- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (45 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (115 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (76 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (58 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Siedem promów w dokach Remontowej
Promy w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Największe w swojej klasie, najbardziej "malownicze", wszystkie należące do największych na świecie armatorów i operatorów. W Remontowej padł rekord pod względem ilości i jakości remontowanych statków. Od remontów napędów, przez montaż systemów oczyszczania spalin, po... przedłużanie.
Siedem potężnych jednostek przechodzi obecnie remonty w dokach Gdańskiej Stoczni Remontowa, a jeszcze kilka dni temu było ich nawet 9 - podał portalmorski.pl. "Mont St Michel", "Barfleur", "Baltic Princess", "Stena Scandinavica", "Spirit of British Columbia", "Stena Spirit", "Princess Anastasia" to promy pasażersko-samochodowe (ro-pax) największych armatorów i operatorów. A krótko wcześniej były także: prom ro-pax "Pride Of Rotterdam" oraz "Finnwave" prom towarowy typu ro-ro. Oba opuściły stocznię pod koniec stycznia. To rzadki widok w Europie i rekord w najnowszych dziejach największej polskiej stoczni, w której nie było dotąd nagromadzenia w jednym czasie takiej liczby jednostek tego typu, reprezentujących czołowych światowych armatorów, czyli Stena Line, Silja/Tallink, P&O Ferries, BC Ferries, Finnlines oraz Brittany Ferries.
Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Głównie chodzi o poważne remonty systemów napędowych czy montaż systemów oczyszczania spalin. Montaż płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery stał się w ostatnich latach specjalnością Remontowej. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Taki system montowany jest np. na "Stena Scandinavica". Jest to szósty największy w świecie prom pod względem pojemności brutto (57 958 jednostek) i czwarty ze względu na łączną długość pasa ładunkowego ro-ro (4100 m), który charakteryzuje serię tych statków.
"Pride of Rotterdam" to jeden z największych na świecie promów pod względem tonażu pojemnościowego brutto (59 925 jednostek) oraz długości linii ładunkowej ro-ro (3300 m). W stoczni przeszedł remont i kompletny przegląd elementów systemu napędowego. "Baltic Princess" przechodzi wymianę m.in. przekładni redukcyjnych. Na "Princess of Anastasia" stocznia wykonuje m.in. kompleksowy remont silników głównych i agregatów pomocniczych. Natomiast prom "Spirit of British Columbia", należący do największego operatora żeglugi promowej w Ameryce Północnej (BC Ferries) został podany skomplikowanej pro-ekologicznej przebudowie systemu napędowego - z zasilania tradycyjnym paliwem na płynny gaz ziemny (LNG).
Z kolei prom towarowy ro-ro "Finnwave" jako drugi w serii czterech, został w stoczni przedłużony o 30 metrów, co zwiększyło jego efektywność energetyczną i przedłużyło linię ładunkową o 1000 m. Podobna przebudowa kolejnego (trzeci z serii - Finnsky) właśnie trwa.
Miejsca
Opinie (99) 3 zablokowane
-
2018-02-15 20:01
Często pływam Hull-em i Rotterdamm-em
Faktycznie..remonty były potrzebne, ale szkoda, że tony śmieci z tych promów pozostają w Polsce ( setki zużytych materacy, wykładzin, mebli starych i sr*czy plastikowych, farb itp...
- 11 5
-
2018-02-15 19:55
mało zdjęć...chyba na tuszu oszczędzacie
- 2 1
-
2018-02-15 15:29
a jeszcze za poprzednich rządów słyszałem, że stocznie są nierentowne (4)
zatkao kakao
- 61 33
-
2018-02-15 19:36
...
a ty ogarniasz, ze ta stocznia NIE jest panstwowa?
i tak kiedy w rekach skarbu panstwa byla nierentowna
ale skoro wg podpisu jestes spawaczem to zajmij sie spawaniem a ekonomie zostaw ekonomistom bo sie na niej nie znasz, polityke tym bardziej- 12 0
-
2018-02-15 18:08
bo państwowe były nierentowne
Jaworski - pisowski złodziej zrujnował i sprzedał Ukraińcom. Prywatne w Gdańsku mają się dobrze
- 35 2
-
2018-02-15 16:03
bredzisz
piszesz bzdety pod polityczne zamówienie
Spytaj Jaworskiego i jego kolegów o ich sukcesy w branży stoczniowej i opisz je nam- 39 1
-
2018-02-15 15:38
Tak, tak...
Dlatego Tusk zamówił Kormorany w Remontowej...
- 9 15
-
2018-02-15 19:17
Brawo GSR choć to nic do setek statków wybudowanych przez Pis!
SG,NAUTA,SMW,itp.dzięki pis stały się potentatami na rynku światowym.Niemcy,Norwedzy,Koreańczycy i inni wysyłają menadżerów na szkolenia do Polski!News stocznia w Szczecinie zaczęła masową produkcje rdzewiejących stępek bez statków!
- 17 5
-
2018-02-15 15:39
a w Gdyni, stocznia stoi pusta:( (3)
- 38 16
-
2018-02-15 19:14
Jakmnie potrafia zarzadzac to nie maja roboty
- 3 4
-
2018-02-15 17:23
Nieprawda. Jest stena, wielkie masowce PŻM i inne... niedawno wyplynal offshorowy vole au vent po 3 miesięcznej przebudowie. JEST OK
- 10 9
-
2018-02-15 16:04
to nie śpij, tylko działaj
Gdyni, stocznia stoi pusta?
to nie śpij, tylko działaj- 6 10
-
2018-02-15 18:42
Promy są policzalne, więc nie ilości, tylko liczby.
- 6 0
-
2018-02-15 15:20
Gospodarka w ruinie. (1)
Tak według zawsze dziewicy, pierwszego błazna PRL-owskiego padoła wygląda stocznia w ruinie. Chciałbym zobaczyć jakie obroty będzie miała kupiona przez tych nieudaczników państwowa już stocznia MW. Stawiam na jeden kajak i dwie szalupy. :-)
- 99 8
-
2018-02-15 16:16
nie sztuka sie narobić
sztuka jest zarobić
W stoczniowym biznesie to podwójna sztuka. Jak upilnować nadzór aby nie dali zarobić zleceniodawcy na obsuwach...- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.