- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
MTMG zabezpiecza hałdy z węglem
Morski Terminal Masowy Gdynia wzbogacił się o urządzenie zraszające, które pomoże zmniejszyć zapylenie w terminalu powstające w trakcie rozładunku i załadunku różnego rodzaju towarów sypkich. Zraszane będą przed wszystkim hałdy węgla.
Urządzenie, czyli tzw. zraszacz, zbudowane jest na bazie wozu asenizacyjnego (maszyna rolnicza) z funkcją hydrosiewnika składającego się z układu pomp, umożliwiających poprzez działko np. obsiewać pobocza budowanych autostrad i dróg nasionami roślin, podlewać pola, czy właśnie zraszać powierzchnie placów składowych. Zasięg urządzenia zraszającego wynosi do 50 metrów.
- W naszym terminalu będziemy przede wszystkim wykorzystywać funkcję zraszania. Będziemy zraszać hałdy węgla, którego znaczne ilości teraz przeładowujemy - mówi Julian Karaszewski, specjalista ds. technologii i inwestycji MTMG-Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. - W znacznym stopniu zostanie ograniczone pylenie na terenie terminalu, co na pewno pozytywnie odczują mieszkańcy pobliskich domów. Hałdy z węglem będą zraszane za pomocą działka o regulowanej dyszy. Urządzenie posiada również funkcję mieszania wody z mleczkiem wapiennym - na polewanych taką mieszanką hałdach węglowych tworzyć się będzie tzw. skorupka wapniowa zabezpieczająca przed pyleniem oraz nagrzewaniem się składowanego węgla.
Zraszacz to nie jedyna inwestycja, która usprawni pracę w gdyńskim terminalu masowym. Na parkingu zewnętrznym, przeznaczonym dla 122 samochodów ciężarowych, został zainstalowany specjalny namiot, w którym można pobierać próbki zboża w trudnych warunkach atmosferycznych. Samochody ciężarowe ze zbożem mogą wjechać na teren MTMG dopiero po uzyskaniu pozytywnego wyniku badań laboratoryjnych próbek.
- Namiot o długości 20 metrów, szerokości 10 metrów i wysokości 4,20 metra wydzierżawiliśmy na razie na pół roku - wyjaśnia Karaszewski. - Zainstalowanie namiotu na parkingu zewnętrznym umożliwiło nie tylko obsługę pojazdów ciężarowych z ładunkiem podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych, ale pozwoliło również ograniczyć hałas towarzyszący obsłudze pojazdów. Obecnie z naszego parkingu korzysta także Bałtycki Terminal Zbożowy i samochody udające się do tego terminalu skorzystają również z wprowadzonych udogodnień.
- Morski Terminal Masowy Gdynia to nowoczesny terminal uniwersalny i takim pozostanie. Naszym celem jest różnorodność obsługiwanych towarów. Chcemy być terminalem wyróżniającym się przede wszystkim jakością oferowanych usług oraz nowoczesną technologią przeładunku - mówi Rinus Roose, dyrektor do spraw marketingu i rozwoju MTMG- Morskiego Terminalu Masowego Gdynia.
W ubiegłym roku na Nabrzeżu Szwedzkim został zmontowany nowy żuraw firmy Famak z udźwigiem 25 ton na chwytaku, który zwiększył dobowe tempo przeładunku śruty sojowej, węgla, koksu oraz innych ładunków masowych. Do tego terminal wzbogacił się o dźwig samojezdny firmy Liebherr. Udźwig nowego żurawia to ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg to 48 metrów. Jest to siedemnasty z kolei żuraw w terminalu masowym i zarazem najnowocześniejszy. Dzięki wysokiej wydajności przeładunkowej sięgającej 20 tysięcy ton w ciągu doby, znacznemu skróceniu uległ czas obsługi ładunków, a tym samym czas pobytu statków w terminalu.
Miejsca
Opinie (24)
-
2013-06-19 20:46
ses
zraszają i dalej pyli i co dalej?
- 0 0
-
2012-11-06 15:41
Zraszacze
Wyglada na to ze Port Gdynia inwestuje. Byleby nie przeiwestowali bo wtedy juz tylko upadlosc, jak w Grecji.
- 0 1
-
2012-10-25 13:57
MTMG truje... (2)
a ten RR pewnie nie wie co mówi po polsku ( francuski pewnie zna dobrze ), albo jest żle tłumaczony albo niedoinformowany. Morski Terminal Masowy Gdynia to zakała portu i miasta. Wozem od gnojówki, takie też były kiedyś wozy asenizacyjne,
chcą dbać o środowisko a hałdami węgla, chemią, gazami ( eter ) czy smrodem
przeładowywanych pasz trują na potęgę.
PS. Na fotografi za traktorem z beczkowozem widać przychodnię zdrowia ( sic! tam się leczy ludzi ) - niedługo będzie czarna.- 4 6
-
2012-10-26 09:53
jak się kogoś o coś oskarża to albo się daje dowody
albo zamyka ryj.
- 2 0
-
2012-10-25 15:07
Za beczkowozem znajduje się magazyn a nie przychodnia!
- 4 1
-
2012-10-25 01:19
niech wykorzystają ten patent na Szadułkach !
może smród będzie mniej intensywny ?
- 4 0
-
2012-10-24 22:38
lukasz
tak mokry wengiel wiecej wazy i juz jestesmy do przodu brawo
- 2 0
-
2012-10-24 21:35
Łał
ale urządzenie jaki postęp i do tego ten namiot wielkie łał
Rozwijamy nasz potencjał nie da się ukryć tygrysy północy!!!!!!!!- 3 0
-
2012-10-24 20:27
na polewanych taką mieszanką hałdach węglowych tworzyć się będzie tzw. skorupka wapniowa zabezpieczająca przed pyleniem oraz
Kiedyś chlapali wapnem żeby było widać czy nie kradną z hałdy ...
- 3 0
-
2012-10-24 11:41
Komedia (1)
Traktor i przebudowany szambowóz nową inwestycją portu :)
- 39 2
-
2012-10-24 20:05
to prawda, nie wyglada tak efektownie jak stadion narodowy
ale ma pare zalet: jest tanie, sensowne i DZIALA.
- 7 0
-
2012-10-24 19:36
Będą im się te hałdy palić
Dojdzie do endogenicznych pożarów pyłu węglowego i zamiast zapylenia będzie zadymienie i zaczadzenie
- 2 0
-
2012-10-24 18:47
jak kupicie nowe dlugopisy do MTMG tez o tym napiszcie. Gdynia- miasto o wielkich mozliwosciach.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.