- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (138 opinii)
- 2 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (86 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (48 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (132 opinie)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (60 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (51 opinii)
3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach
Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.
Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.
Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.
Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku
W tym przypadku kontrakty są dwa:
- Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
- Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.
Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-25 06:21
To tylko puste słowa.
Te kolejowe inwestycje w portach były zaplanowane na długo przed objęciem władzy przez pisowców i są one i tak mocno spóźnione. Ponadto, nie sądzę aby kolej za rządu pisowców nawet je rozpoczęła, a pieniądze teoretycznie na to przeznaczone zostaną wcześniej roztrwonione.
- 12 12
-
2019-06-25 05:51
Bravo!!! (1)
Niech Morawiecki coś zrobi w tej Gdyni, bo gryzoń nic nie robi, tylko własne biznesy z developerką go interesują...
- 17 8
-
2019-06-25 06:18
Pinokia też intersują tylko własne interesy.
I to dużo grubsze, pod ochroną prokuratury.
- 4 4
-
2019-06-25 06:13
No i dobrze
Mam nadzieję, że po przebudowie pociągi towarowe nie będą się turlały nocą przez trójmiasto, hałasując i stwarzając niebezpieczeństwo na peronach jedynej linni pasażerskiej... Ruch towarowy i niebezpieczny należy wyprowadzić z miasta.
- 10 0
-
2019-06-25 05:51
Przed wojną koszt budowy był by w milionach jednak wtedy ludzie dużo mniej zarabiali...
- 5 0
-
2019-06-25 01:13
a wszystko to
hah..by wungiel z Kalinki miał bliżej , bo na Ślunsku są kumple towarzysza od związków a o nazwisku długopisa.. Południe kraju będzie wydawało setki mln na leczenie raka płuc itp ale kopalnioki będą miały pracę i przywileje oraz szybkie i wysokie emeryturki ... Społeczeństwo dopłaca do kopalnioków od lat ale idą wybory i trzeba im obiecać.. A port zmniejszy straty bo ruski wungiel wejdzie masowo . MY się nachapiemy następne 4 lata a dzieci niech walczą z powodziami i suszami.. rząd sris będzie stać na lekarzy . Zielone źródła energii niech spadają bo nie ma jak wstawić swoich na posadę do prywatnych firm.. A przecież każdy oddaje z naszych 20% na wybory i reklamę..Sen wariata wybić naród dla paru groszy...
- 8 13
-
2019-06-25 00:37
Aha
Kaskę wyłożyła ta wyimaginowana struktura, tak??
- 8 5
-
2019-06-25 00:32
A gdzie te porty???
Po co kolej jak portów nie ma? Wszystko sprzedane bo podobno nie przynosiło zysku. Choć dziwnym trafem każda fabryka , stocznia , zakład pracy w rękach nowych obcych właścicieli zarabia kroicie i ma zamówienia na lata w przód. To co? Najpierw sprzedaliśmy za miskę ryżu a teraz im do tego dokładamy modernizacje kolei?? Takie cyrki to tylko w dzikich krajach trzeciego świata. Najpierw dali paciorki a teraz wódkę. A ludzie niech się męczą na tych super trójmiejskich drogach....
Ręce opadają .....- 10 12
-
2019-06-24 22:58
Tak w 2013 (1)
rządzlł PIS ..Te firmy (podwykonawcy) to upadali w czasach gdy rządził PIS szczególnie winy jest też przestoju w latach 2013/14 na budowie A 1 za Toruniem.....Chińczycy też z budowy A 1 uciekli w tym samym czasie bo rządził PIS. Złodziejstwo wykryte przy budowie A2 i opisywane nawet przez GW też było za czasów PIS....
- 22 5
-
2019-06-25 00:09
To pis wstrzymal budowe A1 na pomorzu, to PiS zabrał nam gazoport, to PiS sprzedał Stocznie Gdańską, to PiS na potęgę wycina TPK itd
- 8 4
-
2019-06-24 22:23
Cóz za straszny i wbrew Konstytucji pisowski (1)
pomysł pisu. Obywatele na straży demokracji. Wezwijmy na pomoc nieslusznie oczernianego przez Junckera papieza Europy i walczmy z tymi dyktatorami!
- 29 8
-
2019-06-25 00:06
To nie jest pomysl pisu
- 2 5
-
2019-06-24 21:39
Te przeklęte pisiory ładują kase w porty (1)
a nie chcą dac na programy lgbt. Skandal!
- 51 18
-
2019-06-25 00:05
Kontynuują tylko wieloletni plan inwestycyjny w porcie rozpoczęty za PO
- 5 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.