• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersje wokół konkursu rowerowego

Michał Sielski
13 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (166)
Czy nowe zasady programu dla rowerzystów przełożą się na większe zainteresowanie tym środkiem transportu? Czy nowe zasady programu dla rowerzystów przełożą się na większe zainteresowanie tym środkiem transportu?

8 maja wystartuje kolejna edycja gdyńskiego konkursu "Do Pracy Jadę Rowerem". Zanim się jednak zaczęła, pojawiły się protesty przeciwko nowym zasadom. - Konkurs miał promować regularne korzystanie z roweru jako środka transportu. Teraz cel ten jest jedynie pustą deklaracją - mówi Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.



Jeździsz rowerem do pracy?

Co się zmieniło? Najważniejsza nowość to możliwość dodawania wszystkich przejazdów, niezależnie od tego czy odbywają się one w drodze do pracy, są sobotnią przejażdżką z dziećmi, czy kolarskim treningiem.

Każdy przejazd będzie się liczył dla pracownika, ale też dla firmy, którą reprezentuje. I właśnie to jest zdaniem części rowerzystów, mówiąc delikatnie, zupełnie niepotrzebne.



Konkurs dla kolarzy czy rowerzystów?



- Rower jest fantastyczną formą spędzania wolnego czasu. Poprawia kondycję, wpływa na zdrowie i odporność, a amatorskie uprawianie kolarstwa pozwala na podejmowanie sportowych wyzwań i realizację celów. Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" miał mieć jednak inne zadanie: miał promować regularne korzystanie z roweru jako środka transportu. Odkąd konkurs organizowany jest przez Gdyńskie Centrum Sportu, cel ten jest jedynie pustą deklaracją - mówi Maciej Karpowicz, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
W ostatniej edycji projektu udział wzięło 1458 uczestników z 235 przedsiębiorstw. Odnotowano 44 tys. 535 przejazdów. Teraz z pewnością będzie ich więcej, bo będzie można dodawać wszystkie.



- Nie da się ukryć, że projekt od lat mobilizuje mieszkańców naszego miasta do porzucenia wygodnej rutyny, jaką jest podróż do pracy samochodem. Wybierając rower, wspieramy środowisko, dbamy o swoje zdrowie oraz spoglądamy na Gdynię z innej perspektywy. Nie bez znaczenia pozostaje aspekt rywalizacji, która jest dodatkowym bodźcem do pokonywania kolejnych kilometrów - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Sęk w tym, że nagrody dostanie 300 osób, które przejadą najwięcej kilometrów. Liczą się więc dojazdy do pracy, ale też wycieczki po lasach, treningi na kaszubskich szosach czy nawet jazda na zagranicznych wakacjach.

Konkurs Do Pracy Jadę Rowerem - zapisy ruszyły



Rywalizacja zaczyna się 8 maja, ale zapisy już ruszyły. Przejazdy będą zapisywane za pomocą bezpłatnej aplikacji lub dodanie nieedytowalnych plików z urządzeń Garmin. Punkty zbiera się dla firmy, ale też indywidualnie, co przekłada się na nagrody oraz zniżki przygotowane przez Gdyńskie Centrum Sportu oraz partnerów konkursy.

W tym roku konkurs potrwa do 1 października.

Szczegóły dotyczące rywalizacji oraz nagród będą publikowane na stronie www.gdyniasport.pl.

Miejsca

Opinie (166) 3 zablokowane

  • Nie ma śniadania rowerowego, to nie ma po co jeździć ;)

    Taka prawda o tym konkursie hahahaha

    • 10 1

  • bez komunikacji było by pół miliarda na miejskie fanaberie.

    wszyscy na rowery jak w chinach ( 30 lat temu)

    • 5 4

  • Kiedyś nagrody były przyznawane za najwięcej kilometrów ale też za najwięcej przejazdów, więc konkurs naprawdę promował częste jeżdżenie do pracy. Nagrody były też losowane wśród wszystkich biorących udział.

    • 6 1

  • Jak dojechać z Obłuża do SKM na Grabówku? (4)

    Najszybciej jest samochodem. Przy korzystaniu z ZKM koszt trasy wzrasta nawet kilkukrotnie. Trasa dla rowerów wiedzie przez Pogórze i Chylonię. Tak wygląda promowanie ekologicznego transportu w praktyce. Reszta to pijarowa ściema.

    • 41 3

    • Kolejny, który będzie liczył potrójne całki by próbować wyliczyć (2)

      że dojazd samochodem jest tańszy niż zakup miesięcznego? Tak, jak mamusia go kupi, tatuś ubezpieczy, a jeździć będziesz max 2x w tygodniu. W każdym innym przypadku i tak będzie taniej.

      • 7 11

      • NIe trzeba liczyć potrójncyh całek aby to stwierdzić. Oczywiście dla lewaków podstawowa matematyka to nieosiągalny kosmos. (1)

        • 3 5

        • A więc Twój samochód kosztuje Cię mniej niż 80zł miesięcznie?

          • 0 2

    • na odległość 7 km rower w środowisku miejskim jest zwykle szybszy niż samochód

      • 1 3

  • A podwózka rowerów komunikacją miejską też będzie się liczyła?

    Bo w ten sposób można nabić sporo km i się nie przemęczyć...

    • 6 2

  • Do pracy chodzę piechotą. prawie 10 km każdego dnia. (2)

    Ślad węglowy z pewnością mniejszy od roweru, ale jakoś nagród za to nie ma.

    • 3 5

    • hahah niema nagrody za chwalenie sie głupotą ciesz sie ze kary nie dostałes (1)

      • 2 1

      • no to juz wiemy, ze to nie trolownia

        tylko trolownia urzednicza

        • 0 0

  • Zrobili w końcu automatyczną integrację ze Strava'ą albo Garminem?

    czy nadal mam się bawić w eksporty/importy plików?

    • 1 3

  • Zrezygnować z konkursu....

    Zasada: "jedź do pracy, możesz coś wygrać" to nie jest promowanie. Promowanie jest wtedy, kiedy dla siebie, dla zdrowia, bez nagród, bez konkurencji korzysta się z roweru.
    Nie mówię o definicji słowa promowanie, tylko o skutkach. Żeby wygrać będą jeździć, a jak za rok nie będzie konkursu to wstawią do garażu.

    • 5 2

  • Dziwne (1)

    Dźwina i chora ekomoda na rowery. Cały ten okultym rowerowo-ekologiczny to zwyczajna propaganda. Znużony urzędnik jak najbardziej chętnie powinien śmigać rowerkiem z i do pracy. Również wszystkie osoby będące tzw pracownikami umysłowymi. Dla tej grupy siedzącej po klika godzin to dobry pomysł na rozruszanie. Tylko czy kasjer - sprzedawca lub stoczniowec po dwunastu godzinach orki będzie pragnął jazdy rowekiem w zakorkowanym mieście wdychając spaliny?

    • 6 5

    • powietrze wewnątrz samochodu jest bardziej zanieczyszczone niż to, które jest na zewnątrz niego

      rower wspomagany elektrycznie umożliwia przejazd szybszy niż samochodem bez pocenia się na odległości nie przekraczające 7 km w środowisku miejskim.

      • 3 1

  • Wszystko świetnie.

    Tylko wskażcie mi, jak z Chyloni mam jechać na Oksywie, bez stania na przejeździe kolejowym przy Puckiej? Estakadą nie można. Kółko robić do Rumi Janowa pod tunel???

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane