• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczna Eleonora już w Gdańsku!

Robert Kiewlicz
25 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 11:59 (25 maja 2011)

Eleonora Maersk, największy kontenerowiec w historii Gdańska, jest już na terminalu DCT.


Pierwszy z 15,5-tysięczników, statek Eleonora Maersk, zawitał w środę do Gdańska. Statek przycumował w terminalu kontenerowym DCT.



Aktualizacja: Eleonora Maersk jest już w Gdańsku. Wpłynął do terminalu DCT ok. godz. 11.30

***


Eleonora Maersk, długa na prawie 400 m, może przewieźć 15,5 tys. kontenerów. Statek spędzi w Gdańsku trzy dni. W tym czasie będzie dobrze widoczny z plaży na Stogach oraz przy terminalu kontenerowym. Aby go zobaczyć, trzeba ul. Kontenerową zobacz na mapie Gdańska dojechać do parkingu przed terminalem DCT. Plaża jest tuż obok parkingu.

W następnych tygodniach spodziewane są w Gdańsku kolejno: Edith Maersk (15550 TEU) 1 czerwca, Maersk Edmonton (13100 TEU) 8 czerwca, Ebba Maersk (15100 TEU) 15 czerwca, Elly Maersk (15100 TEU) 22 czerwca i Emma Maersk (15550 TEU) 29 czerwca.

Od czasu wprowadzenia bezpośrednich połączeń z Dalekim Wschodem w styczniu 2010 r. Gdańsk stał się w pełni niezależnym hubem, z którego towary będą od teraz rozwożone mniejszymi statkami (feederami) do coraz większej ilości portów w regionie Morza Bałtyckiego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (143) 10 zablokowanych

  • Sąsiadów to mamy .....ych

    • 6 1

  • Z czego się cieszyć? (3)

    Spójrzcie sobie z góry poprzez mapy google na "terminalik" DCT i na terminal w Hamburgu czy chociażby w Rotterdamie oraz na dojazdy kolejowe/drogowe do tych terminali. Mamy jakieś 50 lat do nadrobienia.

    • 12 8

    • Na szczęście już coś zaczyna się u nas dziać w tej kwestii.

      Nareszcie biorą się za Sucharskiego.

      • 6 0

    • W kwesti dojazdu ,wystarczy spojrzeć na terminale w Gdyni.

      • 0 2

    • no w sumie

      może rzeczywiście zamiast próbować nadgonić te 50 lat, lepiej posiedzieć przed kompem i ponarzekać...?

      • 8 0

  • wizyta premiera Tuska (1)

    czy czeka nas kolejna wizyta premiera rzadu?

    • 5 3

    • Jak zwykle we środę wieczorem premier kończy kolejny ciężki tydzień pracy i uda

      na zasłużony czterodniowy odpoczynek do ukochanego trójmiasta. Tak więc spodziewajmy się go na jakiejś konferencji prasowej na tle dźwigów portowych. Zobaczymy go w żółtym kasku, jak tłumaczy lemingom meandry swojej polityki morskiej i obwieszcza kolejne sukcesy.

      • 6 3

  • Całe szczęście że to nie motocykl

    gdyż specjaliści tematu przypomnieliby nam że dawcy nerek przyjechali.

    • 4 5

  • Co łatwiej znależć? (1)

    Zadowolonego Polaka czy grzyba Trufla ?

    • 20 0

    • tak na marginesie: mówi się "truflę"

      • 0 0

  • Temat zastępujący skandal z Budyń-Stadionem

    A co nas obchodzi jakiś statek?

    • 3 16

  • Tylko żeby wyhamował.... :-))

    • 7 0

  • Koraliki i świecidełka będą rozdawać?

    • 5 3

  • język polski....

    "długa na prawie 400 m" - korekta to spi?

    • 0 5

  • My jednak nadal jesteśmy...wieśniakami Europy (9)

    Pływam na statkach od lat i kontenerowce tej wielkości masowo pływają np. do niewielkiego niemieckiego Bremerhavem. U nas zwykłe rutynowe zawinięcie większego statku do portu to wydarzenie godne artykułu na portalu na zasadzie......oooo już wyszliśmy z trzeciego świata bo duży statek przypłynął. Jest terminal - zresztą wybudowany przez Anglików - to i statek przypływa. Nawiasem mówiąc to taki kontenerowiec, oprócz tego że jest duży, to prymitywna łajba, gdzie z definicji pływają najgorsze marynarskie tłuki. Do zwykłego zbiornikowca, gazowca, chemikaliowca czy nawet małego offshora się nie umywa. Pytanie ile DCT płaci portalowi za PR? Reasumując, po co ta podnieta??? Poniecać się możemu naszymi padłymi stoczniami....w wyłączeniem Remontowej, która robi naprawdę dobrą robotę.

    • 15 29

    • stocznie nie padły, poza tym to, że zawijają takie statki to zmiana jakościowa gdańskiego portu.

      nie było i nie jest łatwo więc warto się cieszyć. daj się ludziom radować, za jakiś czas temat spowszednieje i będzie ciszej:) póki co trzeba celebrować przejęcie kilu kontenerowców niemieckim portom:)

      • 6 1

    • Rutynowe nierutynowe

      Jak dotąd takie do nas nie przypływały.

      • 2 1

    • Ale wg twojej logiki to po co podniecać (2)

      się stoczniami? Przecież podobne stocznie zamykano w całej europie, to żaden news. A o zbiornikowcach do Portu Pólnocnego swego czasu pisano ale spowszedniały.

      • 7 0

      • a jak jesteś takiim "specjalistą" to powiedz ile zbankrutowało niemieckich stoczni..? (1)

        • 0 0

        • Z TEGO CO WIEM TO ŻADNA

          • 0 1

    • Bremerhaven baranku nie leży nad Bałtykiem. (2)

      dotarło ?

      • 4 2

      • idź wykładaj topografie skoro sie tak dobrze na tym znasz..

        żenada

        • 0 4

      • A gdzie napisał że leży nad Bałtykiem???

        • 0 1

    • Zdecydowanie wolę podniecać się tymi statkami, niż Twoimi błędami ortograficznymi... A po za tym... Chciałeś się pochwalić że pływasz? Że się naoglądałeś takich kolosów? Nie każdy ma taką możliwość, więc chętnie zobaczy je w rodzimym porcie. Spływaj ! W sensie "pływaj dalej" :-))

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane