• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliardy złotych płyną do Hestii

Robert Kiewlicz
20 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
W 2009 roku zysk netto Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA wyniósł 48,88 milionów zł. W 2009 roku zysk netto Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA wyniósł 48,88 milionów zł.

2,64 miliarda zł w ubezpieczeniach majątkowych i 501,63 milionów zł w ubezpieczeniach na życie - tyle wyniosły składki brutto, zebrane w 2009 roku w sopockiej Grupie Ergo Hestia.



Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, w ciągu czterech kwartałów 2009 roku zebrało 2,18 miliarda zł składki brutto. Tym samym dynamika sprzedaży ubezpieczeń majątkowych w Ergo Hestia wyniosła 121 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Zysk netto firmy wyniósł 48,88 milionów zł. 

- W 2009 roku Ergo Hestia zmieniła historyczny układ sił na rynku ubezpieczeń majątkowych, zdobywając drugie miejsce pod względem składki przypisanej brutto. Wynik osiągnięto w sytuacji szczególnie trudnej dla towarzystw ubezpieczeniowych - komentuje Małgorzata Makulska, wiceprezes zarządu Hestii.- Kluczem do sukcesu okazała się wysoka dynamika sprzedaży, która utrzymywała się przez cały miniony rok.

Dobre wyniki odnotowały też inne spółki Grupy Hestia. Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie zebrało 501,63 milionów zł składki brutto. Dynamika sprzedaży wyniosła 186 proc., a zysk netto 12,45 milionów zł.

Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA - drugie w Grupie towarzystwo, zajmujące się ubezpieczeniami majątkowymi - zebrało 453,25 miliony zł składki przypisanej brutto. Dynamika sprzedaży wyniosła 127 proc. Zysk netto MTU wyniósł 17 milionów złotych.
 

Miejsca

Zobacz także

Opinie (179) ponad 10 zablokowanych

  • mobing i seksizm kadry kierowniczej (2)

    seksizm: Czego nie dowiesz się z ogłoszenia na stanowisko likwidatora szkód, jeśli jesteś atrakcyjną młodą kobietą?

    Ano tego, że od czasu do czasu twoim obowiązkiem będzie dostarczenie do biura dyrektora czy kierownika kawy, herbaty i ciastek. Przecież fajnie jak młoda dziewczyna przyniesie ciastka i kawe bo jak jesteś w kadrze kierowniczej to już sam przecież tego nie zrobisz.

    mobbing: Hestia nie płaci za nadgodziny. Pomimo to, pracownicy są "zachęcani" do przychodzenia do pracy w weekendy oraz pozostawania w pracy po godzinach. Marchewką na kiju mającą zachęcić do nadgodzin są premie. Namawiają do tego dyrektorzy i kierownicy - powodem są właśnie "miliardy złotych napływające do Hestii", które oznaczają po prostu więcej klientów i pracy nie zwiększającej się ilości osób zatrudnionych. Skutkiem tego jest niska jakość obsługi klienta i nie dotrzymywanie jakichkolwiek terminów gwarantowanych w umowie ubezpieczenia i przepisach.

    A pracownicy robiący nadgodziny pod pierwszym lepszym pojawiającym się pretekstem wynikającym z powyższego z powodu, niskiej jakości pracy mają odbierane premie. W SKRAJNYCH PRZYPADKACH PRACODAWCA ROKU DAJE PRACOWNIKOM ZA ICH POŚWIĘCENIE NAGANY DO AKT, KTÓRYMI PÓŻNIEJ TAK DOŚWIADCZONA OSOBA "MOŻE POCHWALIĆ SIĘ WE ŚWIADECTWIE PRACY"

    • 21 3

    • potwierdzam.
      znam to z prania!

      • 4 0

    • bzdury wypisujesz

      Z tego co wiem, to kierownictwo (łącznie z dyrekcją) likwidacji szkód sama sobie robi kawę czy herbatę, dreptając do kuchni jak każdy inny pracownik. Nie mają sekretarek, pań do pomocy czy innego personelu wspomagającego Ich pracę, które byłyby zatrudniane tylko ze względu na swój wygląd zewnętrzny. Pozdrawiam Hestian!! :)

      • 1 0

  • optymistka (1)

    Łatwo jest komuś napisać, nie pasuje to tam nie pracuj. Ale wiemy jakie są realia na rynku pracy. Poza tym lubię tą pracę i przyznam że zawsze chodziłam do pracy z przyjemnością, cenie sobie tam atmosferę i lubie otaczających tam ludzi. I to tyle.
    Zgadzam się że pensje są marne, obowiązków coraz więcej i więcej.
    A dla pracownika jednak największą motywacją jest wynagrodzenie.
    No cóż, wierzę że to się zmieni....

    • 18 8

    • może jak ktoś poczyta komentarze

      • 2 0

  • FRUSTRACJA KONTRA REALIA (3)

    nteresująca jest motywacja dla jakiej ludzie z taką pasją wypisują swoje naganne komentarze firmie, która od wielu lat świetnie radzi sobie na rynku, zdobyła liczne nagrody i może pochwalić się programem dla artystów i priorytetowym traktowaniem osób niepełnosprawnych. Mimo iż nie udało mi się dostać do pracy w Hestii uważam, że to najlepsza firma na Pomorzu. A wszystkim, którzy wypisują brednie w stylu "Biedronka", wyzysk i kradzieże życzę żeby przemyśleli dlaczego tak piszą... jeśli są pracownikami (nikt ich przecież nie trzyma, jeżeli są niezadowolonymi klientami mogą równie dobrze odejść gdzie indziej... Moim zdaniem opeiranie się na nieuzasadnionych roszczeniach osób, które często nie mają prawdziwego obrazu tej firmy zupełnie mija się z celem. Internet daje szansę na wyrzycie się psychiczne, a obraz roszczeniowego depresyjnego społeczeńśtwa, która potrafi tylko "tępo krytykować bez wzglądu" opierając się na zasłyszanych nieuzasadnionych opiniach osobiście bardzo mnie przeraża... Życzę Wam więcej radości Satysfakcjonującej pracy i Więcej szczerości !!!!

    • 4 27

    • Frustracja moze miec swoje uzasadnienie... (2)

      Czytam tak te opinie i wsrod nich oczywiscie te pozytywne.. Generalnie masz racje eSka ze Hestia na zewnatrz robi sobie dobra opinie i dotuje, wspiera... ale przeciez rownie dobrze jak Twoj odbior moze to byc scisle wypracowana kampania wizerunkowa, na ktora lapia sie ludzie tacy jak Ty...

      Skoro po publikacji artukulu zachodzi sprzezenie zwrotne osob prezentujacych krytyczne zdanie cos w tym musi byc :)

      Internet daje szanse na wyzycie sie osobom ktore moze nie maja odwagi przed strata pracy powiedziec jak jest naprawde, czyz nie?

      Generalnie nie wierze ze te 80% negatywnych opinii to brednie i teksty zdesperowanych dzieciakow..

      • 10 2

      • (1)

        nie twierdzę, że brednie ale sam przyznasz... że tak dużo negatywnych opinii to również przesada zwłaszcza jeśli dotyczą one takich ogólnych sloganów... Niie wiem pewnie trzeba by było tam pracować żeby powiedzieć dogłębnie.. MOim zdaniem nie są źli skoro udało im się wypracować takie miejsce na rynku. Wśród wielu ludzi ze studiów, ktorych znam mnóstwo osób chciałpby pracować w Hestii bo to centrala i mają szansę na rozwój. Tak mówią, Jak kiedyś byłam na targach edukacyjnych to rozmawiałam z bardzo miłą dziewczyną z rektutacji. Wszystki wytłumaczyła... Fajnie i ciekawie... Zaszwe będą nagatywne opinie chodzi tylko o to żeby nie popaść w skrajność. Nie sądzisz?

        • 0 7

        • eh..

          Ludzie są na tyle inteligentni, zeby nie walic szczegolowych sloganow typu: pan x, kierownik dzialu y zrobil to czy tamto.
          Istnieje cos takiego jak tajemnica sluzbowa i ochrona danych osobowych- pozostaje tylko rzucanie ogolnikowych hasel/ sloganow. chociaz i tak niektore z nich są klarowne, a przynajmniej dla ludzi ktorzy tam pracuja. pracowali

          • 9 0

  • Hestia (3)

    Hestia to najlepsza firma. Kiedyś byłem klientem dziś jestem pracownikiem. Ważne są dla nich nie tylko moje wyniki, ale również mój potencjał, moje zadowolenie/jego brak z pracy. Dotychczas pracowałem w firmach, gdzie nikt mnie nie doceniał gdzie nie miałem możliwośći na rozwój, gdzie pracownika traktuje się "czasowo" żeby go wykorzystać i oddać dla rynku. Tutaj patrzy się perspektywiczenie. Jestem dumny, że mogę tu pracować

    • 5 41

    • jaa (1)

      wziołeś coś ? a może firma serwuje ci coś w pakiecie? może jakieś zioło? przestań to brać to zobaczysz rzeczywistość

      • 11 1

      • Było dobrze

        Bo w Hestii bylo dobrze..

        Wszystko zmieniło się przez ten ich wyśniony kryzys :/
        Mówię "wyśniony", bo widac to z tego artykułu, że przychody były niezłe i cały czas jest przyrost zysków.
        Ale kierownictwo zdecydowało o zamrożeniu podwyżek, pogorszyła się też atmosfera.

        • 13 0

    • PRAWDA

      Hestia to wielka korporacja z przykrością czytam pozytywne komentarze, za które odpowiada specjalne biuro tejże, firmy której pracownicy mają płacone za wypracowywanie pozytywnego wizerenku firmy. Czytelniku zastanów się wnikliwie czytając pozytywny komentarz czy jest on prawdą czy czyimś obowiązkiem słuzbowym. Osoby odpowiedzialne za wynajdywanie takich jak to for i wpisywanie pozytywnych komentarzy zastanówcie się na swoją moralnością.. czy jak ktoś Ci za to płaci to powinieneś kłamać?

      • 3 0

  • (1)

    nie zgodzę się w kilku kwestiach, od niedawna pracuję w Grupie Ergo Hestia ale za wszystkie nadgodziny mam płacone co do grosza więc flaki mi się przewalają jak piszecie takie oszczerstwa i kłamstwa. Jak Wam tak bardzo źle to proszę bardzo,droga wolna!!!pracowałam w wielu miejscach i uważam, że praca w Ergo nie jest taka zła jak tutaj wszyscy opisujecie. Myślę a wręcz jestem pewna, że te osoby które wypisują te oszczerstwa to zwykli zakłamani leniwce, którym przyszło się tylko użalać nad sobą!! oczywiście jak byście dostawali pensję w granicach 4-5tys. na zwykłym biurowym stanowisku to Hestia była by the best ale niestety takie są realia naszej polskiej rzeczywistości i w porównaniu do innych przedsiębiorst Grupa EH kwalifikuje sie do miana dobrych pracodawców...

    • 4 28

    • buahahah u mnie w biurze nie placili za nadgodziny ani za prace w łikendy bo był kryzys a prace trzeba było zrobić. jak sie robiło za dużo to byli źli ze za dużo sie zarabia. jak za mało to lipa bo rozną zaległości i tak w kółko. obecnie na szczescie tam nei pracuje. i nie ukrywam że bardzo mnie to cieszy. a jak czytam to wszystko to przypominam sobie paranoje ktorej byłem świadkiem pracując w tej firmie. zero szacunku dla pracownika a ludzie wylatywali za takie akcjie jak kolenda i tego typu pierdoły. kazdy wine zwalał na każdego i dobrze bylo tylko tym ktorzy wlazili w tyłki albo mieli znajomych w pracy.

      • 4 0

  • (4)

    Świetna likwidacja szkód. Już myślałam, że wszystki straciłam - że się nie uda... A tu jednak... Bardzo sympatyczni ludzie, spokojni rzeczowi Miłe wrażenie Pan od likwidacji wszystko na spokojnie mi wytłumaczył... Chociaż wyjściowo nie wiedziałam jak załatwia się sprawy z naprawą. Obsługa miła i symaptyczna. Szybki czas realizacji. Życzę sobie żeby ta współpraca wszystkim przebiegała tak pomyślnie

    • 3 19

    • ja (1)

      widać po słowach że to pisał ktoś z Hestii - "szybki czas realizacji" ? to sa slogany pracownikó Hestii a nie zwykłego klienta ... szkoda gadać ..

      • 12 1

      • dokladnie :)

        • 6 1

    • Dla Klientów zawsze są mili, dla pracowników już nie muszą...
      Hestia płaci, hestia wymaga, ale traktują tam ludzi jak śmieci...
      Umów nie chcą dawać nie mówiąc już o podwyżkach... :(

      • 4 1

    • buhahha, zmien dilera :) prosze cie, nie ponizaj sie...

      wiem z autopsji jak dziala mechanizm likwidacji szkod - w tym skargi do KNFu

      a wlasnie, Prezio to za co dostal w zeszlym roku kare z KNFu? chyba nie za to, ze zle zaparkowal na ulicy

      • 2 0

  • Najważniejszy jest człowiek (3)

    Rozumiem, że dla niektórych perspektywa wynagrodzenia stanowi najwyższą wartość. Tutaj Ergo Hestia stoi dobrze ale bez szaleńśtw (po prostu dobra stawka). Jednak dla mnie jako dla pracownika najważniejsze jest podejście... wiem, że traktują ludzi naprawdę w porządku. Można poczuć się nie tylko ważnym, ale również docenionym. Mimo tego, że jest to duża firma nie czuję się jak element trybiku, wiem, że mogę liczyć na swojego kierownika. Wiem również, że HR stoją na bardzo wysokim poziomie. Spesjalista ds HR chętnie z Tobą porozmawia, wysłucha Cię- a jeśli masz potencjał na pewno go dostrzeże. Ja sama zostałam dostrzeżona. Pracowałam na niższym stanowisku w tej chwili pracuję na wymarzonym. Wiem, że można osiągnąć sukces- tylko należy włożyć w to trochę wysiłku:)

    • 6 33

    • prawdy sloganami nie przegadasz

      ile jest stanowisk pracy, które są od dwóch lat wolne, bo muszą byc wolne, tak ładnie wyglądają - i przecież jak chcesz awansuj

      • 6 0

    • Ciekawość

      Gdzie sie tacy rodzą????

      • 2 0

    • Hestia to wielka korporacja z przykrością czytam pozytywne komentarze, za które odpowiada specjalne biuro tejże, firmy której pracownicy mają płacone za wypracowywanie pozytywnego wizerenku firmy. Czytelniku zastanów się wnikliwie czytając pozytywny komentarz czy jest on prawdą czy czyimś obowiązkiem słuzbowym. Osoby odpowiedzialne za wynajdywanie takich jak to for i wpisywanie pozytywnych komentarzy zastanówcie się na swoją moralnością.. czy jak ktoś Ci za to płaci to powinieneś kłamać?

      • 2 0

  • WIELKI BRAT PATRZY

    Hestia to wielka korporacja z przykrością czytam pozytywne komentarze, za które odpowiada specjalne biuro tejże, firmy której pracownicy mają płacone za wypracowywanie pozytywnego wizerenku firmy. Czytelniku zastanów się wnikliwie czytając pozytywny komentarz czy jest on prawdą czy czyimś obowiązkiem słuzbowym.
    Osoby odpowiedzialne za wynajdywanie takich jak to for i wpisywanie pozytywnych komentarzy zastanówcie się na swoją moralnością.. czy jak ktoś Ci za to płaci to powinieneś kłamać?

    • 41 6

  • Obiektywna ocena (1)

    Zastanawiające jest to że nagle w tym samym czasie pojawiło się kilka pozytywnych komentarzy. Czy to nie jest dziwne? Widać że firma dba o pozytywny wizerunek. Ciekawa jestem kto tutaj tak naprawę ściemnia? Czy sądzicie ze negatywne komentarze to zwykła złośliwość?
    Może jakiś program typu "Uwaga" się tym zainteresuje.

    • 24 2

    • wyzyskiwacz roku

      Co do tych ocen...to normalne że taki pracodawca próbuje sie wybielic:)to Ci zwykli ludzie tyraja godzinami na to by ktos na górze mógł pławic sie w luksusie.ale co w tym dziwnego?W polsce było jest i bedzie że ten kto sie wdrapal na stołek bedzie garna do siebie garsciami.Niestety nie kazdemu jest dane zarobic choc te 4000zl żeby moc godziwie życ.bo te 1500zł dla firmy z taka reputacja to smiech.Znam ludzi ktorzy tam pracuja sa niszczeni psychicznie toalety spoznienia przerwy to prawda...wole kopac rowy narobic sie fizycznie niz dawac sie niszczyc psychicznie.Pozdrowienia dla wytrwałych pracowników...

      • 5 1

  • (2)

    JA TAM JESTEM ZADOWOLONY Z ORGANIZACJI I OBSLUGI FIRMY...
    przez ponadt 5 lat wspolpracy kiedy wydarzyly mi się trzy szkody... nie wiem jak wygląda kwestia pracy... Pracownika... Jednak jeśli chodzi o kontakt z klientem to można powiedzieć, że po prostu wysoka jakość...

    • 2 15

    • i kierownikom kazano pisać komenty, żenada!!!!!!!!!!

      • 12 0

    • to wyłącznie zasługa moralności pracowników

      Owszem - poziom obsługi jest tam nadal na zadowalającym poziomie(z punktu widzenia klienta), bo ci biedni pracownicy, choć przez zarząd są traktowani jak słudzy, nadal dają z siebie ile mogą. Szkoda tylko, że za ich poświęceniem nie idzie odpowiednie docenienie.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane