• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kopersand" dołączy do drużyny Żeglugi Gdańskiej

Wioletta Kakowska-Mehring
12 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
"Kopersand" zostanie odkupiony od amerykańskiego armatora. "Kopersand" zostanie odkupiony od amerykańskiego armatora.

Żegluga Gdańska kupuje piąty statek towarowy. Kontenerowiec "Kopersand", który do tej pory pływał po Zatoce Meksykańskiej, już w czerwcu przejdzie przegląd w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Co najważniejsze będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.


Statek będzie pływał pod biało-czerwoną banderą. Statek będzie pływał pod biało-czerwoną banderą.
Ostatnio do gdańskiej spółki trafił uniwersalny kontenerowiec "Carina", przemianowany już na "Corina", odkupiony od niemieckiego armatora. Ostatnio do gdańskiej spółki trafił uniwersalny kontenerowiec "Carina", przemianowany już na "Corina", odkupiony od niemieckiego armatora.

Gdańska spółka znana jest przede wszystkim ze śródlądowych i przybrzeżnych przewozów wycieczkowych pasażerów. W maju ub. roku Żegluga Gdańska przejęła statek towarowy "Maxi" o nośności 1853 t (zbudowany w 1980 r.). Obecnie jest on czarterowany. Jesienią ub. roku Żegluga Gdańska odkupiła od armatora amerykańskiego dwa statki drobnicowe - "Bineville" (dł. 84,9 m, nośność 3041 t, zbudowany w 1993 r.) i "Progres" (dł. 84,3 m, nośność 3041 t, zbudowany w 1992 r.).

Ostatnio do gdańskiej spółki trafił uniwersalny kontenerowiec "Carina", przemianowany już na "Corina" (nośność 7562 t, zbudowany w 1990 r), odkupiony od niemieckiego armatora. Kilka dni temu w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończono remont i potwierdzenie klasy tej jednostki. Również do GSR trafi kolejny statek, czyli kontenerowiec "Kopersand" (zbudowany w 1993 r.). Właśnie podpisano z amerykańskim armatorem umowę przedwstępną na zakup tej jednostki.

Czytaj też: Mariny za unijne pieniądze bez zysków i bez operatora

Spółka posiada też 17 statków wycieczkowych, w tym m.in. katamarany i wodoloty. Skąd decyzja o rozbudowie floty o jednostki towarowe?

- Trzeba dywersyfikować. Stąd te ruchy. Koszty utrzymania białej floty rosną i trzeba szukać pomysłów na nowe działalności. Żegluga pasażerska jest sezonowa, a więc przynosi przychody tylko w okresie lata, a towary przewozi się przez cały rok - wyjaśnia Jerzy Latała, prezes Żeglugi Gdańskiej.

Spółka jest właścicielem i operatorem floty towarowej, ale przy pozyskiwaniu ładunków współpracuje z firmą duńską - Wind Shipping ApS z Køge. "Bineville" i "Progres" przewożą towary między portami zachodnioeuropejskimi i leżącymi nad Morzem Śródziemnym. Na tych trasach będą też pływać dwa nowe nabytki ŻG. Jednak co istotne, będą pływać pod biało-czerwoną banderą.

- To moja ukochana bandera - mówi prezes Latała. - Da się pływać pod polską banderą, choć trzeba przyznać tania nie jest.

Miejsca

Opinie (29) 1 zablokowana

  • porównajcie liczbę statków (11)

    pływających pod biało-czerwoną banderą w latach osiemdziesiątych a teraz ... nawet przed wojną było ich więcej ...

    • 28 7

    • To samo mogą powiedzieć amerykanie. (2)

      Dziś panama ma większą flotę handlową.....
      Ale czy aby na pewno? Po prostu w dobie globalizacji armatorzy rejestrują się wyłącznie w rajach podatkowych.

      Ważnym jest ile z tych okrętów należy do armatorów pochodzenia Polskiego.

      • 12 2

      • A Twoje rozumowanie jest

        Niewiadomego pochodzenia.

        • 3 4

      • Okręty to chyba należą do państw a nie do armatorów. w Artykule jest mowa o statkach floty handlowej a nie o okrętach.

        • 4 2

    • Po prostu z ekonomicznego punktu widzenia nie opłaca się rejestrować statku w Polsce. Dziś statki Polskich armatorów pływają pod tanimi banderami. Najczęściej Antigua & Barbuda, Malta, Gibraltar, Cypr, Liberia, Barbados, Bahama, Kajmany, Panama + jeszcze kilka innych.

      • 9 2

    • (3)

      Bo teraz nie liczy się polska bandera, teraz liczą się związki partnerskie, uznanie faceta z sejmu za kobietę i wiele innych "ważnych"spraw jakie fundują nam media i takie "wielkie"osobistości jak prof. Środa, Szczuka, Palikot i inne oszołomy.

      • 18 6

      • (2)

        wszyscy rejestrują w tanich banderach, i tyle

        • 6 4

        • (1)

          Co to za bzdurne uzasadnienie! To niech ten głupi rząd zrobi tak, żeby warunki były takie, które by zachęcały przynajmniej polskich armatorów do pływania pd naszą banderą. Cypr jest w UE i jakoś to nie przeszkadza im tworzyć przyjaznych warunków dla armatorów. Nie mówię, żeby stwarzać tanią banderę, ale wspierać naszą flotę.

          Szkoda tylko, że nasi specjaliści w rządzie, są historykami i politologami, którzy decydują o drogach czy przemyśle morskim.

          • 2 1

          • Co to znaczy wspierać?

            Dofinansowywać prywatne firmy? Czy dać im korzystne warunki? Czyli w zasadzie zrobić tanią banderę.

            A i by nie było, nie mam nic przeciwko zrobienia z Polski w miarę taniej bandery, bo na tym da się zarobić a i ruch w portach mógłby urosnąć.

            • 1 0

    • solidarność spólek (2)

      L E W I C Y wykończyła polską banderę wyprzedając całą flotę

      • 5 4

      • (1)

        za L E W I CY to mieliśmy jedną z najwiekszych flot na swiecie

        • 3 2

        • Po roku

          1980 ta L E W I CA dobrze sobie żyła sprzedając kolejne statki, miała z czego bo "mieliśmy jedną z najwiekszych flot na świecie"

          • 4 1

  • skoro Żegluga Gdańska (2)

    to bandera też powinna być nasza, gdańska.

    • 12 18

    • Żegluga Gdańska jest armatorem, Polska jest banderą!

      • 9 2

    • Navigare neccese est

      vivare non est neccese
      ;)

      brawo
      stopy wody pod kilem

      • 4 1

  • To pływający złom !!! (5)

    zbudowany w 1980 r. ??? ten statek powinien już 2 razy zostac pociety na żyletki

    • 10 16

    • Nie znasz się (2)

      to się nie wypowiadaj.

      • 8 2

      • sam sie nie znasz, za granica wyprzedaja taki szrot bo inaczej by musieli (1)

        zaplacic kupe kasy za utylizacje zlomu

        • 1 5

        • Za jaką granicą? W styczniu tego roku zjechałem z RO-RO wybudowanym w japońskiej stoczni w 1979 roku! Armator duński. Przeloty przez Atlantyk bez blackoutów i awarii. W przeciwieństwie do 3 letnich statków z chińskich stoczni.

          • 12 1

    • Mylisz swojego szmelcwagena ze statkiem (1)

      Ten rocznik szmelcwagena jest już od dawna w hucie przetopiony na żyletki, a statek popływa jeszcze z dziesięć-dwadzieścia last. Czyli dłużej, niż wytrzyma Twój stuningowany w stodole szmelcwagen. Oczywiście z czipem, poczwórną chromowaną w Chinach rurą i na za szerokich laczkach. No i subwoofery zamiast tylnej szyby.

      • 3 2

      • no widac ze jestes wysokiej klasy znawca wiejskiego tuningu :D

        moze jeszcze Błyskawice stuninguja i puszcza na morza i oceany :D

        • 2 1

  • Szczecin

    Takie statki rzeczno-morskie posiada polski armator Baltramp, ze Szczecina. Opuszczane mostki i maszty pozwalają na głębokie wejścia w rzeki pod mostami.Paryż, rzeka Tag itd. Fajna żegluga z przygodami. Dużo zwiedziłem w ten sposób.

    • 12 0

  • Kontenerowiec

    To chyba przez małe"k"?

    Szkoda, że nie będzie pływał po Bałtyku.

    • 1 2

  • Wkońcu jeden polaczek z drugim wzieli sie za prace (1)

    Zamiast kombinować to zaczeli uczciwie pracowac

    • 3 9

    • zaloze sie o funciaka z serem ze nie pracujesz uczciwie i jestes Polakiem

      smutne kitasino,smutne

      • 1 0

  • lepiej napiszczcie (2)

    co się stało z m/s "laila II" i m/s "lechia". Latała kupuje trochę podpicuje i odsprzedaje z zyskiem krajom trzeciego świata. Każdy biznes dobry ale nie róbcie z prezesa ŻG wielkiego pana armatora, który ma zbawić Polską banderę. Przy okazji dowiedzcie się drodzy dziennikarze ile ŻG zamówiła nowych jednostek od czasów pseudo-prywatyzacji na poczatku lat '90. Odp: ZERO. Firma kupuje same złomy od Stanów po byłe republiki Związku Radzieckiego i biznes się kręci.

    • 7 10

    • a co ciebie to mały człowieczku interesuje? zazdrościsz komuś, że robi biznes?
      Boli cie to, że ktoś ma a ty nie? to weź się do roboty zamiast farmazony wypisywać, może kiedyś zarobisz na golfa II

      • 7 2

    • podpisz sie

      Krytykowac kazdy potrafi.
      Podpisz sie Panie odwazny pod wypowiedzia to moze bedzie on miarodajna.
      Zachpwujesz sie jak obywalet kraju trzeciego swiata, czytajac takie wypowiedzi chcialbym aby komentarze nie byly anonimowe.
      Pojecia ktos o niczym nie ma a wystepuje w roli eksperta.
      Mam nadzieje ze na forach medycznych ludziom nie doradzasz
      Kup pare zlomow i tobie tez biznes sie pokreci, przeciez to takie latwe.

      • 6 0

  • Tania bandera vs. Polska

    Pod Polską banderą, armatora zjedzą podatki

    Pod tanią banderą:
    -brak podatków lub niskie stawki podatkowe

    -brak obowiązków w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych i sprawozdawczości finansowej.

    - gwarancje państwowe (państwo ich udziela, obiecując że przez jakiś czas stawki podatkowe nie ulegną zmianie np. Panama udziela gwarancji, że stawki nie zmienią się przez 20 lat od momentu rejestracji statku pod jej banderą)

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane