• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • Jak tam marka talinder? HaHaHa

    • 2 0

  • A co tu badać ?? (3)

    Trzeba sprzedawać porządne krawiectwo, a nie szmaty. Rozmiary chyba dla liliputów, bo normalna osoba niż nie założy. Po pierwszym praniu nie nadaje się już do noszenia.
    Wolę wyrób krajowy, może mniej modny, za to dobrze skrojony i z dobrego materiału.

    • 41 20

    • Zadbajcie lepiej o bezpieczenstwo swoich produktow

      Proponuje zbadac bezpieczenstwo tych produktow, zwlaszcza dzieciecych. Ubrania farbujaąąą, zawieraja niebezpieczne dla dzieci dodatki krawieckie. Na drugim miejscu mowiłbym o badaniach dotyczacych decyzji zakupowych czy ulepszania ekspozycji. Jesli nie zadbacie o klienta nie liczcie na to, ze bedzie czul dume, bo to polska firma i wypowiadal sie na jej temat pochlebnie. Z tego co widac doswiadczenoa klientów, ktorzy sie tu wypowiadają nie daja powodow do dumy.

      • 0 0

    • przestań jadać kebaby i pić piwsko to w końcu wpasujesz się w rozmiarówkę! (1)

      • 9 19

      • Żałosny wpis

        Hejtujesz z własnej inicjatywy, czy na polecenie prezesa. Lepiej spisz uwagi, które tu dobrzy ludzie umieścili w komentarzach i będziesz miał gotowy wynik badań - Prezes zaoszczędzi kilka milionów.

        • 15 4

  • Gdzie oryginalne projety? (1)

    Nie jestem ich klientka ale ostatnio na FB wyswietlily mi sie sukienki z najnowszej kolekcji Reserved ,patrzę a tam prawie wszystskie modele zerzniete z innych firm. Jedna to juz w ogole mnie rozbawila bo byla identyczna ktora mialam na sobie z Zara z zeszlego roku i rozni sie tylko minimalnie innym printem kwiatowym..... smiac sie chce. Ja rozmumiem...trendy ale zeby kopiowac projekty innych firm to chyba przesada. Moze nikt sie nie skapnie bo inni mieli to w zeszlym roku

    • 3 1

    • W wielu sieciówkach część projektów jest do siebie zbliżona, raz trend, dwa podobne inspiracje projektantów. Co kolekcje nie wymyślisz setek projektów, które będą się od siebie diametralnie różnić. To zrozumiałe, że różne osoby mogą mieć podobne pomysły w tym samym czasie.

      • 0 0

  • aa

    Ty ćwoku. Myślisz, ze lpp stawia fabryki w Bangladeszu i zatrudnia tam szwaczki dzieci?? No to nic tylko pozazdrościć fantazji.

    • 1 2

  • raz kupilem kurtke i po 3 msiacach wywalilem na smietnik. (8)

    jakość z d*py ceny z kosmosu. aaaa i rozmiarowka jakas ich wlasna bliżej nie okreslona.

    • 49 8

    • Tak...na pewno kupiłeś...Jedyne co zrobiłeś do trolling po południu (7)

      Jak Ci się rozwaliła kurtka to dlaczego jej nie zwróciłeś do sklepu? Masz dwa lata na zwrot...nie wiesz o tym? Ale nie Ty nie wiesz, bo jedyne co kupiłes ostatnio to kebab na dworcu nieprawdaż???? Dlatego rozmiarówka się nie zgadza jak się ma bebzon do łydek...

      • 7 16

      • trzymasz wszystkie paragony? (2)

        bo mi zdarza sie je zawieruszyć.
        A co do cen i rozmiarówki- zgadza się.

        • 6 1

        • (1)

          wystarczy pokazać zdjęcie paragonu przy zwrocie czy reklamacji, nie trzeba ich kolekcjonować

          • 2 2

          • ja zawszę robię zdjęcia wszystkim paragonom
            i czeszę się tylko w lewo, bo tak jest na zdjęciu w dowodzie :D

            • 1 0

      • (3)

        nie obrażaj klienta swego bo możesz już nie mieć żadnego
        to jest nowa polityka firmy - obrażanie w sieci?
        prezes o tym wie?

        • 12 1

        • Kocio...ty lepiej zobacz kto tu kogo obraża...zawistny Polak - bo firma się rozwija??? (2)

          najlepiej jest zazdrościć prawda? w oczy kole że komuś się udało, ze wyprowadził polskie marki w świat...Ale durny sebiks napisze że to szmaty, że rozmiar nie ten i powiela schemat zakompleksionego polaka co to w życiu tylko trolluje. A sam w życiu pewnie nigdzie nie byłeś, nic nie widziałeś a teraz jesteś światowcem hmmm?

          • 4 11

          • (1)

            czyli prezes jeszcze nie wie...

            • 9 1

            • Zastanawiam się co za kretyn pisze ten komentarz ? Przypuszczap ze to jakiś pracownik- obronca firmy Reserved. Ciekawe czy faktycznie prezes wie, jakich prostaków zatrudnil , chociaz nie ma co - lojalnych :D

              • 6 6

  • Odpowiedzialni społecznie??? (3)

    Żart jakis! Ubrania szyte w Chinach i Bangladeszu, m.in. ich metki znaleziono w zawalonym budynku Rhana Plaza. Szkoda, ze nikt o tym nie pamięta, ani o wyzysku jaki wspiera kupując kolejna szmatę tej marki.

    • 10 1

    • (2)

      Widać nie wiesz jak działa biznes, teraz się przenoszą do Polski, a wcześniej szyć musieli gdzieś,a Polska miała za słabe moce przerobowe.

      • 1 2

      • Hipokryzja i wyzysk

        A co mnie obchodzi działanie biznesu? Interesuje mnie to, ze ubrania, ktore noszę nie sa tworzone na krzywdzie ludzkiej i mają dobrą jakość. Mozna szyć w Chinach z nieszkodliwych materiałów i dbać o swoich pracowników niezależnie od tego, czy zbajdują sie w Europie czy w Azji. Dlatego nazywanie LPP firmą odpowiedzialną społecznie jest po prostu kłamstwem.

        • 2 1

      • Sorry, nie kupuje tego

        Mogli szyć w Polace, jest sporo firm, ktore szyją w Polsce lub Europie na godziwych warunkach i oferują świetne jakościowo ubrania. Szyć gdzies? Sweter wart 2$ u nas kosztuje 80 pln, za to ludzie, którzy go szyja zarabiają 10-20$ miesięcznie, a firma LPP (nie tylko oni) udają, ze ich to nie dotyczy.

        • 3 1

  • pracuje w ich salonie i jestem bardzo zadowolona. (5)

    Umowa o prace, stawka bliska sredniej krajowej, szkolenia i premie za wyniki. Dbaja rowniez o rozwoj pracownika.

    • 8 10

    • Na bank

      • 3 0

    • (2)

      To czemu Ty się nie rozwinelas?

      • 10 4

      • Jest zadowolona...wystarczy...

        • 0 0

      • prezesowi się nie spodobała:)

        • 3 0

    • Masz podstawy 2600zl + bonusy za sprzedaz? :)

      • 0 1

  • Powtarzalność wzorów w Reserved to patologia, pominę fakt że na każdym ciuchu jest reklama Reserved.... (1)

    Bo fajnie jest stać w kasie obok typa w tej samej kurtce, lub spotkać na ulicy 3-4 osoby w tym samym T-shircie, itd, po tych kilku sytuacjach omijam szerokim łukiem Reserved...

    • 5 1

    • A to dobry wpis

      Nooo... moze byylaby wieksza sprzedaz w Reserved gdyby te ciuchy nie byly z logo hahaha

      • 0 0

  • super firma. dba o rozwoj w Polsce. (3)

    Uwielbiam ubierac sie w ich salonach. Szyk i elegancja. Nawet ostatnio jak bylam w Londynie jak odwiedzalam mojego chlopaka Ahmeda to widzialam ich sklepw Londynie. Ludzie normalnie rozszarpywali sobie ich towar.

    • 2 14

    • Poszla po bandzie...

      I do tego jest fantazja...

      • 2 0

    • Izo - masz juz zajady ze smiechu?

      Z tych, którzy zaminusowali twoj wpis - biorąc go na serio?

      • 5 2

    • darmo rozdawali uchodźcom?

      • 6 0

  • no Rozwalił mnie ten tekst (8)

    "a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki."

    Ludzie skąd wy bierzcie pomysły na takie teksty. Jedyne co łączy iPhona i LPP to to że produkują w krajach gdzie pracownik zarabia tyle co jedna bluzka kosztuje

    • 148 11

    • Podobnie przewartościowane ego u wlascicieli :)

      • 5 0

    • Czasami mam takie wrażenie że LPP i ich PR jest podobne do... (2)

      TVP Info i czerwonych pasków na dole. Kto wymyśla tam takie propagandowe teksty ?. Drogi zarządzie LPP przecież nie badajcie nic porostu róbcie lepsze ciuchy i to jest recepta na sukces

      • 39 9

      • bardziej tvn i wyborcza (1)

        • 13 7

        • Towarzysz płaszczak przysłał sms

          • 0 3

    • stwórz chociaż namiastkę takiej firmy i potem się wymądrzaj gimbazo (1)

      • 8 17

      • Nie teraz.Jak był dziki kapitalizm tak.

        • 5 0

    • Poczucie humoru na wysokim poziomie :) (1)

      Też się przez chwilę zastanawiałem... jakie proszki człowiek łyka. Przecież LPP to zwykły cichland z Bangladeszu.
      Wytrzymałość i jakość ubrań na poziomie Auchan, tylko ceny 4 x wyższe.

      • 30 5

      • Nie obrażaj Auchan

        W Auchan odzież jest o niebo lepsza niż w Reserved.
        Fajne mają płaszcze i dodatki w tym sezonie.

        • 20 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane