• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hutchison Ports Gdynia modernizuje nabrzeże

VIK
13 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dzięki inwestycji GCT uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Dzięki inwestycji GCT uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU.

Właściciel Gdynia Container Terminal, czyli Hutchison Ports Gdynia zmodernizuje nabrzeże Bułgarskie w Porcie Gdynia. Projekt zakłada przebudowę oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m. Modernizację przeprowadzi firma Budimex.



Dzięki modernizacji nabrzeża Bułgarskiego Hutchison Ports Gdynia uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Inwestycja zwiększy również zasięg pracy suwnic nabrzeżowych typu "super-post-Panamax" o dodatkowe 70 mb. Planowane zmiany będą miały też pozytywny wpływ na jakość i bezpieczeństwo eksploatacji nabrzeża Bułgarskiego.

Co zostanie wykonane w ramach modernizacji? Projekt zakłada przebudowę nabrzeża Bułgarskiego na odcinku 84,6 m wraz z przebudową linii cumowniczo-odbojowej istniejącego nabrzeża GCT oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m w konstrukcji pozwalającej na uzyskanie docelowej głębokości technicznej wynoszącej 15,5 m.

- Przedsięwzięcie wpisuje się w szerszy głębokowodny plan inwestycyjny Portu Gdynia, obejmujący poszerzenie istniejącej obrotnicy nr 2 do 480 m, poszerzenie wejścia wewnętrznego do portu do 140 m oraz pogłębienie kanału portowego do 16 m. Inwestycje Hutchison Ports Gdynia oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia stworzą warunki dla armatorów do przedłużenia oceanicznych serwisów kontenerowych, w tym serwisów dalekowschodnich, do Portu Gdynia z wykorzystaniem pojemności do 18 tys. TEU - poinformowano w komunikacie.
Sieć terminali Hutchison Ports obejmuje 52 porty w 27 krajach. Na przestrzeni lat Hutchison Ports rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • A gdzie techniczny?

    Czekamy na pełną i mądrą wypowiedź w tej sprawie prezesa "technicznego" ZMPG. Najlepiej na żywo, nie zniekształconą przez "słuzby". I wszystko będzie jasne.

    • 0 0

  • Hossa (1)

    W sierpniu Port Gdynia ma wzrost 26% w kontenerach w porównaniu do 2018...modernizuje GCT by zarabiać więcej. Proste. Inwestują bo czują oddech konkurencji która kręci się na spotkaniach przy Port Zewnętrzny

    • 5 2

    • Pr

      dostaniesz premię

      • 0 0

  • (8)

    Kilka lat za późno ...
    Wchodzą do żeglugi coraz większe jednostki - w Gdańsku statki o pojemności 23 756 TEU i terminal przygotowany na jeszcze większe ... szkoda, że Gdynia stała się już podrzędnym portem drobnicowym

    • 24 22

    • żeby coś pisać trzeba coś wiedzieć (1)

      Po co pisać takie głupoty jak się nie wie co się robi w Gdyni? To że w DCT przychodzą duże statki nie oznacza że w Gdyni jest to port podrzędny. Jest bardzo sprawna (dużo sprawniejsza niż w DCT) obsługa fiderowa z codziennymi serwisami kilku armatorów. Jak będzie pogłębienie to pojawią się i większe statki.

      • 4 2

      • brawo

        Brawo dla pr z zmpg Gdynia. Dostaniecie premię.

        • 0 0

    • Port wewnętrzny w Gdyni i tak nie byłby w stanie przyjąć dwudziestotysieczników. (2)

      Jest po prostu na to fizycznie za mały. Tu już może pomóc tylko port zewnętrzny.

      • 13 3

      • Port zewnętrzny

        I tak będzie

        • 3 0

      • To samo mowili o 18 tysiecznikach 15 lat temu i okazuje sie ze klamali

        • 2 2

    • zgadnij kto opracował koncepcję, sfinansował i wybudował DCT (2)

      ...nooo? Podpowiedź: żaden Polak lub polski podmiot

      • 11 4

      • (1)

        Zgaduje
        Koncepcja budowy portu kontenerowego - Witold Andruszkiewicz

        • 7 1

        • ideologicznie - tak

          Ale opracowanie M. Adamowicz na temat powstania DCT nie wspomina tej zasłuzonej dla Gdańska i Portu Pólnocnego osoby. Profesor raczej skłaniał się do umiejsowienia takiego terminala na Wiślince. W czasie gdy pomysły DCT nabierały tempa, "tułał" się już po różnych uczelniach w kraju i chyba nie bardzo miał wpływ na te przedsięwzięcia.
          DCT powstał z inicjatywy grupy Brytyjczyków, później przejętej kapitałowo przez australijski fundusz emerytalny. Stosunek krajowych "branżystów" do tego przedsięwzięcia był mocno sceptyczny czy wręcz niechętny (Gdynia).

          • 5 0

  • 400 czy 80?

    Zdecydujcie się. Jeśli chcecie przyjmować 400m, to 84,6 nie wiele da. Trza zrobić co najmniej 430. No chyba, że robicie to partiami. Wyższe koszta, a termin realnego zawinięcia się oddala. A może redaktor się kopnął, lub służby marketingowe ZMPG przekazały jakiś (jak zwykle) głupi komunikat?

    • 0 0

  • Prezes... (4)

    Prezes w GCT, który znał się na porcie był tylko jeden, teraz jest jak jest. Pseudo korpo nic więcej. A z przebudową szkoda, że tak późno.

    • 7 4

    • Ciekawe... (2)

      Ciekawe o którym prezesie mówisz...

      • 1 1

      • Jeśli pytanie dotyczy BCT, to żaden od czasu zakupu BCTu przez Filipiny. (1)

        Dawno, dawno temu - przed 2003r. czyli w ogóle przed nastaniem przypadkowych ludzi w kadrze kierowniczej (np. "sympatyczny" kapitan Żeglugi Wielkiej, "ludzki" mechanik/specjalista od frytek i konserw rybnych, nauczycielka w HR i jej "wybitna" koleżanka od zakupów, itp, itd. - szefami tego interesu byli Julek i Wojtek - wtedy w BCT wszystko działało jak trzeba. Tylko ci dwaj naprawdę znali się na tym biznesie (później cała reszta to jakiś ponury żart, więc i efekty na dziś są dość ponure).

        • 5 1

        • Karaszewski znał się na tym biznesie pionier konteneryzacji w Polsce

          • 0 0

    • To wypisz wymaluj dokładnie tak, jak w terminalu naprzeciwko.

      • 3 0

  • Port Zewnętrzny (3)

    No to ciekaw jestem kto wejdzie za BCT za 2 lata jak się skończy umowa...bo ciekawie się robi jak za moment Port Zewnętrzny:) GCT inwestuje bo się d...a pali. Niby bedzie startować w przetargu na BCT a z drugiej pachnie $ w Porcie Zewnętrznym... Czeng ma zagłostkę:)))

    • 2 0

    • Jak nic to właśnie GCT weźmie tereny po BCT, (2)

      bo za dużo GCT do tej pory wtopił w swój biznes i musi się jakoś ratować - nawet dużo ryzykując. A BCT, no cóż - żadna niespodzianka, bo już od dawna mówiło się, że Filipiny dociągną tylko do końca umowy i będą chcieli jak najszybciej zapomnieć o terminalu w Polsce.

      • 0 0

      • a skąd takie info? (1)

        czy tylko opowieści wujka trolla?

        • 0 0

        • Popytaj w BCT to nieco ci się rozjaśni.

          Delegacja z GCT już wizytowała (żeby wprost nie powiedzieć inwentaryzowała) swój przyszły nabytek.

          • 1 0

  • A co w najbliższym czasie planuje zmodernizować BCT? (6)

    Jest nowy, odważny prezes ale czy są jakieś nowe odważne plany?

    • 13 3

    • odważny prezes? (1)

      wow

      • 1 0

      • Jak go mianowali to Hans mówił,

        że ma nadzieję na pozytywny wkład Wojtka w dalszy rozwój BCT (czy jakoś tak).
        Ale faktycznie popłynąłem, bo o odwadze nic nie mówił.

