• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński port rozpoczyna największą inwestycję

Wioletta Kakowska-Mehring
5 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
W ramach zadania zostanie uregulowane 192 metrów linii brzegowej. W ramach zadania zostanie uregulowane 192 metrów linii brzegowej.

Gdyński port rozpoczyna jedną z najważniejszych inwestycji, czyli zabudowę ostatniego niezagospodarowanego obszaru w porcie - Nabrzeża Bułgarskiego. Realizacja projektu o wartości 125,5 mln zł ma się zakończyć do połowy 2015 roku.



Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z firmą Strabag na realizację robót budowlanych w ramach projektu "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia". Inwestycja polega na  budowie nowego nabrzeża i niezbędnej infrastruktury na ostatnim niezagospodarowanym obszarze gdyńskiego portu. Nabrzeże Bułgarskie (przy terminalu GCT, w sąsiedztwie terminalu promowego zobacz na mapie Gdyni) - w sumie 30 hektarów - zostanie utwardzone, aby mogły tam powstać np. magazyny. Przygotowana zostanie też infrastruktura drogowa. Zostanie uregulowane 192 metrów linii brzegowej.

- To największe pod względem finansowym przedsięwzięcie Zarządu Portu, ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych portu oraz przygotowanie ponad dwudziestu hektarów nieruchomości na potrzeby działalności logistycznej, a w efekcie dalsze wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Portu Gdynia w regionie Morza Bałtyckiego - twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

W latach 2013-2015 port na realizację programu inwestycyjnego wyda blisko 736 mln zł na ten cel. Kolejnym dużym projektem jest modernizacja Nabrzeża Szwedzkiego . Pogłębienie akwenu przy tym nabrzeżu z aktualnych 10,5 m do 13,5 m umożliwi obsługę znacznie większych niż obecnie statków, w konsekwencji wzrost przeładunków produktów paszowych, kruszyw i innych ładunków masowych. Prace zakończą się w czerwcu 2015 roku. Całkowity koszt tej inwestycji to prawie 90 mln zł. Innym duży projekt to rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym. Inwestycja warta 97 mln zł realizowana jest od połowy 2010 roku. Finał planowany jest na wrzesień 2014 roku. Za to prawie 96 mln zł ma kosztować budowa infrastruktury drogowej i kolejowej we wschodniej części portu w Gdyni. W br. ma być wydane na ten cel ok. 14 mln zł. Są też plany budowy terminalu promowego przy Nabrzeżu Polskim (ok. 120 mln zł).

Miejsca

Opinie (81) 1 zablokowana

  • Ten projekt dobije Gdynie.....nie ma Krauzego,kaski,fryzjera....Gdynia zawsze bedzie wsia nad rzeka Kaczawą! (1)

    • 2 15

    • Gdańsk zawsze będzie szwabskim wschodnim zadupiem nad kanałem Raduńskim

      • 6 2

  • "inwestycja"

    Właśnie trzymam w ręku książkę "Gdynia port Polski" Juljan Rummel rok wydania 1926 Toruń i na stronie122 jest plan "Program wykonania -Budowy portu w Gdyni w latach 1924-1929". No i załamanie, do dnia dzisiejszego nie jest zrealizowany w 100%. Szkoda . . .

    • 7 1

  • TIRy na tory!

    jw.

    • 4 0

  • Czy w tym porcie jest ktoś myślący... (1)

    na nabrzeżu bułgarskim magazyny a na polskim węgiel, na francuskim wycieczkowce i muzea a obok złom, na szwedzkim żwiry i pasze
    chyba tylko po to aby w mieście ( wsi ? ) Gdynia bardziej śmierdziało,
    czyli dalsze " wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Portu Gdynia " - ot
    i wielka specjalizacja w węglu, koksie i kamieniach. To już nie " inwestycje"
    z XX wieku, to cofanie się do XIX.

    • 3 11

    • Na tych nabrzeżach od dawna funkcjonują konkretni operatorzy jako podmioty gospodarcze dysponujący infrastrukturą dostosowaną do tych przeładunków i przenosiny w inne miejsce jest mało realne.
      Obsługa statków pasażerskich mogłaby odbywać się, na przykład, przy przebudowanym nabrzeżu po Dalmorze, ale wyłączono go z obszaru portu. Portowi nie pozwolono również nabyć terenów po upadłej Stoczni Gdynia, jak i nie zanosi się na pozwolenie kupna terenów po upadłej Stoczni Marynarki Wojennej, czy nieużywanych terenów należących do Marynarki Wojennej.
      Wygląda na to, że port gdyński nie cieszy się poparciem władz centralnych i samorządowych. Port w Gdyni nie posiada już uprzywilejowanej pozycji w Polsce, jak, to było przed wojną, kiedy z takim ogromnym wysiłkiem i determinacją go budowano.
      Osobiście przykro mi jest widzieć jego "przycinanie", zwłaszcza w sytuacji jego obecnego sprawnego zarządzania i dobrej kondycji finansowej. Uważam, że mógłby współistnieć z portem gdańskim, chociaż zdaję sobie sprawę z tego, że hubem nie ma raczej szans zostać, tak jak obecnie gdański DCT.

      • 10 1

  • i tylko stoczni żal

    a gdyby nie aw-solidarność, i ich chore bronienie prawa do strajku to była by prywatna stocznia i kapusta dla wszystkich. ale dalej głosujcie na pomyje po uw i aws, teraz to pis i po.. powodzenia bando oszo...ów

    • 1 1

  • słuchajcie Debile -decydenty ! , zróbcie sobie wycieczke do Rzeszy i zobaczcie jak się rozwija i rozbudowuje port Hamburski .

    • 0 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane