• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Giganty Maerska co tydzień w Gdańsku

Robert Kiewlicz
12 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 14:14 (15 maja 2011)

Maersk Elba w Gdańsku.


Jeden z największych kontenerowców na świecie - Maersk Elba - wpłynął do terminala DCT w ramach nowego, bezpośredniego połączenia pomiędzy Gdańskiem, a Dalekim Wschodem. Teraz co tydzień do Gdańska będą przypływały kontenerowce Maerska.



Maersk Elba. Maersk Elba.
Emma Maersk. Emma Maersk.
Maersk Elba wpłynął do gdańskiego terminalu DCT w ramach otwarcia nowego serwisu AE10. To regularny, cotygodniowy serwis z Dalekiego Wschodu do Polski. - Inauguracja nowego połączenia to ważna chwila nie tylko dla naszych linii i DCT, ale także dla polskiego biznesu - powiedział Eivind Kolding, prezes Maersk Line. - Nasze linie to ponad 500 największych kontenerowców i właśnie największe z nich będą przypływały do Gdańska.

Maersk Elba to jednostka klasy E (Post-Panamax). Statek ma długość 366,5 metra i zdolny jest pomieścić 13,1 tys. kontenerów 20-stopowych. - Aby zobrazować wielkość tej jednostki, chciałbym powiedzieć, ze najdłuższy skok Adama Małysza to tylko dwie trzecie długości Elby - informuje Jeff Jarosław Gościniak z Maersk Line Polska. - Natomiast moc silnika Elby jest równa mocy silników 100 bolidów F1, jakimi jeździł Robert Kubica.

Już 18 maja do DCT zawinie Maersk Eubank (13,1 TEU). Natomiast 29 czerwca do Gdańska zawita Emma Maersk, pierwszy z serii największych kontenerowców na świecie o pojemności 15,5 TEU. Emma oraz jej siedem jednostek siostrzanych wchodzi w skład nowoczesnej i ekologicznej floty kontenerowców Maerska. Emma Maersk ma długość 397 metrów i szerokość 56 metrów, co pozwoliłoby pomieścić 31 basenów o olimpijskich wymiarach. Długość Emmy można porównać do całkowitej wysokości Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Kontenerowiec przewyższa dwukrotnie swą długością Pałac bez iglicy.

- Zainicjowanie połączenia AE10 to wydarzenie, które zapoczątkuje bałtycką rewolucję - twierdzi Boris Wenzel, prezes DCT Gdańsk. - Otrzymujemy nowe możliwości dla transportu morskiego na Bałtyku. Mamy jednak wielkie plany i marzenia, ale tylko dlatego, że mamy ogromny potencjał. Już myślimy o kolejnych połączeniach z Indiami i Bliskim Wschodem.

Pierwszy z gigantów Maerska juz w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (84) ponad 10 zablokowanych

  • fajnie ale już dawno powinno tak być.

    • 0 0

  • wydaje mi się (1)

    wydaje mi się że takie statki po pierwsze są zbytnio przeładowane - po drugie armatorom powinno zależeć na dobrze rozwiniętej strukturze kolejowej portów bo przecież nie wyobrażam sobie że stateczek wielkolud dowiezie olbrzymie kontenery które później ciężko będzie dostarczyć drogą lądową... TIRy odbierając i zabierając towar zniszczyłyby w przeciągu miesiąca nawierzchnię drogową...po trzecie armatorom powinno zależeć na rozwoju północnych portów w Rosji..np: Siewierodwinsk - tam odbiór tak wielkiej liczby towaru miałby sens by następnie rozprowadzić go w północnowschodniej części Rosji - ale tam również potrzebna byłaby dobrze rozwinięta infrastruktura kolejowa i drogi dojazdowe

    • 0 2

    • Pogadaj z PKP PLK

      Oni "już" rozstrzygnęli przetarg na dokumentację. Tam zawsze mają czas.

      • 1 0

  • ach ta megalomania gdańszczan (1)

    Dlaczego gdańsk chce konkurować z Gdynią ?

    • 1 2

    • Gdańsk nie chce konkurować z Gdynią.

      Gdańsk z Gdynią chce wspólnie konkurować ale z innymi: Poznaniem, Wrocławiem, Kłajpedą, Hamburgiem itp.

      • 1 0

  • DCT (1)

    DCT JEST THE BEST :) ...

    • 5 2

    • DCT

      Przesadzasz. Jest spoko ale ..... . Ty Wiesiu jak zwykle swoje :)

      • 0 0

  • KAPITAN TUSK

    A pan Premier dumnie pozuje dla fotografów na mostku kapitańskim , ale kasy na drogi dojazdowe nie daje.To jest chyba następny przykład diziałania na szkodę regionu i ogłupiania tych młodych i wykształconych.

    • 1 2

  • no szał, no

    tylko że DCT ma za małe dźwigi, żeby rozładować statek, więc go obracają nocą, bo to jedyne rozwiązanie, które pozwala na rozładunek.

    DCT ma wyśmienity PR -trzeba przyznać. Niestety tylko PR.
    Na świecie DCT nie jest rozpoznawany, jako ważny terminal kontenerowy na Pomorzu, a raczej jako hub Maerska. Jak się ten ostatni kiedyś wypnie, to i terminalu nie będzie.

    • 3 2

  • Pa, pa Gdynio !!!

    • 1 0

  • Gdańsk i Gdynia to miasta portowe, więc z każdego dodakowego kontenera w porcie należy się cieszyć bo to daje zysk i stwarza nowe miejsca pracy!!!

    • 4 0

  • Trasy dla kontenerów w trójmieście

    Bardzo dobrze, że wreszcie coś dobrego się dzieje "z naszym oknem na świat" . Nie tylko EURO 2012 żyje Gdańsk, ale głównie z gospodarki morskiej! Dlatego włodarze aglomeracji czekamy niecierpliwie na pokazanie planów realizacji: wielopasmowe (3-4 w każdym kierunku) tunele i estakady oraz 4-5 pasmowe drogi, którymi żwawo i całodobowo będą wywożone kontenery. Kolej też nie powinna spać tylko rozwijać na maksa przewóz kontenerów i TIRÓW z kontenerami ! Kiedy i od kiedy ruszymy do przodu ???

    • 1 0

  • CO Z TEGO ŻE WPŁYWAJĄ GIGANTY JAK DCT NIE JEST PRZYGOTOWANE NA ROZŁADUNEK TYCH GIGANTÓW PO PROSTU MAJĄ ZA KRÓTKIE RAMIONA SUWNIC.WSTYD.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane