• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lepsze wyniki finansowe Lotosu. Zysk zamiast straty

Robert Kiewlicz
28 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. roku Grupa Lotos wypracowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 353,3 mln zł. W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. roku Grupa Lotos wypracowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 353,3 mln zł.

Grupa Lotos poprawia wyniki finansowe. W I kwartale 2021 roku zysk netto Grupy wyniósł 353 mln zł w porównaniu ze stratą netto za I kwartał 2020 roku, która wyniosła 1,345 mld zł. Mimo trudnych warunków związanych z pandemią spółka bezpiecznie przeprowadziła kluczową część postoju remontowego rafinerii.



Co czeka gdańską rafinerię po przejęciu przez Orlen?

Grupa Kapitałowa Lotos wykazała w I kw. 2021 r. zysk operacyjny w wysokości 664,3 mln zł, na który składały się zysk operacyjny segmentu produkcji i handlu: 554,8 mln zł, zysk operacyjny segmentu wydobywczego: 107,1 mln zł oraz korekty konsolidacyjne w wysokości +2,4 mln zł. Spółka wypracowała 5,9 mld zł przychodów ze sprzedaży. Oczyszczony skonsolidowany wynik EBITDA LIFO wyniósł 615 mln zł. W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. Grupa Lotos wypracowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 353,3 mln zł.

Spółki Grupy Lotos pod młotek



W połowie marca 2021 r. zarząd Grupy Lotos przyjął kierunkową akceptację działań wewnątrzorganizacyjnych, których celem jest optymalizacja struktury grupy kapitałowej oraz przygotowanie do wdrożenia modelu realizacji środków zaradczych niezbędnych do przejęcia kontroli kapitałowej nad spółką przez PKN Orlen. Oznacza to przygotowania do spełnienia środków zaradczych zatwierdzonych przez Komisję Europejską w lipcu 2020 r. To warunek niezbędny do przeprowadzenia fuzji z PKN Orlen. W najbliższym czasie sprzedane mogą zostać aktywa spółek Grupy Lotos.

Aktualne ceny paliw w Trójmieście



Realizacja środków zaradczych w obszarze produkcji i sprzedaży hurtowej paliw wymaga m.in.:

  • wydzielenia aktywów rafineryjnych ze struktury Grupy Lotos i wniesienia ich do spółki celowej - podmiotu prawnego dla aktywów rafineryjnych - zależnego w 100 proc. od spółki;
  • zawarcia umowy sprzedaży 30 proc. udziałów w spółce celowej wraz z umową joint venture oraz kluczowymi umowami towarzyszącymi; realizacja obydwu wyżej wymienionych działań wymaga szeregu zgód korporacyjnych, w tym zgód Walnego Zgromadzenia Spółki.

Postój remontowy w gdańskiej rafinerii



Na pracę rafinerii Lotosu w I kw. 2021 r. wpływał planowy remont zakładu. W związku z główną częścią postoju remontowego, realizowanego w przeważającym zakresie w marcu 2021 r., rafineria realizowała przerób ropy naftowej na poziomie ok. 2 mln ton, co przełożyło się na wykorzystanie mocy wytwórczych rafinerii na obniżonym poziomie 88,4 proc.

Wyniki Lotosu za 2020 r. Strata prawie 1,15 mld zł



Remont zakładu w Gdańsku po raz pierwszy realizowany jest w formule postoju częściowego (druga część odbędzie się wiosną 2022 r.). Podczas postoju w I kw. 2021 r. nastąpiło zatrzymanie tylko części instalacji produkcyjnych, w tym instalacji opóźnionego koksowania z Programu EFRA, tj. DCU (ang. Delayed Coking Unit). Pozwoliło to na utrzymanie przerobu ropy w rafinerii oraz ekspedycję i sprzedaż produktów w całym okresie remontu. Zgodnie z harmonogramem w marcu 2021 r. zatrzymano 16 z ponad 60 instalacji, które z początkiem kwietnia wróciły do ruchu. Drugim i ostatnim etapem tegorocznego postoju jest remont trzech instalacji tzw. bloku olejowego (począwszy od 7 kwietnia). Zakończenie wszystkich prac remontowych nastąpi 1 maja 2021 r.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (50) ponad 10 zablokowanych

  • r.p.1

    to o ile jest paliwo droższe..przyjmując porównywalna cene ..BRENT.. sporo..oj sporo.
    na trakcie festiwal cen..Na BP Morena..dizel tańszy o ....30 groszy..
    Żadnego paliwo na Narodowych dwuch..

    • 5 7

  • Kupuję tylko na stacjach Lotosu (1)

    U wójta zdecydowanie nie.

    • 8 3

    • U wójta tylko siku.

      No chyba że połączą. Dylemat to nazywa się .

      • 1 0

  • Lotos (2)

    Jakby rządziła PO to rafineria była by ruska o zyskach można by zapomnieć

    • 15 47

    • o ja serio?

      • 8 1

    • Z tym komuszym rządem jest praktycznie ruska...

      Kalkstein

      • 5 3

  • Potrzebny odkurzacz

    Nie oceniam czy to połączenie Orlen + lotos ma sens, aczkolwiek uważam że w firmie a w szczególności na produkcji potrzebne są zmiany. Absolutnie powinny nastąpić zmiany kierowników zakładów/liderów, u jednych zasiedzenie , oderwanie od realiów, a u drogich brak poszanowania pracownika . Jednym słowem korporacja , wyścig szczurów , obłuda . Piniądz to nie wszystko! A tym bardziej praca !

    • 15 1

  • na Lotosie używam ino toalety ale i tak jest zawsze brudna (1)

    • 3 8

    • Bo jej używasz

      • 4 0

  • Akurat

    Ja już nie tankuje na lotosach i orlenach

    • 3 4

  • 2011 (1)

    Quote
    Prezes PiS Jarosław Kaczyński domaga się od premiera Donalda Tuska obniżenia akcyzy na paliwa. "Domagam się od Donalda Tuska, żeby to uczynił" - podkreślił w piątek Kaczyński.

    Prezes PiS na konferencji prasowej powiedział, że nie trzeba być kierowcą, by wiedzieć, iż benzyna jest obecnie bardzo droga, a w jej cenie - jak mówił - około 50 proc. stanowią podatki, m.in. akcyza. - Można ją po prostu obniżyć. Jeżeli się ją obniży, to spadnie także cena benzyny - dodał.

    Czekamy!

    • 5 2

    • Pomrocznośc

      Jets taka nedyspozycja zwana pomroczność jasna bardzo często występuje u polityków , a i tak wszystko to wina Tuska .

      • 0 0

  • poczuliśmy wszyscy na stacjach, że jest drożej

    to wiadomo, że Lotos więcej na nas zarobił

    • 2 4

  • Przy tych cenach paliw trudno mieć straty

    Te zyski to z naszych kieszeni

    • 6 4

  • Do Orleone

    Co z tego . Przyjedzie sprytny Don Orleone pozamiata i będzie po wynikach, Ruska i Sycylijska mafia to jest suche..... przy naszej ...., Ojczystej.

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane