• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci rezygnują z kablówki. Boją się zmian w opłacie abonamentu

Robert Kiewlicz
11 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Multimedia Polska obserwuje coraz częstsze rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej. Spółka Multimedia Polska obserwuje coraz częstsze rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej.

Nowe zjawisko: klienci kablówek rezygnują z płatnej telewizji, bo boją się, że operatorzy będą musieli przekazać ich dane instytucjom, które zbierają abonament. Operatorzy alarmują, że ucieczka klientów doprowadzi branżę na skraj opłacalności.



Czy korzystasz z oferty telewizji publicznej?

Projekt przygotowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przewiduje włączenie dostawców telewizji płatnej (operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych) do procesu rejestracji odbiorników oraz identyfikacji ich użytkowników.

Oznacza to, że dostawcy telewizji płatnej będą odbierać od klienta zgłoszenia rejestracyjne odbiornika telewizyjnego. Dane swoich klientów dostawcy mają przekazywać Poczcie Polskiej. Co ciekawe, do przekazywania danych Poczcie Polskiej nie będzie wymagana zgoda klienta dostawcy telewizji płatnej. Jak twierdzi resort kultury, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych przetwarzanie danych jest dopuszczalne bez zgody osoby, której te dane dotyczą, jeżeli "jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa".

Wprowadzeniu projektu w obecnej formie sprzeciwił się już Cyfrowy Polsat.

- Media publiczne powinny być finansowane wyłącznie z opłat abonamentowych uiszczanych przez wszystkich odbiorców radia i telewizji, tak aby realizowały one jedynie cele związane z misją publiczną. Odpowiednie bazy danych, które mogą być podstawą do powszechności płacenia abonamentu, są w posiadaniu organów państwa. Natomiast projekt przedstawiony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie wspiera powszechności płacenia abonamentu, gdyż wprowadza rozwiązanie, które traktuje obywateli w sposób wybiórczy i ma dotyczyć tylko części społeczeństwa - stwierdziła spółka w oświadczeniu. - Dotychczasowa niemoc instytucji zobowiązanych do poboru abonamentu ma zostać zastąpiona nakazem przekazania przez dystrybutorów płatnej telewizji danych osobowych swoich klientów Poczcie Polskiej SA. Uznajemy taką propozycję zmian legislacyjnych za niezgodną z zasadą konstytucyjnej równości obywateli wobec prawa, a ujawnienie chronionych danych osobowych klientów płatnej telewizji za naruszającą ich prawa konsumenckie i osobiste.
Natomiast operatorzy telewizji kablowej już zauważyli zwiększoną liczbę rezygnacji z usług po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej.

- Planowana nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych rodzi ryzyko wypowiedzeń umów na usługę telewizji kablowej przez dotychczasowych abonentów na masową skalę. Spodziewany jest niestety również spadek liczby nowo zawieranych umów na płatną telewizję. Liczba wypowiedzeń oraz spadek zainteresowania usługą płatnej telewizji mogą okazać się znaczące, albowiem krótko po publikacji pierwszych komunikatów prasowych na temat projektu, Multimedia Polska odnotowała pierwsze rezygnacje z usługi telewizji kablowej - napisała spółka Multimedia Polska w opinii do projektu zmian w opłacie abonamentu. - Należy spodziewać się, że w miarę postępu prac legislacyjnych i zbliżania się terminu wejścia w życie nowelizacji, liczba tych rezygnacji będzie sukcesywnie wzrastać, co będzie oczywistą szkodą dla operatorów dostarczających płatną telewizję. Spodziewane rezygnacje i spadek zainteresowania płatną telewizją spowodują bezpośrednio spadek przychodów u tych operatorów, a tym samym spadek wpływów do budżetu państwa z tytułu podatku VAT oraz CIT.
Według danych GUS w około 97 proc. gospodarstw domowych znajdują się odbiorniki telewizyjne. Jak na razie obowiązku rejestracji odbiorników dopełniło 49,5 proc. gospodarstw domowych, z czego 47,2 proc. korzysta ze zwolnień. Szacuje się, że gospodarstw domowych regularnie uiszczających opłaty abonamentowe w Polsce (po odjęciu wpłat zaległych i należności uzyskanych w drodze egzekucji) jest ok. 13 proc.

- Wprowadzenie nowych regulacji jest niezbędne dla zapewnienia skutecznego poboru opłat abonamentowych, a co za tym idzie dla poprawy i stabilizacji finansowania zadań mediów publicznych, tak aby mogły one być realizowane bez ulegania presji komercyjnej - argumentuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w uzasadnieniu projektu.
- Wejście w życie regulacji w obecnie projektowanym kształcie oznacza chaos prawny i destabilizację rynku. Projekt może też przynieść skutki odwrotne od oczekiwanych przez wnioskodawcę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo migracji części odbiorców telewizji płatnej do platform internetowych, niezarejestrowanych w Polsce, a nawet serwisów pirackich - podkreślają we wspólnym stanowisku izby samorządu gospodarczego mediów i telekomunikacji.

Miejsca

Opinie (333) ponad 20 zablokowanych

  • Znaleźli sobie wymówkę...

    Po co podpisywać cyrograf na tv skoro jest internet? Jeszcze zacznijcie narzekać na kurczący się rynek telefonii stacjonarnej. Grupa docelowa wam się kurczy i tyle.

    • 4 1

  • pierdu pierdu

    Ludzie rezygnują, bo mają alternatywę w postaci netflixa, showmaxa, czy chociażby nawet youtuba. Co można zobaczyć w tv? Stare, g*wniane filmy? Publicystyki w ogóle nie ma nawet sensu oglądać.

    • 8 1

  • Nie oglądam telewizji. (4)

    Nie mam telewizora i nie oglądam w ogóle.
    Wszystko co jest mi potrzebne (rozrywka i informacje), dostarcza mi internet.

    • 21 1

    • Radia też nie masz? (1)

      W samochodzie, albo telefonie?

      • 2 1

      • nie mam

        w samochodzie wyłupałem wkrętakiem gałki i przyciski
        a telefon mam taki z tarczą kreconą

        • 2 1

    • nie bój nie bój

      opodatkują też internet
      wybrańcy narodu

      • 1 0

    • Ja mam podobnie.
      Ogólnie szacuje się, że tradycyjna telewizja padnie gdzieś w okolicach 2040-2050. Jak wymrze ostatnie pokolenie telewizyjne czyli ludzie urodzenie w latach 60. i 70.

      • 3 1

  • Bolszewicka pisowka ma w dudzie przestrzeganie prawa , a tym bardziej prawa do ochrony danych osobowych.

    Komunistyczna zmiana dorwala sie do koryta.

    • 8 7

  • A ja jestem za płaceniem. (1)

    • 3 11

    • Popieram. Płacić powinien każdy bez względu na wiek, pochodzenie, status społeczny itd. Zero ulgi. Niech każdy płaci po 50 zł miesięcznie !!!

      A przy następnych wyborach PiSiory poleca na zielona trawkę z progiem 5 % aby Jaruś mógł być posłem i mieć immunitet. A i zabierze ze sobą Antonia i Mariuszka.
      Brawo Kurski , już nie raz popłynełes i wraz z tobą inni. Oj to taki Konrad Wallenrod w szeregach PiS..... Liczymy na ciebie Jacku !!!

      • 6 3

  • Kurski dorwie Was przez CEPiK ;)) (1)

    Już planuje dorwać kierowców - bo każdy kierowca ma samochód...
    Wstyd mi, że z Gdańska się wywodzi..

    • 11 3

    • Czyli cytat z Barei jest wciąż aktualny' ' to złodziej i pijak, bo każdy pijak to złodziej" czyli każdy co ma samochód słucha radia? Nie. Ja słucham MP3 nie radia. Mam ale nie słucham, a jeśli to tylko RMF, ZET I Złote przeboje. Nie mam nawet zakodowanych PR1,2,3,4, Maria.
      " Boże wybacz im bo nie wiedza co czynią"

      Teraz na Potęgę będzie się wymontowywać radia z samochodu.
      Zaraz wymyśli kurski że przecierz radio jest w Internecie i w prawie każdym telefonie komórkowym. To czemu nie płaca abonamentu ?

      • 4 0

  • panie kurski, weź sobie tą swoja TVP(ropaganda) w wsadź tam gdzie słońce nie dochodzi. Zablokuj mi ja bo i tak tej szmiry nie oglądam, a od moich pieniędzy wara. A podatek od radia w samochodzie to sobie weź z podatku VAT albo podatku drogowego za który i tak już się oddaje większość wypłaty. Amen

    • 14 2

  • zakodować TV publiczną

    najprostsze wyjście z sytuacji - zakodować TVP Kurskiego. Kto ma ochotę wykupuje odpowiedni pakiet i po sprawie.

    • 12 3

  • "klienci kablówek rezygnują z płatnej telewizji, bo boją się, że operatorzy będą musieli przekazać ich dane instytucjom"

    z tego co się orientuję, to klienci rezygnują z kablówek, bo oferta programowa kanałów telewizyjnych jest nędzna a reklamy irytująco nachalne. Jeżeli ktoś ma płacić 50 zł za kabel, to często woli płacić 30 zł w serwisie VoD

    • 5 0

  • wystarczy cesja umowy na babcie emerytkę

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane