• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejowa linia do elektrowni jądrowej

erka
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino". Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino".

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują dokumentację projektową dla modernizacji i budowy linii kolejowych prowadzących do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino. Ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy. Realizacja inwestycji umożliwi nie tylko sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni, ale poprawi również dostęp do kolei w tej części województwa pomorskiego. Zadanie będzie realizowane ze środków budżetowych jako inwestycja towarzysząca budowie elektrowni jądrowej.



Nowa droga od Trasy Kaszubskiej do elektrowni jądrowej



Wykonawca dokumentacji przygotuje m.in. koncepcję programowo-przestrzenną dla dwóch wariantów inwestycji. Wariant I zakłada modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Garczegorze, linii nr 229 na odcinku Lębork - Garczegorze, budowę nowej linii z Choczewa do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino oraz łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka.

Ponad 750 mln zł wydane na energetykę jądrową. Elektrowni brak



Pociągiem do elektrowni atomowej



Wariant II obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork - Łeba, budowę nowego fragmentu linii kolejowej z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica oraz budowę łącznicy do linii nr 229 w kierunku Łeby. Dla wybranego wariantu zostanie przygotowany projekt budowlany wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.

Niezależność energetyczna. OZE, wodór i energia jądrowa zastąpią ropę i gaz



Modernizacja linii kolejowych na Pomorzu



Modernizacja i budowa linii kolejowych do planowanej elektrowni jądrowej to również szansa na zwiększenie dostępu do kolei w tej części województwa pomorskiego (powiat wejherowski i lęborski). Realizacja projektu, w zależności od realizowanego wariantu, umożliwi powrót pociągów pasażerskich na nieczynną linię nr 230 oraz stałe połączenia kolejowe na linii nr 229, która obecnie jest wykorzystywana wyłącznie w sezonie letnim. Istniejące stacje i przystanki zostaną zmodernizowane, planuje się także budowę nowych.

Pociągi - pasażerskie i towarowe - pojadą z prędkością do 120 km/h. Realizacja inwestycji zapewni sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni i jej przyszłej eksploatacji. Po torach będą mogły pojechać pociągi towarowe o długości do 750 m i nacisku osi 221 kN (22,5 t/oś).
erka

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • No i jak już tę elektrownie wybudują to ulżą na w rachunkach za prąd ......chyba ulżą....chyba wybudują ?! Patrząc na Ostrołękę różnie może być.

    • 5 2

  • Fe

    Wymiotować mi się chcę jak słyszę tylko o planach, wizjach samorządowców mydlacych mózgi wyborców.

    • 8 1

  • W Polsce myślą przyszłościowo jak nic! (7)

    Zamiast jakoś utrzymywać linię kolejową nr 230 z Wejherowa to pozwolili, aby w większości ją zapuścić. Odcinek z Wejherowa do Wejherowa Cegielni w ogóle nie nadaje się już do modernizacji, bo... torowisko zabudowali budynkami!

    • 43 5

    • Nigdy nie słyszałem o linii kolejowej do cegielni w Wejherowie. Cegielnia nieistnieje od kilkudziesięciu lat

      Natomiast na tej trasie do Choczewa jako pierwszy przystanek w Wejherowie była stacja Cementownia. Tory te nie są zabudowne tylko zarośnięte krzakami a nawet drzewami.
      Niedawno SKM wyszła z inicjatywą elektryfikacji i przedłużenia linii z Wejherowa do Orla.

      • 5 0

    • Nie jest zabudowane (2)

      Zobacz na zdjęcia satelitarne.

      • 2 0

      • Byłem tam i widziałem jak jest zabudowane...

        • 3 0

      • zwróc uwage na datę

        tych zdjęć...

        • 6 0

    • X

      Raczej cementowni

      • 3 0

    • NIE dla elektrowni atomowej nad morzem bedzie ostry sprzeciw (1)

      • 3 20

      • siedź w swoim Krakowie i nie decyduj za mieszkańców

        • 14 1

  • Wyprowadzanie kasy (5)

    Dyrektor CPK coś o tym wie

    • 16 5

    • (1)

      Dyrektor pilnujący pustego pola

      • 6 1

      • Najdrożej opłacany pastuch w Europie

        Z kasy podatników

        • 3 0

    • Chyba chcesz skończyć w sądzie , nie jesteś taki anonimowy jak Ci się wydaje. (2)

      • 0 4

      • 130 tysięcu wpłacono Marcinowi H. za stołki w Enerdze

        Niedługo Marcin H. - niespełniony i niedoszły prezydent Gdyni pójdzie siedzieć.
        Wraz z innymi.

        • 3 0

      • Dawaj Marcin zobaczymy jaki z ciebie kozak

        • 5 0

  • A kiedy na Oksywie przez Obuże czy Pogórze (1)

    Tak zwana PKM

    • 22 3

    • To musi na Obłuzu elektrownia atomowa stanąć. Mieszkancom niepotrzebne.

      • 1 5

  • Wizje chodźcie do mnie (1)

    to są najlepsze projekty. Bez zobowiązań, na luzie

    • 3 2

    • Zostańcie w mojej głowie, najdziksze sny!

      • 2 0

  • Lektrownia atomowa & sztyowo - pompowa (1)

    Elektrownie szczytowo -pompowe (mamy trzy w Polsce) to elektrownie , które mogą osiągnąć max. moc w ciągu paru minut ale jak woda z górnego zbiornika spadnie do dolnego to potrzebują prądu aby wpompować wodę do górnego. Stąd atomowa ma sens blisko szczytowo-pompowej w Żarnowcu, bo to tylko parenście km od Kopalina. Starty przy przesyle energii na taka odległość będą niewielkie.
    W elektrowni cieplnej nie można ot tak sobie ograniczać mocy lub ją zwiększać. Najlepsze było rozwiązanie z PRL-u - atomowa nad Jez. Żarnowieckim. Zmarnowano miliardy złotych, oba reaktory sprzedano za bezcen do Finlandii, gdzie pracują bezawaryjnie do dziś.

    • 18 3

    • żaden z polskich reaktorów nigdzie nie pracuje

      w Finlandii elektrownia Loviisa została oddana przed tym, jak uwalono Żarnowiec. Nasze zbiorniki jednak zostały sprzedane jako eksponaty dla centrów szkoleniowych: właśnie w Loviisa oraz w Paks. W obu są fajne drabinki, można sobie wejść i pooglądać. Trzeci zbiornik ciśnieniowy jest w zakładach Skody w Pilznie - opłacony, jak ktoś chce to może sobie przyturlać. Czwarty został zezłomowany.

      • 4 0

  • nadal uważam, że Lubiatowo nie jest miejscem dla takiej elektrowni! (5)

    • 17 19

    • bo jest kolonizowane przez "warszawke"?

      Ktora z Mazur zrobila skansen i wanne dla lodek?
      A nad morzem ma byc piaskownica?!

      • 10 3

    • A kim ty jesteś (3)

      • 3 4

      • lobby chcace zniszczyc najbardziej urokliwy kawalek polskiego wybrzerza widze tlumnie pojawiło sie (2)

        tutaj by komentowac i minusowac nieprzychylne posty

        • 6 13

        • (1)

          Ludzie przyzwyczaili sie do widoku wiatrakó to i sie przyzwyczaja do wielkich "kominów"

          • 4 0

          • nie będzie żadnych "kominów"

            • 1 1

  • Do Żarnowca już była :). (1)

    • 10 1

    • Była ale wybuch w Czarnobylu ją zniszczył ;)

      • 5 1

  • pisoelektrownia (1)

    jak się tym tematem zajmie Sasin to powodzenia życzę, a temat ciekawy bo zatrudnić można znajomych na maxa, Brudziński pewno zaciera ręce hehehe

    • 12 5

    • Właśnie Sasin powołał na nową fuchę byłego ministra finansów

      Fucha ta nazywa się "Pełnomocnik rządu do spraw pozyskiwania źródeł finansowania dla przedsięwzięć służących wzmocnieniu bezpieczeństwa i obronności państwa"
      Niech to spróbuje ktoś zapamiętać. Nowy "Horała" w rządzie.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane