• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersje wokół konkursu rowerowego

Michał Sielski
13 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (166)
Czy nowe zasady programu dla rowerzystów przełożą się na większe zainteresowanie tym środkiem transportu? Czy nowe zasady programu dla rowerzystów przełożą się na większe zainteresowanie tym środkiem transportu?

8 maja wystartuje kolejna edycja gdyńskiego konkursu "Do Pracy Jadę Rowerem". Zanim się jednak zaczęła, pojawiły się protesty przeciwko nowym zasadom. - Konkurs miał promować regularne korzystanie z roweru jako środka transportu. Teraz cel ten jest jedynie pustą deklaracją - mówi Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.



Jeździsz rowerem do pracy?

Co się zmieniło? Najważniejsza nowość to możliwość dodawania wszystkich przejazdów, niezależnie od tego czy odbywają się one w drodze do pracy, są sobotnią przejażdżką z dziećmi, czy kolarskim treningiem.

Każdy przejazd będzie się liczył dla pracownika, ale też dla firmy, którą reprezentuje. I właśnie to jest zdaniem części rowerzystów, mówiąc delikatnie, zupełnie niepotrzebne.



Konkurs dla kolarzy czy rowerzystów?



- Rower jest fantastyczną formą spędzania wolnego czasu. Poprawia kondycję, wpływa na zdrowie i odporność, a amatorskie uprawianie kolarstwa pozwala na podejmowanie sportowych wyzwań i realizację celów. Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" miał mieć jednak inne zadanie: miał promować regularne korzystanie z roweru jako środka transportu. Odkąd konkurs organizowany jest przez Gdyńskie Centrum Sportu, cel ten jest jedynie pustą deklaracją - mówi Maciej Karpowicz, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
W ostatniej edycji projektu udział wzięło 1458 uczestników z 235 przedsiębiorstw. Odnotowano 44 tys. 535 przejazdów. Teraz z pewnością będzie ich więcej, bo będzie można dodawać wszystkie.



- Nie da się ukryć, że projekt od lat mobilizuje mieszkańców naszego miasta do porzucenia wygodnej rutyny, jaką jest podróż do pracy samochodem. Wybierając rower, wspieramy środowisko, dbamy o swoje zdrowie oraz spoglądamy na Gdynię z innej perspektywy. Nie bez znaczenia pozostaje aspekt rywalizacji, która jest dodatkowym bodźcem do pokonywania kolejnych kilometrów - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Sęk w tym, że nagrody dostanie 300 osób, które przejadą najwięcej kilometrów. Liczą się więc dojazdy do pracy, ale też wycieczki po lasach, treningi na kaszubskich szosach czy nawet jazda na zagranicznych wakacjach.

Konkurs Do Pracy Jadę Rowerem - zapisy ruszyły



Rywalizacja zaczyna się 8 maja, ale zapisy już ruszyły. Przejazdy będą zapisywane za pomocą bezpłatnej aplikacji lub dodanie nieedytowalnych plików z urządzeń Garmin. Punkty zbiera się dla firmy, ale też indywidualnie, co przekłada się na nagrody oraz zniżki przygotowane przez Gdyńskie Centrum Sportu oraz partnerów konkursy.

W tym roku konkurs potrwa do 1 października.

Szczegóły dotyczące rywalizacji oraz nagród będą publikowane na stronie www.gdyniasport.pl.

Miejsca

Opinie (166) 3 zablokowane

  • (5)

    Jadę samochodem.
    W trakcie jazdy słucham muzyki, audiobooka, ewentualnie jest okazja "podszlifować" język obcy.
    Nie denerwuję się, że gdziekolwiek nie będę na czas. Większośc firm stosuje elastyczny czas pracy.
    Korki w Trójmieście w większości są przewidywalne. Wiadomo w jakich miejscach i o jakim czasie się pokażą. Można wyjechać chwilę wcześnie. Nie zawsze się udaje ale można to skalkulować.
    I najważniejsze. Do pracy przyjężdzam czysty i do tej pracy gotowy. Oszołomy rowerowe przyjeżdzają brudni, spoceni, z czerwonymi gębami. Albo potrzebują dodatkowych minut na prysznic, przebranie się itp, albo, jak robi zdecydowana większość, uważa, że jak ochlapie się pod pachami w umywalce i użyje taniego dezodorantu to bedzie miło. I siedzi w pracy taki obcisłogaci i śmierdzi, ponieważ nie zdaje sobie sprawy, że poci się całe ciało.
    A ja po południu ubieram stary, tani dres i idę pobiegać. I nie gardłuję za budową dróg rowerowych na których koniecznie muszę się lansować..

    • 23 19

    • Kopiuj wklej

      Pod każdym artykułem o rowerzystach.

      • 9 6

    • ten trol wypisuje te brednie od wielu lat nawet tego nie zmienia i zgadza sie to tylko kopiuj wklej (2)

      czerwoną gebe dzbanie to ty masz jak przejdziesz pieszo 100metrów od swojego 20letniego blachosmroda do mieszkania

      • 6 3

      • (1)

        Czy rowerowy fanatyk potrafi napisać opinię bez bluzgów:
        A) nie
        B) na pewno nie

        • 0 4

        • buraku ale ty nanic innego nie zaslugujeszs zacznij od siebie

          • 0 0

    • Cóż, nie każdy lubi jak mu przyjdzie do pracy taki spocony kierowca po staniu godzinę w korku bez klimatyzacji.

      Ale oczywiście Twój pot jest magiczny i nie musisz się myć, prawda?

      • 2 0

  • Kręć kilometry dla Gdańska

    tutaj też liderują zapaleńcy kolarze.
    Niby dla tych co dojeżdżają do pracy, ale nikt tego nie weryfikuje.

    • 9 1

  • (1)

    W zeszłym roku brałem udział ale sam konkurs nie ma nic wspólnego z uczciwą rywalizacją. Zawodnicy robili po 100 km dziennie. Z pracownikami dostarczającymi jedzenie oraz kolarzami, którzy nie jadą do pracy tylko robią trening z rana nikt nie wygra. Nie wierzę, że są osoby które z rana pokonują setkę i po pracy kolejną setkę. Poza tym konkurs powinien być rozdzielony dla użytkowników e-... i dla pojazdów napędzanych siłą mięśni.

    • 18 1

    • 100? byli tacy co robili 150km dziennie ciekawe gdzie pracuja ze mieli cały dzien jechac rowerem co dziennie!!

      W Gdańsku taka jedna z przymorza chwaliła sie ze pracuje w urzedzie miejskim ajednoczesnie miała czas na 100km dziennie

      • 1 1

  • (1)

    Jeszcze się konkurs nie zaczął a już rowerzyści go krytykują. Najbardziej roszczeniowa grupa użytkowników dróg.

    • 5 18

    • szkodnik z blachoszmorda ten to dopiero jest roszczeniowy

      • 2 2

  • Kolejny artykuł o problemach Gdyni które wymyślili sami urzędnicy

    Nic tak nie bawi jak nazwanie spraw po imieniu

    • 18 1

  • Bez spiny

    Jeździmy dla przyjemności a nie dla nagród.

    • 12 3

  • żenada (1)

    tylko pomyśleć ile kasy poszło w błoto przy edycji MEVO 1.0 -
    kto na tym zarobił?

    i kto zarobi przy MEVO 2.0?

    • 11 1

    • bez względu na to, kto na tym zarobi, wiadomo, że skorzystają na nim wszyscy mieszkańcy Pomorza

      • 0 1

  • Takimi bzdetami zajmuja sie wladze (1)

    A miasto pada.... 1 mld zadluzenia, dziurawe drogi...

    • 16 1

    • im większa skala ruchu rowerowego tym mniej wydatków na utrzymanie infrastruktury ulicznej miasta

      • 0 0

  • Ludzie dalej wybierajcie Samorządność w Gdyni (6)

    Samorządność = sami sobie rządzą czy to tak trudno zrozumieć przy stawianiu krzyżyka na liście wyborczej. Żeby trole nie dopisywały oczywiście też nie należy głosować na pis, po, ko, psl i inne tego typu partie.

    • 13 1

    • Tylko na kogo? (3)

      Na właściciela tej farmy trolli co tu w kółko spami? :D

      • 2 5

      • Też nie wiem ale na pewno nie na nich

        • 4 3

      • Tylko konfederacja !!!! (1)

        • 0 3

        • Jasne :)

          Wtedy każdy będzie sobie swój kawałek drogi robił na własną rękę dzięki zaoszczędzonym na podatkach pieniądzach. :)

          • 0 0

    • Radni z Samorządności i społecznicy to przekleństwo dla tego miasta (1)

      • 3 1

      • trolle niezdolne do pogłębionej refleksji to przekleństwo tego portalu

        • 0 1

  • Kiedy jeden pas dla jednośladów ? (2)

    Na wszyskich dwupasmowych drogach. Pora oddać miastu i ludziom te tereny.

    • 2 6

    • Jak na razie, to dwupasmowe drogi jak Trakt Konny są zwężane do jednego pasa żeby zrobić parking...

      • 0 2

    • Na Obwodnicy też? Bądź co bądź też znajduje się w Gdyni

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane