- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (143 opinie)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (1 opinia)
Miliononowy kontrakt Balticonu
Gdyński Balticon zakończył negocjacje i podpisał umowy z największym na świecie operatorem żeglugowym Maersk Line. Spółka obsługuje już dwóch światowych potentatów transportu międzykontynentalnego - amerykańskiego American President Lines oraz OOCL.
- Roczną wartość kontraktu z Maersk Line szacujemy na około 12 mln zł, łącznie z innymi umowami zrealizowaliśmy już prawie całą tegoroczna prognozę przychodów - mówi Tomasz Szmid, prezes Balticonu.
11 maja możemy spodziewać się w Gdańsku pierwszego z pływających kolosów, Maersk Elba, o zdolności przewozowej ponad 13 tys. TEU, a w następnych tygodniach spodziewane są w Gdańsku kolejno: Maersk Eubank (13 tys.TEU), Eleonora Maersk (15,5 tys. TEU). W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z floty 8 największych na świecie kontenerowców, "Emma Maersk" (171 tys. GT, długość 397 metrów, szerokość 56 m , zanurzenie 15,5 m) o rekordowej ładowności 16 tys. TEU.
Dla Balticonu, który posiada swoje terminale przeładunkowe we wszystkich morskich portach w Polsce, większe kontenerowce oznaczają rekordowe ilości przeładunków, w szczególności biorąc pod uwagę podpisaną właśnie umowę z samym Maersk Line oraz faktyczną wyłączność na obsługę terminala DCT.
Maersk Line, po osiągnięciu w ubiegłym roku 5 mld dolarów czystego zysku, zdecydował się na kolejny spektakularny ruch - zakontraktował z Daewoo budowę 10 statków o ładowności 18 tys. TEU każdy, z opcją zamówienia 20 następnych jednostek. W rękach polskich portów pozostaje więc tylko odpowiednio się przygotować do obsługi tak ogromnego wolumenu handlu kontenerowego.
Już w trakcie minionego roku widoczny był rosnący obrót kontenerów w żegludze bałtyckiej, a statki serwisu AE10 (pierwsza taka linia, łącząca bezpośrednio porty azjatyckie z Gdańskiem) zawijały do Gdańska z coraz pełniej wykorzystaną ładownością.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (32) 2 zablokowane
-
2011-04-07 08:47
Oj, żeby jeszcze zawartość tych kontenerów była produkowana w Polsce, (1)
i żeby odpływały, a nie przypływały...
- 47 2
-
2011-04-07 09:00
...żeby tak mogło być, to EUR musiało by być po min 15 PLN. Do tego brak przepisów BHP, prawa pracy i ochrony środowiska. Wtedy rzeczy wyprodukowane u nas byłyby dla innych tanie. Chciałbyś być skazany tylko na własną tandetę? Bo na nic wyprodukowanego z czegokolwiek poza własnym krajem nie byłoby cię stać...
- 13 2
-
2011-04-07 08:51
Terminal Balticon - to jakiś żart :) (5)
Balticon ma swoje terminale? Gdzie ? Pierwsze słyszę! Z tego co się orientuję to ma place składowe i serwis kontenerów. Coś pan Robert nie jest do końca w temacie. Pozdro
- 35 9
-
2011-04-07 11:45
TERMINAL (4)
Terminal to zapewne skrót myślowy. W Europie generalnie przyjmuje się że terminal jest pojęciem bardzo szerokim obejmującym m.in. depot czyli miejsce składowania kontenerów. Nie ma co czepiać się słowek. Fachowcy i tak wiedzą
w czym rzecz.- 9 8
-
2011-04-07 14:20
Portal trójmiasto nie jest tylko dla Fachowców (3)
Według różnych źródeł terminal to też np. telefon komórkowy. Ale żeby Depot nazwać terminalem to się nie zgodzę. Jesteś kolego z tego co się tytułujesz spedytorem to tak naprawdę masz ogólne pojęcie o terminalu kontenerowym. Kiedyś w DCT był depot Containerships (zresztą podwykonawcą był Balticon) czyli według redaktora terminal w terminalu (masło maślane). Pozdro
- 8 0
-
2011-04-07 16:04
Do fachowca (2)
Widzisz kolego operatorze (telefonu, dżwigu ?) jak ktos nie ma nic do powiedzenia to się czepia słówek lub dzieli "włos na czworo". Przykre ale jakże prawdziwe szczególnie w Polsce.
- 4 7
-
2011-04-07 16:55
(1)
Widzisz nawet nie potrafisz nazwać poprawnie sprzętu na terminalu kontenerowym. O jakich ty mówisz dźwigach? Na terenie terminala pracują suwnice STS i RTG a nie dźwigi (to na budowie). I wcale się nie czepiam słówek. Ale jak ktoś pisze artykuł to niech to zrobi profesjonalnie albo wcale. Takie jest moje zdanie.
- 6 1
-
2011-04-07 20:44
Język fachowy
Suwnice STS i RTG - to na pewno "bardzo dużo mówi przeciętnemu czytelnikowi" portalu.
- 0 0
-
2011-04-07 12:02
kolejna sciema
lub nieznajomosc tematu.Gdzies dzwoni tylko nie wiadomo w jakim kosciele.
- 7 3
-
2011-04-07 13:05
BRAVO GDYNIA ,ALE BĘDZIE ROBOTY !!!!!!!!!!!!!!! (6)
SZUKACIE PRACY ? WALCIE DO STOCZNI GDYNIA . WALCIE DO PORTU.
- 5 12
-
2011-04-07 13:12
na mózg ci padło? a co tu jest o Gdyni? (3)
statki będą wpływać do Gdańska, bo do tego gdyńskiego bajorka się nie mieszczą
- 7 5
-
2011-04-07 13:36
(1)
terminal fizycznie jest w Gdańsku, ale za sznurki pociąga się w Gdyni.
- 2 6
-
2011-04-07 15:07
jakie sznurki? bo chyba nie DCT
maersk plywa do DCT i ma wkrotce wprowadzic na tej serwisz najwieksze kontenerowce i nie rozumie jaka role w tym ma smieszny balticon
- 2 1
-
2011-04-07 22:35
nie czepiaj się go
nie jego wina, że nie zrozumiał tekstu ;-)
- 2 0
-
2011-04-07 13:41
własnie w porcie Gdynia zwalniają (1)
na BTZ juz, na BTDG przymierzają sie.
W Porcie 75% ludzi jest w wieku przedemerytalnym (a sztauer idzie na emeryturę w wieku 55 lat), kadra sie kurczy a młody mało przyjmuja, chyba ze rodzina. Zresztą ci co pojda na emeryture potem przychodza na zlecenie i blokują etat młodym. (patrz MTM)- 4 1
-
2011-04-07 22:38
bardzo trafne spostrzeżenie
- 0 0
-
2011-04-07 13:17
Może by dodać jakiś aneks do umowy z Maersk, żeby co któryś większy kontenerowiec wpływał na redę Szczecina i przy okazji przecierał tor wodny z zalegających na dnie rur.
- 12 0
-
2011-04-07 13:22
Jaki kontrakt ? (1)
Co to jest miliononowy ?
- 6 1
-
2011-04-07 15:31
hahhaah no właśnie ... ale wstyd
- 1 0
-
2011-04-07 13:24
miliononowy
nooo, taki kontrakt robi wrażenie
- 12 1
-
2011-04-07 13:37
Dakczego kiedy treść jest o sukcesach firmy z Gdyni to w tytule zawsze jest "Gdyńska/Gdyński" (3)
a kiedy jest sukces firmy z Gdańska to napisane jest "Trójmiejska'?
- 19 0
-
2011-04-07 14:09
bo UM z pewnego miasta macza w tym palce (1)
tak sobie swobodnie myślę...
- 3 0
-
2011-04-07 16:11
No bo w gDyni
sa smutasy a smutasy to ku---sy,oni widza tylko siebie wszystko najlepsze najpiekniejsze a inni to smiecie,zazdrosc ich jest zatrwarzajaca jak widza ze za miedza sa wieksze inwestycje.Gdansk organizuje EURO a oni juz sie przgotowuja,jak by mogli to by jeszcze WISLE GDANSKOWI zagarneli.
- 2 1
-
2011-04-07 17:55
18 mln na propagande sukcesu robi wrażenie
- 1 1
-
2011-04-07 13:45
Balticon - ma place składowe i naprawe kontenerów -jaki z nie go terminal??? (1)
poza tym na tych placach to syf , żadnej infrastruktury. Redaktor ma małe pojęcie - who is who w portach
- 10 3
-
2011-04-09 23:17
Oj niestety syf i to jaki
Dużo kontenerów będzie musiało przejść przez DCT, aby "plac" Balticonu w Gdańsku zaczął przypominać tym czym jest na papierze.
- 0 0
-
2011-04-07 13:50
A potem przeładowane TIRy rozjeżdżą nasze drogi (1)
które i tak są już w kiepskim stanie.
Idealnie by było, gdyby dalszy transport odbywał się koleją.- 14 2
-
2011-04-07 20:13
Prawda
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.