- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (3 opinie)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (103 opinie)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (89 opinii)
Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński port rozpoczyna największą inwestycję
Gdyński port rozpoczyna jedną z najważniejszych inwestycji, czyli zabudowę ostatniego niezagospodarowanego obszaru w porcie - Nabrzeża Bułgarskiego. Realizacja projektu o wartości 125,5 mln zł ma się zakończyć do połowy 2015 roku.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z firmą Strabag na realizację robót budowlanych w ramach projektu "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia". Inwestycja polega na budowie nowego nabrzeża i niezbędnej infrastruktury na ostatnim niezagospodarowanym obszarze gdyńskiego portu. Nabrzeże Bułgarskie (przy terminalu GCT, w sąsiedztwie terminalu promowego ) - w sumie 30 hektarów - zostanie utwardzone, aby mogły tam powstać np. magazyny. Przygotowana zostanie też infrastruktura drogowa. Zostanie uregulowane 192 metrów linii brzegowej.
- To największe pod względem finansowym przedsięwzięcie Zarządu Portu, ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych portu oraz przygotowanie ponad dwudziestu hektarów nieruchomości na potrzeby działalności logistycznej, a w efekcie dalsze wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Portu Gdynia w regionie Morza Bałtyckiego - twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
W latach 2013-2015 port na realizację programu inwestycyjnego wyda blisko 736 mln zł na ten cel. Kolejnym dużym projektem jest modernizacja Nabrzeża Szwedzkiego . Pogłębienie akwenu przy tym nabrzeżu z aktualnych 10,5 m do 13,5 m umożliwi obsługę znacznie większych niż obecnie statków, w konsekwencji wzrost przeładunków produktów paszowych, kruszyw i innych ładunków masowych. Prace zakończą się w czerwcu 2015 roku. Całkowity koszt tej inwestycji to prawie 90 mln zł. Innym duży projekt to rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym. Inwestycja warta 97 mln zł realizowana jest od połowy 2010 roku. Finał planowany jest na wrzesień 2014 roku. Za to prawie 96 mln zł ma kosztować budowa infrastruktury drogowej i kolejowej we wschodniej części portu w Gdyni. W br. ma być wydane na ten cel ok. 14 mln zł. Są też plany budowy terminalu promowego przy Nabrzeżu Polskim (ok. 120 mln zł).
Miejsca
Opinie (81) 1 zablokowana
-
2013-09-05 13:09
by zylo sie lepiej (1)
co sie dziwisz plo
- 5 2
-
2013-09-05 19:54
Szanowny pan redaktor mógł by w tym artykule napisać coś od siebie, no ale jak widać opcja kopiuj-wklej działa wzorowo.
- 1 0
-
2013-09-05 19:46
TIRy na tory!
jw.
- 4 0
-
2013-09-05 19:02
"inwestycja"
Właśnie trzymam w ręku książkę "Gdynia port Polski" Juljan Rummel rok wydania 1926 Toruń i na stronie122 jest plan "Program wykonania -Budowy portu w Gdyni w latach 1924-1929". No i załamanie, do dnia dzisiejszego nie jest zrealizowany w 100%. Szkoda . . .
- 7 1
-
2013-09-05 13:06
UFFFFF (1)
A już się bałam, że kolejne wieżowce będą budować. W takim razie uważam, że to super. Może powstaną nowe miejsca pracy.
- 47 5
-
2013-09-05 14:38
brawo dla tej pani za trzezwe spojrzenie na to co miastu potrzebne.
- 10 1
-
2013-09-05 14:11
projekty za miliony.kiedyś to tyle nie kosztowało. (1)
- 4 4
-
2013-09-05 14:31
owszem kosztowało.
koszt budowy portu (wg przedwojennej wartosci!), wyniosl ok. 300 mln złotych polskich !!!
- 4 1
-
2013-09-05 13:52
Jedno pyanie, jak wygląda sprawa z finansowaniem tej inwestycji? (1)
Bo nagle przez 3 lata chcą wydać sporo więcej niż przez ostatnie 10. Czy całość środków jest zabezpieczona, czy są to tylko papierowe plany a kasy będą dopiero szukać. Tj. mowa o dalszych inwestycjach, bo ten pierwszy etap skoro kontrakt już z wykonawcą podpisano zabezpieczony być musi.
Liczę na to, że całość się oczywiście uda sprawnie i w terminie.- 8 2
-
2013-09-05 14:19
ZMPG ma wiecej kasy niz mozliwosci sensownego inwestowania ;)
Wiekszosc inwestycji dochodzi do skutku, wiec raczej mozna liczyc, ze zrobia. Czy uratuje to Port Gdynia przed marginalizacja? Walcza - to dobrze, ale na dluzsza mete bez dostepu jak w DCT nie maja szans.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.