• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lodołamacz "Tarpan" na wodzie

VIK
19 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Wodowanie lodołamacza odbyło się za pomocą dźwigu.
  • Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych.
  • "Tarpan" ma prawie 29 metrów długości.
  • Marcin Ryngwelski, prezes stoczni Remontowa Shipbuilding.
  • Wodowanie lodołamacza odbyło się za pomocą dźwigu.
  • Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych.
  • Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych.

W Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbyło się wodowanie lodołamacza liniowego dla szczecińskich Wód Polskich. "Tarpan" razem z bliźniaczym "Ocelotem" zastąpi wysłużone jednostki i będzie pełnił służbę na Szczecińskim Węźle Wodnym.



Na początku marca zwodowano "Ocelota", teraz za pomocą dźwigu zwodowano "Tarpana". Obie jednostki zostały zamówione przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Jednostka już jest wyposażona. Kolejnym etapem będą próby portowe, a potem próby na akwenach otwartych, poprzedzające przekazanie obu jednostek zamawiającemu.

Gospodarka morska w Trójmieście



"Tarpan" o długości prawie 29 metrów i silniku o mocy 850 KM doskonale sprawdzi się na odrzańskich wodach, które charakteryzują się występowaniem płycizn, załamań i zwężeń.

Wodowanie lodołamacza "Tarpan".


Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych. Przeznaczone są przede wszystkim do kruszenia i rozdrabniania lodu, jak również likwidacji zatorów lodowych oraz odprowadzania pokruszonego lodu w celu zapobiegania wystąpienia powodzi zatorowej. Jednostki te wykorzystywane będą również do uwalniania filarów mostowych od lodu oraz kruszenia pokrywy lodowej w portach śródlądowych, a także do innych zadań pomocniczych.

Lodołamacz "Ocelot" na wodzie. Gdańsk buduje dla Szczecina



"Ocelot" i "Tarpan" to dwie nowe jednostki, które zastąpią we flocie RZGW Szczecin lodołamacze biorące udział w akcji lodołamania od pół wieku. Jednostki miały zostać oddane pod koniec ub. roku, niestety pandemia pokrzyżowała te plany.
VIK

Miejsca

Opinie (38)

  • Czy jest gdzieś dostępna statystyka z ilością wszystkich wodowań na przestrzeni ostatnich 10 lat z podziałem na stocznie prywatne i stocznie państwowe?

    • 10 5

  • brawo STAL-REM!

    • 17 0

  • Po co nam stocznie skoro są stocznie w Niemczech? (3)

    • 11 27

    • żeby partyjni koleżkowie

      mieli ciepłe posadki no nie PISkliwy trolciu

      • 14 10

    • Tam pinokio prom buduje?

      • 8 1

    • Jak tam

      Stocznia w Świnoujsciu?

      • 0 0

  • Na lato w sam raz się przyda (1)

    będzie kruszył szuwary na zalewie

    • 17 6

    • Może Cię to zaskoczy

      ale w przyszłym roku też będzie zima i za dwa, trzy, dziesięć lat ...

      • 4 3

  • No trochę się spóźnił...

    • 10 6

  • Brawo (7)

    Remontowa jedna z niewielu stoczni która mimo trudnego okresu jakoś idzie do przodu... Powodzenia panowie

    • 17 6

    • Stalrem (2)

      Północna dała teren ... tylko

      • 8 2

      • Nie Północna (1)

        a RSB i nie teren a halę, szacun dla StalRemu

        • 6 0

        • No niezupełnie hale,

          Na halę trafiły dopiero w grudniu. Wcześniej stały obok hali

          • 5 0

    • RSB

      to nie jedna z niewielu a jedyna

      • 3 1

    • (2)

      RSB w cale nie idzie do przodu, tylko zamyka się.

      • 5 3

      • (1)

        Na przekór zawistnym konkurentom, którzy by tak chcieli jest odwrotnie. Nawet Pan Minister Błaszczak zauważył, że z tą stocznią chce budować Mieczniki i nie tylko, wskazując w wywiadzie jako stocznię prywatną z doświadczeniem w budowie okrętów do zwalczania min. Na tym portalu też podano, że jako jedyna złożyła ofertę na statek pożarniczy dla Szczecina. Medialnie wokół stoczni jest duże zainteresowanie z propozycjami budowy statków i okrętów więc może lepiej napisać, że tak jak wiele innych stoczni ma pewne przejściowe problemy a to nie oznacza że się zamyka.

        • 2 2

        • Te przejściowe problemy zaczęły się już ponad cztery lata temu. Kończą się kontrakty nowych nie widać. O obudowie fregat można zapomnieć bo ani pojęcia nikt o tym nie ma a jeżeli to się zacznie to za kilka lat. Do tego czasu trzeba dożyć.

          • 0 0

  • Może coś o stępce Batorego w Szczecinie (1)

    Jeszcze leży, czy już złomiarze rozdysponowali ?

    • 14 2

    • A po co tutaj o tym pisać?

      Przecież to portal trójmiejski

      • 4 3

  • Ale lody już spłynęły!

    • 8 4

  • Lodolamacz

    Przyda sie na lody Calypso w lecie .

    • 5 7

  • Bardzo ładny, efektowne malowanie.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane