• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedem promów w dokach Remontowej

VIK
15 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Promy w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa.


Największe w swojej klasie, najbardziej "malownicze", wszystkie należące do największych na świecie armatorów i operatorów. W Remontowej padł rekord pod względem ilości i jakości remontowanych statków. Od remontów napędów, przez montaż systemów oczyszczania spalin, po... przedłużanie.



Siedem potężnych jednostek przechodzi obecnie remonty w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa, a jeszcze kilka dni temu było ich nawet 9 - podał portalmorski.pl. "Mont St Michel", "Barfleur", "Baltic Princess", "Stena Scandinavica", "Spirit of British Columbia", "Stena Spirit", "Princess Anastasia" to promy pasażersko-samochodowe (ro-pax) największych armatorów i operatorów. A krótko wcześniej były także: prom ro-pax "Pride Of Rotterdam" oraz "Finnwave" prom towarowy typu ro-ro. Oba opuściły stocznię pod koniec stycznia. To rzadki widok w Europie i rekord w najnowszych dziejach największej polskiej stoczni, w której nie było dotąd nagromadzenia w jednym czasie takiej liczby jednostek tego typu, reprezentujących czołowych światowych armatorów, czyli Stena Line, Silja/Tallink, P&O Ferries, BC Ferries, Finnlines oraz Brittany Ferries.

Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Głównie chodzi o poważne remonty systemów napędowych czy montaż systemów oczyszczania spalin. Montaż płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery stał się w ostatnich latach specjalnością Remontowej. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Taki system montowany jest np. na "Stena Scandinavica". Jest to szósty największy w świecie prom pod względem pojemności brutto (57 958 jednostek) i czwarty ze względu na łączną długość pasa ładunkowego ro-ro (4100 m), który charakteryzuje serię tych statków.

"Pride of Rotterdam" to jeden z największych na świecie promów pod względem tonażu pojemnościowego brutto (59 925 jednostek) oraz długości linii ładunkowej ro-ro (3300 m). W stoczni przeszedł remont i kompletny przegląd elementów systemu napędowego. "Baltic Princess" przechodzi wymianę m.in. przekładni redukcyjnych. Na "Princess of Anastasia" stocznia wykonuje m.in. kompleksowy remont silników głównych i agregatów pomocniczych. Natomiast prom "Spirit of British Columbia", należący do największego operatora żeglugi promowej w Ameryce Północnej (BC Ferries) został podany skomplikowanej pro-ekologicznej przebudowie systemu napędowego - z zasilania tradycyjnym paliwem na płynny gaz ziemny (LNG).

Z kolei prom towarowy ro-ro "Finnwave" jako drugi w serii czterech, został w stoczni przedłużony o 30 metrów, co zwiększyło jego efektywność energetyczną i przedłużyło linię ładunkową o 1000 m. Podobna przebudowa kolejnego (trzeci z serii - Finnsky) właśnie trwa.
VIK

Miejsca

Opinie (99) 3 zablokowane

  • Często pływam Hull-em i Rotterdamm-em

    Faktycznie..remonty były potrzebne, ale szkoda, że tony śmieci z tych promów pozostają w Polsce ( setki zużytych materacy, wykładzin, mebli starych i sr*czy plastikowych, farb itp...

    • 11 5

  • mało zdjęć...chyba na tuszu oszczędzacie

    • 2 1

  • a jeszcze za poprzednich rządów słyszałem, że stocznie są nierentowne (4)

    zatkao kakao

    • 61 33

    • ...

      a ty ogarniasz, ze ta stocznia NIE jest panstwowa?
      i tak kiedy w rekach skarbu panstwa byla nierentowna

      ale skoro wg podpisu jestes spawaczem to zajmij sie spawaniem a ekonomie zostaw ekonomistom bo sie na niej nie znasz, polityke tym bardziej

      • 12 0

    • bo państwowe były nierentowne

      Jaworski - pisowski złodziej zrujnował i sprzedał Ukraińcom. Prywatne w Gdańsku mają się dobrze

      • 35 2

    • bredzisz

      piszesz bzdety pod polityczne zamówienie

      Spytaj Jaworskiego i jego kolegów o ich sukcesy w branży stoczniowej i opisz je nam

      • 39 1

    • Tak, tak...

      Dlatego Tusk zamówił Kormorany w Remontowej...

      • 9 15

  • Brawo GSR choć to nic do setek statków wybudowanych przez Pis!

    SG,NAUTA,SMW,itp.dzięki pis stały się potentatami na rynku światowym.Niemcy,Norwedzy,Koreańczycy i inni wysyłają menadżerów na szkolenia do Polski!News stocznia w Szczecinie zaczęła masową produkcje rdzewiejących stępek bez statków!

    • 17 5

  • a w Gdyni, stocznia stoi pusta:( (3)

    • 38 16

    • Jakmnie potrafia zarzadzac to nie maja roboty

      • 3 4

    • Nieprawda. Jest stena, wielkie masowce PŻM i inne... niedawno wyplynal offshorowy vole au vent po 3 miesięcznej przebudowie. JEST OK

      • 10 9

    • to nie śpij, tylko działaj

      Gdyni, stocznia stoi pusta?

      to nie śpij, tylko działaj

      • 6 10

  • Promy są policzalne, więc nie ilości, tylko liczby.

    • 6 0

  • Gospodarka w ruinie. (1)

    Tak według zawsze dziewicy, pierwszego błazna PRL-owskiego padoła wygląda stocznia w ruinie. Chciałbym zobaczyć jakie obroty będzie miała kupiona przez tych nieudaczników państwowa już stocznia MW. Stawiam na jeden kajak i dwie szalupy. :-)

    • 99 8

    • nie sztuka sie narobić

      sztuka jest zarobić
      W stoczniowym biznesie to podwójna sztuka. Jak upilnować nadzór aby nie dali zarobić zleceniodawcy na obsuwach...

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane