• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk

VIK
8 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe. W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe.

DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.



Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.

A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.

- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Terminal DCT to jedno z tych miejsc na gospodarczej mapie Trójmiasta, które chętnie odwiedzają politycy. Na zdjęciu:  Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT, Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT oraz wicepremier Mateusz Morawiecki.
  • W czerwcu tego roku DCT odwiedził Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
  • W maju 2015 roku gdański terminal odwiedził ówczesny minister gospodarki Janusz Piechociński.
  • W 2011 roku DCT z bliska podziwiał ówczesny wicepremier Waldemar Pawlak.
  • DCT z bliska w 2011 podziwiał też prezydent Lech Wałęsa.
  • Z wizytą w DCT w 2011 roku była też mocna reprezentacja resortu infrastruktury, czyli minister Cezary Grabarczyk oraz wiceminister od spraw morskich Anna Wypych-Namiotko.

Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.

Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.

Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozbudowa DCT, nowe suwnice.

VIK

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • PR

    Pan Morawiecki odbija się od ściany do ściany przedstawiając co róż nowe kierunki w gospodarce. Natomiast dzisiaj liczą się nowoczesne technologie a nie porty przeładunkowe. w tym zakresie nie ma żadnych osiągnięć i nie będzie.

    • 0 6

  • 3mln.TEU/rok ??? (1)

    3M/365dni/11suwnic/24h>31ruchów
    Bez podmian, przeglądów, awarii, przerw technologicznych na zawiniecie statków, wietrznej pogody itp.

    Wyjaśnijcie bo coś mi chyba umknęło?

    • 8 3

    • 1TEU = kontener 20 stóp

      • 1 0

  • (3)

    Dwie suwnice STS nowe place i 5eRTG no gratuluję bystrosci, teraz jest za mało suwnic eRTG na placu a jest ich 15, zeby obsłużyć sprawnie i bez ciągłego przepinania 5 suwnic STS. Zwiększa ilość STS o 40% z 5 do 7 na T2 a eRTG o 33% z 15 na 20.. jeszcze plac powiększa.. oj POPki Bedziecie mieli co robić

    • 7 1

    • (2)

      Kogo to obchodzi co popy godzien robim na terminalu.Siedzisz w cieplej kabinie i jeszcze narzekasz.Nie podoba się to idź popracuj do prywaty.

      • 2 4

      • Źle mnie zrozumiałeś.. Ja nie wnikam w to co Wy robicie, bo Wasza praca jest tak samo potrzebna jak nasz bez nas nie ma Was i odwrotnie. Sens przekazu był taki że jak dostawia 2sts i tylko 5eRTG przy zwiększonym placu to roboty będziecie mieli co niemiara. Bo mi teraz jest jej sporo przy przepinkach których w gruncie rzeczy nie powinno być wcale :) pozdro z ciepłej (już nie długo bo zaraz będą nogi marzył ) kabiny :)

        • 2 1

      • przecież pracuje...

        • 0 0

  • (4)

    Nie idźcie do pracy do DCT. Duzo obiecuja a jeszcze więcej zabieraja. Wytrzymałem rok czasu.

    • 11 7

    • Rób w życiu to co lubisz. (1)

      Po prostu nie dla ciebie było to zajęcie. Są ludzie, którzy to lubią i pracują.

      • 0 7

      • ..

        A Ja myslalem kobieto z HR ze do pracy chodzi się przede wszystkim po to, zeby zarabiac pieniążki a nie robic to co sie lubi. Wy to naprawde macie namieszane we łbach. Az dziw bierze, że jestescie tak podatni na te prokorporacyjne gadki i szkolenia.

        • 6 0

    • Cienki z ciebie pracownik .Niw wróżę tobie przyszłości pewnie będziesz na zasilku resztę życia.

      • 2 6

    • Rok czasu to ty poświęciłeś na naukę.

      • 2 6

  • (1)

    Jakiś czas temu morawiecki był w Gdyni w vistalu a teraz ni ma vistalu . Odwalcie się od pomorza !!! Już my sobie doskonale radzimy bez państwowych rządowych brudnych łap

    • 9 3

    • To widac ze dct jest nastepna...

      • 0 0

  • W Gdansku kolejne inwestycje w porcie. W Gdyni wniosek o upadlosc Vistalu

    • 10 0

  • Czy to jeszcze polski port ? (2)

    Szkoda, że port gdański przechodzi w ręce międzynarodowej korporacji, a zyski będą płynąć za granicę. Z czego się cieszyć, że będą dodatkowo wyzyskiwać Polaków na polskiej ziemi ? Trzymam kciuki za Gdynię. Może oni zainwestują w rozwój polskie pieniądze. To przecież prawdziwie polskie okno na świat

    • 5 6

    • Terminale kontenerowe w Gdyni maja zagranicznych wlascicieli

      • 5 0

    • DCT to nie Port Gdański

      Jedyny punkt wspólny to teren dzierżawiony od portu. I czynsz, o który trwają ciągłe targi.
      Przedsięwzięcie jest całokowicie finansowane przez australijski fundusz emerytalny i unijne dofinansowania. No bo na terenie Unii działa podmiot... ;)
      My możemy się jedynie oblizywać... Lub rozpocząć długi wyścig na dochodzenie.
      Prawdziwym przeciwnikiem jest Hamburg i Petersburg.

      • 5 0

  • A gdzie kaski? Po ostrzeżeniu im...

    • 11 0

  • Kiedy porządny parking (1)

    Parking - dla kierowców - mógło to być trójmiejskie centrum TRUCK coś jak PORT - RADOMSKO. WC prysznice czyste, RESTAURACJA, SKLEP 24H,
    3miasto tyle tirów a jeszcze tego nie ma !!!

    • 6 4

    • Po co tobie taki truckstop jak tylko tam bys zajechal odpryskal się pod kolo zciagnol magnes i pojechał dalej to do takich operacji nie trzeba parkingu.Zacznijcie jeździć normalnie ns kartę i za pieniądze to wtedy będzie sens budowy takiego truck stopu bo tam zajedziesz zatankujesz zjesz pozadny obiad bo będzie ciebie na niego stać i zapłacisz za ten parking by bezpiecznie stać na pauzę ale na kontenerach caly czas sie jedzie nawet załadunku w DCT musza być na magnesie by pryncypala nie wkurzyć ze się nie dało.

      • 2 1

  • (1)

    a w hamburgu to niemieckie terminale czy kapital obcy

    • 7 0

    • Gamoniu w Polsce nik takiego terminalu nie wybuduje znaczy zarząd portu Gdańsk.Bo niema takiej kasy i to zawsze państwowe a prywatne wybudował i jest .Niemasz pojecia to nie pisz bzdur.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane