• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holowniki dla MW. Oferta Remontowa Shipbuilding najlepsza

VIK
24 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowe holowniki mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Nowe holowniki mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu.

Jeśli nikt się nie odwoła w postępowaniu dotyczącym przetargu na budowę holowników dla Marynarki Wojennej, to zadanie to zostanie powierzone Remontowa Shipbuilding - potwierdził resort obrony.



W ubiegłym tygodniu Inspektorat Uzbrojenia zakończył postępowanie przetargowe w sprawie wyboru stoczni, która zbudować ma nowe holowniki dla Marynarki Wojennej RP, wydając "Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej". Jak podał portalmorski.pl zwycięstwo przyznano stoczni Remontowa Shipbuilding, której oferta - jak wynika ze wspomnianego wyżej dokumentu - jako jedyna nie została odrzucona, otrzymując przy tym 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana to 220 mln zł.

Czytaj też: Niszczyciel min Kormoran w akcji

Tę informację potwierdził dopiero dziś resort obrony. Do podpisania umowy dojdzie, ale...

- Jeżeli żadna z firm biorących udział w tym postępowaniu nie wniesie odwołania od tej czynności, to zamawiający będzie mógł przejść do kolejnego etapu postępowania, czyli de facto podpisać umowę dostawy z tym wykonawcą - powiedziała nam Katarzyna Jakubowska, cz. p.o. rzecznika prasowego MON.
Jednak pozostali oferenci rozważają możliwość wniesienia odwołania. Mają na to czas do poniedziałku. Poza Remontowa Shipbuilding o zamówienie na holowniki ubiegały się dwa konsorcja: Damen Shipyards Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej oraz Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia.

Postępowanie przetargowe rozpoczęto w grudniu 2014 roku. W ramach zamówienia ma powstać sześć holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped, a także niektórych działań ratowniczych. Mają zastąpić obecnie eksploatowane holowniki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Mają być gotowe wciągu 60 miesięcy od podpisania umowy.

Jak wynika ze specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia nowe holowniki mają mieć: wyporność pełną do 350 ton, zdolność do prowadzenia samodzielnej żeglugi w zimie na morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych, możliwość przewozu do 12 osób wewnątrz i 50 osób na pokładzie otwartym, autonomiczność do 14 dób, prędkość dochodzącą do 12 węzłów, możliwość przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwość holowania z rufy i dziobu.
VIK

Miejsca

Opinie (56)

  • Stocznia Marynarki Wojennej pokazała swoje możliwości

    Przy budowie Gawrona / Ślązaka i przy remoncie Orła. Takie referencje wystarczą żeby odpaść z przetargu.

    • 8 2

  • Nareszcie będzie kasiura

    Niech szybko palą blachy i będzie robota o dzieło , po kilku miesiącach cienkich wypłat wrócimy do formy finansowej , mówie oczywiście o mnie i o moich sługusach majstrach . Pozdrowienia dla niewolników ze STAL-REMU za 20zł na H !!

    • 9 0

  • holowniki

    Czyli wychodzi po 1 holowniku na 1 okręt. Taką mamy dużą flotę

    • 3 1

  • ironia (1)

    Jak Rosjanie zobaczą te nowe holowniki, to natychmiast wywieszą na swoich krążownikach białe flagi i oddadzą się do dyspozycji armii... urzędników.

    • 7 1

    • ironia1

      Najprościej obśmiać wszystko bo Polska dla niektórych to jeden wielki kabaret.

      • 1 2

  • (2)

    O, super!!!
    teraz trzon naszej floty maja stanowić holowniki

    • 36 6

    • Może dla równowagi

      jeszcze zamówić pchacze???

      • 4 1

    • A jak bylo POprzednio?

      No POchwal sie

      • 5 11

  • Moze niech RSB wkoncu wypłaci pieniądze ? (1)

    Za RALe BCferres Siemy itd

    • 12 0

    • Przecie rale kupiła gsr hahahah

      • 6 0

  • najlepsza stocznia w Europie,
    najlepsza stocznia na Świecie.

    • 6 8

  • Tak, Remontówka jest w tym najlepsza. (1)

    Najlepsza z polskich stoczni. Oczywiście, Damen jest potęgą w takich budowach, ale nie jest pracodawcą o takiej skali dla ludzi z pomorskiego jak RSB, dawna GSR. Brawo Remontowa, brawo MON.

    • 10 6

    • Najlepsza??

      Przecież nie potrafo sobie poradzić z małymi kontenerowcami !!???

      • 4 3

  • holowniki (1)

    gdyby nie to ze w 2010 roku ludzie z marsa zaczeli mieszac w stoczniach to holowniki budowane bylyby w gdynskiej naucie. stoczni ktora ma doswiadczenie w budowaniu jednostek pomocniczych. stało sie inacvzej byly prezes marsa Piotr S. i jego kolesie rozpoczeli niszczenie polskich stoczni. doprowadzono do upadku stocznie gdynia i stocznie zachodniopomorskie. w naucie zaczeto niszczyc spolki nautowskie Stach F. zwany bucem albo nieukiem wspolnie z Wojtkiem S. i Krzysztofem G. wyznaczeni byli do zniszczenia spolki Konrem tu doprowadzili do upadlosci po 10 miesiacach swych poczynan. zlikwidowali ponad 300 miejsc pracy, wyprowadzili kase ze spolki, narazili naute czyli skarb panstwa na wielomilionowe straty ( ponad 30 mln zł) i wlos im z glowy nie spadl.
    dzisiaj nauta ma powazne klopoty z tytulu dzialan marsjan. dobrze ze poszli tam gdzie ich miejsce czyli na smietnik historii. jedyne co to trzeb ich rozliczyc i postawic przed sadem. a holowniki no coz gdanska remontowka da sobie rade tylko zal ze to nie nauta.

    • 11 3

    • Oj wydaje mi się że Nauta by sobie bez problemu teraz poradziła. Obecnie maja w miare porządny zarząd i mase roboty !!!

      • 4 4

  • Putinowi aż serce staneło gdy dowiedział się o tej nowinie..

    Obama powiedział ze się nie wtrąca bo to koniec jego kadencji, Trump milczy w tej sprawie a Chiny zapowiadały że żaden ich okret już nie wpłynie na Bałtyk nigdy !!!

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane