- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (58 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (112 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (42 opinie)
Holownik "Leszko" już na wodzie
W stoczni Remontowa Shipbuilding SA, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, uroczyście ochrzczono i zwodowano piąty z serii sześciu holowników "Leszko". To kolejna jednostka budowana dla Marynarki Wojennej na mocy kontraktu podpisanego z Inspektoratem Uzbrojenia w czerwcu 2017 roku.
Pod koniec marca tego roku Remontowa Shipbuilding przekazała Marynarce Wojennej holownik ORP Gniewko, który zasilił flotę Dywizjonu Okrętów Wsparcia, który jest częścią 3. Flotylli Okrętów, stacjonującej w Porcie Wojennym w Gdyni. Z kolei w styczniu tego roku pierwszy z serii sześciu holowników, czyli ORP Bolko, trafił do 12. "Wolińskiego" Dywizjonu Trałowców w Świnoujściu, należącego do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża .
Dwa kolejne holowniki, czyli "Mieszko" i "Semko", są obecnie wyposażane i przechodzą próby. Teraz dołączy do nich "Leszko". W budowie jest jeszcze "Przemko", pod który położono stępkę w listopadzie ub. roku.
Gospodarka morska w Trójmieście
Matką chrzestną "Leszka" została Hanna Szkodo, dyrektor Zespołu Szkół Morskich w Gdańsku.
- W historii naszej stoczni odbyło się już wiele wodowań, dokładnie 1027, a Leszko jest trzecią wodowaną jednostką w tym roku. Mimo niespodziewanych okoliczności związanych z pandemią koronawirusa, która zaskoczyła cały świat i sparaliżowała wiele gałęzi przemysłu, dokładamy wszelkich starań, aby w sposób nieprzerwany i terminowy realizować naszą strategię i zobowiązania wobec kontrahentów - mówił Marcin Ryngwelski, prezes stoczni Remontowa Shipbuilding.
Holowniki typu B 860 są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.
Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
Wodowanie holownika "Bolko".
Miejsca
Opinie (56) 8 zablokowanych
-
2020-06-04 12:05
Ogłaszam święto państwowe !
- 6 0
-
2020-06-04 10:39
Bedxie mial co holowac na zlom
- 12 3
-
2020-06-04 10:01
Gratulacje dla GSR
Dobra robota , zaproście naczelników ze Stoczni Wojennej z Gdyni na praktyki do siebie .
Choc to chyba nie ma sensu , tam ciągle pierwsze skrzypce graja wojskowi emeryci z czasów PRL
Ich trzeba porostu wymienić .- 37 4
-
2020-06-04 09:34
Kiedyś idąc z pubu na autobus nocny , widziałem wysoką pijana i nieporadnie poruszająca się dziewczynę i małego faceta- zapewne jej kolegę, który holował ja na przystanek :) Tak mi się skojarzyło, że tam facet jest niczym holownik holujący duży statek aby dał radę bezkolizyjnie wpłynąć do portu hehehe
- 19 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.