• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersje wokół konkursu rowerowego

Michał Sielski
13 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (166)
Czy nowe zasady programu dla rowerzystów przełożą się na większe zainteresowanie tym środkiem transportu? Czy nowe zasady programu dla rowerzystów przełożą się na większe zainteresowanie tym środkiem transportu?

8 maja wystartuje kolejna edycja gdyńskiego konkursu "Do Pracy Jadę Rowerem". Zanim się jednak zaczęła, pojawiły się protesty przeciwko nowym zasadom. - Konkurs miał promować regularne korzystanie z roweru jako środka transportu. Teraz cel ten jest jedynie pustą deklaracją - mówi Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.



Jeździsz rowerem do pracy?

Co się zmieniło? Najważniejsza nowość to możliwość dodawania wszystkich przejazdów, niezależnie od tego czy odbywają się one w drodze do pracy, są sobotnią przejażdżką z dziećmi, czy kolarskim treningiem.

Każdy przejazd będzie się liczył dla pracownika, ale też dla firmy, którą reprezentuje. I właśnie to jest zdaniem części rowerzystów, mówiąc delikatnie, zupełnie niepotrzebne.



Konkurs dla kolarzy czy rowerzystów?



- Rower jest fantastyczną formą spędzania wolnego czasu. Poprawia kondycję, wpływa na zdrowie i odporność, a amatorskie uprawianie kolarstwa pozwala na podejmowanie sportowych wyzwań i realizację celów. Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" miał mieć jednak inne zadanie: miał promować regularne korzystanie z roweru jako środka transportu. Odkąd konkurs organizowany jest przez Gdyńskie Centrum Sportu, cel ten jest jedynie pustą deklaracją - mówi Maciej Karpowicz, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
W ostatniej edycji projektu udział wzięło 1458 uczestników z 235 przedsiębiorstw. Odnotowano 44 tys. 535 przejazdów. Teraz z pewnością będzie ich więcej, bo będzie można dodawać wszystkie.



- Nie da się ukryć, że projekt od lat mobilizuje mieszkańców naszego miasta do porzucenia wygodnej rutyny, jaką jest podróż do pracy samochodem. Wybierając rower, wspieramy środowisko, dbamy o swoje zdrowie oraz spoglądamy na Gdynię z innej perspektywy. Nie bez znaczenia pozostaje aspekt rywalizacji, która jest dodatkowym bodźcem do pokonywania kolejnych kilometrów - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Sęk w tym, że nagrody dostanie 300 osób, które przejadą najwięcej kilometrów. Liczą się więc dojazdy do pracy, ale też wycieczki po lasach, treningi na kaszubskich szosach czy nawet jazda na zagranicznych wakacjach.

Konkurs Do Pracy Jadę Rowerem - zapisy ruszyły



Rywalizacja zaczyna się 8 maja, ale zapisy już ruszyły. Przejazdy będą zapisywane za pomocą bezpłatnej aplikacji lub dodanie nieedytowalnych plików z urządzeń Garmin. Punkty zbiera się dla firmy, ale też indywidualnie, co przekłada się na nagrody oraz zniżki przygotowane przez Gdyńskie Centrum Sportu oraz partnerów konkursy.

W tym roku konkurs potrwa do 1 października.

Szczegóły dotyczące rywalizacji oraz nagród będą publikowane na stronie www.gdyniasport.pl.

Miejsca

Opinie (166) 3 zablokowane

  • Tu chodzi o to żebyśmy nakręcili jak najwięcej kilometrów, nieważne w jakim celu (1)

    Chodzi o to żeby wykorzystać rowerzystów propagandowo. Drukują później ulotki, posty na fb z informacjami ile to setek tysięcy kilometrów rowerzyści zrobili w Gdyni. Statystyki podkręcą weekendowi kolarze i cyk, znowu jesteśmy liderem. Niech wrócą do poprzednich zasad oraz do śniadań inaczej nie bierzcie udziału.

    • 31 5

    • Miasto z moża i mażeń

      • 0 1

  • Moja Mama, lat 78, nie chce jeździć do centrum rowerem... (3)

    Tłumaczę, że Szczurek zlikwidował parkingi, wprowadził strefę parkowania, wszystko dla niej i nic.
    Już nie jeździmy wcale do Centrum.
    Ponoć dla biznesów w mieście to nie ma znaczenia.

    • 43 3

    • (1)

      Możesz mamę czasem zabrać rowerem cargo do centrum. Jak mama posiedzi sobie na nowym parklecie na Starowiejskiej to się zachwyci i sama zacznie pedałować do centrum. Sprawdzone info.

      • 9 2

      • Szczególne wrażenie zrobią na niej czerwone latarnie

        • 4 0

    • Meduzo zawsze wszedzie mozesz dojechac taksówką u własnym autem tez wystarczy zaplacic za parkowanie jak w kazdym miescie na

      ale ty trolu nie masz babci !Bo takie teksty piszesz nie pierwszy raz

      • 1 8

  • (1)

    Jakie są nagrody? Czy można wygrać większe lub mniejsze wiaderko farby?

    • 21 1

    • Nagrody nie maja znaczenia, jak ktos chce wygrac to koszt znacznie przekracza nagrody

      • 4 1

  • Jezdze autobusem (1)

    • 8 4

    • Brawo Ty

      • 2 2

  • mi się podoba inny konkurs (1)

    Obecnie mamy konkurs - do pracy jeżdżę samochodem. Jestem zachęcany malejącą ceną paliwa i rosnącymi cenami biletów komunikacji miejskiej.

    • 39 3

    • Dokladnie tak obecnie wszystko jest lepsze od komunikacji miejskiej

      • 7 2

  • Juz w zeszlym roku byly nagrody tylko dla najlepszych mam do pracy 5km w kazda strone. Nie bylo szansy wygrac wiec po co rejestrowac te kilometry

    • 15 1

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Dla kolarzy, którzy jeżdżą szybko i dużo są rajdy oraz wyścigi (fakt, niezbyt wiele w Trójmieście).
    Ta akcja promocyjna miała zachęcać osoby, które mogą i chcą jeździć systematycznie rowerem do pracy. Nagroda to był dodatek i zachęta, bo kto jeździ całorocznie z przekonania będzie to robił mimo konkursu, bo to lubi i mu pasuje.

    • 157 6

    • Kiedyś z tego korzystałem, a miałem do pokonania 4km.
      W połowie konkursu kończyły się kanapki, więc przestało mnie to wtedy interesować i zacząłem dojeżdżać motocyklem.
      Ten konkurs teraz nie będzie mieć kompletnego sensu, jak ktoś jeździ 22km do pracy raz w tygodniu (a resztę samochodem) - będzie mieć przewagę nad tym, co jeździ 4km codziennie. Gdzie tu sens i logika.

      • 18 2

    • Garmin

      Nie mam 1400

      • 1 2

    • Jeżdżę do pracy codziennie rowerem.

      Udziału w konkursie nie biorę.

      • 1 1

  • A co z innymi aktywnościami? Hulajnoga (nie elektryczna), pieszo, deskorolka? Ciągle tylko rowery i rowery, masakra.

    • 13 5

  • Dlaczego nie mogę startować indywidualnie tylko przez firmę???

    • 10 1

  • To jakiś obłęd z giga wydatkami dla garstki osób (4)

    Zobaczcie jak śladowa ilość jeździ na rowerach po ścieżkach za miliony w dni powszednie, owszem w weekendy, gdy jest ładna pogoda rowerzystów przebywa ale to nie powód, żeby ciężkie miliony wydawać na takie drogi. Żadne konkursy nie zmienią przewagi auta nad rowerem w dojazdach.

    • 63 42

    • Przecież te ścieżki to zwykły szajs

      Może z 1% to drogi rowerowe z prawdziwego zdarzenia, cała reszta to po prostu kawałek chodnika lub ulicy, słynne ciągi pieszo-rowerowe czy też chodniki z dopuszczonym ruchem rowerów.
      Wystarczą dane z dowolnej apki i już widać, gdzie ludzie jeżdżą - ale nie, urzędnicy i politycy wiedzą lepiej, masz jechać tuż przy głównej ulicy wdychając spaliny i ryzykując życie, stać co chwila na światłach i lawirować między pieszymi czy słupkami. Nie dziwię się wcale, że nikt nie chce z tego korzystać.

      • 30 3

    • Niema jak wpis trola z blachosmroda ,typowego buraka który rower tylko na obrazki widział brednie wypisuje to zadna nowosc (2)

      A jest zupełnie odwrotnie .Szkodniku to własnie odróznia trójmiasto od kazdego miasta w europie zachodniej ze tam nawet na wiosce jest wiecej dróg rowerowych niz w trójmiescie.I tak rower juz hipokryto ma przewage nad blachosmrodem w całej europie zachodniej.
      Niema wiekszego szkodnika wmiescie niz własnie taki jak On a konkursy nic niedaje w przeciwienstwie własnie do dróg dla rowerów !!

      • 5 2

      • (1)

        Powiedz to tym którzy są wykluczeni komunikacyjnie bo rozebrano tory by zrobić ścieżkę rowerową. Może zachęcisz mieszkańców Skarszew by jeździli rowerem do Trójmiasta albo Starogardu Gd? Rower ma przewagę? To zlikwiduj możliwość jego podwózki w komunikacji miejskiej czy też SKM.

        • 1 2

        • Linia kolejowa Pszczółki - Kościerzyna

          nie została zlikwidowana przez rowerzystów i nie zaorano jej, aby zrobić z niej ścieżkę rowerową. Padła już w latach 90. jak setki innych w Polsce. Kiedy niektóre samorządy pomyślały o jej odtworzeniu, okazało się, że ważniejsza jest autostrada A1 (raczej dla kierowczyków a nie rowerzystów), która przecięła jej przebieg i definitywnie zamknęła temat.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane