- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Lodołamacz "Tarpan" na wodzie
W Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbyło się wodowanie lodołamacza liniowego dla szczecińskich Wód Polskich. "Tarpan" razem z bliźniaczym "Ocelotem" zastąpi wysłużone jednostki i będzie pełnił służbę na Szczecińskim Węźle Wodnym.
Na początku marca zwodowano "Ocelota", teraz za pomocą dźwigu zwodowano "Tarpana". Obie jednostki zostały zamówione przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Jednostka już jest wyposażona. Kolejnym etapem będą próby portowe, a potem próby na akwenach otwartych, poprzedzające przekazanie obu jednostek zamawiającemu.
Gospodarka morska w Trójmieście
"Tarpan" o długości prawie 29 metrów i silniku o mocy 850 KM doskonale sprawdzi się na odrzańskich wodach, które charakteryzują się występowaniem płycizn, załamań i zwężeń.
Wodowanie lodołamacza "Tarpan".
Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych. Przeznaczone są przede wszystkim do kruszenia i rozdrabniania lodu, jak również likwidacji zatorów lodowych oraz odprowadzania pokruszonego lodu w celu zapobiegania wystąpienia powodzi zatorowej. Jednostki te wykorzystywane będą również do uwalniania filarów mostowych od lodu oraz kruszenia pokrywy lodowej w portach śródlądowych, a także do innych zadań pomocniczych.
Lodołamacz "Ocelot" na wodzie. Gdańsk buduje dla Szczecina
"Ocelot" i "Tarpan" to dwie nowe jednostki, które zastąpią we flocie RZGW Szczecin lodołamacze biorące udział w akcji lodołamania od pół wieku. Jednostki miały zostać oddane pod koniec ub. roku, niestety pandemia pokrzyżowała te plany.
Miejsca
Opinie (38)
-
2021-03-19 19:40
Chyba w powietrzu
- 0 0
-
2021-03-19 23:47
po statkach o wyporności 10.000- 20.000ton.. teraz pozostało nam się chwalić .. lodołamaczem o 20t wyporności
To tak, jakby po przebiegnięciu maratonu chwalić się wejściem na 3cie piętro.
- 9 2
-
2021-03-19 23:49
Piękna łódka. A kiedy zobaczymy statki z prawdziwego zdarzenia? (1)
- 7 0
-
2021-03-20 15:01
Już tu takich nie będzie
- 4 1
-
2021-03-20 05:35
Kolejne projekty ukonczone to teraz bedzie mozna zwolnić następnych pracowników (1)
Nie potrzebnych
- 8 1
-
2021-03-20 20:20
Zwolnienia
A czy to prawda że zwalniają !
- 3 2
-
2021-03-20 06:02
(1)
A czy na stoczni w rusztowaniach nadal pracuje paker Rafi? Bardzo za nim tęsknię i wciąż go wspominam! Niesamowity był!
- 4 0
-
2021-03-22 11:57
ola ja tez pamietam
ach jak bylo grzmocone na schodkach koło straży....ogien taki ze sikawki sie uruchomily
- 0 0
-
2021-03-20 06:35
Potężny!
Na miarę narodowych możliwości!
I to nie jest ostatnia łódka !
Tak wygląda przemysł stoczniowy z kolan wstanięty dzięki parti!- 5 0
-
2021-03-20 08:04
Ten pan na zdjeciu wyglada jakby zabrakło mu 10 groszy do wina.
- 6 0
-
2021-03-20 08:41
Konstrukcja z lat 60
- 4 2
-
2021-03-20 13:26
wygląda jak jakiś komunistyczny holownik po remoncie (2)
- 6 0
-
2021-03-20 18:21
Bo jest.. powstal za komuny 1 sekretarza kaczynskiego.
- 2 0
-
2021-03-21 10:07
Fakt, piękny nie jest. Ale pewnie nie musi. Musi być funkcjonalny.
- 1 0
-
2021-03-22 11:58
kiedy info o nowych projektach dla RSB
p. Wioletto ile mozna czytac przedruki z portalu morskiego
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.