- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (95 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Mariner Capital Limited ma wyłączność
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zakończył negocjacje i osiągnął porozumienie z Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian's na Malcie w sprawie prywatyzacji spółki Port Gdański Eksploatacja. Strony przystąpiły do realizacji kolejnych procedur przewidzianych w procesie sprzedaży.
Mariner Capital Limited zajmuje się budową, zarządzaniem oraz inwestowaniem w terminale morskie. Spółka świadczy także usługi logistyczne. Spółka zainwestowała dotychczas w trzy terminale - Baltic Container Terminal w Rydze, włoski Terminal Intermodale Venezia i Durres Terminal Kontenerowy w Albanii.
Port Gdański Eksploatacja jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym. Spółka powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Z kolei w wyniku uchwały podjętej przez Zgromadzenie Wspólników o przekształceniu spółki, w dniu 15 września 2010 roku spółka Port Gdański Eksploatacja została zarejestrowana jako spółka akcyjna.
Do sprzedaży przeznaczono 100 proc. kapitału zakładowego spółki. Na ogłoszenie ZMPG o zbyciu spółki swoje oferty złożyło w sumie pięć firm i konsorcjów.
Miejsca
Opinie (23)
-
2014-11-20 12:06
I znowu oddali strategiczną spółkę jakimś szemranym nabywcom z rajów podatkowych i innych (4)
egzotycznych zakątków. Potem się okaże, że wszystko w tym kraju poprzejmują ruski itp..
Jakie plany? Zalanie Polski importowanym węglem?- 43 6
-
2014-11-20 12:22
Gamoniu.. (3)
Lepiej niech splajtuje?, to pójdziesz na zasiłek, a wtedy będzie płacz, jaka to PO wstretna...
- 8 11
-
2014-11-20 12:27
cóż
czas pokaże co ze spółką żeby chłopaki nie mili gorzej
- 8 1
-
2014-11-20 15:04
Tak splajtuje..na pewno splajtuje ..a Polnocny terminal konenerowy wciaz sie rozbudowuje i prosi o jeszcze..... (1)
Komu ten kit...Ktos zrobil interes zycia...Nawet gdyby mialy tam rosnac maki czy habry to ziemie odsprzedac moza z 5 krotnie wiekszym zyskiem innej spolce..Np z duzymi pieniedzmi z rosjii..Gdzie jest wtedy odpowiedzialnosc za panstwo,odpowiedzialnosc za przewozone ladunki,gdzie w tym wszystkim jest interes narodowy.? Pilsudski by was wszystkich powywieszal.
- 6 3
-
2014-11-20 19:11
Wypowiedział się ekspert....
Kompletnie nie wiesz o czym piszesz, "Polnocny terminal kontenerowy" a co to ??? Chyba DCT "mędrcu"....kolejny bezmyślny pieniacz...
- 5 0
-
2014-11-20 12:19
Tak trzymać.
I pogonić Solidarność!
- 10 17
-
2014-11-20 12:42
Widzisz teraz Jaworski do czego doprowadziłeś? Sprzedają majątek Stoczni Gdańskiej!!!! (2)
To wszystko twoja wina i tego pacana Karola `Opony` Guzikiewicza, który chciał być teraz radnym...chyba tylko po to żeby palić opony w Urzędzie!
- 11 21
-
2014-11-20 13:05
Różnica (1)
Hej ! Odróżniasz port od stoczni?
- 10 0
-
2014-11-20 13:10
To postman ze Srebrzyska
zostawcie go w spokoju. Jest niegroźny.
- 10 0
-
2014-11-20 12:45
Czyżby Przewodniczący RN Portu pan Paweł Adamowicz (4)
bał sie o swój los jako prezydenta i wyzbywa się majątku podległego mu Portu?
- 16 8
-
2014-11-20 12:54
Budyniowe ostatki. (3)
Adamowicz faktycznie, może robi ostatnie ruchy przed porażką w dogrywce z Jaworem. Nie wierzyłem, że to się może udać, zawsze od lat głosowałem na PO, ale po raz pierwszy to zmienię. Jawor jest chyba mniejszym złem niż BUDYŃ.
- 9 4
-
2014-11-20 13:03
głosując na Jawora popierasz Kaczora (2)
- 7 4
-
2014-11-20 13:10
Myślę, że to nie jest wcale takie oczywiste.
Tak jest na szczeblu centralnym, ale lokalnie jest ważniejsza umjejętność do współpracy i unikanie wciąganie w układy biznesowo mafijne. Pochodzenie partyjne to sprawa trzeciorzędna.
- 3 0
-
2014-11-20 13:18
Niegłosując na Jawora popierasz Budysia Ptysia.
alias Ludvika XV
- 5 1
-
2014-11-20 13:06
No nie kumam.. Zamiast budować, produkować, inwestować i zarabiać (1)
te ch*** sprzedają co jeszcze zostało jakimś pajacom, firmom krzakom zarejestrowanym pod palmą.
Cały zachód trzyma co ma i modernizuje by nadal mieć i produkować. Tu w tym raju sprzedają co zostało.. no normalnie szok.
Kiedy i jak ma tu być lepiej skoro nic nie będzie nasze???
Z jakiej racji sprzedają coś czego nie wybudowali???
Przecież jak stocznia była to taki Adamowicz stał na stojąco pod stołem i teraz sprzedaje coś czego nie wybudował!!!
A wy kochani pracownicy tak się nie cieszcie!!!
Spółka zwolni WAS wszystkich i będą pracować Rumuni i Litwini a wy pójdziecie pić wódkę w krzaki.
NIC lepiej nie będzie.- 27 2
-
2014-11-20 14:11
Nie buzuj sie tak, nikogo nie zwolni bo zostaną podpisane pewne deklaracje wraz ze sprzedażą spółki. Poza tym sprzedana zostanie jedynie firma, właścicielem gruntów i budynków nadal zostaje ZMPG więc nie będzie tak że nowy nabywca będzie robił co chciał.
- 0 4
-
2014-11-20 13:08
Krzak z Malty wydyma pracowników i podatki w Polsce.
Polityka PO. Po nas potop.
- 26 2
-
2014-11-20 13:20
Kochani
Dorotce wszystko lata, szukajcie pracy, dobre czasy dla portowców to historia, głosujcie na PO.
- 19 2
-
2014-11-20 14:48
No i fajnie.. Ruscy przejęli port będziemy mieli tani węgiel z Donbasu.
Brawo panowie sprzedawczyki, o to chodziło wam od samego początku...Teraz jeszcze dołóżcie akcji tak jak to robi arp czy mars... Np. do Lotosu podzielcie na spółki i sprzedajcie.... Do tego jesteście zdolni wy ubeckie k****
- 11 4
-
2014-11-20 15:52
No i gdzie się teraz DCT rozwinie ...no niech no zgadnę?To ile macie chłopaki tych hektarów pod nasze kontenery?
Marine Capital Limited
3/F Sackville House
40 Piccadilly
London W1J 0DR
Czyli ktoś może robić biznes...ale nie Polska firma.. to za trudne..To może cały zarząd portu w końcu podał by się łaskawie do dymisji? Nie zasłaniajcie się ustawa z 20054 roku nieudacznicy. Wy się nawet do łopaty nie nadajecie a co dopiero do sprawnego zarządzania tak ważną strategicznie dla Polski firma.- 8 6
-
2014-11-21 12:40
Dwa pytania
Do dziennikarzy, niech napiszą.
1. Kto jest właścicielem spółki kupującej port? Bo każda spółka, nawet z Malty ma swoich właścicieli, osoby fizyczne, czasem nawet słupy.
2. Dlaczego firma ta kupiła porty w Albanii i Wenecji? Porty te słyną z dużego przemytu narkotyków do Europy.- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.