- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (99 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Mateusz Filipp nowym prezesem Remontowa Shipbuliding
Remontowa Shipbuliding ma nowego prezesa. Andrzeja Wojtkiewicza zastąpił na tym stanowisku Mateusz Filipp. Stocznia jest podmiotem prywatnym i należy do Holdingu Remontowa.
Była to wewnętrzna nominacja, bowiem Mateusz Filipp od kilku lat jest menedżerem Remontowa Holding. W branży stoczniowej jest dobrze znany. Wcześniej był dyrektorem handlowym Stoczni Gdańsk, a jeszcze wcześniej prezesem Stoczni Gdynia. Pracował też w Lotos Petrobaltic. Jest gdynianinem, ma wykształcenie wyższe prawnicze, jest radcą prawnym.
Zastąpił na stanowisku Andrzeja Wojtkiewicza, który zajmował to stanowisko od 2010 roku. Nie wiadomo czy pozostanie w strukturach Remontowa Holding, czy powierzono mu inne zadanie. Nie otrzymaliśmy oficjalnego potwierdzenia od władz firmy.
Czytaj też: Estońska afera korupcyjna. Zarzuty dla zarządu Remontowa Shipbuilding?
W ostatnim czasie dużo mówiło się o problemach stoczni w związku z tzw. aferą korupcyjną w Estonii. Członkowie zarządu estońskiego portu AS Tallinna są podejrzewani o korupcję wielkich rozmiarów. Pojawiły się również sugestie, że podejrzenia dotyczące korupcji mogą dotyczyć także kontraktu portu w Tallinnie ze stocznią Remontowa Shipbuilding. Jednak jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, ta sprawa nie ma mieć związku ze zmianami na stanowisku prezesa. Chodzi o typowe zmiany korporacyjne wynikające z potrzeb przedsiębiorstwa.
Czekamy na oficjalną odpowiedź od władz Remontowa Shipbuilding.
W ub. roku stocznia obchodziła jubileusz 70-lecia. Przez ten czas Remontowa Shipbuilding (wcześniej Stocznia Północna) zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.
Miejsca
Opinie (86) 2 zablokowane
-
2016-07-15 15:51
No cóż, zmiana od dawna oczekiwana
I, o ile wiem, wykonana co najmniej tydzień temu, a artykuł dopiero dziś. Prezes odpowiada przed właścicielami za wynik finansowy a za p. Wojtkiewicza go po prostu od dawna nie było, podobnie jak pogarszała się opinia o RSB u Armatorów i podwykonawców. O minach kontraktowych jak RAL-e nie wspominając.
Stocznia będąc w Holdingu ma szansę przetrwać, ale na pewno nie w obecnym stanie kadrowym. teraz trzeba szukać opłacalnych finansowo kontraktów, co nie będzie łatwe przy tak mocnej pomocą państwową konkurencji lub firmach nastawionych na pracowników na działalnościach.- 33 7
-
2016-07-15 15:44
I bardzo dobrze
Może dostawcy inni niż ci co zawsze zaczną wygrywać ze swymi ofertami.
- 17 5
-
2016-07-15 13:39
Dobra to decyzja oddać stocznie w ręce tych co zamknęli Stocznie Gdynia ?
Poprzednik radził sobie widać z gdyńską mafią i emeryt PS dał się przekonać kolesiom jak Arkadiusz A albo innym. Może związkowiec naczelny z kieszeni coś podpowiadał ?
Nic dobrego dobrego ta zmiana nie da.- 80 18
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.