- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (21 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (114 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (56 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (56 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (45 opinii)
3,2 mld zł na kolej w trójmiejskich portach
Kolejarze właśnie podpisali umowy na modernizację infrastruktury, która poprawi dostępność portów w Trójmieście. W Gdyni obejmie ona 115 km torów, a w Gdańsku 70 km. Kontrakty są w sumie warte ponad 3,2 mld zł, a ich realizacja potrwa do końca 2021 roku.
To właśnie w gdyńskim porcie realizowany będzie największy kontrakt opiewający na kwotę 1,83 mld zł. Wykonawcą prac została firma Budimex.
Na terenie portu zmodernizowanych będzie 115 km torów oraz pojawi się 356 nowych rozjazdów. Dojazdy do bram portu zostaną zelektryfikowane. Dodatkowo przebudowie ulegnie ok. 13 km dróg. Powstaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowane zostaną dwa wiadukty kolejowe i przebudowany będzie most.
Dzięki temu do portu w Gdyni będą mogły dojechać dłuższe i cięższe pociągi - 740 m i 22,1 tony nacisku na oś.
Z kolei w Gdańsku kontrakty obejmą przebudowę 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymianę 221 rozjazdów. Na stacjach zwiększona zostanie liczba zelektryfikowanych torów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne, m.in. trzy mosty.
Rozbudowa dróg wokół portu w Gdańsku
W tym przypadku kontrakty są dwa:
- Roboty budowlane na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Intercor i Torpol, a jego wartość to ponad 932 mln zł.
- Roboty budowlane na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol oraz Intercor, a jego wartość to niemal 482 mln zł.
- Będziemy jeździć szybciej, przewozić więcej towarów. O około 50 proc. poprawi się przepustowość torów dojazdowych do portów. Czyli 50 proc. pociągów więcej będzie mogło dojechać i wyjechać. Będą one miały jeszcze większą ładowność - tłumaczył Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Zakończenie prac w obu portach zaplanowane jest na koniec 2021 roku.
Tory obsługujące ruch kolejowy do portu w Gdyni. Film z marca 2019
Opinie (233) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-24 22:30
(4)
Jestem zmartwiony awanturnicza poltyka polskiego rzadu.To kolejna niepotrzebna inwestycja,ktora nie porawi naszej ,juz i tak nielatwej sytuacji,w wielkiej europejskiej rodzinie.Jest oczywiste,ze to przyklad polskiej gigantomanii i oznacza po prostu wymachiwanie szabelka.Mamy przeciez port w Hambuurgu, ktory przez takie nierozwazne dzialania moze ponosic straty.Nasi przyjaciele i dobroczyncy Niemcy,nie zapomna nam tych oczywiscie wrogich dzialan.Uwazam,ze na Pomorzu powinnismy postawic na dynamiczny rozwoj haftu kaszubskiego oraz porawe uslug gastronomicznych dla turystow z Europy zachodniej.Jestem zdania,ze nalezy rowniez zmniejszyc w Polscce place minimalna,co skutecznie zacheci wielu naszych rodakow do podjecia pracy przy zbiorze szparagow w Niemczech.Sadze iz ten drobny gest z naszej strony zostanie przezz naszych dobroczyncow dobrze przyjety i im sie po prostu nalezy.
- 42 10
-
2019-06-24 22:35
Za karę zbudują nord stream
A sorry, już budują.
- 10 0
-
2019-06-24 22:34
Popieram!
- 9 0
-
2019-06-24 22:32
Hehe (1)
mistrz sarkazmu
- 15 0
-
2019-06-24 22:33
Miszcz????
Błazenada
- 1 16
-
2019-06-24 22:01
Ale czy ten rozwój portów nie zaszkodzi mewom?
To fatalne posunięcie. Greenpeace znów wyświetli podobiznę Premiera na jakimś kominie i zapisem wstyd! Czy trójmiejskie mewy kodziarki mu to wybaczą? Walczmy o mewy przed urzędem marszałkowskim w szkołach i na torach!
- 31 13
-
2019-06-24 21:41
A program tęczowej koalicji (1)
to dalej antypis. Co za beznadziejna opozycja.
- 45 11
-
2019-06-24 21:43
Super opozycja
Nawet jej wykupione medium gazeta pisze dziś na głównej stronie o makijażystce Kaczyńskiego. To są ważne tematy! A nie tam porty i koleje
- 16 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.