• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hybrydowy Fodnes już przekazany armatorowi

VIK
5 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia. Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia.

Remontowa Shipbuilding przekazała prom hybrydowy o napędzie elektrycznym norweskiemu armatorowi Norled. Fodnes to czwarty z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Oficjalne przekazanie statku odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.



Jak podał portalmorski, jednostka wyruszyła w rejs do Norwegii, ale ze względu na złe warunki atmosferyczne na Bałtyku i Morzu Północnym, uniemożliwiające bezpieczną żeglugę, kapitan promu zdecydował o zawróceniu jednostki do Gdańska. Według prognoz meteo Fodnes ponownie będzie mógł wznowić rejs w połowie przyszłego tygodnia.

Gospodarka morska w Trójmieście



Pod koniec czerwca ub.r. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya - Solavågen wszedł w połowie lipca ub.r., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami. Trzeci z promów, Mannheller, został przekazany armatorowi w listopadzie ub.r. Wodowanie właśnie przekazanej, czwartej z serii jednostki (o numerze B619/4) odbyło się pod koniec lipca ub.r.

- Ich budowa przebiegała w wyjątkowo trudnym czasie pandemii COVID-19 i związanych z nią restrykcji wprowadzonych na świecie. Jedną z nich było zamknięcie granic, a po ich otwarciu obowiązek odbywania kwarantanny przez podróżujących, co w praktyce uniemożliwiało wizyty w stoczni serwisantów i przedstawicieli armatora. Od marca do maja ubiegłego roku wszystkie inspekcje na statkach były prowadzone online, poprzez wideokonferencje i w ten sposób zatwierdzane przez armatora - poinformowano w komunikacie.
Zdalnie odbyło się też oficjalne przekazanie jednostki.

Festøya, Solavågen, Mannheller i Fodnes to nowoczesne dwustronne promy hybrydowe z napędem bateryjnym, zaprojektowane z myślą o zminimalizowaniu zużycia energii, na co składają się m.in.: oświetlenie typu LED, systemy zasilania urządzeń opartych na przetwornicach częstotliwości, energooszczędne systemy wentylacji i klimatyzacji, farba w podwodnej części kadłuba minimalizująca tarcie, lekka konstrukcja statku oraz specjalnie opracowany kształt kadłuba dla zmniejszenia oporu w wodzie.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.

VIK

Miejsca

Opinie (20)

  • (1)

    No chyba jeszcze nie wypłynął. Przed chwilą widziałem go przy nabrzeżu hali, w której pracuję.

    • 7 6

    • Wystarczy

      Wystarczy przeczytać artykuł, by dowiedzieć się dlaczego ten prom jeszcze nie płynie do Norwegi

      • 16 0

  • kiedy artykul o nowych kontraktach?

    to juz przestaje byc smieszne jest luty a roboty tyle co na wodzie stoi

    • 20 2

  • Ciekawe czemu nie zlecili Remontowej (4)

    budowy promu dla PZB!!!??? Juz dawno by prom byl zbudowany a tak mamy jak mamy....

    • 16 1

    • Odpowiedź jest prosta

      Ponieważ Remontowa nie ma warunków do budowy tej wielkości statku.

      • 3 8

    • Poniewaz aby co kolwiek zbudowac to trzeba chciec i miec projekt. Tymczasem nie ma ani tego ani tego.

      • 10 2

    • Prosta sprawa.

      Tu nie chodzi aby zbudować tylko aby budować. Była stępka, ciemny lud klaszcze i się cieszy, a kasy, której ni ma, nie trzeba wydawać.

      • 15 1

    • Bo nie chodzi o zbudowanie promu , tylko ochlap dla mas.

      • 0 0

  • Czy to prawda o nowych zwolnieniach w RSB? (4)

    Od lutego?

    Nowych kontraktów nadal nie ma?

    • 15 1

    • Zwalniaja (2)

      Zwolnienia są na początek ludzie co nie należą do związków czyli do parti

      • 7 4

      • (1)

        To prawda szkoda tych ludzi a zostają moczymordy.

        • 4 1

        • Rozumiem, że piszesz o sobie

          • 2 1

    • Zwalniają umysłowych. Produkcji nie ruszają

      • 4 2

  • Gdzie jest prom pinokia? (5)

    Gdzie sukces parti?

    • 13 3

    • tam gdzie milion samochodów elektrycznych
      i składka rydzyka na ratowanie lenina

      • 5 1

    • (3)

      Zapytaj o to katarskiego inwestora którego sprowadził Tusk

      • 3 3

      • Kolej rzeczy.

        Katar przeobraził się w korone wirus a póżniej czarny worek.

        • 0 0

      • Droga partyjna istoto.... (1)

        Ile się buduje prom... ile rządzi już Komunistyczna Prawacka Partia Ludowa?
        W nieskończoność będzie wina Tuska?

        • 2 1

        • NSPPK

          Narodowo Socjalistyczna Polska Partia Katolicka

          • 1 0

  • Wygląda jak mini lotniskowiec

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane