• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny prom na trasie Gdańsk - Nynäshamn

erka
13 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • "Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011,  w stoczni ST Marine, Singapur
  • "Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011,  w stoczni ST Marine, Singapur
  • "Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011,  w stoczni ST Marine, Singapur
  • "Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011,  w stoczni ST Marine, Singapur

Na linii Gdańsk-Nynäshamn będzie pływała kolejna jednostka. Jak zapowiedziała Polska Żegluga Bałtycka, wejście promu "Nova Star" planowane jest na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.



- Wprowadzenie promu pozwoli na sprostanie oczekiwaniom rosnącego rynku oraz będzie idealnym uzupełnieniem użytkowanego już promu "Wawel", także ze względu na podobne parametry ładunkowe - informuje PŻB.
"Nova Star" to prom typu promu ro-pax. Został on zbudowany w 2011, w stoczni ST Marine, Singapur. Jego wymiary to: długość 161 m, szerokość 25,6 m. Osiąga prędkość 21 węzłów. Posiada 1 215 miejsc pasażerskich.

Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.

Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f "Wawel" wybudowany w 1980 roku, m/v "Baltivię" z 1981 roku, m/f "Mazovię" zbudowaną w 1996 roku oraz m/f "Cracovię" z 2002 roku. Promy te pływają na trasach Gdańsk-Nynashamn i Świnoujście-Ystad.
erka

Miejsca

  • Polferries Gdańsk, mjr. Henryka Sucharskiego 70

Opinie (64) 2 zablokowane

  • Prom typu promu, masło jest maślane a kasza jaglana :P

    • 1 0

  • Gdańsk - Helsinki (1)

    Przydało by się jeszcze połączenie promowe Gdańska z Helsinkami lub Tallinem.

    • 21 1

    • I z Kopenhagą jak kiedyś DFDS

      • 6 1

  • nudna w tej miejscowości i nie warto płynąć. Nic tam ciekawego nie zobaczycie (2)

    wiem bo byłen

    • 5 10

    • Ogladam to miasteczko Nynäshamn na Google Maps i

      chyba masz racje. Ale moze ta linia bedzie cieszyla sie duzym zainteresowaniem ze strony samych Szwedow. Bo oprocz pobliskiego Stockholmu niczego wiecej tam nie ma. Pewnie tamtejsi mieszkancy sie troche nudza. Acha bo zapomnial bym. Zauwazylem ze jest tam gdzies Lidl i IKEA.

      • 2 3

    • O to tylko baza promowa dla jadacych do Sztokholmu i dalej

      • 7 0

  • Promy Wawel i Baltivia niedlugo beda (2)

    obchodzic 40 urodziny. Moze pozwolic im odejsc na zasluzona emeryture do huty i zbudowac cos nowoczesniejszego.

    • 10 2

    • Stena line pływa promem Gute z 1979 roku - jak się dba, tak się ma (1)

      MV Gute jest świeżo wprowadzony na linię. Jak się usuwa usterki na bieżąco, pływa pod szwedzką banderą, a nie odkłada "na później", to prom 40 letni nie musi być wcale w złej kondycji.
      Warto wiedzieć, że pływa prom MS Astoria pierwotnie Stockholm z 1948r i ma się dobrze. Nie warto porównywać statku do samochodu, o którego dba majster z młotkiem i piwem.
      Z drugiej strony wiele zależy też od właściciela, bo jak chce płacić, potrafi wyegzekwować jakość prac i pogonić druciarstwo, to statek będzie zadbany.
      Widać, Szwedowi się opłaci bardziej dbać i pływać pod drogą banderą, Polakowi kupić używkę, choć tym razem młodą i wymieniać na młodszy i pływać pod tanią banderą. Ciekaw jestem, dlaczego. Bilety na Stena Line są tańsze i to sporo,

      • 2 1

      • Astoria jest promem? Chyba ogladales inny statek.

        Astoria od czasu kiedy plywala pod nazwa Stockholm, wielokrotnie zmieniala wlascicieli i swoje nazwy. Nawet byla jako Volkerfreundschaft w NRD. Do Gdyni zawijala kilka razy w latach 70-tych. Nigdy nie byla promem. To normalny statek pasazerski zbudowany przez slynna stocznie Götaverken z uwzglednieniem zeglugi w rejonach prawie ze arktycznych. Nie dziwne wiec ze rozcial przepiekna Andrea Dorie jak puszke po konserwach 25 lipca, 1956 roku. Troche bylo polityki w tym ze ten statek uparcie trzymaja. Ale to temat na inna i dluga historie. Bardzo interesujaca zreszta.

        • 2 0

  • Kolejny prom....

    Tak trzymać i cała naprzód!

    • 4 1

  • (1)

    Cena promu ze Sztokholmu do Helsinek przy porównywalnej długości rejsu pięciokrotnie niższa.Dlaczego promy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej pływają pod banderą BAHAMA.Może,dlatego są takie drogie?

    • 3 1

    • Bahamy są stosunkowo tanią Banderą nie mającą problemów z przepisami IMO oraz STCW więc zbęde sugerowanie ;) Drogo to by było pod naszą banderą

      • 4 0

  • Wszystkie komentarze... (1)

    O tym, że ludzie tam płyną na urlop, na weekend itp. A wtedy rzeczywiście taniej samolotem. Ale u nas ostatnio jest to problem innego rodzaju. Ludzie migrują do Szwecji, bo tam da się normalnie żyć i pracować. Wyjeżdżają lekarze, pielęgniarki, informatycy, wyjeżdżają świeżo upieczeni absolwenci studiów politechnicznych. Budowlańcy i robotnicy budowlani.
    A dla takich ludzi kluczowa jest możliwość załadowania niezbędnych do życia sprzętów, częściowego choćby wyposażenia mieszkania, żeby nie kupować w nowym miejscu wszystkiego naraz.
    I do tego przyda się prom, choćby kosztował nieco drożej, niż samolot.
    Miałam w ubiegłym roku dużo kontaktu ze stomatologią i chirurgią na Uniwersytecie Medycznym i tam kończący studia żartowali, że u nich najbardziej obleganym działem uczelni są lektoraty. Bo większość z nich ma już załatwiony staż za granicą, pomoc w nostryfikacji dyplomu, mieszkanie i dalszą pracę. A tu nie mają ochoty kopać się z koniem, żeby po stażu dowiedzieć się, że mają pracować 24/24/7 i pracodawca będzie im rzucał gadki typu "pokaż lekarzu, co masz w garażu".

    • 3 2

    • Szkoda że uczą się za nasze... a pracują za granicą...

      Można w PL coś osiągnąć... tylko trzeba chcieć...

      • 0 0

  • Nowy prom, stare Polferries...

    A ceny takie same? Warunki podróży też takie same? Poziom obsługi klienta również? To dziękuję.

    Dość regularnie podróżuję z Finlandii i wolę albo jechać 20 godzin przez Estonię, albo zapłacić więcej i jechać pół dnia do Karlskrony, żeby skorzystać ze Steny.

    Przydałoby się połączenie z Helsinek, jasne - ale FinnLines nie jest zainteresowane (skutecznie zniechęcili do podróżowana podnosząc ceny do absurdalnego poziomu i wydłużając czas podróży o blisko połowę i zmniejszając jednostkę), a Viking i Silja nie będą się pchać, bo zarobić na tym wiele nie zarobią bez zawijania na Wyspy.

    To, co by się naprawdę przydało, to wejście konkurencji na trasę ze Sztokholmu do Gdańska. Jakiejkolwiek konkurencji, bo praktycznie każdy operator działający na Bałtyku bije Polferries na głowę.

    • 5 3

  • Po tylu latach nareszcie sie doczekalem super ,plywam często na tej trasie od 18lat,nie będzie strachu czy sie doplynie na miejsce

    • 3 0

  • Plynelam ponad 20 lat temu do Nynesham. Do Sztokholmu ok 120 km. Dobrze wspominam, bo wszystko bylo zorganizowane na promie i poza nim.

    • 4 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane