• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milionowy kontrakt Remontowej

Robert Kiewlicz
17 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowe promy jakie wybudowane zostaną w Gdańsku, będą obsługiwały połączenia lokalne w północnej części Norwegii. Nowe promy jakie wybudowane zostaną w Gdańsku, będą obsługiwały połączenia lokalne w północnej części Norwegii.

Norweska spółka Torghatten Nord AS wybrała Gdańską Stocznię Remontową na dostawcę czterech nowych promów pasażersko- samochodowych napędzanych gazem. Kontrakt opiewa na 850 mln koron norweskich (ok. 410 mln zł). Pierwszy statek zostanie dostarczony armatorowi już w 2013 roku.



- Remontowa to dobry wybór. Gdańska stocznia ma duże doświadczenie w budowie różnego rodzaju promów. Dodatkowo już wcześniej współpracowaliśmy z Grupą Remontowa - twierdzi Bjørn Laksforsm, prezes Torghatten Nord.- Polska spółka wygrała nie tylko dlatego, że zaoferowała najbardziej atrakcyjną cenę. Ważna jest także wysoka jakość i terminowość.

Cztery nowe promy budowane przez Stocznię Północną, na zlecenie GSR, będą w stanie pomieścić od 80 do 120 samochodów i 390 pasażerów. Ich prędkość to od 12 do 19 węzłów.

Torghatten Nord AS z Tromso jest jednym z trzech największych lokalnych norweskich armatorów promowych. Jego promy obsługują lokalne połączenia w północnej części kraju.

Gdańska Stocznia Remontowa SA dostarczyła norweskim firmom żeglugowym już kilkanaście promów. Pierwszy kontrakt zawarto z Norwegami w 1997 roku. Dotyczył budowy promów fiordowych i dostawy serii trzech takich statków. Pod koniec 2009 roku firmie promowej Fjord More og Romsdal Fylkesbatar AS przekazano unikatowy, duży dwustronny prom fiordowy Moldefjord, pierwszy z serii trzech statków z ekologicznym napędem gazowym.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (22) 4 zablokowane

  • (1)

    Dobra wiadomość, oby tak dalej.

    • 45 1

    • DOBRE wiadomości mają zazwyczaj zły skutek:/
      Ale mimo to ja też chcem rzec:"Oby tak dalej"

      • 1 0

  • tylko szkoda ze remontowa upada,
    jestem ciekaw kiedy dadza to do publicznej wiadomosci ..

    • 8 39

  • (2)

    raczej nie upada nie brale by tylu kontraktow na platfprmy i promy do remontu i nowe jednistki jak mozna bylo przeczytac mialem okazje plynac jedny z tych promemow w norwegi tak jak naposali wysoka jakosc;-)

    • 26 1

    • Gdyby nie upadała to by tyle nie brała. Tonący brzytwy się chwyta. (1)

      Nie mam pojęcia jaki jest stan Remontowej, ale brak logiki w wypowiedzi przedmówcy jest rozbrajający.

      • 3 9

      • Gdyby była w stanie upadłości, to nie znalazłby się żaden armator, żeby zawrzeć z taką firmą umowę, a bank nie skredytowałby budowy statku. Może inaczej jest przy remontach, ale z tego co widać to cały czas wpływają tam statki. Więc jest w tej wypowiedzi dużo logiki.

        • 6 1

  • oby tak dalej rusza sie robota w przemysle stoczniowym

    • 14 1

  • To nie jest ostatnie słowo Remontowej....

    • 13 1

  • Ciekawe jak zrobią te zbiornik na gaz (2)

    • 3 5

    • Trzeba się znać.

      Zbiorniki na gaz kupuje sie gotowe od firm, które się specjalizują w ich produkcji.

      • 0 0

    • Zbirniki na gaz

      kupuje się gotowe, głównie w Chinach

      • 1 0

  • Czy w remontowej sa związki zawodowe? Bo nigdy nie słyszałem. (6)

    Podobno w Polsce nie opłaca się interes stoczniowy to co ta Remontowa tutaj robi?

    Czy mocne związki zawodowe w stoczni Gdynia i Gdańsk i słabe w Remontowej i to że tamte stocznie nie istnieją a ta istnieje ma ze sobą jakiś "związek"?

    Czy to że Remontowa jest prywatna, a Gdańska i Gdyńska nie były ma też jakiś wpływ na to, że GG już nie istnieją?

    Proszę o pomoc w zrozumieniu tego faktu i gdzie są Ci co uważają, że Państwo winno rządzić wszystkim?

    • 5 4

    • (5)

      Tak, są związki zawodowe, ale nie wydaje mi się, że to one stoją za upadkiem stoczni Gdyńskiej i Gdańskiej. Nie porównuj st. remontowej do budującej nowe jednostki. St. Remontowa, ma ten atut, że leży w takim miejscu, że statek do remontu nie musi płynąć przez cały glob na Daleki Wschód. To jest wygodne dla armatorów. Natomiast budowę dużych statków przejęły stocznie Azjatyckie, które produkują za znacznie mniejsze pieniądze. Statki, które opłaca się budować w Polsce to jednostki specjalistyczne i zaawansowane. Tak poza tym promy z artykułu buduje Stocznia Północna na zlecenie G.S.R.

      • 3 0

      • idąc dalej (4)

        Zapewne masz większe pojęcie o branży niż ja, gdzie zatem jest ta Remontowa skoro jej bliżej na Daleki Wschód niż z GG? A czy tych zaawansowanych jednostek nie mogły budować stocznie w GG?
        To kto jest winny upadku stoczni w Gdańsku i Gdyni?
        Nie związki zawodowe nie państwowy właściciel to kto? Pewnie niewidzialna ręka rynku, albo liberałowie krwiopijcy kapitalistyczni, których na szczęście nie ma w Remontowej?

        Jak upadały stocznie w GG to z Finlandii wypływał ukończony największy statek pasażerski, czy tam są niższe koszty pracy?
        A nasi stoczniowcy pojechali na zachód do stoczni, co oni tam budują skoro się nie opłaca?

        • 1 0

        • porównam jeszcze nasz piękny kraj na stopie górnictwa, (1)

          koszt przewiezienia tony węgla do portu w Gdyni ze Śląska 60 zł, z Chin do tego samego portu w Gdyni 24 zł.

          Czy ktoś chce to skomentować?

          • 0 0

          • Transport morski chińskimi dżonkami jest tańszy niż PKP

            • 0 0

        • (1)

          jak napisałem.. wydaję mi się, że za upadkiem nie stoją związki. Być może w pewnym stopniu się do tego przyczyniły.. ale przecież nie tylko związki tworzą zakład pracy. ZZ ma walczyć o prawa pracownicze, a o nowe kontrakty zarząd. Możesz odnieść wrażenie, że zwalam winę na zarząd... Ale tu też nie byłbym taki stanowczy. Otóż, w stoczniach są powołane specjalne komórki, które szukają nowych klientów, jeżdżą za nimi po całym świecie, wystawiają się na przeróżnych targach. Co do upadku stoczni w Gdyni i Gdańsku, to moje zdanie jest takie, że przyczyną jest ostra konkurencja z Azją, brak pomocy Polskiego rządu przy dotowaniu produkcji.

          Dlaczego stocznia w Gdyni nie mogła robić mniejszych statków? Bo była zapatrzona w te wielkie, na których straciła płynność finansową, później już tylko upadała. Infrastruktura przecież się nadawała.. Przecież CRIST chce tam robić wielkie serie Trawlerów i Offshorowców.

          Co do statku z Finlandii... Czy tamtejszy rząd może dopłacać do produkcji stoczniowej? Tego nie wiem. Zresztą mówiłem o statku zaawansowanym. Przecież taki prom to nie tylko 2 silniki i ładownia. A całe wyposażenie, systemy przeciwpożarowe, hydraulika, elektryka... tu jest jego wielkość. Może armator obawiał się złej jakości u Chińczyka, dlatego wybrał Fińską stocznię.

          • 1 0

          • A sądzisz, że ciągłe strajki

            i żądanie podwyżek i utrzymania (nie potrzebnego zatrudnienia) nie ma wpływu na taką firmę?

            Zarząd jest winny tak jak mówisz, jest winny temu, że był z rozdania politycznego, to nie byli fachowcy. No i stoczniowcy jak i górnicy jeździli do Wawy po swoje postulaty pomimo tego, że zarząd siedzi w GD.

            Co by zrobił prywatny właściciel gdyby widział, że z Chińczykami nie wygra?
            Zmienił by profil produkcji zredukowałby załogę obniżył pensje i przeczekał słaby okres, a potem dalej by się rozwijał. Co zrobiły GG, dostały kupę kasy i się zawinęły.

            • 1 0

  • Fajnie.

    Szkoda tylko, że 100% zysku łykną banki z tytułu zadłużenia z powodu gry opcjami walutowymi.

    • 3 2

  • a w północmej spporo pracy ale...

    robota jest ale nie dla stoczniowców lecz dla spółek taka decyzja nowego dyrektora który pozwalnial sporo ludzi i zapowiedzial ze stoczniowcy beda pracowac na wlasnej dzialnosci juz on tego dopilnuje. no i ... zablokował nadgodziny i wprowadzil rygorystyczny wymiar kar pienieznych za nieprzestrzegani bhp np. palenie papierosów na hali 100zł i inne, takie jego zagrywki logistyczne..

    • 0 1

  • Remontowa tak trzymać :))))))))))) Gratulacje

    • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane