- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (46 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
W pracy wolimy spotkania twarzą w twarz niż online
Polscy pracownicy lubią komunikować się za pomocą e-maili. Jednak większość spraw zawodowych załatwiają podczas bezpośrednich spotkań twarzą w twarz - wynika z badania Indeks Mail 2022. Polacy są też gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Deklarują również, że czytają służbowe e-maile w czasie wolnym.
Przez telefon większość spraw zawodowych załatwia 21 proc. badanych, a przez e-mail niewiele mniej, bo 17 proc. To złota trójka zawodowej komunikacji. Daleko w tyle znalazły się platformy wideokonferencyjne, takie jak: Zoom czy MS Teams (5 proc.). To niewiele więcej niż za pomocą Messengera czy WhatsAppa (2 proc.). Jednak w dużych miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców załatwianie spraw zawodowych w czasie spotkań online jest popularniejsze i wynosi 11 proc., czyli nieco ponad dwa razy więcej niż średnia dla całego kraju (5 proc.). W dużych miastach spotkania twarzą w twarz też są najpopularniejsze, ale ich wskaźnik sięga 46 proc. a nie 54 proc. - średnia dla całego kraju.
Do 50 e-maili każdego dnia
Z badania Indeks Mail 2022 możemy się dowiedzieć, że w bezpośrednich spotkaniach równie często uczestniczą kobiety, jak i mężczyźni. Za to z telefonu chętniej korzystają mężczyźni (23 proc. w porównaniu do 18 proc. kobiet). W komunikacji e-mailowej preferencje są odwrotne. Chętniej e-maile wysyłają kobiety (19 proc.) niż mężczyźni (15 proc.).
Będą zmiany w prawie pracy, ale nie od stycznia
- Jak praca online wymuszona pandemią wpłynęła na zawodową komunikację w firmach? Szczególnie w dużych korporacjach często panuje chaos w zakresie różnych kanałów komunikacji. Ktoś zaczyna przekazywać informacje e-mailem, potem część ustaleń dokonuje na czacie w komunikatorze i wraca do napisania e-maila, dołączając jeszcze do korespondencji pół zespołu. Chaos jest coraz większy, a skrzynka e-mailowa puchnie. Dlatego coraz więcej firm tworzy wewnętrzne standardy komunikacji e-mailowej. Ten trend widać na rynku - mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training.
Z pierwszej edycji badania Indeks Mail 2022 wynika, że większość pracowników każdego dnia poświęca godzinę na czytanie e-maili (63 proc.). Co najmniej dwie godziny na wertowanie skrzynki e-mailowej przeznacza codziennie 30 proc. pracowników. Są też tacy, którzy czytają e-maile przez ponad 5 godzin każdego dnia, czyli przez większość czasu standardowego dnia pracy. Z badania wynika szereg prawidłowości. Im większe miasto, tym więcej czasu pracownicy spędzają w skrzynkach e-mailowych. Czas poświęcany na e-maile rośnie też wraz z wykształceniem. Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) znajduje w swoich skrzynkach pocztowych od 10 do 50 e-maili każdego dnia.
Polacy gotowi na służbowe e-maile w weekendy
Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) nie czuje się przytłoczona liczbą otrzymywanych e-maili. Przeciwny stan odczuwa 28 proc. badanych. Pozostałymi najwyraźniej targają różne emocje, bo są niezdecydowani, nie mają zdania w tym zakresie (23 proc.). Może dlatego polscy pracownicy są gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Zgadza się na to aż 44 proc. pracowników. Przeciwnych jest 37 proc.
Pozostali nie mają zdania. Większość pracowników (58 proc.) deklaruje, że zdarza się im czytać służbowe e-maile po godzinach pracy i w weekendy. Nie robi tego 36 proc. pracowników. 69 proc. polskich pracowników lubi komunikować się za pomocą e-maila. Niechętnych tej formie komunikacji jest 13 proc. ankietowanych. Pozostali są niezdecydowani (18 proc.)
Opinie (126) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-06 22:35
Ok, ale niech to 54% nie dyktuje całości jak pracować, bo 46% nadal woli online (2)
- 11 2
-
2023-01-07 04:56
Jak pracujesz online,tzn,że jesteś firmie niepotrzebny. (1)
Za ciebie może robić jakiś tajlandczyk .Zrobi to samo,za 1/3 wynagrodzenia.
- 2 5
-
2023-01-07 16:02
to niech robi
- 0 1
-
2023-01-06 23:32
Ja także wole załatwiać sprawy telefonicznie.
W czasie rozmowy zawsze wychodzą jakieś dodatkowe sprawy których nie poruszyliśmy w e-mailach. Jednak są inne problemy z komunikacją telefoniczną. Ludzie nie odbierają telefonów tylko czekają az zostawisz wiadomość i oddzwaniają dopiero na drugi dzień kiedy akurat ty nie możesz odebrać telefonu. Zwykle lenistwo i bimbanie sobie z pracy.
- 3 1
-
2023-01-06 23:42
jak słyszę "call"
to mnie krew zalewa
sam nie używam kamery, bo to i tak nie ma sensu, nie daje to kontaktu, jak na żywo, nawet namiastki, za to muszę obserwować, jak moi współpracownicy wiercą się po drugiej stronie na rozmytym tle, co nie służy absolutize niczemu
praca zdalna / HO ma swoje niekłamane zalety, ale też wady- 12 0
-
2023-01-07 00:25
to se zrobcie obiad przez emaila.
i uszykujta se auto i naprawcie se rury i inne takie . łeeemailem...
- 5 5
-
2023-01-07 01:38
W pracy fakt
Ale na uczelni, to o ile cały system działa prawidłowo, lepiej zdalnie. Studiuję wprawdzie fajny kierunek, ale ludzie straszni.
- 4 2
-
2023-01-07 04:53
Nie cierpię kolegów z pracy,dlatego się z nimi nie spotykam. (1)
Nie toleruje wazeliniarstwa,nadgorliwości,wyścigu szczurów i potakiwania szefostwu w najgłupszych nawet pomysłach.
- 14 0
-
2023-01-07 09:52
w robocie są znajome mordy a nie koledzy
kolegów mam z bloku
- 4 0
-
2023-01-07 07:15
Nie działa..bo jak ma działać (1)
skoro facet musi x babom wytłumaczyć jak działa internet - one nie wiedzą ale za to wiedzą, że są mądre:)
- 6 5
-
2023-01-07 14:11
Dokładnie zapytaj jak dziala jej ajfonik na raty
To ona nie wie. Z samochodem czy motocyklem jest tak samo. Ale zarobki na tym samym stanowisku chce te same. Przestałem dzielić się wiedzą z babami w biurze. Daje im szanse wykazania się na spotkaniach gdzie są wszyscy.
- 4 2
-
2023-01-07 08:27
(1)
Z tą lalką ze zdjęcia spotkanie tylko face to face !
- 3 6
-
2023-01-07 16:30
Nie masz gustu. Straszną bitch-face prezentuje.
- 6 0
-
2023-01-07 08:30
Online
Te spotkania online sa w zasadzie takie że ludziom trzeba mówić żeby kamere włączyli. A co to kogoś obchodzi czy buzi nie umyłeś albo włosy masz nie uczesane czy tam makijażu nie ubrałaś? Czas pracy każdy ma być dostępny i gotowy. A jak korzystasz z pracy zdalnej to przygotuj sobie tak stanowisko żebyś nie musiał/a wstydzić się otoczenia lub nałóż filtr żeby nie było widać tego czego nie chcesz pokazać. Zasada jest prosta - Jeśli ktoś ma kamere włączoną to reszta też niech je właczy dla szacunku tej innej osoby i ta zasada tyczy sie wyższego managmentu jak i zwyklych agentów.
- 5 7
-
2023-01-07 08:59
Alternatywna rzeczywistość (1)
Co tam? Miejsca biurowe trzeba zapchać a firmy nie biorą tyle przestrzeni ile przed pandemią?
A w komentarzach boomersi wykluczeni technologicznie toczą pianę?- 5 7
-
2023-01-07 09:46
Dałem Ci minus za
boomersów i toczenie piany, a mam 53 lata.
Z początkiem komentarza zgadzam się.- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.