• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Japoński armator kontenerowy inwestuje w Trójmieście

erka
10 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Centrum usług wspólnych MOL w Gdańsku stanowić będzie główną część działalności firmy, obsługując takie procesy, jak cargo planning, booking processing oraz equipment management services (usługi zarządzania sprzętem) na całą Europę. Centrum usług wspólnych MOL w Gdańsku stanowić będzie główną część działalności firmy, obsługując takie procesy, jak cargo planning, booking processing oraz equipment management services (usługi zarządzania sprzętem) na całą Europę.

Spółka MOL B.V. będąca europejskim oddziałem japońskiego armatora kontenerowego Mitsui O.S.K. Lines Ltd. lokuje w Trójmieście nowy projekt inwestycyjny oraz rozpoczyna współpracę z Akademią Morską w Gdyni.



Firma wynajęła 800 m kw. w biurowcu Alchemia przy ul. Grunwaldzkiej w Gdańsku. Firma wynajęła 800 m kw. w biurowcu Alchemia przy ul. Grunwaldzkiej w Gdańsku.
MOL B.V. od 2007 r. prowadził "central booking office" w Gdyni. Dobre doświadczenia skłoniły jednak spółkę do założenia nowego biura w Gdańsku, dzięki czemu powstaną dodatkowe miejsca pracy. Planowane zatrudnienie to ok. 60 osób. Nowe gdańskie biuro spółki będzie mieściło się w biurowcu Alchemia, w którym MOL wynajął ponad 800 m kw. powierzchni.

Centrum usług wspólnych w Gdańsku stanowić będzie główną część działalności firmy, obsługując takie procesy, jak cargo planning, booking processing oraz equipment management services (usługi zarządzania sprzętem) na całą Europę.

- Wybór Trójmiasta nie był przypadkowy -na trójmiejskim rynku pracy dostępnych jest wielu specjalistów z sektora logistyki oraz spedycji, którzy oferują wysoką jakość usług - podkreśla Marcin Piątkowski, dyrektor Invest in Pomerania

Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. powstało w 1884 roku w wyniku fuzji linii Mitsui oraz jednej z największych na świecie firm spedycyjnych - Oska Shosen Kaisha. Grupa, z siedzibą w Tokio zatrudniającej ok. 10 tys. osób, w ponad 400 lokalizacjach.

Dodatkowo MOL B.V. oraz Akademia Morska w Gdyni podpisały porozumienie o współpracy mające na celu przybliżenie system edukacji do wymagań stawianych przez firmy z sektora spedycji i logistyki. Jest to efekt decyzji podjętej przez japońskiego armatora, o rozszerzeniu zakresu operacji realizowanych dotąd w Trójmieście. Studenci Akademii Morskiej będą mieli możliwość udziału w  stażach w MOL B.V., a najlepszy student z grupy otrzyma stypendium przyznawane na cały okres studiów. Szkolenia będą się skupiać na branży w zakresie działalności spółki, aktualnych problemach rynkowych oraz ważnych celach biznesowych. Ponadto studenci będą się uczyć podstawowych umiejętności zawodowych.

Czy Trójmiasto jest ważnym punktem na mapie transportu morskiego?

- Współpraca z MOL (Europe) B.V. stwarza nowe możliwości rozwoju zawodowego dla naszych studentów. MOL (Europe) B.V. jest firmą światowej klasy i jestem dumny, że wybrali nasz region, znany w Europie jako doskonałe centrum kształcenia  w sektorze morskim,  żeby rozwijać swoją działalność. Z niecierpliwością czekam na owocną współpracę i jej obiecujące efekty - mówi prof. zw. dr hab. Piotr Jędrzejowicz, rektor Akademii Morskiej w Gdyni.

Nawiązanie współpracy z jednym z liderów wśród przewoźników kontenerowych z największą w Polsce wyższą szkołą morską, stanowi zarówno atrakcyjną propozycję dla studentów, jak i  dla firm z sektora. - Jako relatywnie nowy pracodawca w Polsce, zapewniający atrakcyjne miejsca pracy, cieszymy się z nawiązanej współpracy z prestiżową Akademią Morską w Gdyni, liderem w swojej dziedzinie. Dzięki współpracy, młodzi ludzie będą mieli szansę na zdobycie specjalistycznej wiedzy i doświadczenia w sektorze spedycji i logistyki - komentuje Jochen Veldmann, executive director MOL B.V.

MOL B.V. jest europejskim oddziałem japońskiego armatora kontenerowego Mitsui O.S.K. Lines, Ltd.,  prowadzi jeden z najbardziej rozbudowanych systemów transportowych i dystrybucyjnych na świecie. Oferuje możliwości logistyczne obejmujące transport drogowy, kolejowy, morski i lotniczy oraz magazynowanie i dystrybucję, wspieraną przez rozległą sieć transmisji danych. Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. jest właścicielem/operatorem floty około 958 statków stworzoną ze statków kontenerowych, pół-kontenerowych, do przewozu samochodów, gazowców, zbiornikowców, statków pasażerskich i innych.
erka

Miejsca

Opinie (42) 1 zablokowana

  • MOL

    MOL Polska działa od 15 lat w Gdyni w biurowcu MAG a MOL European Services od 2007 prowadził pod tym samym adresem 'booking desk' dla biur europejskich. Pierwsza spółka reprezenutuje MOL-a w Polsce, druga dostarcza usługi (outsourcing) dla innych biur MOL-a w Europie. Druga spółka zatrudniała w Gdyni 17 osób, będzie ich teraz 60 przy zwiększonym zakresie zadań i większym biurze w Oliwie.

    • 12 0

  • 60 osób na 800 metrach... (4)

    13m2 na osobę ;) prostokąt 4 x 3 m. Niewiele

    • 7 17

    • dla każdego gabinet

      No pewnie, najlepiej każdemu pracownikowi powinni dać 30 metrowy gabinet wyposażony w meble gdańskie, sprzęt HI FI, konsolę i 60" LCD

      • 9 1

    • to jest chiński standard powiększony o 10 m2 na osobę

      • 6 0

    • wystarczajaco, tloku nie bedzie.

      • 6 0

    • Schudnij, to się zmieścisz. No ale na trawienie nie najlepsze to rzeczywiście mało przestrzeni.

      • 5 1

  • Czyli japonczycy doceniaja nasz potencjał !To moze bedzie teraz w Polsce nowa Japonia? (1)

    Nawet smiesznie bo z 8 lat temu mielismy takiego niewysokiego premiera ktory ciągle mowil po japonsku...tzn nikt go nie rozumiał.....

    • 11 5

    • Nowa Japonia, to będzie gdy zbudujemy pierwszą polską elektrownię atomową,

      czyli nigdy.

      • 1 3

  • jak inwestycja wyłącznie w Gdańsku

    to "trójmiejskie", jak uczelnia w gdyni to gdynia.

    • 31 5

  • Zagranicznym inwestorom opłaca się inwestować w Polsce (1)

    ale polakom już nie. Dotacje dla zagranicznych, niższe podatki, a może łapówki?

    • 28 9

    • Oplaca sie im inwestowac bo jest tania sila robacza. Pan Romek konkurowal do tej pory cena robola, ale sie okazalo ze swiatowe korpo wpadly na ten sam pomysl;)

      • 4 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane