- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (87 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Holowniki dla MW. Cała szóstka już trafiła do służby
25 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat)
Remontowa Shipbuilding przekazała ostatni z serii sześciu holowników zamówionych przez polską Marynarkę Wojenną. Tym samym dobiegła końca realizacja umowy podpisanej w czerwcu 2017 r. H-13 Przemko będzie pełnił służbę w 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.
Przypomnijmy: pierwsze cztery holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko (styczeń), H-1 Gniewko (marzec), H-2 Mieszko (lipiec) i Semko H-12 (listopad) zostały już przekazane zamawiającemu w 2020 r. Piąty z serii, czyli H-3 Leszko, został przekazany w lutym tego roku. Teraz oddano ostatni, H-13 Przemko.
Holownik H-11 Bolko, H-12 Semko i właśnie H-13 Przemko weszły w skład 12. Dywizjonu Trałowców i pełnią służbę w 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Trzy pozostałe holowniki: H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i H-3 Leszko zostały wcielone do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego w Gdyni.
Okręt ORP Iskra gotowy do sezonu
Holowniki typu B860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki mają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
VIK