• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliononowy kontrakt Balticonu

Robert Kiewlicz
7 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z ośmiu największych na świecie kontenerowców - "Emma Maersk". W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z ośmiu największych na świecie kontenerowców - "Emma Maersk".

Gdyński Balticon zakończył negocjacje i podpisał umowy z największym na świecie operatorem żeglugowym Maersk Line. Spółka obsługuje już dwóch światowych potentatów transportu międzykontynentalnego - amerykańskiego American President Lines oraz OOCL.



Czy trójmiejskie porty skutecznie walczą o największych morskich przewoźników?

Dwie podpisane w tym tygodniu umowy z Maersk Line dotyczą obsługi ruchu kontenerów Maersk w terminalach Balticonu, obejmującej składowanie, przeładunki i serwis kontenerów zwykłych i chłodniczych w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie oraz warunków transportu samochodowego tych kontenerów na terenie Polski i Unii Europejskiej.

- Roczną wartość kontraktu z Maersk Line szacujemy na około 12 mln zł, łącznie z innymi umowami zrealizowaliśmy już prawie całą tegoroczna prognozę przychodów - mówi Tomasz Szmid, prezes Balticonu.

11 maja możemy spodziewać się w Gdańsku pierwszego z pływających kolosów, Maersk Elba, o zdolności przewozowej ponad 13 tys. TEU, a w następnych tygodniach spodziewane są w Gdańsku kolejno: Maersk Eubank (13 tys.TEU), Eleonora Maersk (15,5 tys. TEU). W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z floty 8 największych na świecie kontenerowców, "Emma Maersk" (171 tys. GT, długość 397 metrów, szerokość 56 m , zanurzenie 15,5 m) o rekordowej ładowności 16 tys. TEU.

Dla Balticonu, który posiada swoje terminale przeładunkowe we wszystkich morskich portach w Polsce, większe kontenerowce oznaczają rekordowe ilości przeładunków, w szczególności biorąc pod uwagę podpisaną właśnie umowę z samym Maersk Line oraz faktyczną wyłączność na obsługę terminala DCT.

Maersk Line, po osiągnięciu w ubiegłym roku 5 mld dolarów czystego zysku, zdecydował się na kolejny spektakularny ruch - zakontraktował z Daewoo budowę 10 statków o ładowności 18 tys. TEU każdy, z opcją zamówienia 20 następnych jednostek. W rękach polskich portów pozostaje więc tylko odpowiednio się przygotować do obsługi tak ogromnego wolumenu handlu kontenerowego.

Już w trakcie minionego roku widoczny był rosnący obrót kontenerów w żegludze bałtyckiej, a statki serwisu AE10 (pierwsza taka linia, łącząca bezpośrednio porty azjatyckie z Gdańskiem) zawijały do Gdańska z coraz pełniej wykorzystaną ładownością.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (32) 2 zablokowane

  • Oj, żeby jeszcze zawartość tych kontenerów była produkowana w Polsce, (1)

    i żeby odpływały, a nie przypływały...

    • 47 2

    • ...żeby tak mogło być, to EUR musiało by być po min 15 PLN. Do tego brak przepisów BHP, prawa pracy i ochrony środowiska. Wtedy rzeczy wyprodukowane u nas byłyby dla innych tanie. Chciałbyś być skazany tylko na własną tandetę? Bo na nic wyprodukowanego z czegokolwiek poza własnym krajem nie byłoby cię stać...

      • 13 2

  • Terminal Balticon - to jakiś żart :) (5)

    Balticon ma swoje terminale? Gdzie ? Pierwsze słyszę! Z tego co się orientuję to ma place składowe i serwis kontenerów. Coś pan Robert nie jest do końca w temacie. Pozdro

    • 35 9

    • TERMINAL (4)

      Terminal to zapewne skrót myślowy. W Europie generalnie przyjmuje się że terminal jest pojęciem bardzo szerokim obejmującym m.in. depot czyli miejsce składowania kontenerów. Nie ma co czepiać się słowek. Fachowcy i tak wiedzą
      w czym rzecz.

      • 9 8

      • Portal trójmiasto nie jest tylko dla Fachowców (3)

        Według różnych źródeł terminal to też np. telefon komórkowy. Ale żeby Depot nazwać terminalem to się nie zgodzę. Jesteś kolego z tego co się tytułujesz spedytorem to tak naprawdę masz ogólne pojęcie o terminalu kontenerowym. Kiedyś w DCT był depot Containerships (zresztą podwykonawcą był Balticon) czyli według redaktora terminal w terminalu (masło maślane). Pozdro

        • 8 0

        • Do fachowca (2)

          Widzisz kolego operatorze (telefonu, dżwigu ?) jak ktos nie ma nic do powiedzenia to się czepia słówek lub dzieli "włos na czworo". Przykre ale jakże prawdziwe szczególnie w Polsce.

          • 4 7

          • (1)

            Widzisz nawet nie potrafisz nazwać poprawnie sprzętu na terminalu kontenerowym. O jakich ty mówisz dźwigach? Na terenie terminala pracują suwnice STS i RTG a nie dźwigi (to na budowie). I wcale się nie czepiam słówek. Ale jak ktoś pisze artykuł to niech to zrobi profesjonalnie albo wcale. Takie jest moje zdanie.

            • 6 1

            • Język fachowy

              Suwnice STS i RTG - to na pewno "bardzo dużo mówi przeciętnemu czytelnikowi" portalu.

              • 0 0

  • kolejna sciema

    lub nieznajomosc tematu.Gdzies dzwoni tylko nie wiadomo w jakim kosciele.

    • 7 3

  • BRAVO GDYNIA ,ALE BĘDZIE ROBOTY !!!!!!!!!!!!!!! (6)

    SZUKACIE PRACY ? WALCIE DO STOCZNI GDYNIA . WALCIE DO PORTU.

    • 5 12

    • na mózg ci padło? a co tu jest o Gdyni? (3)

      statki będą wpływać do Gdańska, bo do tego gdyńskiego bajorka się nie mieszczą

      • 7 5

      • (1)

        terminal fizycznie jest w Gdańsku, ale za sznurki pociąga się w Gdyni.

        • 2 6

        • jakie sznurki? bo chyba nie DCT

          maersk plywa do DCT i ma wkrotce wprowadzic na tej serwisz najwieksze kontenerowce i nie rozumie jaka role w tym ma smieszny balticon

          • 2 1

      • nie czepiaj się go

        nie jego wina, że nie zrozumiał tekstu ;-)

        • 2 0

    • własnie w porcie Gdynia zwalniają (1)

      na BTZ juz, na BTDG przymierzają sie.
      W Porcie 75% ludzi jest w wieku przedemerytalnym (a sztauer idzie na emeryturę w wieku 55 lat), kadra sie kurczy a młody mało przyjmuja, chyba ze rodzina. Zresztą ci co pojda na emeryture potem przychodza na zlecenie i blokują etat młodym. (patrz MTM)

      • 4 1

      • bardzo trafne spostrzeżenie

        • 0 0

  • Może by dodać jakiś aneks do umowy z Maersk, żeby co któryś większy kontenerowiec wpływał na redę Szczecina i przy okazji przecierał tor wodny z zalegających na dnie rur.

    • 12 0

  • Jaki kontrakt ? (1)

    Co to jest miliononowy ?

    • 6 1

    • hahhaah no właśnie ... ale wstyd

      • 1 0

  • miliononowy

    nooo, taki kontrakt robi wrażenie

    • 12 1

  • Dakczego kiedy treść jest o sukcesach firmy z Gdyni to w tytule zawsze jest "Gdyńska/Gdyński" (3)

    a kiedy jest sukces firmy z Gdańska to napisane jest "Trójmiejska'?

    • 19 0

    • bo UM z pewnego miasta macza w tym palce (1)

      tak sobie swobodnie myślę...

      • 3 0

      • No bo w gDyni

        sa smutasy a smutasy to ku---sy,oni widza tylko siebie wszystko najlepsze najpiekniejsze a inni to smiecie,zazdrosc ich jest zatrwarzajaca jak widza ze za miedza sa wieksze inwestycje.Gdansk organizuje EURO a oni juz sie przgotowuja,jak by mogli to by jeszcze WISLE GDANSKOWI zagarneli.

        • 2 1

    • 18 mln na propagande sukcesu robi wrażenie

      • 1 1

  • Balticon - ma place składowe i naprawe kontenerów -jaki z nie go terminal??? (1)

    poza tym na tych placach to syf , żadnej infrastruktury. Redaktor ma małe pojęcie - who is who w portach

    • 10 3

    • Oj niestety syf i to jaki

      Dużo kontenerów będzie musiało przejść przez DCT, aby "plac" Balticonu w Gdańsku zaczął przypominać tym czym jest na papierze.

      • 0 0

  • A potem przeładowane TIRy rozjeżdżą nasze drogi (1)

    które i tak są już w kiepskim stanie.
    Idealnie by było, gdyby dalszy transport odbywał się koleją.

    • 14 2

    • Prawda

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane