• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejowa linia do elektrowni jądrowej

erka
24 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino". Warianty inwestycyjne dla projektu pn. "Zapewnienie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino".

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotują dokumentację projektową dla modernizacji i budowy linii kolejowych prowadzących do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino. Ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy. Realizacja inwestycji umożliwi nie tylko sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni, ale poprawi również dostęp do kolei w tej części województwa pomorskiego. Zadanie będzie realizowane ze środków budżetowych jako inwestycja towarzysząca budowie elektrowni jądrowej.



Nowa droga od Trasy Kaszubskiej do elektrowni jądrowej



Wykonawca dokumentacji przygotuje m.in. koncepcję programowo-przestrzenną dla dwóch wariantów inwestycji. Wariant I zakłada modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Garczegorze, linii nr 229 na odcinku Lębork - Garczegorze, budowę nowej linii z Choczewa do elektrowni jądrowej Lubiatowo - Kopalino oraz łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka.

Ponad 750 mln zł wydane na energetykę jądrową. Elektrowni brak



Pociągiem do elektrowni atomowej



Wariant II obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo - Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork - Łeba, budowę nowego fragmentu linii kolejowej z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica oraz budowę łącznicy do linii nr 229 w kierunku Łeby. Dla wybranego wariantu zostanie przygotowany projekt budowlany wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych.

Niezależność energetyczna. OZE, wodór i energia jądrowa zastąpią ropę i gaz



Modernizacja linii kolejowych na Pomorzu



Modernizacja i budowa linii kolejowych do planowanej elektrowni jądrowej to również szansa na zwiększenie dostępu do kolei w tej części województwa pomorskiego (powiat wejherowski i lęborski). Realizacja projektu, w zależności od realizowanego wariantu, umożliwi powrót pociągów pasażerskich na nieczynną linię nr 230 oraz stałe połączenia kolejowe na linii nr 229, która obecnie jest wykorzystywana wyłącznie w sezonie letnim. Istniejące stacje i przystanki zostaną zmodernizowane, planuje się także budowę nowych.

Pociągi - pasażerskie i towarowe - pojadą z prędkością do 120 km/h. Realizacja inwestycji zapewni sprawny i bezpieczny dowóz ładunków na potrzeby budowy elektrowni i jej przyszłej eksploatacji. Po torach będą mogły pojechać pociągi towarowe o długości do 750 m i nacisku osi 221 kN (22,5 t/oś).
erka

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • (3)

    Jest oczywiste, że elektrownia nie powstanie, więc trzeba zarabiać na infrastrukturze.
    Polska jest służalczym, zależnym kolonialnym państwem i nigdy nie będzie sama o sobie decydować w kwestii niezależności energetycznej, co widać po ostatnich decyzjach.
    Rząd realizuje politykę obcych państw.

    • 24 27

    • ruski trolu przestan klamac , polska byla wiele lat pod zborem ruskim w prlu

      teraz dalej jest pod zaborem ruskim przez pis

      • 10 0

    • Zapomniałeś, że jeszcze będzie koniec świata i inwazja obcych

      • 6 4

    • Czasy Tuska juz minęły Obudź sie

      • 6 8

  • Projekt projektu do projektu projektu. I tak ze wszystkim

    • 6 1

  • Tylko po co? (10)

    Co oni chcą wozić koleją?

    200kg wzbogaconego uranu co pół roku?

    • 2 12

    • (4)

      Węgiel. To będzie elektrownia atomowa opalana węglem, nowa polska technologia. Mamy węgla na 200lat, jak Dudu powiedział, więc szkoda, żeby się marnował ;)

      • 3 3

      • Mamy na 200 lat tylko dlaczego w tym roku zabrakło? (3)

        • 3 1

        • (1)

          Gratuluję, właśnie wykryłeś kolejną manipulację pisu.

          • 2 2

          • a gdzie tu manipulacja?

            węgiel jest, tylko nie potrafimy go wydobywać...
            Podobnie jak nie potrafimy budować statków, wozić towarów, wytwarzać półprzewodników, produkować silników czy samochodów...

            Bo wszytko można kupić... I jeszcze na kabaret wystarczy, przy kiełbie z gryla i piwku będzie można porechotać. Z pogrzebu.

            • 5 0

        • bo go mamy jak w chińskim banku

          "nie zginie ale i nie dostaniesz"...

          • 1 0

    • Opinia wyróżniona

      Zielona transformacja po polsku. Ponad 600 mln euro rozpłynęło się w budżecie (1)

      Zdaniem fundacji ClientEarth Polska wydała niemal 3 mld euro, które trafiły do niej dzięki handlowi uprawnieniami do emisji, w sposób niezgodny z celami unijnej dyrektywy. Pieniądze były wydawane m.in. na rekompensaty dla energochłonnych branż, łatanie dziury w budżecie po zwolnieniach z akcyzy, a nawet na plany urządzania lasów dla osób prywatnych.

      • 3 1

      • Kto korzysta ze zwolnienia z akcyzy .Rekompensaty są byś miał tańsza energię która unia doprowadza do ruiny

        • 2 1

    • Tylko po co jak Ostrołękę mają odbudować (2)

      "Odbudujemy to co zniszczyła Unia Europejska przy wsparciu opozycji. Jedną z pierwszych decyzji jaką podejmiemy w tej sprawie to odbudowa elektrowni w Ostrołęce. To będzie kluczowa inwestycja"-mówił minister w wywiadzie dla PAP

      • 4 2

      • (1)

        Przerażające, komu Polacy władzę oddali...

        • 3 2

        • Przerażające jest jak opozycja za POklepie po plecach jest gotowe zniszczyć Polskę

          • 2 2

  • pociagnac na weglu i poczekac na termojadrowke

    przyszlosc jest za rogiem

    • 6 5

  • Zwykła ściema...

    Temat elektrowni w Żarnowcu to już słyszę od 30 lat...

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane