- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (49 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (245 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
W pracy wolimy spotkania twarzą w twarz niż online
Polscy pracownicy lubią komunikować się za pomocą e-maili. Jednak większość spraw zawodowych załatwiają podczas bezpośrednich spotkań twarzą w twarz - wynika z badania Indeks Mail 2022. Polacy są też gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Deklarują również, że czytają służbowe e-maile w czasie wolnym.
Przez telefon większość spraw zawodowych załatwia 21 proc. badanych, a przez e-mail niewiele mniej, bo 17 proc. To złota trójka zawodowej komunikacji. Daleko w tyle znalazły się platformy wideokonferencyjne, takie jak: Zoom czy MS Teams (5 proc.). To niewiele więcej niż za pomocą Messengera czy WhatsAppa (2 proc.). Jednak w dużych miastach liczących powyżej 500 tys. mieszkańców załatwianie spraw zawodowych w czasie spotkań online jest popularniejsze i wynosi 11 proc., czyli nieco ponad dwa razy więcej niż średnia dla całego kraju (5 proc.). W dużych miastach spotkania twarzą w twarz też są najpopularniejsze, ale ich wskaźnik sięga 46 proc. a nie 54 proc. - średnia dla całego kraju.
Do 50 e-maili każdego dnia
Z badania Indeks Mail 2022 możemy się dowiedzieć, że w bezpośrednich spotkaniach równie często uczestniczą kobiety, jak i mężczyźni. Za to z telefonu chętniej korzystają mężczyźni (23 proc. w porównaniu do 18 proc. kobiet). W komunikacji e-mailowej preferencje są odwrotne. Chętniej e-maile wysyłają kobiety (19 proc.) niż mężczyźni (15 proc.).
Będą zmiany w prawie pracy, ale nie od stycznia
- Jak praca online wymuszona pandemią wpłynęła na zawodową komunikację w firmach? Szczególnie w dużych korporacjach często panuje chaos w zakresie różnych kanałów komunikacji. Ktoś zaczyna przekazywać informacje e-mailem, potem część ustaleń dokonuje na czacie w komunikatorze i wraca do napisania e-maila, dołączając jeszcze do korespondencji pół zespołu. Chaos jest coraz większy, a skrzynka e-mailowa puchnie. Dlatego coraz więcej firm tworzy wewnętrzne standardy komunikacji e-mailowej. Ten trend widać na rynku - mówi Piotr Juszczak, partner w firmie szkoleniowej Delta Training.
Z pierwszej edycji badania Indeks Mail 2022 wynika, że większość pracowników każdego dnia poświęca godzinę na czytanie e-maili (63 proc.). Co najmniej dwie godziny na wertowanie skrzynki e-mailowej przeznacza codziennie 30 proc. pracowników. Są też tacy, którzy czytają e-maile przez ponad 5 godzin każdego dnia, czyli przez większość czasu standardowego dnia pracy. Z badania wynika szereg prawidłowości. Im większe miasto, tym więcej czasu pracownicy spędzają w skrzynkach e-mailowych. Czas poświęcany na e-maile rośnie też wraz z wykształceniem. Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) znajduje w swoich skrzynkach pocztowych od 10 do 50 e-maili każdego dnia.
Polacy gotowi na służbowe e-maile w weekendy
Niemal połowa pracujących Polaków (49 proc.) nie czuje się przytłoczona liczbą otrzymywanych e-maili. Przeciwny stan odczuwa 28 proc. badanych. Pozostałymi najwyraźniej targają różne emocje, bo są niezdecydowani, nie mają zdania w tym zakresie (23 proc.). Może dlatego polscy pracownicy są gotowi na otrzymywanie e-maili po godzinach pracy i w weekendy. Zgadza się na to aż 44 proc. pracowników. Przeciwnych jest 37 proc.
Pozostali nie mają zdania. Większość pracowników (58 proc.) deklaruje, że zdarza się im czytać służbowe e-maile po godzinach pracy i w weekendy. Nie robi tego 36 proc. pracowników. 69 proc. polskich pracowników lubi komunikować się za pomocą e-maila. Niechętnych tej formie komunikacji jest 13 proc. ankietowanych. Pozostali są niezdecydowani (18 proc.)
Opinie (126) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-07 09:15
Jestem managerem w gigantycznej korporacji w Olivskim Mordorze. Tylko spotkania online (13)
Śmieszą mnie te wyniki ankiet. Kolejny raz próbuje się ludziom wmówić, że praca z biura niesie ze sobą większe korzyści. Otóż nie i mówię to z pozycji doświadczonego menedżera zespołu profesjonalistów liczącego prawie 300 osób. Spotkania online można zrobić w takim teamie tylko raz, nie trzeba dzielić tego na 30 osób bo tyle by weszło do sal konferencyjnych. Takie spotkania odbywały się do tej pory z team leaderami, ale ja jakoś wolę mieć bezpośrednią kontrolę nad ludźmi i słyszeć ich opinie bezpośrednio, a nie przez wspomnianych wyżej team leaderów, wiecznie chcących się podlizać, jacy to jego ludzie są fantastyczni. W takim podlizywaniu się zdecydowanie przodują kobiety z przedziału wiekowego 28-41, dlatego też podejrzewam, kto chciałby zlikwidować u nas home office (zwłaszcza odkąd otworzyliśmy salę kinową z netflixem i przedszkole dla kotów na naszym spejsie). Odkąd pracujemy z domu, notujemy dużo lepsze wyniki, nie potrzebujemy też tych wszystkich projekt managerek od przypominania, aby rozliczać nadgodziny czy wyjazdy służbowe i organizujących jakieś durne spotkania typu kawa z ciekawym człowiekiem albo sesje zdjęciowe na linkedina... Wszystko widzę w systemach kto i jak pracuje, czy np. w czasie pracy się obija, robiąc obiad w domu albo niańcząc dzieciaka. Poruszanie myszką w businessowym Skypie co 5 minut nic nie da - wiem kto ile zrobił. Do tego oszczędność prądu, schodzi mniej kawy i mleka migdałowego, jest mniej wyjść po pracy za pieniądze firmy. Tylko home office!
- 11 2
-
2023-01-07 09:57
Ściemko-prowokacyjka (3)
Nie udało się dzidowcu,sorki
- 0 9
-
2023-01-07 12:06
A mi się podobało (2)
Nie wszyscy na szczęście są tacy smutni jak ty z bólem tyłka i potrafią docenić odrobinę humoru. Anetko, czyżby ten ból tylnej części ciała wynikał ze starań o awans? :)))
- 4 1
-
2023-01-09 22:04
(1)
panie magu ale to srednio smieszne bylo. takie 4/10
- 0 2
-
2023-01-12 08:22
Kolejny smutas
- 0 0
-
2023-01-07 10:03
w ankiecie również biorą udział fizyczni
my nie zarabiamy poprzez gapienie się w ekrany. więcej niż dwa dni przebywania na chacie, doprowadza nas do szału. wolne mozna mieć, ale wyjdzmy, idzmy, robmy coś!!!
- 2 4
-
2023-01-07 14:59
Zluzuj wielki menadżerku bo się spocisz (1)
- 3 5
-
2023-01-07 16:00
Ty już to zrobiłeś. Do tego się oplułeś xD
- 6 3
-
2023-01-07 21:46
Gdzie pracujesz?
- 2 2
-
2023-01-09 10:26
Trochę się Pan wypalił (1)
- 0 2
-
2023-01-12 20:03
Tobie to nie grozi, bo robisz w januszeksie za 3200 brutto xd
- 0 0
-
2023-01-09 22:04
(1)
jaki to jest bullshit xd manager taaa
- 0 2
-
2023-01-12 08:23
Bullshit - to powiedziała twoja matka jak cię urodziła
- 0 0
-
2023-01-10 01:17
Piękna zarzutka panie, z przyjemnością się czyta komentarze :DD
- 1 0
-
2023-01-07 09:29
Coo?
Ludzie chyba powaliło mocno, żeby czytać maila po godzinach pracy... Albo pracują albo nie, zastanówcie się ludzie. Róbcie albo nadgodziny jeśli musicie albo inne rzeczy prywatnie, ale nie czytajcie maili służbowych po godzinach
- 11 0
-
2023-01-07 10:11
Właśnie zmieniłem pracę. Z magazynu spożywczego na ciężki, brudny i śmierdzący. Wpisałem w smartfona wszystkie nr tel z biura i od kierownika i je zablokowałem. W umowie mam - magazynier, oraz określone czynności. Nic poza.
- 11 0
-
2023-01-07 13:28
Nie, nie wolimy.
- 6 3
-
2023-01-07 14:24
Polacy - nie szanują siebie, swojego życia i wolnego czasu - dla kasy są w stanie wiele zrobić i do tego wybierają faszystów. Podła nacja
- 3 2
-
2023-01-07 14:36
Pańszczyznę Polacy maja we krwi
- 6 1
-
2023-01-07 15:06
Ja wolę pracę z domu.
Takich wspaniałych mam współpracowników, że mam regularnie odruch wymiotny. Zwyczajnie ich nienawidze. Minimalizuje niechciany kontakt do minimum. Moje zdrowie psychiczne od razu się poprawilo. A pracuje tylko żeby opłacać rachunki na tym się skupiam.
- 8 2
-
2023-01-07 15:50
Od 30 lat nie ma kodeksu pracy i etycznego
Źle samorządy i okłady rodzinnych miernot to nie praca
- 2 0
-
2023-01-07 18:12
Plapą w plapę je dycht lepsij
- 0 0
-
2023-01-08 08:50
Ja nawet prywatnie wolę spotkania twarzą w twarz, nie znosze telefonów a już wcale komputerów (chociaż mam jedno drugie, to dla trolli)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.