- 1 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (56 opinii)
- 2 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (29 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (72 opinie)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (251 opinii)
- 5 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (114 opinii)
Licznik energii pokazuje zbyt wysoki odczyt? Zażądaj jego sprawdzenia
Twój licznik "oszalał" i pokazuje, według ciebie, o wiele zawyżony odczyt zużycia energii? Taka sytuacja przydarzyła się jednemu z czytelników portalu Trojmiasto.pl. Zużycie prądu wynoszące dotychczas ok. 300 kWh na miesiąc niespodziewanie wzrosło do ok. 850 kWh na miesiąc. Choć w domu nie ma nikogo przez cały dzień, brak jest energochłonnych urządzeń czy ogrzewania prądem. Dostawca zastrzega, że sytuacje, w których pomiar dokonywany przez liczniki stosowane przez Energa-Operator jest nieprawidłowy, należą do niezwykle rzadkich. Choć nie wyklucza to awarii.
- Licznik rejestruje wyższe zużycie energii bez powodu
- Reklamacyjny cud. Zużycie energii wraca do normy
- Problemy z licznikami się zdarzają, ale podobno niezwykle rzadko
- Kto kontroluje liczniki Energi?
- Masz problem z licznikiem? Sprawdź, czy działa poprawnie
Licznik rejestruje wyższe zużycie energii bez powodu
Po otrzymaniu rachunku czytelnik postanowił sprawdzić licznik na ulicy, by zweryfikować odczyt, ale był poprawny.
- Wezwałem elektryka, który zaczął sprawdzać obwody w domu, próbując wykryć, czy gdzieś jest jakiś duży pobór prądu, nic takiego nie udało się znaleźć. Następnie sprawdził kable od licznika do domu oraz instalacje wewnątrz pod kątem przebić czy też zwarć, ale tu też wszystko wyszło prawidłowo. Wykluczyliśmy też to, że ktoś na lewo mógł się podłączyć z uwagi na to, że mieszkam w domu, a licznik jest umieszczony na betonowej podstawie wychodzącej z ulicy - wyjaśnia pan Patryk. - Sytuacja beznadziejna, zacząłem robić zdjęcie licznika i sprawdzać na tej podstawie zużycie. Wychodziło mi że przez noc, kiedy używa się tylko światła i pracują urządzenia na czuwaniu, zużywam 10 kWh. Jednego dnia postanowiłem wyłączyć wszystko i włączyć sam TV (który według producenta max zużywa 100 W) i wyszło mi 700 W. Żona złożyła reklamacje do Energi z żądaniem badania laboratoryjnego badania licznika.
Reklamacyjny cud. Zużycie energii wraca do normy
Co ciekawe, po zgłoszeniu reklamacyjnym stał się cud. Licznik klienta wymieniono na nowy, a pobór znacznie spadł.
- Podejrzewam, że moja historia skończy się jak inne opisane po wielokroć w internecie, że licznik mierzył dobrze i reklamacja odrzucona, ale dlaczego ten zamontowany rejestruje mniejszy pobór od tego zdemontowanego - to już zagadka. Jak dla mnie te urządzenia mogą mieć jakieś błędy i nie sądzę, że - nawet jeżeli są one znane producentowi czy dostawcom energii - zostaną ujawnione. Konieczność wymiany oprogramowania w kilkuset tysięcy zainstalowanych urządzeń zajęłaby dużo czasu i byłby to gigantyczny koszt, nie wspominając już o możliwych pozwach ze strony klientów - dodaje pan Patryk.
Problemy z licznikami się zdarzają, ale podobno niezwykle rzadko
- Sytuacje, w których pomiar dokonywany przez liczniki stosowane przez Energa-Operator jest nieprawidłowy, należą do niezwykle rzadkich - twierdzi Grzegorz Baran, koordynator ds. kontaktu z mediami Energa-Operator.
Ponad 600 tys. zainstalowanych już na sieci liczników energii elektrycznej przeszło pozytywnie legalizację metodą statystyczną przeprowadzoną przez Okręgowe Urzędy Miar, a okres ich użytkowania został wydłużony z 8 do 12 lat.
- Zaznaczyć także należy, że stosowane przez Energa-Operator liczniki zdalnego odczytu, a jest ich już ponad 2,5 mln, pochodzą od dostawców wywodzących się z Europejskiego Obszaru Gospodarczego - firm Apator SA oraz Sagemcom - dodaje Baran. - Liczniki wyprodukowane do końca 2023 r. podlegają wymianie lub odpowiedniemu sprawdzeniu z udziałem akredytowanego laboratorium metrologicznego w okresach ośmioletnich.
Kto kontroluje liczniki Energi?
Liczniki użytkowane przez Energa-Operator są wprowadzone do eksploatacji na podstawie oceny zgodności (certyfikat MID) z Dyrektywą 2014/32/UE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie przyrządów pomiarowych A, B i C i spełniają określone w niej wymagania metrologiczne.
Zgodność z Dyrektywą, a tym samym prawidłowość dokonywanych pomiarów, jest weryfikowana przez jednostki akredytowane lub notyfikowane (na podstawie Ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności oraz Ustawy z dnia 11 maja 2001 r. Prawo o miarach implementujących zapisy dyrektywy do prawa polskiego).
Dodatkowo, w przypadku Energa-Operator, modele zamawianych liczników są sprawdzane przez inżynierów Energa-Operator zarówno laboratoryjnie, jak i testowo na sieci, przed ich masowym montażem u klientów.
Masz problem z licznikiem? Sprawdź, czy działa poprawnie
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego każdy klient, w przypadku wątpliwości co do pracy licznika, ma prawo do zażądania sprawdzenia prawidłowości działania tego urządzenia - wyjaśnia Grzegorz Baran. - Sprawdzenie licznika może być zgodnie z decyzją klienta wykonane na miejscu, jak też i laboratoryjnie. Istnieje również możliwość wykonania dodatkowej ekspertyzy badanego wcześniej układu pomiarowo-rozliczeniowego we wskazanym przez odbiorcę laboratorium.
W przypadku gdy badanie potwierdzi prawidłową pracę licznika, tj. nie wykaże nieprawidłowości, wszystkie koszty ekspertyzy ponosi klient. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości działania układu pomiarowego możliwe jest określenie odchylenia dokonywanych pomiarów od prawidłowych i skorygowanie na tej podstawie danych pomiarowych oraz wystawionych na ich podstawie korekt faktur dla klientów. Koszty związane ze sprawdzeniem układu pomiarowego i jego wymianą na nowy w takim przypadku ponosi Energa-Operator.
Miejsca
Opinie (91) 3 zablokowane
-
2023-12-07 11:05
Opinia wyróżniona
Energa? (10)
Ta sama sytuacja. Licznik liczy jak chce. Jeden miesiąc: używaliśmy sporo urządzeń i prądu. Rachunek niski. Kolejny miesiąc: nie było na 3 tygodnie, rachunek 2x wyższy.
Zgłosiłem reklamację, postraszyli mnie obciążeniem za demontaż i montaż. OK, zgodziłem się. Przyjechał człowiek, zdemontował licznik, założył inny, nowy, zapłaciłem jakieśTa sama sytuacja. Licznik liczy jak chce. Jeden miesiąc: używaliśmy sporo urządzeń i prądu. Rachunek niski. Kolejny miesiąc: nie było na 3 tygodnie, rachunek 2x wyższy.
Zgłosiłem reklamację, postraszyli mnie obciążeniem za demontaż i montaż. OK, zgodziłem się. Przyjechał człowiek, zdemontował licznik, założył inny, nowy, zapłaciłem jakieś ~300 PLN. Dostałem info, że licznik jest ok, kolejne 250 do zapłacenia, ale licznik stary już nie wrócił. Za to kolejny rachunek miałem jeszcze wyższy :D To taka mała zemsta za dopytywanie się. A zużycie mam ciągle nie takie jak moja obecność w domu.
Aha, i mogę mój licznik oddać do niezależnego laboratorium, ale:
- Energa demontuje, bierze do siebie
- oddaje mi, ja go badam
- po moich badaniach znowu bierze go energa do siebie i mi montuje.
Czujecie to?- 80 4
-
2023-12-08 08:21
Drugi licznik
Najlepiej kupic drugi licznik (stary analogowy) niezależnie i zamontować go od razu za pierwszym licznikiem.
W ten sposób bedzie mozna porównać odczyty i żądać wymiany do skutku.- 0 0
-
2023-12-07 13:23
Energa zna ten problem (1)
znajomy z energii powiedział że mają jakiś problem z licznikami (chyba produkcji włoskiej) które często wskazują za dużo i jest sporo reklamacji. Mają takie sytuacje że zakładają nowy licznik i nagle klient ma 5 razy większe rachunki i zamiast 200 zł płaci ponad 1000 zł. Robią oględziny i wychodzi że wszystko jest ok. Nie potrafią dojść dlaczego
znajomy z energii powiedział że mają jakiś problem z licznikami (chyba produkcji włoskiej) które często wskazują za dużo i jest sporo reklamacji. Mają takie sytuacje że zakładają nowy licznik i nagle klient ma 5 razy większe rachunki i zamiast 200 zł płaci ponad 1000 zł. Robią oględziny i wychodzi że wszystko jest ok. Nie potrafią dojść dlaczego tak się dzieje bo w laboratoriach im wychodzi że liczniki działają poprawnie. Zgłaszajcie więc reklamacje i żądajcie wymiany licznika gdy wskazuje za dużo. Warto kupić sobie mały watomierz i wsadzić do skrzynki z bezpiecznikami to będziecie mieli kontrolę, oczywiście musi to zrobić elektryk.
- 3 3
-
2023-12-09 18:15
Ale bzdury
- 0 0
-
2023-12-07 11:07
Zemsta :D Jasne (6)
W Enerdze pracuje typ, który patrzy na zgłoszenia wadliwych liczników i złośliwie dopisuje niepokornym kilowatogodziny do rachunków.
- 8 9
-
2023-12-07 13:02
tak ...jak stwierdzili , że mi zawyżał to u tego pana nagle zmieniło się że zaniżał i mogą doliczyć to co zaniżał
- 0 0
-
2023-12-07 11:31
My zawsze płaciliśmy za dwa miesiące zużycia prądu 100-130 zl (4)
Poprzedni rachunek wzrósł do 170zl bez specjalnych zmian w użytkowaniu prądu. Żadnych remontów itp. Ale lepsza sytuacja jest z ogrzewaniem. Zawsze mieliśmy nadpłatę. A w tym roku rozliczenie zamiast w czerwcu przyszło we wrześniu i mamy niedopłatę 900zl!! Mieszkam w bloku. Jak to możliwe??
- 11 2
-
2023-12-07 21:01
Masz podzielniki? (1)
W tym sezonie zmienił się system naliczania opłat przy podzielnikach. Żeby ukrócić tych, którzy nie grzeją wcale oraz tych którzy grzeją na maxa jakby jutra miało nie być.
- 0 0
-
2023-12-07 22:33
Czyli jak najlepiej ogrzewać mieszkanie w bloku?
W sypialni mam wyłączone ogrzewanie, a i tak jest za ciepło. Kuchnia 3/5 (grzejnik ten klasyczny żeberkowy) większy pokój ma dwa małe grzejniki jeden ustawiony 3/5 drugi 2/5, a jak jest choinka przy nim to wyłączam na miesiąc. Podzielniki są wymienione kilka lat temu. Mimo podwyżki cen mamy niedopłatę 900. Według podzielników oba kaloryfery, które grzały 3/5 w porównaniu do poprzedniego roku naciągnęły znacznie więcej jednostek. To możliwe, że są wadliwe? Gdzie szukać przyczyny?
- 0 0
-
2023-12-07 16:22
obajtkowe zlodzieje .
- 1 2
-
2023-12-07 13:24
Ceny energii poszły do góry
Jak masz piec dwu funkcyjny gazowy to on też pobiera więcej energii w czasie zimy. Możesz kupić sobie watomierz taki do kontaktu wsadzany i sprawdzić ile zużywają ci urządzenia. Są też takie do skrzynki elektrycznej i wtedy masz kontrolę czy zużycie jest takie same jak w liczniku. Polecam też rozliczenia rzeczywiste, zawsze pierwszego sprawdzasz stan licznik i podajesz i wtedy widzisz dokładnie ile na miesiąc ci wychodzi.
- 3 1
-
2023-12-07 08:05
Opinia wyróżniona
Podać do sądu o próbę oszustwa i wyłudzenie (11)
Po to te urządzenia przechodzą certyfikacje, aby takie rzeczy się nie zdarzały. Dlaczego to ja mam sprawdzać prawidłowość działania instalacji wykonanej przez energę? Kto mi zwróci za wynajętego elektryka?
- 69 6
-
2023-12-07 19:02
to nie jest oszustwo
by było oszustwem trzeba udowodnić zamiar. Nie udowodnisz tego. Domysły to nie dowód. Rzeczy mechaniczne się psują i tyle. Licznik mimo że ma certyfikat może się zepsuć jak wszystko. Statki czy samoloty też mają certyfikaty a ulegają awariom. Nie ma co grać cwaniaka zza monitora jak się w realu nie ma racji.
- 0 2
-
2023-12-07 12:40
Kiedyś były certyfikaty i normy
Dziś nic takiego nie istnieje - i to jest największe oszustwo. To samo dieje sie z towarami na które były normy teraz nikt nie wie co jest sprzedawane bo zawartośc jest fikcyjna. Następny przekret bedzie z benzyną E10 - która moze mieć biokomponenty od o do 10 procent czyli bedzie róznej jakości ale cena będzie tak sama.
- 7 0
-
2023-12-07 09:26
Każde urządzenie ma prawo ulec awarii.
- 0 4
-
2023-12-07 09:10
Przestańcie używać słów niezgodnie z ich znaczeniem, bo nikt was nie będzie traktował poważnie (6)
Oszustwo i wyłudzenie są ściśle zdefiniowane i sąd zapyta cię gdzie to oszustwo i wyłudzenie. Takie słowa w tym kontekście służą tylko do zrobienia szumu w komentarzach.
- 2 13
-
2023-12-07 09:20
Jak najbardziej oszustwo pasuje. (5)
Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
- 15 2
-
2023-12-07 09:37
No właśnie mówię o takich dzbanach co myślą że się znają na prawie (4)
Można by tak argumentować, gdyby Energa świadomie założyła lub przekonfigurowała licznik w taki sposób, że zawyża pomiar.
- 2 7
-
2023-12-07 09:49
Wystarczy zauważyć że jakimś cudem liczniki nigdy nie zaniżają pomiaru. (3)
Jak jest "błąd" to zawsze w jedną stronę.
A to już sugeruje celowe działanie.- 15 0
-
2023-12-07 10:00
Hahaha! A kto zgłosi licznik zaniżający pomiar? (2)
I jeszcze napisze o tym do mediów? Dlatego błąd jest zawsze w jedną stronę :D
- 6 0
-
2023-12-07 16:28
Nie zanizaja , bo mam skale porownania z rachunkami z poprzednich lat gdzie ilosc uzywanych urzadzen elektrycznych (1)
nie zmianiala sie a zuzycie na rachunkach jest wieksze . Poprostu zlodziejstwo .
- 3 1
-
2023-12-07 18:59
jesteś tylko jednym przypadkiem w statystyce
a to jest tyle co nic
- 0 1
-
2023-12-07 08:50
Bo nie żyjesz w normalnym kraju tylko w zakładzie psychiatrycznym gdzie oczywiście za źle zważony pierożek czy cukierek wzywa się policję skuwa człowieka i stawia zarzuty kryminalne natomiast sklepy należące do zagranicznych korporacji mogą cię oszukiwać na cenach gramaturach i jest wszystko spoko to samo jest ze wszystkim. Komornik może ci ukraść
Bo nie żyjesz w normalnym kraju tylko w zakładzie psychiatrycznym gdzie oczywiście za źle zważony pierożek czy cukierek wzywa się policję skuwa człowieka i stawia zarzuty kryminalne natomiast sklepy należące do zagranicznych korporacji mogą cię oszukiwać na cenach gramaturach i jest wszystko spoko to samo jest ze wszystkim. Komornik może ci ukraść twoje pieniądze oczywiście przez pomyłkę ale mylić się można oczywiście tylko w twoją stronę. Cwana Energa specjalnie zamieniła ludziom liczniki na takie sterowane elektronicznie żeby jakiś procent ludzi oszukiwać zwykle na nieduże pieniądze których większość nawet nie zauważy ale pomnożone przez ilość i czas to daje tej złodziejskiej firmie dodatkowe miliony złotych
- 20 1
-
2023-12-07 10:05
Opinia wyróżniona
uważajcie liczniki prądu są sterowane zdalnie ! (8)
bez problemu kliknieciem mozna zmienic z 1000 na 100000 , tak samo to się ma co do malych sum - mnożone przez ilosc liczników to miliony. Niejednemu juz "sam" przeskoczył licznik o kilkaset.
Trzeba spisywać co 2 tygodnie ! samemu.- 53 15
-
2023-12-07 10:51
Foliowa czapeczka (5)
Co 2 tygodnie??!!
Codziennie!! I zapisać do tabelka!! Samodzielnie dodajesz i sprawdzasz, nie można im ufać.
Ale tabelka to na papierze - komputer też jest podłączony do prądu i jak piszesz można łatwo zdalnie zmienić 1000 na 10000- 4 11
-
2023-12-07 11:00
(4)
Co Wy macie z ta folia?
- 10 3
-
2023-12-07 14:39
Brakuje argumentów to zasłaniają się za szyderstwem. A prawda jest taka że wszystkie teorie spiskowe foliarzy (3)
...to nie teorie. To informacje które wyciekają i odbywają się po czasie... niestety co raz szybciej
- 5 5
-
2024-03-22 07:29
nie wszystkie ale większość
nie zgodzę sięco do 5G, płaskiej ziemii, reptilian, kosmitów i innych tego typu bzdur
- 0 0
-
2023-12-07 19:06
teorie spiskowe wynikają z najprostszych domysłów (1)
jak coś łatwo jest sobie wytłumaczyć nie mając o tym wiedzy. Potem łażą takie nieuki co twierdzą że wirusy nie istnieją, Bill Gates zabija mirków zza swojego komputera za pomocą 5G, ziemia jest płaska no bo przecież widać a samolot w Smoleńsku strącili ruscy mimo iż z czarnych skrzynek wiadomo że piloci lecieli na radiowysokościomierzu a CFIT (controlled flight into terrain) to najczęstsza przyczyna katastrof lotniczych
- 0 2
-
2023-12-08 08:43
Nie mając wiedzy czubie? Termin teoria spiskowa wymyśliły jankeskie służby specjalne po to by z bomby ośmieszać każdego kto potrafi myśleć analizować i demaskować ich kłamstwa które są podawane w mediach głównego ścieku jako prawdy objawione 3 lata temu bando głupków wysmiewaliscie terminem foliowa czapeczka tych którzy mówili że szpryce na kowidek
Nie mając wiedzy czubie? Termin teoria spiskowa wymyśliły jankeskie służby specjalne po to by z bomby ośmieszać każdego kto potrafi myśleć analizować i demaskować ich kłamstwa które są podawane w mediach głównego ścieku jako prawdy objawione 3 lata temu bando głupków wysmiewaliscie terminem foliowa czapeczka tych którzy mówili że szpryce na kowidek będziecie brali do końca życia co roku a teraz jakiś lekarzyna na medonecie dokładnie tak powiedział co roku będzie nowy podwariant krakena mikrona czy cha wie czego i co roku biegiem pod igłę spiskowa teoria miało być wykluczanie samochodów eko podatki itd wszystko jest faktem
- 4 0
-
2023-12-07 10:49
To prawda.Sama elektronika ktora moze byc sterowana dowolnie z centrali.
A tak swoja droga,pamietacie liczniki z kolem ktore sie krecilo?Wtedy to mozna bylo samemu nimi sterowac... ;)- 3 2
-
2023-12-07 10:18
Nonsens. Kompletna bzdura.
- 9 14
Wszystkie opinie
-
2023-12-07 10:05
Opinia wyróżniona
uważajcie liczniki prądu są sterowane zdalnie ! (8)
bez problemu kliknieciem mozna zmienic z 1000 na 100000 , tak samo to się ma co do malych sum - mnożone przez ilosc liczników to miliony. Niejednemu juz "sam" przeskoczył licznik o kilkaset.
Trzeba spisywać co 2 tygodnie ! samemu.- 53 15
-
2023-12-07 10:51
Foliowa czapeczka (5)
Co 2 tygodnie??!!
Codziennie!! I zapisać do tabelka!! Samodzielnie dodajesz i sprawdzasz, nie można im ufać.
Ale tabelka to na papierze - komputer też jest podłączony do prądu i jak piszesz można łatwo zdalnie zmienić 1000 na 10000- 4 11
-
2023-12-07 11:00
(4)
Co Wy macie z ta folia?
- 10 3
-
2023-12-07 14:39
Brakuje argumentów to zasłaniają się za szyderstwem. A prawda jest taka że wszystkie teorie spiskowe foliarzy (3)
...to nie teorie. To informacje które wyciekają i odbywają się po czasie... niestety co raz szybciej
- 5 5
-
2024-03-22 07:29
nie wszystkie ale większość
nie zgodzę sięco do 5G, płaskiej ziemii, reptilian, kosmitów i innych tego typu bzdur
- 0 0
-
2023-12-07 19:06
teorie spiskowe wynikają z najprostszych domysłów (1)
jak coś łatwo jest sobie wytłumaczyć nie mając o tym wiedzy. Potem łażą takie nieuki co twierdzą że wirusy nie istnieją, Bill Gates zabija mirków zza swojego komputera za pomocą 5G, ziemia jest płaska no bo przecież widać a samolot w Smoleńsku strącili ruscy mimo iż z czarnych skrzynek wiadomo że piloci lecieli na radiowysokościomierzu a CFIT (controlled flight into terrain) to najczęstsza przyczyna katastrof lotniczych
- 0 2
-
2023-12-08 08:43
Nie mając wiedzy czubie? Termin teoria spiskowa wymyśliły jankeskie służby specjalne po to by z bomby ośmieszać każdego kto potrafi myśleć analizować i demaskować ich kłamstwa które są podawane w mediach głównego ścieku jako prawdy objawione 3 lata temu bando głupków wysmiewaliscie terminem foliowa czapeczka tych którzy mówili że szpryce na kowidek będziecie brali do końca życia co roku a teraz jakiś lekarzyna na medonecie dokładnie tak powiedział co roku będzie nowy podwariant krakena mikrona czy cha wie czego i co roku biegiem pod igłę spiskowa teoria miało być wykluczanie samochodów eko podatki itd wszystko jest faktem
- 4 0
-
2023-12-07 10:49
To prawda.Sama elektronika ktora moze byc sterowana dowolnie z centrali.
A tak swoja droga,pamietacie liczniki z kolem ktore sie krecilo?Wtedy to mozna bylo samemu nimi sterowac... ;)- 3 2
-
2023-12-07 10:18
Nonsens. Kompletna bzdura.
- 9 14
-
2024-03-21 15:40
Licznik jest Energi
Dlaczego klient który ma nagle wyzsze rachunki niż normalnie po sprawdzeniu go przez ludzi z Energi,musi zapłacić 100 zł ?.licznik jest moją własnąścią czy Operatora?.To jest wyłudzanie pieniedzy od klienta.Tym bardziej że pojecie konserwacji nie istnieje w przypadku liczników.
- 0 0
-
2023-12-08 23:15
(1)
To samo mieliśmy. Nagle licznik wymieniono i cisza. Nawet niewiadomo kiedy.
- 1 0
-
2023-12-22 14:13
Al zgłaszaliście awarie licznika?
- 0 0
-
2023-12-22 13:11
Ta sama sytuacja
Za listopad wzrosło nam zużycie prądu z około 320-350 kWh do 960kwh. W grudniu też idziemy na rekord. Licznik nie nalicza gdy sieć jest wyłączona. Ale gdy włączymy nalicza około 1.2kwh na godzinę ekstra. W skali doby jest to około 26kWh ekstra. Elektryk sprawdził obwody i kabel główny wszystko jest ok. Zaproponował mi ewentualnie podlicznik. Zgłosiłem awarie licznika czekam na odpowiedź do 5 stycznia. Święta mam już zepsute
- 0 0
-
2023-12-15 19:12
Energa to złodzeje
Energa to złodzeje
- 0 1
-
2023-12-07 11:05
Opinia wyróżniona
Energa? (10)
Ta sama sytuacja. Licznik liczy jak chce. Jeden miesiąc: używaliśmy sporo urządzeń i prądu. Rachunek niski. Kolejny miesiąc: nie było na 3 tygodnie, rachunek 2x wyższy.
Zgłosiłem reklamację, postraszyli mnie obciążeniem za demontaż i montaż. OK, zgodziłem się. Przyjechał człowiek, zdemontował licznik, założył inny, nowy, zapłaciłem jakieś ~300 PLN. Dostałem info, że licznik jest ok, kolejne 250 do zapłacenia, ale licznik stary już nie wrócił. Za to kolejny rachunek miałem jeszcze wyższy :D To taka mała zemsta za dopytywanie się. A zużycie mam ciągle nie takie jak moja obecność w domu.
Aha, i mogę mój licznik oddać do niezależnego laboratorium, ale:
- Energa demontuje, bierze do siebie
- oddaje mi, ja go badam
- po moich badaniach znowu bierze go energa do siebie i mi montuje.
Czujecie to?- 80 4
-
2023-12-07 13:23
Energa zna ten problem (1)
znajomy z energii powiedział że mają jakiś problem z licznikami (chyba produkcji włoskiej) które często wskazują za dużo i jest sporo reklamacji. Mają takie sytuacje że zakładają nowy licznik i nagle klient ma 5 razy większe rachunki i zamiast 200 zł płaci ponad 1000 zł. Robią oględziny i wychodzi że wszystko jest ok. Nie potrafią dojść dlaczego tak się dzieje bo w laboratoriach im wychodzi że liczniki działają poprawnie. Zgłaszajcie więc reklamacje i żądajcie wymiany licznika gdy wskazuje za dużo. Warto kupić sobie mały watomierz i wsadzić do skrzynki z bezpiecznikami to będziecie mieli kontrolę, oczywiście musi to zrobić elektryk.
- 3 3
-
2023-12-09 18:15
Ale bzdury
- 0 0
-
2023-12-08 08:21
Drugi licznik
Najlepiej kupic drugi licznik (stary analogowy) niezależnie i zamontować go od razu za pierwszym licznikiem.
W ten sposób bedzie mozna porównać odczyty i żądać wymiany do skutku.- 0 0
-
2023-12-07 11:07
Zemsta :D Jasne (6)
W Enerdze pracuje typ, który patrzy na zgłoszenia wadliwych liczników i złośliwie dopisuje niepokornym kilowatogodziny do rachunków.
- 8 9
-
2023-12-07 11:31
My zawsze płaciliśmy za dwa miesiące zużycia prądu 100-130 zl (4)
Poprzedni rachunek wzrósł do 170zl bez specjalnych zmian w użytkowaniu prądu. Żadnych remontów itp. Ale lepsza sytuacja jest z ogrzewaniem. Zawsze mieliśmy nadpłatę. A w tym roku rozliczenie zamiast w czerwcu przyszło we wrześniu i mamy niedopłatę 900zl!! Mieszkam w bloku. Jak to możliwe??
- 11 2
-
2023-12-07 21:01
Masz podzielniki? (1)
W tym sezonie zmienił się system naliczania opłat przy podzielnikach. Żeby ukrócić tych, którzy nie grzeją wcale oraz tych którzy grzeją na maxa jakby jutra miało nie być.
- 0 0
-
2023-12-07 22:33
Czyli jak najlepiej ogrzewać mieszkanie w bloku?
W sypialni mam wyłączone ogrzewanie, a i tak jest za ciepło. Kuchnia 3/5 (grzejnik ten klasyczny żeberkowy) większy pokój ma dwa małe grzejniki jeden ustawiony 3/5 drugi 2/5, a jak jest choinka przy nim to wyłączam na miesiąc. Podzielniki są wymienione kilka lat temu. Mimo podwyżki cen mamy niedopłatę 900. Według podzielników oba kaloryfery, które grzały 3/5 w porównaniu do poprzedniego roku naciągnęły znacznie więcej jednostek. To możliwe, że są wadliwe? Gdzie szukać przyczyny?
- 0 0
-
2023-12-07 16:22
obajtkowe zlodzieje .
- 1 2
-
2023-12-07 13:24
Ceny energii poszły do góry
Jak masz piec dwu funkcyjny gazowy to on też pobiera więcej energii w czasie zimy. Możesz kupić sobie watomierz taki do kontaktu wsadzany i sprawdzić ile zużywają ci urządzenia. Są też takie do skrzynki elektrycznej i wtedy masz kontrolę czy zużycie jest takie same jak w liczniku. Polecam też rozliczenia rzeczywiste, zawsze pierwszego sprawdzasz stan licznik i podajesz i wtedy widzisz dokładnie ile na miesiąc ci wychodzi.
- 3 1
-
2023-12-07 13:02
tak ...jak stwierdzili , że mi zawyżał to u tego pana nagle zmieniło się że zaniżał i mogą doliczyć to co zaniżał
- 0 0
-
2023-12-08 21:36
Mam identyczną sytuację a Energa ze mnie kpi!
Co prawda mam ogrzewanie panelowe ultra energo-oszczędne, każdy panel w liczbie trzech ma tylko po 1000W a nie jak to bywa w konwektorach po 2500W, ale widząc co się święci wróciłem od 1 listopada do węgla, bo na szczęście zostały mi 3 piece kaflowe, paląc 25 dni w listopadzie, grzejąc tylko 5 dni dostałem tylko za jeden miesiąc ponad 820 zł fakturę!!! Ja się pytam za co to?! Energa kazała mi płacić za ekspertyzę!!! Nie dostaję odpowiedź z tytułu reklamacji! Nie ma nas prawie w domu, kamienica jest pusta, sąsiedzi od lat za granicą, nikt nie miał prawa się podłączyć! W domu tylko ledy, prawie wszystko na baterie, prócz telewizora. Woda i kuchenka na gaz! Lampy z czujką na ruch a takie rachunki!!!! Dodatkowo mamy pod dachem osobę niepełnosprawną i mamy niby zawyżony limit a to stolec daje! Okradają nas w biały dzień! Ludzie wyjdźmy w końcu na ulicę!
- 0 0
-
2023-12-08 13:34
czy rzadko się zdarza?
Ja miałem podobną sytuację od sierpnia 2022 do marca 2023. Po urlopie, gdy nie było nikogo w mieszkaniu raptem zużycie wzrosło 3 krotnie. Myślałem, że ktoś się na lewo podłączył. Przy wyjeździe na weekend wszystko wyłączyłem głównym bezpiecznikiem, zrobiłem zdjęcie licznika i po powrocie nic nie przybyło, czyli nikt się nie podłączył. Wymieniłem wszystkie sprzęty na energooszczędne, pilnowałem aby nic zbędnego nie było podłączone nawet na standby, żarówki ledowe itp itd a rachunek x3. Kupiłem miernik zużycia prądu, wszystko odłączyłem ponownie, zrobiłem zdjęcie stanu licznika i puściłem zmywarkę przez miernik. Zużycie po cyklu zmywania na mierniku 0,9kwh a na liczniku przybyło 4,3kwh. Reklamacja do Energi, boksowanie z formularzami i czepianie się, że to nie takie. Szkoda gadać. W końcu przyszli panowie z walizką i dokonali badania licznika na miejscu. Jak zobaczyli wynik to powiedzieli o kur... i wymienili go na inny. W końcu doczekałem się zwrotu nadpłat za pół roku a teraz mam zużycie o 1/3 niższą bo energooszczędne sprzęty zostały. Trzeba mieć dużo zdrowia i samozaparcia aby walczyć o swoje z taką instytucją jak Energa...
- 3 0
-
2023-12-08 12:52
Powinny być dwa liczniki.
Jeden dostawcy, drugi użytkownika, a raczej firmy wskazanej przez użytkownika. Licznik miałby wszelki certyfikaty, a za jego posiadanie wnosiłoby się niewielką opłatę na rzecz firmy. Firma za to byłaby stroną wspierająca odbiorcę w sporze z dostawcą.
Obecnie odbiorniki mocno "odkształcają" pobierany prąd, a niektóre liczniki źle mierzą takie odkształcone przebiegi. Źródłem takich przebiegów często bywają lampy LED. Były badania ukazujące nawet 10-krotne zawyżenie wskazań (czyli 5W żarówka led "rozliczana" była jako odbiornik pobierający 50W). Inna potencjalnym źródłem problemów może być awaria układu PFC w zasilaczach np. komputerowych. Wówczas wadliwy licznik "rozliczy" peceta jak dwie farelki włączone na pełną moc.- 1 0
-
2023-12-07 08:21
Gdyby wprowadzić w życie świetną ustawę autorstwa platformy lex wiatrak, to prąd byłby o 90 procent tańszy (7)
Wystarczyło pożyczone z UE 5 miliardów euro wydać na stare wiatraki siemensa, zamontować je 300 metrów od domów i prąd byłby tani, jak przysłowiowy barszcz
- 13 33
-
2023-12-07 13:58
Mówisz, że (1)
Rząd premiera Morawieckiego zezwolił na postawienie morzu przestarzałych wiatraków Siemensa, które nowa władza chciała postawić na lądzie?
- 2 1
-
2023-12-08 07:38
To ty piszesz glupoty .
- 0 0
-
2023-12-07 11:58
Można było przerobić fabrykę polskich samochodów elektrycznych..
..ale niestety mimo wycięcia czterystu hektarów lasu i wydania kupy milionów złotych polskiego podatnika, fabryka nie powstała do dnia dzisiejszego.
- 3 4
-
2023-12-07 09:22
Można też było nie uchwalać lex wiatrak autorstwa PiSu i nie zabijać tym całej energii odnawialnej w Polsce. (3)
Tysiące nowiutkich wiatraków poszło do śmieci...
- 4 6
-
2023-12-07 09:33
Tysiące starych wiatraczków-szrotów ma dla nas siemens (2)
nikt w europie ich nie chce
- 6 4
-
2023-12-07 09:51
Mieliśmy nowe, które w Europie chcieli. Poszły na sprzedaż dzięki PiS. (1)
- 3 8
-
2023-12-07 11:30
kto je kupił?
nikt nie jest taki głupi. nawet Niemcy wycofują się z wiatraczków
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.