- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (57 opinii)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (214 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (256 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (233 opinie)
- 5 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (26 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (200 opinii)
Giganty Maerska co tydzień w Gdańsku
Maersk Elba w Gdańsku.
Jeden z największych kontenerowców na świecie - Maersk Elba - wpłynął do terminala DCT w ramach nowego, bezpośredniego połączenia pomiędzy Gdańskiem, a Dalekim Wschodem. Teraz co tydzień do Gdańska będą przypływały kontenerowce Maerska.
Maersk Elba to jednostka klasy E (Post-Panamax). Statek ma długość 366,5 metra i zdolny jest pomieścić 13,1 tys. kontenerów 20-stopowych. - Aby zobrazować wielkość tej jednostki, chciałbym powiedzieć, ze najdłuższy skok Adama Małysza to tylko dwie trzecie długości Elby - informuje Jeff Jarosław Gościniak z Maersk Line Polska. - Natomiast moc silnika Elby jest równa mocy silników 100 bolidów F1, jakimi jeździł Robert Kubica.
Już 18 maja do DCT zawinie Maersk Eubank (13,1 TEU). Natomiast 29 czerwca do Gdańska zawita Emma Maersk, pierwszy z serii największych kontenerowców na świecie o pojemności 15,5 TEU. Emma oraz jej siedem jednostek siostrzanych wchodzi w skład nowoczesnej i ekologicznej floty kontenerowców Maerska. Emma Maersk ma długość 397 metrów i szerokość 56 metrów, co pozwoliłoby pomieścić 31 basenów o olimpijskich wymiarach. Długość Emmy można porównać do całkowitej wysokości Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Kontenerowiec przewyższa dwukrotnie swą długością Pałac bez iglicy.
- Zainicjowanie połączenia AE10 to wydarzenie, które zapoczątkuje bałtycką rewolucję - twierdzi Boris Wenzel, prezes DCT Gdańsk. - Otrzymujemy nowe możliwości dla transportu morskiego na Bałtyku. Mamy jednak wielkie plany i marzenia, ale tylko dlatego, że mamy ogromny potencjał. Już myślimy o kolejnych połączeniach z Indiami i Bliskim Wschodem.
Pierwszy z gigantów Maerska juz w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (84) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-13 11:52
fajnie ale już dawno powinno tak być.
- 0 0
-
2011-05-13 11:53
wydaje mi się (1)
wydaje mi się że takie statki po pierwsze są zbytnio przeładowane - po drugie armatorom powinno zależeć na dobrze rozwiniętej strukturze kolejowej portów bo przecież nie wyobrażam sobie że stateczek wielkolud dowiezie olbrzymie kontenery które później ciężko będzie dostarczyć drogą lądową... TIRy odbierając i zabierając towar zniszczyłyby w przeciągu miesiąca nawierzchnię drogową...po trzecie armatorom powinno zależeć na rozwoju północnych portów w Rosji..np: Siewierodwinsk - tam odbiór tak wielkiej liczby towaru miałby sens by następnie rozprowadzić go w północnowschodniej części Rosji - ale tam również potrzebna byłaby dobrze rozwinięta infrastruktura kolejowa i drogi dojazdowe
- 0 2
-
2011-05-13 12:56
Pogadaj z PKP PLK
Oni "już" rozstrzygnęli przetarg na dokumentację. Tam zawsze mają czas.
- 1 0
-
2011-05-13 12:42
ach ta megalomania gdańszczan (1)
Dlaczego gdańsk chce konkurować z Gdynią ?
- 1 2
-
2011-05-13 12:54
Gdańsk nie chce konkurować z Gdynią.
Gdańsk z Gdynią chce wspólnie konkurować ale z innymi: Poznaniem, Wrocławiem, Kłajpedą, Hamburgiem itp.
- 1 0
-
2011-05-13 13:25
DCT (1)
DCT JEST THE BEST :) ...
- 5 2
-
2011-05-13 16:35
DCT
Przesadzasz. Jest spoko ale ..... . Ty Wiesiu jak zwykle swoje :)
- 0 0
-
2011-05-13 19:07
KAPITAN TUSK
A pan Premier dumnie pozuje dla fotografów na mostku kapitańskim , ale kasy na drogi dojazdowe nie daje.To jest chyba następny przykład diziałania na szkodę regionu i ogłupiania tych młodych i wykształconych.
- 1 2
-
2011-05-15 15:00
no szał, no
tylko że DCT ma za małe dźwigi, żeby rozładować statek, więc go obracają nocą, bo to jedyne rozwiązanie, które pozwala na rozładunek.
DCT ma wyśmienity PR -trzeba przyznać. Niestety tylko PR.
Na świecie DCT nie jest rozpoznawany, jako ważny terminal kontenerowy na Pomorzu, a raczej jako hub Maerska. Jak się ten ostatni kiedyś wypnie, to i terminalu nie będzie.- 3 2
-
2011-05-15 19:46
Pa, pa Gdynio !!!
- 1 0
-
2011-05-15 22:33
Gdańsk i Gdynia to miasta portowe, więc z każdego dodakowego kontenera w porcie należy się cieszyć bo to daje zysk i stwarza nowe miejsca pracy!!!
- 4 0
-
2011-05-25 09:44
Trasy dla kontenerów w trójmieście
Bardzo dobrze, że wreszcie coś dobrego się dzieje "z naszym oknem na świat" . Nie tylko EURO 2012 żyje Gdańsk, ale głównie z gospodarki morskiej! Dlatego włodarze aglomeracji czekamy niecierpliwie na pokazanie planów realizacji: wielopasmowe (3-4 w każdym kierunku) tunele i estakady oraz 4-5 pasmowe drogi, którymi żwawo i całodobowo będą wywożone kontenery. Kolej też nie powinna spać tylko rozwijać na maksa przewóz kontenerów i TIRÓW z kontenerami ! Kiedy i od kiedy ruszymy do przodu ???
- 1 0
-
2011-05-26 00:16
CO Z TEGO ŻE WPŁYWAJĄ GIGANTY JAK DCT NIE JEST PRZYGOTOWANE NA ROZŁADUNEK TYCH GIGANTÓW PO PROSTU MAJĄ ZA KRÓTKIE RAMIONA SUWNIC.WSTYD.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.