto było inwestorem ale kontrolę nad pracami sprawował Urząd Morski.
- 0 0
-
2008-10-10 14:25
Mam pytanie: (3)
Mam pytanie: czy to prawda że w konstrokcji nabrzeży w Gdyni są puste przestrzenie, zamknięte i nieodwiedzane od lat 30-tych ubiegłego wieku?
Podbno nabrzeża powstawały z zatapianych skrzyń betonowych, może są jakieś ciekawe znaleziska archeologiczne?- 0 0
-
2008-10-10 17:18
>Mam pytanie: czy to prawda że w konstrokcji nabrzeży w Gdyni są puste przestrzenie, zamknięte i nieodwiedzane od lat 30-tych ubiegłego wieku?
Podbno nabrzeża powstawały z zatapianych skrzyń betonowych, może są jakieś ciekawe znaleziska archeologiczne?
W nabrzeżach nie ma żadnych pustych przestrzeni, tuneli, ani nic w tym stylu. Użyte do budowy nabrzeży skrzynie (kesony) były w środku puste, ale po zatopieniu wypełniano je zbitą masą piaskową (mokrą), lub częściowo wodą (w falochronach). Poza tym, nie wszystkie nabrzeża budowano technologią skrzyniową.- 0 0
-
2008-10-10 14:40
dopowiedmy Panie Hydrotechniku Panu Ambreliserowi - TAK ONE NIE SĄ ODIWEDZANE OD LAT 30TYCH :)
- 0 0
-
2008-10-10 14:37
to są skrzynie typu gdyńskiego, anie są puste tylko wyplenione piachem
- 0 0
-
2008-10-10 15:41
Hurra!!!
Kolejny sukces gdyni! Ależ to miasto się rozwija! Ja pa pa:)
- 0 0
-
2008-10-10 15:41
Nie jestem redaktorem wcale :)
- 0 0
-
2008-10-10 15:37
Niesamowite !!!!
Panie redaktorze, pan i pańska Gdynia jesteście wspaniali !!! Tak trzymać !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.