        • 1 0

    • Właśnie pozyskali środki unijne na elektryfikację i rozbudowę bocznicy kolejowej. (2)

      Ale o tym troll nie wie, bo nie napisali o tym na trojmiescie.

      • 2 3

      • Elektryfikację zachodniej części portu robi ZMPG a nie terminal. To taka podstawowa sprawa. Podobnie jak plany rozbudowy i większość inwestycji infrastrukturalnych również aktualnie prowadzi ZMPG, bo jest właścicielem terenów. Jedynym wyjątkiem jest teren GCT, bo ten - bardzo nietypowo - akurat należy do Chińczyków.

        • 1 0

      • Nie pouczaj "trolla", bo sam jak widać

        czerpiesz wiedzę wyłącznie z trojmiasto.pl. Samo pozyskanie środków na cokolwiek, to jeszcze etap gruszek na wierzbie. A jeśli nawet w ogóle cokolwiek się w przywołanym przez ciebie temacie zadzieje, to z pewnością już nie pod szyldem filipińskiego ICTSI-właściciela BCT (czyli samego BCT). Ogarniasz?

        • 3 2

    • Nic nie zmodernizują, bo i po choinkę

      skoro i tak się już zwijają. A zmiana prezesa nastąpiła dlatego, że ten poprzedni czuł się już nie jak prezes a właściciel tego interesu (no i w końcu pałka się przegła).

      • 13 3

  • połączyć

    Gdynie z Gdańskiem jak Szczecin I Świnoujscie,podzielić sie zadaniami na nastepne 20 lat

    • 0 1

  • (1)

    Jednym słowem..... tragedia.

    • 2 0

    • No ale jaka piękna tragedia.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Ta inwestycja jest bez sensu (4)

    Budowanie czegos pod statki max 18 tys teu gdzie juz dzis standardem jest 20-23 tys TEU, przy braku suwnic, braku plugow reeferowych, braku odpowiedniego torowiska, braku drog dojazdowych, braku wszystkiego po prostu? Troche tak jakby probowac budowe autostrady dodajac do drogi powiatowej dodatkowy pas. Nie ma opcji by to udalo. Tylko port zewnetrzny i ostra inwestycja w drogi i nowe torowiska.

    • 11 3

    • od czegoś trzeba zacząć (3)

      Budimex robi juz Gdynia-Port, 201 jest modernizowana i na drogę mozna mieć nadzieję.
      Nie od razu Kraków zbudowano. DCT zajęło to prawie 20 lat. A z koncepcjami i deptaniem przy administracji, jeszcze więcej.

      • 1 1

      • (2)

        20 lat temu w miejscu DCT byla dzika plaza. Poza tym biorac pod uwage skale niezbednych do obslugi najwiekszych statkow chyba lepiej budowac cos od zera na zewnatrz niz modernizowac cos gdzie praktycznie wszystko wymaga wymiany. Sama obrotnica nawet po rozbudowie nie pozwoli obracac statkow jakie dzis plywaja na szlaku FEA-EUR a co bedzie za kolejnych 10 lat?

        • 4 0

        • Za 10 lat? (1)

          Mam nadzieje, ze port Gdynia do tego czasu wyjdzie w morze i bedzie mial odpowiednie zaplecze komunikacyjno - logistyczne. W miejscu DCT dwadziescia lat temu byla plaza ;) ale wtedy decydowaly sie jego losy a rozmowy i organizacja trwaly wiele lat. To nie jest tak, ze w trzy tygodnie wjezdzaja koparki i juz.
          Sprawne linie przesiadkowe nadal maja wartosc dodana a centralizacja i koncentracja oplacaja sie w pewnych ramkach.
          Obysmy zdrowi byli!
          ;)

          • 1 0

          • No pewnie że do tego czasu Gdynia wyjdzie w morze.

            Wszystko zostanie spakowane na barki i tratwy i Gdynia z tym całym majdanem wyjdzie w morze (w poszukiwaniu nowych miejsc do tworzenia kolejnych wizualizacji).

            • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane