• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holownik Mieszko przekazany Marynarce Wojennej

erka
15 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Holownik Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego. Holownik Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego.

Kolejny z serii holowników - H-2 Mieszko, zbudowany w Stoczni Remontowa Shipbuidling - odpłynął do Komendy Portu Wojennego w Gdyni, gdzie zostanie przekazany Marynarce Wojennej. Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego.



Stocznia Remontowa Shipbuidling SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding realizuje budowę sześciu tego typu jednostek. Pierwsze dwa holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko i H-1 Gniewko - zostały przekazane zamawiającemu na początku 2020 roku.

Czwarty - H-12 Semko - jest gotowy do prób stoczniowych na uwięzi. Z kolei H-3 Leszko, piąty z serii holownik, jest w fazie wyposażania, ma zamontowane silniki główne, trwają na nim prace rurarskie i elektryczne, natomiast na jednostce szóstej - H-13 Przemko - kończą się prace kadłubowe i zostanie ona przygotowana do wodowania na przełomie lipca i sierpnia.

Holowniki typu B 860 dla Marynarki Wojennej RP



Holowniki typu B 860 są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.

Klasa lodowa holowników pozwala na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.

Wodowanie holownika H-11 Bolko.

erka

Miejsca

Opinie (83) 2 zablokowane

  • Tak naprawdę to jest krążownik rakietowy.

    Specjalnie taki nieduży, żeby się w przekopie mierzei zmieścił.
    Ruscy już mają pełne portki ze strachu...

    • 12 1

  • Dobrze ze MW ma coraz więcej nowych okretow (3)

    Szkoda ze to holowniki

    • 29 3

    • Spokojnie (1)

      Spokojnie jeszcze dwa nowe niszczyciele min są w budowie. Pozdr

      • 8 0

      • To one wojne wygrywaja?

        Zarty sie Ciebie imaja.

        • 1 0

    • to nie holowniki - to są zakamuflowane lotniskowce podwodne z ukrytymi w ich wnętrzu samolotami bojowymi i środkami odstraszania - wprost z tajnej stoczni mw w Radomiu

      • 8 0

  • dobry sprzet

    • 4 0

  • Remontówka zaproponowała że zbuduje ten prom co to jego stępka rdzewieje w Szczecinie

    ale ministerstwo nie odpowiedziało. Pewnie poszli z pytaniem do Pinokia, a ten do Jarosława z prośbą o zgodę.

    • 11 2

  • Co i kiedy te holowniki będą holować?

    Odpowiedź jest jedna: wobec praktycznie martwej floty wojennej wzrosło zapotrzebowanie na holowniki, których zadaniem będzie ściąganie zepsutych na morzu okrętów.
    Słuszną politykę ma nasza władza!

    • 9 1

  • Ciekawe kiedy w naszych stoczniach będziemy w stanie wyprodukować prawdziwe okręty wojenne? (3)

    O łodziach podwodnych już nie wspomnę.
    Czy to słabość naszych uczelni i brak specjalistycznej kadry, czy też nasze stocznie nie są zaawansowane technologicznie by temu podołać?

    • 30 2

    • okrety wojenne (1)

      Dziś nie ma możliwości zbudowania bojowego okrętu dla marynarki wojennej. W zasadzie jedynie gdańska remontówka mogłaby podjąć się tego zadania. Stocznia wojenna w Gdyni, która miała zajmować się budowaniem jednostek dla polskiej marynarki wojennej nie jest gotowa do tych robót. Stocznia Nauta dziś ma poważne kłopoty i na razie walczy o przetrwanie, oby tak się stało. W Polsce brakuje kadry inżynieryjnej , nie ma technologów czy projektantów nie mówiąc o pracownikach bezpośredniej produkcji.

      • 16 0

      • taką flotę to w Stomilu da się zmontować

        i tylko napompować

        • 7 0

    • Kormoran - Remontowa

      Takie zdolności w Polsce ma tylko i aż Remontowa, należałoby się skupić na rozwoju tej firmy i jej kompetencji poprzez udzielanie kolejnych zleceń oraz ostateczne rozwiązanie kwestii państwowych stoczni, które potrafią tylko przejadać kolejne środki pompowane z budżetu.

      • 12 2

  • holownik to dla zmyłki

    tak jak radziecki traktor ostrzelany kiedyś z karabinu odpowiedział ogniem rakietowym i odleciał w nieznanym kierunku...

    • 11 0

  • No to wartosc bojowa MW wzrosla o 100%

    • 36 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane