• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny gigant w DCT. MSC Ambra po raz pierwszy w Gdańsku

Wioletta Kakowska-Mehring
4 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa brat kontenerowca MSC Ambra, czyli MSC Gülsün (na zdjęciu). W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa brat kontenerowca MSC Ambra, czyli MSC Gülsün (na zdjęciu).

Dla miłośników statków, czyli tzw. shipspotterów, szykuje się prawdziwa gratka. W sobotę, 7 marca, do terminala DCT wejdzie jeden z największych kontenerowców świata MSC Ambra, który odwiedzi Gdańsk w ramach swojego pierwszego rejsu.



Kontenerowiec MSC Ambra został zwodowany w tym roku i właśnie odbywa swój dziewiczy rejs z portu Xingang. W Europie odwiedził już Hiszpanię, teraz niemiecki port Bremerhaven, a następnym przystankiem jest właśnie terminal DCT Gdańsk.

Kontenerowiec pojawi się w Gdańsku w sobotę, 7 marca, o godz. 17. Wejście po portu można obserwować z Westerplatte i z plaży na Stogach. Na teren terminalu nie można wchodzić. Przy T2 MSC Ambra zacumuje ok. godz. 18.

Kontenerowiec ten jest jednym z serii sześciu statków zamówionych w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów. Statek zbudowała koreańska stocznia Samsung Heavy Industries, a jego armatorem jest Mediterranean Shipping Company.

Gospodarka morska w Trójmieście



W ramach stałego połączenia od ub. roku w DCT bywa siostrzana jednostka MSC Ambry, czyli MSC Gülsün.

Kontenerowce z tej serii mają 400 m długości, czyli tyle, ile łącznie cztery boiska piłkarskie, 61,5 m szerokości, 33,2 m wysokości. Mogą załadować na pokład 23 756 kontenerów 20-stopowych i pod względem ładowności są obecnie największą jednostką tego typu na świecie. A teraz kilka liczb obrazujących jak duże możliwości mają te statki. Mogą jednorazowo zabrać na pokład 386 mln par butów, 223 mln bananów, 2,94 mln pralek, 2,37 mln opon samochodowych albo 47 512 aut. Wyliczono, że aby przewieźć 23 756 TEU, trzeba użyć 1 358 samolotów, 44 składy pociągów lub 14 072 ciężarówki.

Jak zapewnia armator, jednostki z tej serii są bardzo nowoczesne i ekologiczne. Im więcej kontenerów przewiezionych zostaje jednorazowo, tym mniej jest szkodliwego dla środowiska transportu. Kształt dziobu kontenerowca został zaprojektowany tak, żeby zwiększyć efektywność energetyczną jednostki poprzez zmniejszenie oporu kadłuba. Efektem jest mniejsze zużycie paliwa. Statek jest również wyposażony w hybrydowy system oczyszczania spalin i ma możliwość przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki lub przystosowania w przyszłości napędu do skroplonego gazu ziemnego (LNG). Kontenerowiec gigant jest wyposażony w podwójną ochronę kadłuba wokół silnika, a także specjalny program oceny stanu kadłuba 3D. Zainstalowano na nim nowoczesny "dwuwieżowy" system przeciwpożarowy z pompami o dużej wydajności.

Gigantyczny MSC Gülsün wpływa do DCT.

Miejsca

Opinie (57) 6 zablokowanych

  • A MSC nie pływał do Gdyni (11)

    Nie wiem. Gdyby ktoś mógł się podzielić wiedzą dlaczego pływa do Gdańska a nie Gdyni.

    • 7 36

    • Z Gdyni też pływa.

      • 0 0

    • Port w Gdyni nie jest w stanie przyjmowac tak dużych statków, trzeba pogłębić kanał portowy i poszerzyć, zrobć tzw obrotnicę. Tylko DCT w Gdąńsku jest w stanie obsłużyć megakontenrowce w Polce

      • 2 0

    • Serwis 2M

      Od dłuższego czasu pływa w aliansie 2M (razem z Maersk Line) do Gdańska. Jest to serwis bezpośredni, czyli bez pdzeładunków w innych portach. Do Gdyni też pływa. MSC ma tam połączenia feederowe - pośrednie. Wpływają mniejsze statki, które zabierają kontenery ze statków oceanicznych przeładowywanych w portach zachodniej Europy.

      • 2 0

    • (1)

      MSC dalej wpływa do Gdyni.
      Niektóre statki wpływają do Gdańska, inne do portu BCT :)
      Jednak te największe kontenerowce tylko od DCT

      • 13 2

      • Wplywa do Gdanska dlatego zeby leczyc kompleksy ludzi stamtad. Donek zadecydowal ze port dla duzych statkow powstanie wlasnie w Gdansku, zeby ludzie mogli choc w tym aspekcie czuc sie lepiej od gdynian

        • 2 2

    • (1)

      MSC wpływa do Gdańska i do Gdyni.
      Do Gdańska w ramach połączeń oceanicznych 2M razem z Maerskiem.
      Do Gdyni wpływają mniejsze statki - połączenia europejskie.

      • 19 1

      • Tylko śledzie wam do Gdynia przywożą

        • 1 5

    • Król DCT (1)

      Wioski rybackie takich statków nie przyjmują.

      • 13 20

      • Całe marne życie to kompleks wioski za Sopotem,słaby z ciebie herbatnik

        • 6 5

    • rozmiar ma znaczenie

      taki "ponton" przekracza obecne możliwości portu w Gdyni.
      Mniejsze, i owszem, w Gdyni są często.

      • 11 1

    • Największe statki zawijają do Gdańska, a nie do Gdyni, no warunki nawigacyjne (sprawność wchodzenia do portu) są tam lepsze. Poza tym terminal zapewnia sprawniejsza obsługę - pojedynczych wejść, jak i obsługi całego serwisu w długim czasie. Ja mieszkam w Gdańsku, pracuje nawet w DCT, ale trzymam kciuki za rozwój portu w Gdyni - dla kraju i dla możliwości konkurencji i rozwoju zawsze to lepiej, gdy jest więcej możliwości transportowania i przeładunku towarów. Gdyńskie terminale ogranicza tez moim zdaniem gorsza infrastruktura wyjazdu / do nich.

      • 20 3

  • Statki

    Osobiście oglądałem stutysiecznika który 25 kwietnia 1963 roku przypłynął do portu gdyńskiego był to Manhattan. To było niesamowite przeżycie. Dziś duże jednostki to żadna nowość.

    • 2 0

  • Dla specjalistów od korona wirusa. (1)

    Kapitan musi poinformować kapitanat o stanie zdrowia załogi, jeśli któryś z załogantów ma objawy choroby wtedy statek zostaje na redzie, podobnie było z jednym z wycieczkowcem, druga sprawa nie musiał zawijać do nas żaden statek aby wirus znalazł się w Zielonej Górze.

    • 3 0

    • Podmiana

      Problem w tym, że załoga może być podmieniona w drodze i tu akurat kapitan może nie wykryć złego stanu z powodu nie pełnych 14 dni.

      • 0 0

  • Tak

    Największy kontenerowiec na śmieci.

    • 0 1

  • Swieża dostawa wirusów prosto z chin.

    • 1 2

  • (2)

    Na wagony wejdzie prawie 100 dwudziesto stopowych kontenerów. A więc będzie to przynajmniej 200 składów kolejowych.

    • 8 4

    • A czy do jednego kontenera 20-stopowego wejdą dwa auta?

      • 0 0

    • Dokładnie, nie wiem skąd wzięli tylko 44 pociągi.

      Chyba że mają na myśli pociągi towarowe takie jak w USA, ale tam są znacznie większe możliwości.

      • 2 0

  • Najdłuższy (5)

    to jest falowiec w Gdańsku ))))

    • 34 2

    • Gdyby go postawili miałby 860 metrów czyli miejsce na podium wysokosciowców (2)

      Jeżeli chodzi o długość jest drugim budynkiem w Europie i 4 lub 5 na świecie

      • 1 2

      • czwartym (1)

        pierwsza jest twierdza modlin 2250 metrow drugi Przyczółek Grochowski, Warszawa - 1,5 km trzeci Karl-Marks-Hof, Wiedeń 1.1 km czwarty Corivale, Rzym 1km falowiec jest dopiero piaty

        • 2 2

        • Przykład Modlina to absurd to tak jakby zmierzyć mury Malborka i wyjdzie 3 km. Przyczółek to

          Sztucznie połączone kilka bloków. Falowiec jest najdłuższym i budynkiem mieszkalnym w Polsce

          • 2 0

    • Fallus chyba (1)

      • 1 2

      • Fallowiec

        • 1 0

  • Wirus (1)

    Corona wirus już w Polsce, a na DCT jak gdyby nic.

    • 16 11

    • Pasek podbródkowy przy pasku zapięty?

      To nic Ci nie będzie...

      • 3 1

  • Korona Wirus w DCT

    Niestety o tym nie ma w artykule ale jest to ostatni kontenerowiec jaki zawinie w najbliższym czasie z CHRL do Gdańska. Później do odwołania z uwagi na epidemię koronawirusa nie będzie już transportów...

    • 2 7

  • Oby nie zawlókł do nas koronawirusa z Koreji.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów podyplomowych Gdańskiej Akademii Bankowej, a także European Education Centre Hounslow Westdondon – Application Designer. Uzyskała certyfikat - Certificate in Card Bank Management - Visa International Self Study oraz licencję instalatora systemu UNIX. Od 1993 roku związana z branżą bankową, na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, od 1997 roku w Departamentach Kart Płatniczych. Do 15...

Najczęściej czytane