• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach

bra
24 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 115 km torów prowadzących do portu w Gdyni. W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 115 km torów prowadzących do portu w Gdyni.

Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.



- Nowa infrastruktura kolejowa w portach Trójmiasta uczyni z nich hub numer jeden na Bałtyku. W dwa i pół roku mamy mieć pełną gotowość nowej infrastruktury kolejowej, którą dzisiaj zobowiązujemy się wybudować - powiedział premier Mateusz Morawiecki, obecny na poniedziałkowym podpisaniu umów w porcie w Gdyni.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.

Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.

Tory prowadzące do portu w Gdyni, które zostaną przebudowane. Tory prowadzące do portu w Gdyni, które zostaną przebudowane.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.

Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.

Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku



W tym przypadku kontrakty są dwa:

  • Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
  • Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.

Tory prowadzące do portu w Gdańsku, które zostaną przebudowane. Tory prowadzące do portu w Gdańsku, które zostaną przebudowane.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.

Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019

bra

Opinie (233) ponad 10 zablokowanych

  • kwota robi wrażenie

    30% tej kwoty załatwiło by połączenie obwodnicy z portem Gdynia.
    Jesli zostanie przebudowana Pucka, to pozostanie "tylko" wiadukt nad główną magistralą...

    • 9 1

  • gdańsk podskakuje ,to gdynia korzysta

    • 13 2

  • wysyp PiS-ich trolli

    Putin widać sypnął kasą

    • 11 25

  • Brawo PIS !!!! a co dobrego zrobila Helga dla Gdanska???

    - pochód lgbt+, - profanacja bożego ciała, - zwalenie winy na polakow !!! za rozpetanie II wojny światowej (Szok !), - swietowanie z komuchami i sprzedawczykami 4 czerwca utrzymania przez nich władzy w '89, - walka o umniejszenie roli Westerplatte, aby nie pokazywać jaką rolę odegrały niemcy w II wojnie światowej, - wyzywanie Polskiego rządu od Stalinizmu !!, - przyzwoenie na organizwcję spotkania LGBT+ w ECSie w rocznicę smierci naszego papieża !, - brak rozliczenia gdanskiej afery w Gdanskich Nieruchomościach !
    ludzie, co jeszcze musi ona zrobić aby z hukiem polecieć ze stołka !?!?!?!?!?

    • 25 13

  • zgadza sie, gonić helgę i wybrać mądrego,

    operatywnego oraz zdroworozsadkowego zarządcę miasta, a nie lewackiego i postkomuszego zakapiora, ktory nie liczy sie z miastem tylko głownym celem jest zemsta i robienie na złość rządzącym !!!!

    • 20 7

  • A szanowna Pani Dulkiewicz (3)

    weźmie się za drogę królewską i pobrzeże gdańskie czy dalej na polecenie Pana Tuska będzie prowadziła donikąd idące wojenki z rządem?

    • 55 15

    • już kupili rydwan

      będą się PO mieście wozić.

      • 10 1

    • Zajmij się pisi trollu swoją edukacją (1)

      • 3 16

      • Wow!

        Argumentacja Twoja PeOwczyku poziom ekspert

        • 11 1

  • (1)

    Moze w koncu w Gdansku i Gdyni zmadrzeja i przestana glosowac na PO. Bardzo dobra inwestycja.

    • 26 12

    • Ci co głosowali na PO to i tak im w tvnie i wyborczej wmówią

      , że to zasługa rządow po-psl;)

      • 11 4

  • Gratulacje

    Gratuluję mieszkańcą nowch osiedli w Letnicy !!, będzie czysta rozkosz dla ucha, dobrej nocy

    • 5 12

  • Znów ten wredny PiS mści się na Pomorzu. (2)

    • 44 11

    • wredny PIS (1)

      Ta inwestycja była planowana 5-6 lat temu. Powiedz niedoinformowany zwolenniku kłamliwej władzy co ekipa PIS zrealizowała ( tylko konkrety ) w Porcie Gdańsk czy Gdynia.

      • 7 16

      • Słowo klucz: planowana. za PO cały czas planowano. Ukręcenie karuzel Vatowskich. Planowano. Rozbudowę infrastruktury. Planowano. Można wyliczać bez końca. Powód braku realizacji zawsze był ten sam: brak kasy, Państwo na dorobku, Polak musi zagryźć zęby i zap...ć za miskę ryżu bo gonimy Zachód, pracodawca jest najważniejszy bo przecież daje miejsca pracy a pracownik to zbędny koszt więc zrobili umowy smieciowe itd. brawo pis!

        • 21 7

  • Tak zgłoszona 5-6 lat temu

    do funduszy z EU-ale można również przepultać te pieniądze na coś innego jak to PO-trafiono wiele razy zrobić..Pieniędzy nie ma ,nie będzie i nigdy...nie było. A jak zbrakło do skok w OFE...i do roboty 67+ aż padniesz..

    • 30 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane