• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nabrzeże Bułgarskie. Gdyński port rozpoczyna największą inwestycję

Wioletta Kakowska-Mehring
5 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
W ramach zadania zostanie uregulowane 192 metrów linii brzegowej. W ramach zadania zostanie uregulowane 192 metrów linii brzegowej.

Gdyński port rozpoczyna jedną z najważniejszych inwestycji, czyli zabudowę ostatniego niezagospodarowanego obszaru w porcie - Nabrzeża Bułgarskiego. Realizacja projektu o wartości 125,5 mln zł ma się zakończyć do połowy 2015 roku.



Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z firmą Strabag na realizację robót budowlanych w ramach projektu "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia". Inwestycja polega na  budowie nowego nabrzeża i niezbędnej infrastruktury na ostatnim niezagospodarowanym obszarze gdyńskiego portu. Nabrzeże Bułgarskie (przy terminalu GCT, w sąsiedztwie terminalu promowego zobacz na mapie Gdyni) - w sumie 30 hektarów - zostanie utwardzone, aby mogły tam powstać np. magazyny. Przygotowana zostanie też infrastruktura drogowa. Zostanie uregulowane 192 metrów linii brzegowej.

- To największe pod względem finansowym przedsięwzięcie Zarządu Portu, ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych portu oraz przygotowanie ponad dwudziestu hektarów nieruchomości na potrzeby działalności logistycznej, a w efekcie dalsze wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Portu Gdynia w regionie Morza Bałtyckiego - twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

W latach 2013-2015 port na realizację programu inwestycyjnego wyda blisko 736 mln zł na ten cel. Kolejnym dużym projektem jest modernizacja Nabrzeża Szwedzkiego . Pogłębienie akwenu przy tym nabrzeżu z aktualnych 10,5 m do 13,5 m umożliwi obsługę znacznie większych niż obecnie statków, w konsekwencji wzrost przeładunków produktów paszowych, kruszyw i innych ładunków masowych. Prace zakończą się w czerwcu 2015 roku. Całkowity koszt tej inwestycji to prawie 90 mln zł. Innym duży projekt to rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym. Inwestycja warta 97 mln zł realizowana jest od połowy 2010 roku. Finał planowany jest na wrzesień 2014 roku. Za to prawie 96 mln zł ma kosztować budowa infrastruktury drogowej i kolejowej we wschodniej części portu w Gdyni. W br. ma być wydane na ten cel ok. 14 mln zł. Są też plany budowy terminalu promowego przy Nabrzeżu Polskim (ok. 120 mln zł).

Miejsca

Opinie (81) 1 zablokowana

  • by zylo sie lepiej (1)

    co sie dziwisz plo

    • 5 2

    • Szanowny pan redaktor mógł by w tym artykule napisać coś od siebie, no ale jak widać opcja kopiuj-wklej działa wzorowo.

      • 1 0

  • TIRy na tory!

    jw.

    • 4 0

  • "inwestycja"

    Właśnie trzymam w ręku książkę "Gdynia port Polski" Juljan Rummel rok wydania 1926 Toruń i na stronie122 jest plan "Program wykonania -Budowy portu w Gdyni w latach 1924-1929". No i załamanie, do dnia dzisiejszego nie jest zrealizowany w 100%. Szkoda . . .

    • 7 1

  • UFFFFF (1)

    A już się bałam, że kolejne wieżowce będą budować. W takim razie uważam, że to super. Może powstaną nowe miejsca pracy.

    • 47 5

    • brawo dla tej pani za trzezwe spojrzenie na to co miastu potrzebne.

      • 10 1

  • projekty za miliony.kiedyś to tyle nie kosztowało. (1)

    • 4 4

    • owszem kosztowało.

      koszt budowy portu (wg przedwojennej wartosci!), wyniosl ok. 300 mln złotych polskich !!!

      • 4 1

  • Jedno pyanie, jak wygląda sprawa z finansowaniem tej inwestycji? (1)

    Bo nagle przez 3 lata chcą wydać sporo więcej niż przez ostatnie 10. Czy całość środków jest zabezpieczona, czy są to tylko papierowe plany a kasy będą dopiero szukać. Tj. mowa o dalszych inwestycjach, bo ten pierwszy etap skoro kontrakt już z wykonawcą podpisano zabezpieczony być musi.

    Liczę na to, że całość się oczywiście uda sprawnie i w terminie.

    • 8 2

    • ZMPG ma wiecej kasy niz mozliwosci sensownego inwestowania ;)

      Wiekszosc inwestycji dochodzi do skutku, wiec raczej mozna liczyc, ze zrobia. Czy uratuje to Port Gdynia przed marginalizacja? Walcza - to dobrze, ale na dluzsza mete bez dostepu jak w DCT nie maja szans.

      • 8 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane