• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holowniki dla MW. Cała szóstka już trafiła do służby

VIK
25 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Holowniki typu B860 przeznaczone są do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach.

Remontowa Shipbuilding przekazała ostatni z serii sześciu holowników zamówionych przez polską Marynarkę Wojenną. Tym samym  dobiegła końca realizacja umowy podpisanej w czerwcu 2017 r. H-13 Przemko będzie pełnił służbę w 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.



Przypomnijmy: pierwsze cztery holowniki z zakontraktowanych sześciu - H-11 Bolko (styczeń), H-1 Gniewko (marzec), H-2 Mieszko (lipiec) i Semko H-12 (listopad) zostały już przekazane zamawiającemu w 2020 r. Piąty z serii, czyli H-3 Leszko, został przekazany w lutym tego roku. Teraz oddano ostatni, H-13 Przemko.

Holownik H-11 Bolko, H-12 Semko i właśnie H-13 Przemko weszły w skład 12. Dywizjonu Trałowców i pełnią służbę w 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Trzy pozostałe holowniki:  H-1 Gniewko, H-2 Mieszko i H-3 Leszko zostały wcielone do służby w Dywizjonie Okrętów Wsparcia należącego do 3. Flotylli Okrętów im. kmdr. Bolesława Szymona Romanowskiego w Gdyni.

Okręt ORP Iskra gotowy do sezonu



Holowniki typu B860 przeznaczone są zarówno do wykonywania zadań wsparcia logistycznego na morzu i w portach, jak również do działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparciem akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń oraz podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Klasa lodowa holowników pozwoli na ich eksploatację w ciężkich warunkach lodowych w asyście lodołamaczy. Jednostki mają możliwość transportu na pokładzie otwartym ładunków drobnicowych o łącznej masie do 4,0 t. Do prac holowniczych jednostka jest wyposażona w windy holownicze o uciągu do 35 t.
VIK

Miejsca

Opinie (111) 3 zablokowane

  • A ja się pytam po co MW holowniki i to 6 skoro Marynarką Wojenną RP pod nierządem PiS ni ema już sprawnych okrętów bojowych nawet marynarzom już się ulalo z tej nieudolnej kasty rządzących. Czyżby chcieli odholować kadłuby tego co jeszcze utrzymuje się na wodzie w basenie na oksywiu na złomowisko?

    • 1 0

  • Będą holować "Orła" ?

    • 1 0

  • To jest myśl pisuarów. Budować małe łódeczki żeby trudno było trafić wrobowi. To jest świetny pomysł.

    • 4 4

  • Czyli ... najsilniejszą stroną naszej MW są holowniki , tylko one nie potrzebują ...... holowników

    • 0 0

  • Holowniki bojowe , WOT i główno tym wszystkim dowodzący dowodzący minister Błaszczak - silni zwarci i gotowi

    • 1 0

  • Młody 266

    Jak co to będą transportować pontony... ich mamy dużo ...

    • 0 0

  • Brawo , teraz już każdy okręt MW ma swój holownik! Nareszcie , dobra zmiana trwa!

    • 2 0

  • (1)

    No to już jestem spokojny. Przy tylu holownikach, każdy okręt naszej marynareczki wróci do portu.

    • 5 0

    • O tym samym pomyślałem. Wszystkie nasze muzealne eksponaty wrócą bezpiecznie do stoczni, żeby tam im przypudrowac nosek i dalej wysyłać na morze. I tak w kółko :D

      • 1 0

  • Powinni je wyposażyć w ROV i wyciągarki żeby mogły

    "przywracać zdolność bojową" Orła kiedy ten znowu nie będzie mógł się wynurzyć.

    • 1 0

  • Zamówiono aż tyle, bo one będą musiały holować nawet siebie nawzajem.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane