• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najnowsze masowce PŻM z klasą Polskiego Rejestru Statków

erka
22 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy prezes Polskiego Rejestru Statków
11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM. 11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM.

Polski Rejestr Statków będzie sprawował nadzór nad najnowszą serią statków Polskiej Żeglugi Morskiej budowanych obecnie w japońskiej stoczni Tsuneishi.


Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy. Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy.

Polska Żegluga Morska zakończy w przyszłym roku, zainicjowany w 2005 roku program odnowy tonażu. 11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM i jednocześnie największy statek, jaki obecnie należy do polskich armatorów.

Statek należy do grupy tonażowej określanej jako kamsarmax (największy, jaki może wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei). Jego długość wynosi 229 m, szerokość 32 m, a zanurzenie 14,4 m. Jednorazowo może przewieźć 82 tys. ton ładunku (węgla, rudy żelaza, zboża itd.). Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy. Do końca 2013 roku zostaną zbudowane jeszcze trzy kamsarmaksy (82 tys. DWT), którym nadane będą nazwy:"Sudety", "Beskidy" oraz "Tatry".

Kamsarmaksy ze stoczni Tsuneishi są światowym bestsellerem. Do tej pory armatorzy z całego świata zamówili ich już ponad 200. Za ich popularnością stoi przede wszystkim wysoka jakość wykonania oraz rozwiązania obniżające konsumpcję paliwa (specjalny profil dziobu i rufy, zwiększający opływowość), a także redukujące emisję CO2. Z kolei poziom bezpieczeństwa zwiększa specjalna budowa mostka kapitańskiego z dużymi oknami, ułatwiającymi obserwację.

Dzięki zrealizowaniu całego programu inwestycyjnego, średnia wieku floty Polskiej Żeglugi Morskiej spadnie do około 10 lat. Tak niski średni wiek statków armator osiągnął po raz pierwszy od 1989 roku. Polska Żegluga Morska współpracuje nieprzerwanie z Polskim Rejestrem Statków od czasu swojego powstania, a więc od 1951 r.
erka

Miejsca

Opinie (74)

  • Jakie zarobki w PRSie? (5)

    jw.

    • 2 1

    • Wysokie;) (4)

      O kilka tysięcy niższe niż w DNV, średnio. Zwłaszcza licząc Wasze dodatki, kilometrówki etc.

      • 3 0

      • hahahaha (1)

        szary pracownik ma śmieciową kilometrówkę która się od dawna nie opłaca, ale za to nieroby siędzące w biurach mają samochody słuzbowe na dojazdy do domu i z kochankami do lasu

        • 1 1

        • pogielo cie gosciu, samochody sluzbowe - dobre

          • 0 0

      • Umowmy sie, w innych towarzystwach nie jest tez slodko (1)

        jak chcesz byc na miejscu to niestety 4-4,5 netto

        • 0 0

        • Ejże!

          W DNV i ABS na pewno mają więcej! Mówię o tych, co chodzą na statki do stoczni remontowych (VIO w DNV). gdzie te 4 tys. netto, w którym towarzystwie (poza PRS może)?

          • 0 0

  • piękny jest!

    ciekawe kiedy zawita do Gdyni

    • 1 1

  • bandera ? (1)

    a jak a szmata bedzie powiewała na maszcie ?

    • 4 1

    • Dziurawa.

      • 0 0

  • nowy statek PZM

    jedno tylko pytanie czemu ten statek zbudowano w Japonii ? W Polsce zniszczono przemysł okrętowy nie wiem może celowo ? Teraz niszczy się stocznie remontowe
    gdyńskiej Nauty już praktycznie nie ma ( zasługa w tym ARP i MARS oraz niestety tak jak zawsze to było związkowcy przyłożyli rękę do tego w zamian za jakieś obietnice).
    Obecnie w stoczni Nauta trwa proces likwidacji ,- pardon - przekształceń własnościowych spółek (czytaj niszczenia) kolesie obsiedli stocznię niczym szarańcza a doświadczenie mają zniszczyli już Stocznię Gdynia, Stocznię Marynarki Wojennej teraz przyszedł czas na Nautę byle zgarnąć trochę kasy,
    Dziś w Naucie nie liczy się wiedza i doświadczenie, umiejetności musisz być
    BMW - bierny, mierny ale wierny.

    • 5 2

  • PŻM (1)

    Dobrze, że piszecie o PŻM. Zwróćcie jednak uwagę, że to armator nie z Trójmiasta. Ani z Gdańska, ani z Gdyni, ani z Sopotu.
    Po PŻM pozostało w trójmieście kilku urzędników.
    Też przykre w porównaniu z "ubiegłymi" latami.

    • 2 0

    • Widać

      niemiecki Szczecin bliżej zachodu !!!!

      • 1 0

  • porąbało was?

    Jak kurka w Japonii, u nich jakoś można statki budować a u nas kurka? Co stocznie upadają z braku zleceń? Chyba już naprawde tego kraju nie ma?

    o***** POLAKA DAJ ZARABIAĆ JAPOŃCĄ!!!!!

    • 2 2

  • polskie pod obca banderą :(

    Szkoda że znowu Biało-Czerwona nie będzie widoczna na rufie:(

    • 3 0

  • dobre statki

    dobre statki japońce budują, wysoka jakość ale wnętrze ubogie (chyba, że postęp nastąpił). Zorientowani o tym wiedzą...

    • 0 1

  • NOM

    To, że z Japonii to pół biedy , gorzej ztym ,że wszystko idzie na Monrowię :D bo w Polsce za drogo :P

    • 0 0

  • polski armator

    "największy statek, jaki obecnie należy do polskich armatorów." - powinno raczej byc do "polskiego" armatora bo sumie został tylko jeden -PZM a i on ma chyba tyko 2 czy 3 statki pod polska banderą

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane