• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Giganty Maerska co tydzień w Gdańsku

Robert Kiewlicz
12 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 14:14 (15 maja 2011)

Maersk Elba w Gdańsku.


Jeden z największych kontenerowców na świecie - Maersk Elba - wpłynął do terminala DCT w ramach nowego, bezpośredniego połączenia pomiędzy Gdańskiem, a Dalekim Wschodem. Teraz co tydzień do Gdańska będą przypływały kontenerowce Maerska.



Maersk Elba. Maersk Elba.
Emma Maersk. Emma Maersk.
Maersk Elba wpłynął do gdańskiego terminalu DCT w ramach otwarcia nowego serwisu AE10. To regularny, cotygodniowy serwis z Dalekiego Wschodu do Polski. - Inauguracja nowego połączenia to ważna chwila nie tylko dla naszych linii i DCT, ale także dla polskiego biznesu - powiedział Eivind Kolding, prezes Maersk Line. - Nasze linie to ponad 500 największych kontenerowców i właśnie największe z nich będą przypływały do Gdańska.

Maersk Elba to jednostka klasy E (Post-Panamax). Statek ma długość 366,5 metra i zdolny jest pomieścić 13,1 tys. kontenerów 20-stopowych. - Aby zobrazować wielkość tej jednostki, chciałbym powiedzieć, ze najdłuższy skok Adama Małysza to tylko dwie trzecie długości Elby - informuje Jeff Jarosław Gościniak z Maersk Line Polska. - Natomiast moc silnika Elby jest równa mocy silników 100 bolidów F1, jakimi jeździł Robert Kubica.

Już 18 maja do DCT zawinie Maersk Eubank (13,1 TEU). Natomiast 29 czerwca do Gdańska zawita Emma Maersk, pierwszy z serii największych kontenerowców na świecie o pojemności 15,5 TEU. Emma oraz jej siedem jednostek siostrzanych wchodzi w skład nowoczesnej i ekologicznej floty kontenerowców Maerska. Emma Maersk ma długość 397 metrów i szerokość 56 metrów, co pozwoliłoby pomieścić 31 basenów o olimpijskich wymiarach. Długość Emmy można porównać do całkowitej wysokości Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Kontenerowiec przewyższa dwukrotnie swą długością Pałac bez iglicy.

- Zainicjowanie połączenia AE10 to wydarzenie, które zapoczątkuje bałtycką rewolucję - twierdzi Boris Wenzel, prezes DCT Gdańsk. - Otrzymujemy nowe możliwości dla transportu morskiego na Bałtyku. Mamy jednak wielkie plany i marzenia, ale tylko dlatego, że mamy ogromny potencjał. Już myślimy o kolejnych połączeniach z Indiami i Bliskim Wschodem.

Pierwszy z gigantów Maerska juz w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (84) ponad 10 zablokowanych

  • I tak najbardziej prosperującą i najbogatszą firmą na świecie jest MSC

    Mearsk to firma trup

    • 3 7

  • Redaktorze za profesjonalizm ocena ndst. (2)

    "Kontenerowy gigant wpływa do Gdańska",
    to tytuł artykułu z 04 dnia Stycznia 2010, w artykule tym jest opisane że Maersk Taikung to pierwsza jednostka, która zawija do gdańskiego DCT w ramach ogłoszonego pod koniec października (2009) połączenia między Dalekim Wschodem a Europą (AE10) - pisaliście o tym w artykule pt. Gdańsk stał się portem oceanicznym (02.11.2009). Linia ta obsługiwana jest przez największą światową kompanię żeglugową Maersk.
    Natomiast dziś można przeczytać o tym, że Maersk Elba wpłynął do gdańskiego terminalu DCT w ramach otwarcia nowego serwisu AE10.
    W tym miejscu należy zadać trzy pytania:
    Czy Maersk otworzył dwa połączenia AE10, czy może to wprowadzanie nieprawdy ma jakiś cel, czy jedynie wynika z zerowej znajomości tematu Deepwater Container Terminal Gdansk. Jeżeli z odpowiedź jest bliska trzeciemu pytaniu to po co wogóle pisać. Żenujący poziom Trójmiasto.pl

    • 11 3

  • nie ,ale serio co on tam ma w tych blaszakach? NO CHYBA ZE PUSTE SOBIE TAK WOZA W TE I WEWTE @!

    what is inside ? SOMEONE KNOWS what they have? ROWERY?

    • 4 1

  • Dlaczego Adamowicz wszedzie gdzie sie cos dzieje daje twarz, jakoby przez niego

    ale kto tu robi na kim interes. Biznes duńsku , kontenerowiec duński, port DCT singapursko-brytyjski, jaki to nasz sukces ???? Dlaczego Adamowicz wszedzie gdzie sie cos dzieje daje twarz, jakoby przez niego. Wyobrażcie sobie prezydenta KOpenhagi który cieszy sie z każdego wpływajacego statku, musial by chyba stać przy persie 24h na dobę. Polska wieś i wiesniaki.

    • 4 3

  • Adam małysz powinien prowadzić taki sts

    • 0 1

  • Zyski dla wszystkich :) (1)

    Pomyślcie tak szczerze, że wokół MERSKA krąży wiele firm zewnętrznych. To daje wiele miejsc pracy dla Gdańszczan. Zaczynając od kierowców tirów, zaopatrzenia statków kończy wszy na firmach serwisowych-Depto "Balticon". Są to duże pieniądze i należy się z tego cieszyć. A straszenie, że budują inne Terminale? to i dobrze bo serwis Merska będzie obsługiwany na najwyższym poziomie oferowany przez DCT. Już w październiku dołączą do nas nowe suwnice nabrzeżowe, placowe i będziemy wstanie zapewnić jeszcze szybszą operacje statkową. A tak na marginesie po co by Mersk miał budować nowy terminal jak może kupić DCT?

    • 4 1

    • A po co Rosjanie budowali Nord Stream?

      Przecież rurociąg naziemny jest dużo tańszy i to wliczając koszty tranzytowe.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    wszystko super i gratulacje, tylko po czym rozwozic dalej te kontenery???

    głupota Polaków przejawia sie tym, że od czasów komuny udupiało się pólnoc i nie było połaczeń z reszta kraju, natomiast promowano południe

    efekt jest taki, ze sami podkładamy sie i ułatwiamy tranzyt z zachodu na wschód, a uniemozliwiamy rozwój Polski i czerpanie zysku z tranzytu z NASZYCH portów

    i nic sie nie zmienia od tego czasu

    a tak przy okazji - za parę lat w kaliningradzie chyba Maersk wybuduje 10x większy port i wtedy sie tam przeniosa...

    • 1 4

  • problem z rozładunkiem

    DCT jako bałtycki hub bardzo by się chciał wykazać tyle, że statek stoi do dzisiaj nie rozładowany a suwnice nabrzeżowe nie są w stanie sięgnąć kontenerów z drugiej burty - statek musi się obrócić drugą burtą aby umożliwić rozładunek!!! tego jeszcze nie było!!!

    poza tym statek może wozić 13000 teu, w DCT ma na sobie 3500 teu a ile zostawi w DCT a ile w Geteborgu i Aarhus tego nie wie nikt

    a chcą obsłuźyć jeszcze większy - może niech kontenery dla DCT ładują po jednej stronie :)))

    • 3 1

  • Co za banda frustratów czyta te strony?

    Czytam komentarze i nadziwić się nie mogę. To rzeczywiście jakaś tragedia, ze kontenery z naszym importem i eksportem będą wozić z Gdańska zamiast z Hamburga, jak dotąd?

    Frustraci, zanim znowu nad czymś zaczniecie biadolić, stuknijcie się najpierw w czoło kołem od TIR-a.

    • 4 0

  • dewastacji dróg ciąg dalszy. (1)

    Nowych dróg brak a jak już budują to trzy w okół rozjeżdżają .To teraz jeszcze tirów natłok będzie.

    • 1 2

    • Naprawdę?

      Naprawdę uważasz, że gdyby te kontenery wozili do Polski z Niemiec zamiast z Gdańska to polskim drogom byłoby lepiej?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane