• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miliononowy kontrakt Balticonu

Robert Kiewlicz
7 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z ośmiu największych na świecie kontenerowców - "Emma Maersk". W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z ośmiu największych na świecie kontenerowców - "Emma Maersk".

Gdyński Balticon zakończył negocjacje i podpisał umowy z największym na świecie operatorem żeglugowym Maersk Line. Spółka obsługuje już dwóch światowych potentatów transportu międzykontynentalnego - amerykańskiego American President Lines oraz OOCL.



Czy trójmiejskie porty skutecznie walczą o największych morskich przewoźników?

Dwie podpisane w tym tygodniu umowy z Maersk Line dotyczą obsługi ruchu kontenerów Maersk w terminalach Balticonu, obejmującej składowanie, przeładunki i serwis kontenerów zwykłych i chłodniczych w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie oraz warunków transportu samochodowego tych kontenerów na terenie Polski i Unii Europejskiej.

- Roczną wartość kontraktu z Maersk Line szacujemy na około 12 mln zł, łącznie z innymi umowami zrealizowaliśmy już prawie całą tegoroczna prognozę przychodów - mówi Tomasz Szmid, prezes Balticonu.

11 maja możemy spodziewać się w Gdańsku pierwszego z pływających kolosów, Maersk Elba, o zdolności przewozowej ponad 13 tys. TEU, a w następnych tygodniach spodziewane są w Gdańsku kolejno: Maersk Eubank (13 tys.TEU), Eleonora Maersk (15,5 tys. TEU). W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z floty 8 największych na świecie kontenerowców, "Emma Maersk" (171 tys. GT, długość 397 metrów, szerokość 56 m , zanurzenie 15,5 m) o rekordowej ładowności 16 tys. TEU.

Dla Balticonu, który posiada swoje terminale przeładunkowe we wszystkich morskich portach w Polsce, większe kontenerowce oznaczają rekordowe ilości przeładunków, w szczególności biorąc pod uwagę podpisaną właśnie umowę z samym Maersk Line oraz faktyczną wyłączność na obsługę terminala DCT.

Maersk Line, po osiągnięciu w ubiegłym roku 5 mld dolarów czystego zysku, zdecydował się na kolejny spektakularny ruch - zakontraktował z Daewoo budowę 10 statków o ładowności 18 tys. TEU każdy, z opcją zamówienia 20 następnych jednostek. W rękach polskich portów pozostaje więc tylko odpowiednio się przygotować do obsługi tak ogromnego wolumenu handlu kontenerowego.

Już w trakcie minionego roku widoczny był rosnący obrót kontenerów w żegludze bałtyckiej, a statki serwisu AE10 (pierwsza taka linia, łącząca bezpośrednio porty azjatyckie z Gdańskiem) zawijały do Gdańska z coraz pełniej wykorzystaną ładownością.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (32) 2 zablokowane

  • W Gdyni depot Balticonu jest wylany betonem i czysty (1)

    a w Szczecinie i w Gdańsku na Suchara to bez kaloszy lepiej z samochodu nie wychodzić. Syf jak diabli.
    Pozdrowienia dla całego Obozu pracy Balticon!

    • 2 3

    • chyba tez odwiedzasz suchara, tam albo w woderach bo woda po kolana albo trzeba w masce chodzić

      • 0 0

  • dla mnie to nie powód do radości

    A gdzie nasze PLO ? podniecać się cudzym orgazmem - to zboczenie !...

    • 10 1

  • Emma + Eleonora

    pojemnosc i wszystkie wymiary obu statków sa identyczne, skad autor wzial roznice 500 TEU pozostaje zagadka. jak mozna byc tak nieprecyzyjnym ?

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor Loży Gdańskiej BCC. Założyciel i główny udziałowiec Firmy Doradczej Profit-Solo działającej w branży nieruchomości. Członek Pomorskiego Komitetu Monitorującego przy Wojewodzie Pomorskim. Członek Założyciel Lions Club Amber Gdańsk

Najczęściej czytane