• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gospodarka morska w rękach minister z Gdyni

VIK
3 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dorota Pyć - przyszła minister w towarzystwie ministra Sławomira Nowaka i marszałka Mieczysława Struka. Dorota Pyć - przyszła minister w towarzystwie ministra Sławomira Nowaka i marszałka Mieczysława Struka.

Wiceminister do spraw gospodarki morskiej Anna Wypych-Namiotko żegna się ze stanowiskiem, zastąpi ją Dorota Pyć - ogłosił minister Sławomir Nowak podczas trwających w Gdańsku targów morskich Baltexpo. Przyszłej minister tematyka morska nie jest obca. Bliskie jest też Trójmiasto.



Jak oceniasz zmianę na stanowsiku ministra gospodarki morskiej?

Dorota Pyć jest profesorem nadzwyczajnym Katedry Prawa Międzynarodowego Publicznego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Pochodzi z Gdyni. Prowadziła m.in. badania nad międzynarodowym prawem ochrony środowiska oraz nad prawem morza. Współtworzyła leksykon Prawa Morskiego oraz Leksykon Prawa Międzynarodowego Publicznego. Jest również wiceprzewodniczącą Komisji Prawa Morskiego PAN, członkiem Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Morskiego oraz członkiem Stowarzyszenia Prawa Międzynarodowego i Polskiego Stowarzyszenia Prawa Europejskiego.

We wtorek zmianę w resorcie oficjalnie ogłosił minister Sławomir Nowak, jednak nominację Dorota Pyć odbierze w najbliższych dniach w Warszawie. Przyszłą minister przedstawił na targach Baltexpo, choć w branży o nominacji mówiło się od kilku dni. Pytana przez nas o swoje zadania i pracę w resorcie odmówiła na razie komentarza do czasu objęcia stanowiska.

Z pracą w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej pożegna się wiceminister Anna Wypych-Namiotko. Dalej jednak będzie pracować dla rządu. Zostanie jego przedstawicielem w Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.
VIK

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (91)

  • Nowa Pani Minister (5)

    Jestem ciekawy czy nowa Pani minister zdoła odwołać prywaryzację portów morskich i czy zareaguje na to iż w Gdynskim WUŻU chcą zwolnić na dniach około 60-ciu osób.

    • 11 4

    • (2)

      Komentarz związkowca zainteresowanego swoim stołkiem. : )))

      • 2 4

      • (1)

        niestety mylisz się kolego, jestem portowcem, ale o żaden stołek mi nie chodzi.Poprostu nie moge ścierpieć co wyprawia nasz rząd, dlaczego sprzedają kury znoszące złote jajka w prywatne ręce. A co najbardziej mnie boli, to to iż następni POLSCY pracownicy stoją przed tragedią zwolnienia z pracy, a co z ich rodzinami?. Może szanowny Panie ,który sądzisz iż boję się o stołek zbudujesz tym ludzią od razu szubienicę i ich powiesisz, zaoszczędzisz im dużo,dużo kłopotów i zmartwień!!!

        • 3 2

        • mam anegdotę na WUŻ Gdańsk

          rok 1999, dwaj absolwenci w mech WSM Gdynia z ok.roczną praktyką pływającą na tankowcach przynieśli swoje cv do WUŻ Gdańsk. PAni odpowiedziała, żeby nie zostawiać cv, bo oni w swoim statucie mają jasno zapisane, że zatrudniają członków rodzin.....jedno cv było moje, więc jest to z pierwszej ręki.

          • 3 0

    • Gdynski wuż (1)

      To firma niemiecka, stosujaca dumping , wykonczyli wuz w szczecinie teraz biora sie za trojmiasto.

      • 5 2

      • gdyński wuż dawno już wykończyli..to trwa już 5rok

        • 3 1

  • PO owocach

    ją poznacie...

    • 2 0

  • Teraz pytanie : czyj zegareczek najdrozszy??

    ???

    • 2 2

  • w jakim jeszcze kraju europy jest minister gospodarki morskiej? (3)

    • 9 5

    • Ale ona nie jest ministrem. (2)

      Tylko wiceministrem do spraw gospodarki morskiej.

      • 9 1

      • (1)

        skoro jest wiceministrem to znaczy że istnieje minister tak? geniusze popierający ten post wstyd ....

        • 1 3

        • Niewiedza nie boli. Dane ministerstwo może składać się z kilku działów, pani dr Pyć została wiceministrem ds. gospodarki morskiej co nie znaczy, że istnieje ministerstwo gospodarki morskiej, jest dział taki, ale w ramach innego ministerstwa kierowanego przez Nowaka.

          • 5 0

  • Słusznie ktoś zauważył : tu trzeba grabarza. (4)

    Coraz więcej "ekspertów" i coraz mniej tej "gospodarki morskiej".
    Ta pani widziała port ze Skweru Kościuszki, O ile tam się pofatygowała.
    Wszyscy kolejni "ministrowie" prowadzą do coraz większej zapaści .
    Obraz portów i to co się w nich dzieje jest czystym odzwierciedleniem rzeczywistego stanu gospodarki kraju. Czyli obraz nędzy i rozpaczy.
    O śródlądowych drogach wodnych nakręcających gospodarkę w Holandii, Belgii i inn. to chyba nikt w tym towarzystwie wzajemnej adoracji nawet nie słyszał.
    Ale trudno cokolwiek planować na okres dłuższy niż 2/3 swojej kadencji skoro hołduje się zasadazie :PO nas choćby POtop

    • 4 3

    • Porty to akurat mają się dobrze (3)

      A co do drug wodnych wgłąb naszego kraju to są tylko i wyłącznie marzenia ściętej głowy. W Polsce najmocniejszym i najbardziej wpływowym zarazem jest transport drogowy. Widać nawet to już na podstawie bardzo słabej pozycji kolejnictwa, a co dopiero na podstawie transportu rzecznego.

      Inwestycje w transport wodny śródlądowy są jak najbardziej potrzebne, ale możemy ich oczekiwać raczej w sferze marzeń, bo rynek transportu drogowego z nikim nie zamierza się dzielić. A tego nie póki co żaden rząd nie ma szans zmienić.

      • 2 1

      • W Belgii i Holandii (1)

        są również doskonałe drogi, i kolej. Jakoś nie wykluczają się nawzajem. Tylko trzeba mieć mózg , aby sobie przekalkulować jaki transport jest najtańszy.
        Co do portów , to jak jakiś kapeć stanie w Gdyni przy kei raz na tydzień to jest święto.

        • 0 3

        • W sprawie tego, co dzieje się w polskich portach napisałeś nieprawdę. Akurat porty pracują bardzo dobrze. Wystarczy spojrzeć na wielkość przeładunków i na wyniki finansowe, żeby się o tym dowiedzieć.

          • 2 0

      • Nie

        rozśmieszaj!!!

        • 0 1

  • Panią Pyć pamiętam z Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni - miałem z nią zajęcia. (5)

    Konkretna Pani z dużą wiedzą

    • 34 9

    • na jaki temat ? (4)

      • 9 1

      • Na temat (1)

        Na temat prawa morskiego i prawa handlowego. Również miałem z Panią Profesor wykłady i potwierdzam że jest to osoba o ogromnej wiedzy teoretycznej. Czy będzie miało to przełożenie na praktyczne decyzje ? Czas pokaże

        • 5 2

        • Zwykły student nie jest w stanie określić wiedzy wykładowcy, bo sam jest jak tabula rasa.

          • 3 3

      • wykłada prawo morskie na UG więc chyba jakąś wiedzę ma :)

        • 4 5

      • wiedza

        ta pani ma wyjatkowo bogata wiedze na temat dekoracji i doboru kwiatow w pomieszczeniach zamknietych, co moze okazac sie kluczowe przy planowanym zwiekszeniu remontów statków pasarzerskich w okresie zimowym

        • 6 3

  • znowu do d*py - gospodarka morska upadnie

    • 0 4

  • a ja miałem u niej 4+ z prawa międzynarodowego :D

    • 3 0

  • stolek dla stolka

    szkoda i znowu nic w rozwoju gospodarki morskiej tylko jej dalsze schladzanie i zamrazanie by calkowicie zgasic swiatlo

    • 1 1

  • ta kobieta nic niezrobi w gospodarce morskiej bo ona nie ma pojecia o gospodarce a wszczegolnosci o gospodarce morskiej

    szkoda tej kobiety bo ona nie ma wizji rozwoju gospodarki morskiej a dotego to nie jaj dziedziny to zbyt skomplikowane dziedziny i trzeba znac swiat

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane