• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP na nowych rynkach i z większą siedzibą

Robert Kiewlicz
27 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być obecne w 22 krajach, w tym w Serbii i Wielkiej Brytanii oraz na Białorusi i w Kazachstanie. Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być obecne w 22 krajach, w tym w Serbii i Wielkiej Brytanii oraz na Białorusi i w Kazachstanie.

Nowe rynki, większa liczba sklepów stacjonarnych i internetowych oraz odświeżenie marki Reserved. Gdańska spółka LPP zanotowała w 2016 roku sprzedaż na poziomie ponad 6 mld zł. I choć zysk netto był niższy o prawie 50 proc. niż w roku 2015, to spółka planuje debiuty na aż czterech nowych rynkach i niedługo rozpoczyna rozbudowę siedziby w Gdańsku.



W IV kwartale 2016 roku firma wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości prawie 2 mld zł, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. W okresie od października do grudnia 2016 roku LPP uruchomiło salony o łącznej powierzchni 33 tys. m w. Na koniec grudnia 2016 roku grupa LPP dysponowała 1703 w sklepami w 18 krajach o łącznej powierzchni 921 tys. m kw.

  • W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł, a w całym 2016 roku zysk netto wyniósł 175,9 mln zł i był niższy o 49,9 proc. w stosunku do roku 2015.

W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł, a w całym 2016 roku zysk netto wyniósł 175,9 mln zł i był niższy o 49,9 proc. w stosunku do roku 2015. Marża brutto wyniosła prawie 51 proc, a sprzedaż internetowa LPP w ostatnich trzech miesiącach 2016 roku wzrosła o 144 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

- Głównym wyzwaniem dla LPP w ubiegłym roku była kondycja Reserved i spadające w całej branży odzieżowej marże, a także hurtowa sprzedaż zapasów poprzednich kolekcji oraz likwidacja marki Tallinder - mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. - W nowy rok wchodzimy bez tego typu obciążeń. Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania. Przed nami debiuty na aż czterech nowych rynkach oraz znaczące zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej.

Przypomnijmy, że we wrześniu 2016 roku, zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder, spółka LPP zrezygnowała z rozwoju tej marki. Ostatni sklep Tallindera został zamknięty pod koniec lutego 2016 roku. Resztki kolekcji można jeszcze będzie zakupić w sklepie internetowym.

Obecnie spółka stawia na odświeżenie marki Reserved. Nowe działania reklamowe mają być skierowane głównie do ludzi młodych. W nowych reklamach Reserved spółka zrezygnowała ze znanych twarzy i postawiła na młodych modeli.

W ramach inwestycji powstanie nowy budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków, które powstaną w tej okolicy dla LPP. W ramach inwestycji powstanie nowy budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków, które powstaną w tej okolicy dla LPP.

- Stawiamy na nowe podejście do kolekcji Reserved. Obserwujemy trendy i nowe modele będą trafiały do sklepów dwa razy w tygodniu, a produkcja modeli typu "must-have" będzie realizowana w czasie nie dłuższym niż 6 tygodni - mówi Marta Chlewicka, rzecznik prasowy LPP.
W 2017 roku flagowa marka LPP zadebiutuje w czterech krajach: w Wielkiej Brytanii, gdzie we wrześniu otwarty zostanie flagowy salon Reserved na londyńskiej Oxford Street oraz sklep on-line, a także w Serbii, na Białorusi i w Kazachstanie. Firma przyspiesza też rozwój w Rosji i na Ukrainie, gdzie planuje otworzyć nowe salony i uruchomić sprzedaż internetową wszystkich swoich marek. Całkowite nakłady inwestycyjne firmy w 2017 roku wyniosą ok. 440 mln zł.

Obecnie LPP zatrudnia ponad 3 tys. pracowników na Pomorzu. Ponad 1,2 tys. z nich jest zatrudniona w centrali spółki w Gdańsku oraz w Centrum Logistycznym LPP w Pruszczu Gdańskim.

- W ostatnim czasie o 30 proc. wzrosło zatrudnienie w dziale przygotowania produktu marki Reserved i o 50 proc. w dziale e-commerce. Ponad tysiąc osób zatrudnionych jest w salonach LPP w naszym województwie i tyle samo w Centrum, w Pruszczu Gdańskim - dodaje Chlewicka.
W związku z trendami wzrostowymi w sprzedaży internetowej spółka planuje powiększenie magazynów w Pruszczu Gdańskim, a jeszcze w tym roku ruszy budowa biurowca LPP w Gdańsku. W ramach inwestycji powstanie nowy budynek zobacz na mapie Gdańska o powierzchni 7,5 tys. m kw. Będzie to pierwszy z czterech budynków tego typu, jakie powstaną w tej okolicy dla LPP. Łączna powierzchnia użytkowa całego kompleksu biurowego, wraz z istniejącym budynkiem centrali znajdującym się w zrewitalizowanej dawnej fabryce tytoniu zobacz na mapie Gdańska, będzie wynosiła około 40 tys. m kw.

Miejsca

Opinie (150)

  • To taki drogi Primark

    • 0 0

  • prawda o optymalizacji podatkowej

    Wszyscy tacy mądrzy odnośnie optymalizacji podatkowej, a przyjrzał się ktoś raportom finansowym spółki, jakimi oni kwotami obracają? Między innymi dzięki zaoszczędzeniu na zabójczych podatkach byli wstanie przeznaczyć ponad 2mld na dalszy rozwój spółki czy zdajecie sobie w ogóle sprawę ile to jest chociażby nowych miejsc pracy?

    • 2 2

  • imponujący rozwój

    naprawdę imponująco wygląda ekspansja tej firmy na zagraniczne rynki, jeszcze kilka lat i rozpoznawalnością na całym świecie będą konkurować na największymi w branży :)

    • 1 0

  • tak trzymać

    dobrze jak marka będzie coraz bardziej rozpoznawalna na świecie to może to otworzyć furtkę rozwoju dla polskich projektantów

    • 0 1

  • Należy dbać o ubrania

    Nie wiem jak wy ludzie szanujecie swoje ubrania. Mi się jeszcze nie zdarzyło, żeby coś straciło na jakości po kilku praniach, bez różnicy jaka firma je produkowała, z reserved mam trochę ubrań i dalej są w dobrym stanie.

    • 0 2

  • mentalność ludzi

    Śmieszne jak niektórzy bronią interesu Polski i mieszają z błotem firmę tylko dlatego, że daje zarobić pracownikom azjatyckich fabryk. Szkoda tylko, że te same osoby mają gdzieś gdzie produkują zagraniczne marki i chętnie u nich robią zakupy. Po pierwsze w Polsce nie da się uszyć tak dużej ilości ubrań w odpowiednio szybko. Po drugie koszt produkcji spowodowałby zwiększenie cen ubrań, które nie miałyby odpowiedniego zbytu bo pierwszą rzeczą, na którą zwraca uwagę klient to ile coś kosztuje i ile zapłaci u konkurencji.

    • 2 3

  • Z roku na rok mają coraz ciekawsze kolekcje, widać że postawili na rozwój również w tej kwestii.

    • 1 2

  • wszystkiemu winni politycy

    Wszyscy, którzy mają pretensje do LPP związane z optymalizacją podatku powinni mieć pretensje do polityków a nie do firmy. Firma informowała oficjalnie o zamiarach i nikt nie widział w tym problemu. To polski rząd utrudnia i zniechęca przedsiębiorców do prowadzenia biznesu w kraju, gdyby system podatkowy był bardziej "łaskawy" to zagraniczne firmy by do nas przychodziły płacić podatki.

    • 0 1

  • (2)

    Ludzie są naprawdę żenujący, czepiają się tych paru procent podatków, które LPP gdzieś tam sobie optymalizowało, a co wam w ogóle do tego? Zabrali wam te pieniądze z portfela? Od ust wam to odjęli czy co? Co niby spółka dostaje od naszego państwa ze jest mu winna tyle pieniędzy? Dosyć ze płaci tu miliony podatków, inwestuje, daje miejsca pracy to jeszcze się urzędasy upominają bo mało i mało Niedługo to całą swoja swoją ciężko zarobioną wypłatę będziemy wpłacać skarbówce, zusowi i innym na kont,o a sami żyć powietrzem.

    • 2 6

    • Panie Prezesie, już dobrze, już nie trzeba.

      • 0 0

    • straż pożarną, policję, administrację, prawo, edukację pracowników?

      • 1 0

  • niestety ale jakość ich ciuchów

    jest bardzo marna

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane