- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (5 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (131 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Holownik Mieszko przekazany Marynarce Wojennej
Kolejny z serii holowników - H-2 Mieszko, zbudowany w Stoczni Remontowa Shipbuidling - odpłynął do Komendy Portu Wojennego w Gdyni, gdzie zostanie przekazany Marynarce Wojennej. Mieszko wejdzie do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego.
Stocznia Remontowa Shipbuidling SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding realizuje budowę sześciu tego typu jednostek. Pierwsze dwa holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko i H-1 Gniewko - zostały przekazane zamawiającemu na początku 2020 roku.
Czwarty - H-12 Semko - jest gotowy do prób stoczniowych na uwięzi. Z kolei H-3 Leszko, piąty z serii holownik, jest w fazie wyposażania, ma zamontowane silniki główne, trwają na nim prace rurarskie i elektryczne, natomiast na jednostce szóstej - H-13 Przemko - kończą się prace kadłubowe i zostanie ona przygotowana do wodowania na przełomie lipca i sierpnia.
Holowniki typu B 860 dla Marynarki Wojennej RP
Holowniki typu B 860 są przeznaczone zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych.
Klasa lodowa holowników pozwala na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki posiadają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
Wodowanie holownika H-11 Bolko.
Miejsca
Opinie (83) 2 zablokowane
-
2020-07-15 10:12
Flotylla !!! MW teoretycznie (4)
Holownik jest jak najbardziej wskazany i potrzebny do odholowywania wraków MW z zatoki bo dalej i tak nie popłyną.
Następne holowniki proponuje Leszko i Jarko.- 23 3
-
2020-07-15 10:44
(2)
Należy również wybudować Donaldo i Bronko.
- 6 5
-
2020-07-15 11:27
Racja
- 2 1
-
2020-07-15 13:08
One
To w wersju ubot.
- 2 1
-
2020-07-15 17:49
Tylko o napędzie
elektycznym. Jakby co to 1000 takich dla wszystkich działaczy z tego i tamtego
- 2 0
-
2020-07-15 10:52
Brawo (4)
Kolejny artykuł o zdanym statku z tej stoczni... Ciekawe jak tam pracownicy zarabiają??? Wie ktoś? Jak robota??
- 6 2
-
2020-07-15 12:29
Pracownicy Remontowej (3)
Pracownicy remontowej, ze stażem dłuższym niz dwa lata, zatrudnieni na umowę o pracę prawdopodobnie nie mają mniej niz 26PLN/H brutto.
A średnia to pewnie okolo 30PLN.
Jednak mnóstwo stoczniowców to osoby na działalności gospodarczej, których wyśle się do domu gdy zleceń nie będzie, a jesień i zimą nie zapowiadają się takie jak w poprzednich latach, gdy doki były zajęte przez promy.- 7 1
-
2020-07-15 17:52
Hallo (2)
Nie kłam człowieku!!! Wszyscy, dosłownie wszyscy pracownicy Remontowej są na etatach, ponad 1500 osób co najmniej, plus firmy z grupy Holdingu. Jak masz fach w ręku i chce ci się pracować, to cię przyjmą, ale trzeba zapiep**ać, a nie tak jak w innych spółeczkach.
Tu tylko pod jednym względem jest jak za komuny - cały socjal: codzienne bony na jedzenie, darmowe mleko, darmowa woda mineralna - z polskiej firmy NATA, dopłaty do wczasów, paczki dla pracowników i dzieci, premie na Dzień Stoczniowca i Święta Bożego Narodzenia. Jak to wszystko działa? Cud? Nie, wystarczy mądry właściciel, rozsądek związkowców i profesjonalni pracownicy, którzy może nie zarabiają kokosów, ale mają poczucie wartości i stabilną przyszłość...- 3 1
-
2020-07-15 19:29
No to ile zarabiają, skoro to nie kokosy?
Piszcie konkretnie, ludzie.
- 1 0
-
2020-07-16 09:19
Optymisto!
Napisałem o stoczniowcach; ludziach którzy pracują w stoczni a nie o pracownikach remontowej, których jest dużo mniej niz tych pozatrudnianych na DG lub UZ przez pięć spółek gdzie zarobiona przez spolkowicza kasa idzie przez 15 osób.
- 0 0
-
2020-07-15 11:38
holownik to dla zmyłki
tak jak radziecki traktor ostrzelany kiedyś z karabinu odpowiedział ogniem rakietowym i odleciał w nieznanym kierunku...
- 11 0
-
2020-07-15 12:21
Co i kiedy te holowniki będą holować?
Odpowiedź jest jedna: wobec praktycznie martwej floty wojennej wzrosło zapotrzebowanie na holowniki, których zadaniem będzie ściąganie zepsutych na morzu okrętów.
Słuszną politykę ma nasza władza!- 9 1
-
2020-07-15 12:23
Remontówka zaproponowała że zbuduje ten prom co to jego stępka rdzewieje w Szczecinie
ale ministerstwo nie odpowiedziało. Pewnie poszli z pytaniem do Pinokia, a ten do Jarosława z prośbą o zgodę.
- 11 2
-
2020-07-15 12:32
gdańszczanin (1)
ooo polska potęga morska same holowniki i trałowce heheh ale siła
- 10 1
-
2020-07-15 14:04
ORP Hanys
Nie zapominajmy o potężnym, budowanym niemal 20 lat i uzbrojonym po same zęby mleczne okręcie obrony wybrzeża - prekursorza i jedynym jak na razie przedstawicielu tej klasy okrętów na świecie!
- 1 1
-
2020-07-15 13:00
Mnie najbardziej śmieszy numeracja jednostek w tej Marynarce. (1)
Np. Flotylle są dwie, ale nie nazywają się pierwsza i druga, o nie.
Jest Trzecia i Ósma.
Dla zmylenia Wroga :D- 9 3
-
2020-07-15 13:10
Nazwy
Historyczne. Kiedys mielismy MW. Dzis tylko tlustych komandorow i ich sztaby. Nawet dmw z sk. Kościuszki przeniesli do Wawy . Kto? Bol i przyjaciele ryżego.
- 5 3
-
2020-07-15 13:03
(1)
Plan jest taki, że holowniki podpływają pod wrogi okręt i kiedy nikt nie patrzy holują go do naszego portu.
- 17 1
-
2020-07-15 17:45
Hahahahaha
Dobre
- 1 0
-
2020-07-15 13:05
dobry sprzet
- 4 0
-
2020-07-15 13:09
Ekstra, można nim pogonić Ruskich. (1)
Niewątpliwie to zasługa naszej władzy
- 9 1
-
2020-07-15 17:55
I dla tego jest przekopywana mierzeja
wiślana aby zajść ruskiego z flanki
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.