- 1 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (264 opinie)
- 2 Sąd uznał, że Orlen mógł przejąć Lotos (91 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (57 opinii)
- 4 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (85 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (230 opinii)
- 6 Czy chorobowe, to to samo, co zdrowotne? (6 opinii)
Miliononowy kontrakt Balticonu
Gdyński Balticon zakończył negocjacje i podpisał umowy z największym na świecie operatorem żeglugowym Maersk Line. Spółka obsługuje już dwóch światowych potentatów transportu międzykontynentalnego - amerykańskiego American President Lines oraz OOCL.
- Roczną wartość kontraktu z Maersk Line szacujemy na około 12 mln zł, łącznie z innymi umowami zrealizowaliśmy już prawie całą tegoroczna prognozę przychodów - mówi Tomasz Szmid, prezes Balticonu.
11 maja możemy spodziewać się w Gdańsku pierwszego z pływających kolosów, Maersk Elba, o zdolności przewozowej ponad 13 tys. TEU, a w następnych tygodniach spodziewane są w Gdańsku kolejno: Maersk Eubank (13 tys.TEU), Eleonora Maersk (15,5 tys. TEU). W czerwcu do gdańskiego portu DCT wpłynie jeden z floty 8 największych na świecie kontenerowców, "Emma Maersk" (171 tys. GT, długość 397 metrów, szerokość 56 m , zanurzenie 15,5 m) o rekordowej ładowności 16 tys. TEU.
Dla Balticonu, który posiada swoje terminale przeładunkowe we wszystkich morskich portach w Polsce, większe kontenerowce oznaczają rekordowe ilości przeładunków, w szczególności biorąc pod uwagę podpisaną właśnie umowę z samym Maersk Line oraz faktyczną wyłączność na obsługę terminala DCT.
Maersk Line, po osiągnięciu w ubiegłym roku 5 mld dolarów czystego zysku, zdecydował się na kolejny spektakularny ruch - zakontraktował z Daewoo budowę 10 statków o ładowności 18 tys. TEU każdy, z opcją zamówienia 20 następnych jednostek. W rękach polskich portów pozostaje więc tylko odpowiednio się przygotować do obsługi tak ogromnego wolumenu handlu kontenerowego.
Już w trakcie minionego roku widoczny był rosnący obrót kontenerów w żegludze bałtyckiej, a statki serwisu AE10 (pierwsza taka linia, łącząca bezpośrednio porty azjatyckie z Gdańskiem) zawijały do Gdańska z coraz pełniej wykorzystaną ładownością.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (32) 2 zablokowane
-
2011-04-07 14:47
W Gdyni depot Balticonu jest wylany betonem i czysty (1)
a w Szczecinie i w Gdańsku na Suchara to bez kaloszy lepiej z samochodu nie wychodzić. Syf jak diabli.
Pozdrowienia dla całego Obozu pracy Balticon!- 2 3
-
2011-04-09 16:57
chyba tez odwiedzasz suchara, tam albo w woderach bo woda po kolana albo trzeba w masce chodzić
- 0 0
-
2011-04-07 15:12
dla mnie to nie powód do radości
A gdzie nasze PLO ? podniecać się cudzym orgazmem - to zboczenie !...
- 10 1
-
2011-04-08 12:32
Emma + Eleonora
pojemnosc i wszystkie wymiary obu statków sa identyczne, skad autor wzial roznice 500 TEU pozostaje zagadka. jak mozna byc tak nieprecyzyjnym ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.