• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny kolos zmierza do gdańskiego terminalu DCT

VIK
1 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Dla tych wszystkich, którzy kilka lat temu po raz pierwszy podziwiali w terminalu DCT ogromny kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Møller, o pojemności ponad 18 tys. TEU, mamy kolejną dobrą wiadomość. Już 2 czerwca będzie okazja podziwiać kolosa, który zabiera ponad 19 tys. TEU. Do Gdańska płynie MSC Maya.



Jest to w tej chwili jeden z największych kontenerowców świata. Jego pokład jest wielkości czterech boisk piłkarskich. Ma 396 metrów długości i 59 szerokości, i choć jest o trzy metry krótszy od Maersk Mc-Kinney Møller, to zabiera na pokład dużo więcej kontenerów. Maersk Mc-Kinney Møller ma pojemność 18 270 TEU, a MSC Maya 19 224 TEU. Tym razem różnica jest więc na korzyść MSC Maya i wynosi prawie tysiąc TEU.

Czytaj też: Wielki kontenerowiec zacumował w terminalu DCT

Statek spodziewany jest w gdańskim porcie w czwartek 2 czerwca w godz. od 16:00 do 18:00. Będzie widoczny z ul. Kontenerowej przy DCT.

MSC Maya to nowa jednostka, została oddana do użytku zaledwie we wrześniu ub. roku. Teraz pływa w ramach serwisu Silk między Azją a Europą, łącząc Gdańsk i Yantian w zaledwie 32 dni. Statek należy do armatora MSC. Jest jednym z czterech statków o pojemności 19 224 TEU należących do tego armatora. W budowie jest kolejnych kilkanaście.
VIK

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • Też coś. (24)

    Do Gdyni już dawno temu wpływały takie statki a do Gdańska teraz takie wpływają bo Gdańsk odrabia dopiero straty za Gdynią.

    • 8 182

    • (3)

      No chyba jednak nie... Gdynia nie ma odpowiedniej infrastruktury, aby przyjąć Triple E, a co dopiero najnowszy model. A jakbyś nie wiedział (a po Twoim aż rzucającym niewiedzą w oczy komentarzu sądzę, że nie wiesz) Triple E to nazwa modelu statku jakim jest Mc-Kinney Møller. Gdańsk nie odrabia strat za Gdynią. Nie musi...

      • 4 1

      • (2)

        A możesz podać jakie to elementy infrastruktury stanowią to ograniczenie?

        • 1 0

        • Służę (1)

          Zasięg 19-to rzędowej suwnicy: 50 m. Szerokość Mayi: 59 m. 13 m przy nabrzeżu Helskim to głębokość konstrukcyjna. Jako rzeczywistą przyjmuje się 12,7 m. 20 cm (przyjmując 12,5 m obecne zanurzenie) to mniej niż przyslowiowa stopa... :-)
          Cóż, gdyński port nie obsłuży zatem MSC MAYA, gdyż max co może tam się rozładować to 13000 TEU. Na szczęście jest port gdański.

          • 1 0

          • obsługa suwnicy na szerokości 23 rzędy za 1 podejściem

            zasięg gdańskiej suwnicy to 52 m wiec...muszą obrócić 180° albo nie obsłuży 3 rzędów.

            • 0 0

    • Akurat wiem co mowie (8)

      Czlowieku co ty gadasz za bzdury, skoro Gdynia nie moze przyjmowac takich statkow, ze wzgledu an zbyt plytkie wejscie do portu... Poza tym Triple-E sa w uzyciu dopiero od 2011... Wtedy Maersk juz nie wplywal do Gdyni.

      • 4 9

      • (6)

        Vesselfinder mówi, że obecne zanurzenie Mayi to 12,5m. Na stronie portu Gdynia głębokość toru podejsciowego podano: 14m. Wie ktoś może czy taka rezerwa wystarcza? I czy ta głębokość jest aktualna również przy nabrzeżach?

        • 1 3

        • tor podejściowy

          to jedno, a głębokość przy nabrzeżu to drugie. W Gdyni w obu przypadkach bez rewelacji. Tego typu statki tylko do Portu Północnego niestety ...

          • 1 0

        • Jest jeszcze jedno (4)

          Prócz głębokości znaczenie ma też ilość manewrów które trzeba wykonać na podejściu no i jeszcze jedno, jaki zasięg mają Gdyńskie suwnice

          • 5 0

          • (3)

            Manewry to chyba brocha holowników, czyż nie?
            A jaki zasięg mają te suwnice?

            • 0 3

            • nowe to 25 rzędów, a gdyńskie? pewnie nie więcej niż 12/14 (2)

              • 1 1

              • Szukajcie, a znajdziecie

                Od grudnia 2014 w Gdyni są suwnice na 19 rzędów. Na zdjęciu widać 16 rzędów, a więc tu chyba jest ok.
                Jednak max głębokość przy nabrzeżach w porcie gdyńskim to 13 m. Qrka, pół metra rezerwy pod kilem, to chyba maławo...

                • 3 0

              • BCT ma nalepsze - chińskie - suwnice na świecie !

                Akurat takie do rozładunku chińskich towarów. Co prawda ponoć przy pierwszych próbach trochę się powyginały (bo przodownicy pracy dźwigali więcej, niż chińska fabryka dała)) ale rodzimi fachowcy je nieco "ulepszyli", tzn. powzmacniali i śmigają jak trzeba.

                • 6 1

      • No i po temacie - "zaznajomiony" wie i mówi - koniec, kropka.

        • 7 1

    • hiehiehie (1)

      Ciekawe gdzie taki kolos miałby zacumować w Gdyni??? 16 metrów zanurzenia mówi ci to coś ? :P

      • 26 1

      • Vesselfinder mówi, ze 12,5m...

        • 0 0

    • Nie udawaj gdyńskiego trolla, bo słabo ci to wychodzi. (1)

      I zdejmij w końcu biało-zielony szalik, bo gorąco jest.

      • 9 13

      • Jak to słabo?

        Większość dała się nabrać. Tak na poważnie to smutne jest to, że sporo a nawet większość gdynian ma takie właśnie wyobrażenie o "wspaniałej" i "nowoczesnej" i "bogatej" i "świetnie rozwijającej się" Gdyni. I nawet twarde dane oraz sam rzut oka na Gdańsk nie sprowadzają ich na ziemię.

        • 21 1

    • Jak tam lotnisko w Gdyni? (2)

      ;-)

      • 45 4

      • Teraz będzie tak ...

        Skoro lotnisko nie wypaliło, to o teren lotniska zostanie poszerzony obszar ogródków działkowych a budynek terminala lotniskowego zostanie przeznaczony na siedzibę zarządu działkowców. I w końcu zarząd ogródków będzie miał najnowocześniejszą siedzibę na świecie i w okolicach. Zawsze będzie się czym pochwalić.

        • 30 0

      • Czeka na Opener'a

        • 31 3

    • Chyba Bismark w 1940 -:)

      • 15 0

    • Tak, tak prezesie - pomarzyć o takim statku w gdyńskim BCT zawsze pan może ...

      Ale bez przesady z wypisywaniem takich bredni.

      • 46 3

    • nacpales sie 400 metrowy statek w gdyni co ty palisz

      • 56 0

    • Co Ty chłopie piszesz

      Głębokość toru wodnego w Gdyni uniemożliwia wejście dużych kontnerowców tak więc nie przelewaj swojej nirwiedzy

      • 64 3

  • Rtg (8)

    W tej chwili oblężenie placu jest na poziomie 86% gdzie nie ma już prawie miejsca na składowanie kontenerów i prace w normalnych warunkach. Ciężarówki stoją w korkach już nawet na ul. Sucharskiego, ale to nic.. Ważne, że kasa się zgadza u góry a biali murzyni dalej będą dymac na suwnicach za 200 BRUTTO!!!

    • 15 4

    • Kłamco (1)

      Obłożenie placu jest niższe o jakieś 10 % co najmniej, wiec klamiesz. Kto pracuje za 200 zl brutto? To jest podwyżka (smieszna bo śmieszna), a nie wynagrodzenie, wiec znowu kłamiesz. Chyba, ze język polski jest dla ciebie tak trudny i nie umiesz powiedziec o co ci chodziło. Nie podoba się? To idź gdzie indziej. Chyba ze jestes tak slaby, ze boisz sie ze nigdzie nie znajdziesz jednak lepszej pracy. Chyba ze twoi koledzy związkowcy o lidlu gadają, ze podwyżki dostali itp, zapominając jednak jakie jest tam wynagrodzenie zasadnicze. Wiec inwestuj w siebie, a nie ciągle tylko narzekacie i nic nie robicie ze sobą. Jestecie nudni jak flaki z olejem, ciągle tylko narzekacie i narzekacie. Ale czego w sumie wie tutaj spodziewać po większości ludzi ze związków, których świadomość została jeszcze w ubiegłym systemie.

      • 2 4

      • Tak, tak panie prezesiku. Znaczyto, że głównie zatrudnia pan wybitnie słabe jednostki ?

        • 3 0

    • Do białego murzyna (5)

      Kolego jeśli masz stawkę rtga dużego i zrobisz 2 fleksy i do tego premia , karta paliwowa itp to ci nie odpowiada idź do Gdyni na suwnice 3 tysie na miesiąc i grafik na tel .Więc narzekaj dalej matołku narzekaj.

      • 4 8

      • (4)

        A kto każe ludziom w gdyni się godzić na takie warunki, nie potrafią walczyć o swoje to tak będą mieli. W DCT powoli do ludzi dociera kto jest ważny w porcie, i nie jest to prezes tylko operatorzy!!!

        • 6 2

        • Mi mi (2)

          Ta operatorzy napewno .Zmień lekarza .

          • 1 3

          • (1)

            Prezes przyjmie te wszystkie kontenery wlasnymi rekoma?
            Oczywiście, że port to operatorzy.
            Prezes jest tylko zwyklym pionkiem.

            • 3 1

            • Weź zbierz 300 operatorów i zrób konkurencyjny terminal bez prezesa

              • 1 4

        • A kogo szybciej zwolnią bądź znajdą nowego,prezesa czy 300 operatorów ??:)

          • 5 1

  • taki statek to tragedia dla gospodarki

    tyle towarow z importu to pewnie z 20 tys miejsc pracy rocznie zaspokaja , nie wspomne o ujemnym bilansie platniczym z chinami , uwazam ze handel powinien byc ale zbilansowany chiny do nas 20 tys kontenerow , my do chin tez wtedy to ma sens a tak bedzie w polsce coraz gorzej , waluta wyplywa a tandeta zalewa , dlugi rosna ,juz nie dlugo bedziemy niewolnikami sprzedadza nas za dlugi

    • 2 0

  • fiort

    i dziwicie sie ze z operacyjnego odchodzą niedługo z technicznego zaczna odchodzić bo Norwedzy szukają wykwalifikowanych mechaników i elektryków do wielkiej brytani do nowego terminala w Londynie za 4000 funtow na reke miesięcznie tez Piotr zaczol tam pracować i zmiany ma tak ze co cztery dni na trzy dni przylatuje do polski miesięcznie kosztuje go to 270 zl jak sie zarabia 20000 zl to jest pryszcz tak ze Prezesie M. Kwiatkowski pobutka i nie po 200 brutto a o 1500 w tym i 1500 w przyszlym roku bo sam Pan na suwnice wejdzie

    • 8 0

  • Gdynianin (8)

    Fajnie Gdańsk się rozbudowuje, powstają nowe drogi ,nowe inwestycje, Kolejny Armator przechodzi na terminal w Gdańsku i zostawia kasę, a w Gdyni informacja...Przejazd w Chyloni najwczesniej za 5 lat

    • 72 4

    • Biedna Gdynia (1)

      Ale na pocieszenie powiem, że Gdańsk tak kocha się rozbudowywać, że zapomniał o dziurawych drogach :) Przykładowo droga na Zaspie (chyba al. Jana Pawła II -> Startowa -> Kołobrzeska -> Jagiellońska -> Pomorska) - 70 km/h, ale osobiście czasami wolę się tam nie rozpędzać, bo dziury i wyboje sprawiają, że samochód dosłownie lata. I to tylko jeden z takich przypadków :)

      • 0 0

      • wymień po prostu amortyzatory ;)

        • 0 0

    • w Chyloni przjejazd za 5 lat, mamy taka informację a na Oruni? (3)

      tam nie planują w ogóle robić tunelu :p

      • 7 8

      • Nie za 5 lat, tylko jeżeli już, to nie wcześniej niż za 5 lat i pod warunkiem, że PKP PLK to zrobi, bo Gdynia nie zamierza.
        Po drugie co ty porównujesz z Orunią? Ten fragment Oruni, którego faktycznie dotyczy problem przejazdów, to kilkuset mieszkańców, którzy w dodatku mają bezproblemowy dojazd do centrum Gdańska bez gigantycznych korków poprzez ulice Równą, Sandomierską i Mostową. W przypadku Gdyni przejazdy na Chyloni są alternatywą dla wiecznie zakorkowanej i będącej w fatalnym stanie technicznym estakady, to po pierwsze. Po drugie ulica Pucka łączy dzielnice, które zajmują odpowiednio: 1, 2, 3 i 5 miejsce pod względem liczby ludności (łącznie ponad 70 tys. mieszkańców), więc co ty w ogóle chcesz porównywać baranie? Gdyby tak (odpukać) na estakadzie zdarzyła się poważna awaria techniczna i droga ta musiałaby zostać wyłączona z ruchu, to 50 tysięcy ludzi jest praktycznie odciętych od centrum i albo stoją na szlabanach, albo trzeba dymać do Rumi, bo tam jest najbliższy bezkolizyjny przejazd, a w przypadku wzywania np. pogotowia, to musieliby śmigłowce wysyłać.

        • 0 0

      • na oruni będzie dużo wcześniej. pisali o tym nawet na tym portalu kilka razy

        • 1 0

      • Nie macie takiej informacji

        Przypupasy szczurze podały że najwcześniej za 5 lat i to jak im pkp wszystko poda na tacy.

        • 2 0

    • to rzecz jasna spisek

      • 2 0

    • Nie da się :).

      • 11 0

  • Jak dojechać?

    Czy z ulicy kontenerowej będzie go dostatecznie widać? Czy ew. są jakieś lepsze miejsca do obserwacji?

    • 0 0

  • Zebranie kwartalne. (5)

    Panie Prezesie troszeczkę mnie pan rozbawił na tym zebraniu. Zawsze mam ochotę zripostować pańskie wypowiedzi, ale nie mam odwagi. Teraz przejdę do meritum wypowiedzi, która to wprawiła mnie w osłupienie. Pan Prezes twierdzi, że jeszcze nie tak dawno mieli 100 chętnych na jedno wolne stanowisko, ale niestety ( i tu widziałem załamanie w oczach pana Prezesa) już tak nie jest. Następnie nasz Prezes uważa, że ludzie nie są chętni pracować w DCT ponieważ boją się zbyt restrykcyjnych przepisów BHP oraz pracy w systemie 12-godzinnym. Słuchając tych bzdur osłupiałem. Panie Prezesie obudź się pan wreszcie. Ludzie przychodzą do pracy zarabiać pieniążki, i jeżeli słyszą jakie stawki im proponujecie na dzień dobry wychodzą z rozmowy zniesmaczeni stąd ratujecie się piknikami w Trąbkach Wielkich. Tylko nie wiem czy Ci ludzie do was przyjdą mając perspektywę wstawania o 3 nad ranem i powrotu do domu o 20 po to by następnego dnia znowu wstawać o 3 nad ranem za te marne grosze. Gdzie jest nasz wizjoner kpt. żeglugi wielkiej? Przecież ten człowiek miał wizje. Jedna z jego wizji brzmiała, że pół trójmiasta będzie chciało pracować w DCT a dziewczyny na widok kombinezonu z logo DCT będą miały mokro z przyzwoitości nie napisze gdzie. Zawsze powtarzałem, że jeszcze troszkę a zweryfikuje was rynek pracy. Powodzenia w dalszych rekrutacjach.

    • 25 4

    • kpt jack

      Ahh i jeszcze przypomniała mi się kolejna wizja naszego kpt. Twierdził, że na operatora ciągnika terminalowego można małpe przeszkolić. To teraz proponuje wam zgłoście się do oliwskiego ZOO może, wam pare wypożyczą :)

      • 4 0

    • (2)

      I co z tego że znajdą kilkunastu ludzi z jakiś wiosek pobocznych jak miesiąc w miesiąc zwalnia się po kilku doświadczonych operatorów a takich swieżaków trzeba szkolić po kilka lat... Do tego T1 niedługo samo stanie bo sprzęt nie wytrzymuje pudła spadają razem z chwytniami a po godzinie suwnica dalej w plac.

      • 9 1

      • (1)

        Ciekawe tylko czemu po takiej awarii TDT nie musiał odebrać suwnicy???

        • 5 1

        • Hey

          Ciezarowka ci wjechała na A 2 może byś ją zrobił.

          • 0 0

    • DOKŁADNIE

      Zgadzam się w 100%.

      Tak naprawdę system pracy 12godzinny wyniszcza ludzi totalnie.
      System wprowadzony tylko po to zeby nie miec problemow z pracownikami na weekendy.

      Powinniśmy się wszyscy pracownicy zebrac i zatrzymac w koncu ten port na cala zmiane!!!!

      • 11 1

  • ale o co chodzi z tym celebrowaniem wejścia każdego kontenerowca powyżej 6500 TEU? (4)

    na całym świecie w portach min. takich jak Rotterdam, Hamburg,Singapur, Hong Kong itp takie samej wielkości statki cumują z częstotliwościowa, z która ten portal nie nadarzałby z wstawianiem artykułów.

    • 10 26

    • Wow !!! Ale ty to się musisz znać na tych sprawach ! (3)

      A te porty, które wymieniasz, to one wszystkie są portami morskimi i wszystkie leżą w zachodniopomorskim ? Bo nie jestem pewny ale coś mi się kojarzy, że Hong Kong jest chyba w okolicach Malborka - nad Nogatem rzecz jasna.

      • 17 4

      • ???

        napisz to jeszcze raz tylko tym razem po polsku

        • 0 3

      • (1)

        To jest województwo POMORSKIE!!

        • 2 9

        • Hong Kong - woj. pomorskie. Już rozumiem, przyjąłem, dziękuję. Bez odbioru.

          • 10 2

  • jego pokład jest wielkości czterech boisk piłkarskich!!! (6)

    a jak ktoś nie chodzi na mecze? co to w ogóle za miara powierzchni, nie prościej napisać że 2 albo 4 hektary? i chodzi o boisko do piłki jakiej? siatkowej? ręcznej?

    • 32 23

    • nie każdy jest rolnikiem jak Ty

      • 0 1

    • (3)

      Ale nie każdy jest rolnikiem

      • 21 7

      • nie trzeba być rolnikiem... (2)

        podstawowe jednostki układu SI uczono juz na fizyce w 4 klasie..
        tak wiem wiem, hektar nie jest jednostką w układzie SI ale metr już tak (czyli jego iloczyn m^2 też).
        :)
        dla przypomnienia 10m x 10m = 1 ar
        100m x 100m = 1 hektar

        • 6 0

        • ja bym podał w yardach kwadrat (1)

          • 1 1

          • a masę podać w słoniach.

            Albo w Płetwalach błękitnych. Długość przeliczyć na wysokość Empire State Building. Taka nowa amerykańska moda przeliczania na absurdalne jednostki.

            • 9 0

    • tylko malorolni wiedza

      • 0 1

  • "Jest to w tej chwili jeden z największych kontenerowców świata"

    Z tego co wiem to jest największy kontenerowiec świata. Niech autor wymieni jakikolwiek większy..

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane